Nurul Izzah Bengang, Rafizi Kecewa, Anwar Tak Iktiraf Mereka Sebagai Pemimpin Pakatan...

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata dakwaan bahawa 40,000 pengundi hantu dari Bangladesh turun mengundi dalam pilihan raya lalu mula ditimbulkan oleh penulis blog pro-Umno dan bukannya oleh pemimpin Pakatan Rakyat.

Katanya, beliau telah membuat semakan dan mendapati pemimpin Pakatan Rakyat tidak pernah membuat kenyataan seperti itu.

"Kita dah buat kajian, ada tak kenyataan begini? Tidak ada.

"Rupanya yang bawa (kenyataan) itu bloggers Umno.

Hahahahahahah.... Anwar dah nyanyok dah tua dan dah nak mampos...

Habis hamlau dua ekor nie sape? bukan pemimpin pakatan rakyat??



Comments

Anonymous said…
Anak kantoikan bapak anak derhaka namanye tu
Anonymous said…
Anwari sudah penin.
Anonymous said…
Mat Sabu Menang. Tahniah.

Saya ucap tahniah bukan kerana teruja dengan kemenangan Mat Sabu. Saya tahniah kerana dengan itu bermakna golongan ulamak sudah ditolak oleh kebanyakan perwakilan Pas dalam muktamar. Itu fakta yang wajib diakui oleh para ulamak dalam Pas sendiri.

Ada orang kata golongan ulamak berlawan dengan golongan professional dalam muktamar kali ini. Saya tak bersetuju. Mat Sabu professional dari sudut apa ? Khalid Samad professional dari sudut mana ? Saya rasa lebih tepat kalau kita kata ULAMAK vs BUKAN ULAMAK dalam muktamar kali ini. Memang tidak dinafikan kali ini Pas dibarisi oleh majoriti kepimpinan Bukan Ulamak (eg. Mat Sabu bukan ulamak, Khalid Samad bukan ulamak sedangkan Hadi Awang ulamak, Nik Aziz ulamak, Nasarudin Hasan ulamak, Nik Amar ulamak).

Saya bersetuju dengan Blogger MIK, kemenangan kumpulan bukan ulamak untuk memimpin Pas pasti memberikan advantange kepada Umno. Orang melayu yang celik dan cerdik pasti dapat melihat dan menilai untung ruginya mereka hendak menyokong perjuangan Umno atau menyokong perjuangan Pas.

Kalau dulu2 bila dikatakan perjuangan Pas adalah perjuangan untuk islam, saya tidak nafikan kerana pada ketika itu hampir 95% pimpinan Pas adalah terdiri daripada tokoh2 agama dan para ustaz. Tetapi hari ini keadaan sudah berubah. Pas dengan Umno dah tak ada bedanya lagi dari segi saf kepimpinan (dalam Umno ada bukan ulamak dan ada ulamak sebagai pemimpin). Hadi Awang walau pun ulamak tapi bagi saya dianya tak ubah macam " TUNGGUL MATI " sahaja, sengaja diberikan kemenangan percuma oleh para perwakilan yang pro bukan ulamak (Mat Sabu) untuk menunjukkan kepada akar umbi Pas di kampong2 KONON2NYA PAS MASIH DIPIMPIN OLEH ULAMAK.

Saya percaya satu hari nanti Mat Sabu akan naik menjadi Presiden Pas juga. Memang itu yang kita harapkan supaya orang melayu di kampong2 tidak lagi bercakap " SOKONG PAS SAMA SEPERTI SOKONG ISLAM, MENENTANG PAS SAMALAH DENGAN MENENTANG ISLAM ".

Yang paling penting supaya akhirnya orang2 melayu di kampong nampak " AKHIRNYA PAS DI PIMPIN OLEH MAT SABU SEORANG PRESIDEN PAS YANG MENYOKONG PERJUANGAN KOMUNIS, MAT SABU PRESIDEN PAS YANG MENGANGGAP CHIN PENG SEBAGAI WIRA ".

Sama2 lah kita doakan agar Mat Sabu menjadi Presiden Pas sebelum datangnya PRU14.

Untuk makluman, penulis adalah insan yang membesar dalam keluarga aktivis Pas, yang teruja dengan warna hijau Pas semenjak zaman kanak2 lagi. Penulis dipasak dalam kepala oleh arwah bapa BAHAWA UMNO KAFIR KERANA UMNO BERPAKAT DENGAN GOLONGAN KAFIR MCA DAN MIC, dan penulis pun bersetuju. Tetapi hari ini setelah penulis hidup selama lebih setengah abad, dan mengikuti perjalanan Pas maka penulis simpulkan :

KALAU DULU UMNO KAFIR, MAKA HARI INI PAS JUGA SAMA KAFIR MACAM UMNO. KALAU DULU UMNO BERPAKAT DENGAN GOLONGAN KAFIR (TAPI UMNO TIDAK LAH SAMPAI JADI PAK TURUT KEPADA KAFIR MCA DAN MIC), TETAPI HARI INI PAS BERPAKAT DENGAN GOLONGAN KAFIR SAMPAI SANGGUP JADI PAK TURUT ATAU BARUA KEPADA KAFIR DAP.

Untuk berlaku adil kepada Pas dan Umno penulis minta anda berikan rating tahap KAFIR diantara Umno dan Pas :

FIRST DEGREE KAFIR ... adalah mereka yang menuduh orang lain kafir kerana berpakat dengan orang kafir untuk membentuk kerajaan, kerana pada masa itu mereka tidak berpakat dengan orang kafir lagi.

Siapa yang layak ? Adakah Pas atau adakah Umno ?

SECOND DEGREE KAFIR ... adalah mereka yang pernah dilabel kafir hanya kerana berpakat dengan orang kafir untuk membentuk kerajaan, dan mereka tidak pernah melabel kafir keatas pihak yang pernah mengkafirkan mereka walau pun sudah mengetahui pihak itu sekarang sudah berpakat dengan orang kafir malahan sampai ke tahap di lihat oleh khalayak yang waras bahawa pihak itu sekarang seakan2 menjadi BARUA kepada orang kafir untuk menghancurkan islam.

Siapa yang layak ? Adakah Pas atau adakah Umno ?

Ana Muslimah

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID