Akhirnya Kerajaan Komunis DAP Pulau Pinang Haramkan Bacaan Tarhim Sebelum Subuh...


Bila Pengarah Jabatan Agama dipilih oleh Exco DAP setuju haramkan baca Quran sebelum subuh!

1.Isu ini tercetus pada 12 Ogos lalu yang melaporkan mengenai surat pekeliling dikeluarkan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) yang setuju menandatangani oleh Pengarahnya, Sazali Hussein, bahawa JHEAIPP setuju mengharamkan bacaan Al Quran sebelum subuh.

2.Sebelum ini, Jawatankuasa Fatwa Pulau Pinang yang dipilih oleh Exco DAP Pulau Pinang telah memutuskan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara sebanyak 205 masjid dan surau sahaja diharamkan. Tetapi kini satu surat telah ditandatangai oleh Pengarah JHEAIPP yang dipilih oleh Exco DAP Pulau Pinang telah setuju mengharamkan bacaan Al Quran pada sebelum subuh di seluruh masjid dan surau Pulau Pinang.

3.Keputusan itu diputuskan menerusi mesyuaratnya pada 7 April lalu dan sehubungan itu pegawa-pegawai JHEAIPP yang dipilih oleh Exco DAP Pulau Pinang mengeluarkan satu pekeliling bertajuk ‘Hukum Membaca al-Quran Sebelum Subuh Dengan Menggunakan Pembesar Suara adalah Haram’ bertarikh 3 Ogos lalu kepada seluruh jawatankuasa kariah masjid di negeri itu dan meminta mereka melaksanakannya.

4.Turut dilampirkan ialah minit mesyuarat keputusan Jawatankuasa Fatwa Pulau Pinang yang bertajuk ‘Aduan Penduduk Cina Mengenai Membaca al-Quran Sebelum Waktu Subuh Dengan Menggunakan Pembesar Suara’.

5.Lampiran itu menyatakan: “Mesyuarat memutuskan bahawa bacaan al-Quran dengan menggunakan pembesar suara dari masjid dan surau adalah dilarang menurut hukum syarak kerana boleh mengganggu banyak penduduk cina (kepentingan umum). Perbuatan itu mestilah dihentikan dengan segera kerana ia sudah dipersetujui oleh Exco DAP Pulau Pinang”.

6.Persatuan Kariah-Kariah Masjid Pulau Pinang dan Gabungan Bela Hak Insan (Gabungan) meminta umat Islam di negeri itu akur dengan arahan dikeluarkan bagi mengelak berlakunya perbalahan kerana ramai antara mereka telah dinaikkan gaji guru kafa dan kerajaan DAP negeri Pulau Pinang memberikan RM100 setiap kariah kariah Masjid di seluruh Pulau Pinang.

7.Untuk makluman pegawai atasan di Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) adalah dipilih khas oleh Exco DAP Pulau Pinang yang memegang kuasa kerajaan negeri memboleh kan untuk memilih siapa yang mereka mahu letak di JHEAIPP itu. sumber: Harian Metro

Comments

puncakbistari said…
Pertunjukkan tarian singa patut diharamkan kerana bising dan menggangu orang awam
Anonymous said…
Tunggulah bala yg akan menimpa.. jangan main2 dengan Al- Quran.. kitab suci agama yg satu.. silap2 tenggelam pulau pinang tu nanti..
Anonymous said…
Bagus lah itu yg mereka mau,ini kalilah,kita tukarlah,baguslah,lepas tu pakat ramai ramai pindahlah,kena halau lah.
Anonymous said…
Setuju
Anonymous said…
Kalau dah ada masjid mestilah kawasan tu ramai melayu
kan? apa salah diperlahankan volumenya saja.. Tahniah melayu melayu yang menjadi barua dan lembu DAP
Anonymous said…
Ralat ..kalau ada masjid mesti kawasan tu ada ramai orang islam kan?
mat13 said…
Apa kata tokong tak bole bakar colok sebab pencemaran udara...heheheh amacam bole terima ka LCau
Orang melayu elok setuju dan sembah tokong le kalau cam tu, baru naik elaun dah angguk..
Anonymous said…
Kalau mcm tu salakan anjing tak kira masa...ganggu org dan anak2 kecik tidur....anjingpun patut diharamkan berbunyi terutama time 10 mlm sampi 7 pg.....baru adil.......
Anonymous said…
Anuar Ibrahim tengah ketawa TERBAHAK2 ketika melihat Melayu Penang Diliwat BINATANG LGE.

Melayu Penang Bolehla balik Yunan & curi2 makan babi di Yunan
Alamak...si suara iklan mamak buat teh "tak bolehhh"... si'MALIK KASSIM' rupanya yg jadi exco Hal Ehwal Agama negeri Pulau Pinang. Mau campak pi Pulau Mazu "TUHAN LAUT".. bersetuju tanpa perkenan DYMM SPB dipertuan Agong... kurang ajaq punya mamak Islam pada nama...
Lepas ni...Penduduk Kampung Melayu Pulau Pinang yg tekenal dgn nasi kandaq... boleh berbangga dengan TOKONG di Mazu Island (Pulau Jerejak).... baru ada akai... Berbangga jd bangsat DAP.. siap menyertai sukarelawan Ronda ala samseng...
Anonymous said…
Anon 11.17 :perlu ke perlahankan volume?
Anonymous said…
Inilah bila nak sangat cina dap berkuasa. Juak2 penyokong melayu pun suka sangat menyokong membabi buta. Pakcik-makcik berkopiah sanggup mengibar bendera DAP laknatullah dengan bangganya. Jangan smpai tergadai negara sendiri.
Anonymous said…
Jangan kutuk DAP lebih-lebih.
Nanti Pok Nik mengamuk .
Anonymous said…
Pas minta nak muzakarah dengan Umno. Bagus tu. Saya sokong dan setuju sangat lah. Cuma nak tanya Pas, " dah minta izin kah nak muzakarah dengan Umno ? ". Nasihat saya, " pi minta izin dulu, bila sudah dapat izin baru buat rancangan tentang muzakarah ".

Ana Muslimah

Anonymous said…
Pas kena minta izin ? Gila kah hang ni. Pas nak minta izin muzakarah daripada siapa pulak ? Awat Pas ada boss besar kah sampai nak muzakarah dengan Umno pun nak kena minta izin dulu. Ana Muslimah hang buat lawak bodoh betul.
Anonymous said…
Ingatan Kepada Orang Melayu Parti Pas.

Kalau negara ini jatuh ke tangan cina DAP, kita orang MELAYU HABIS (finished). (1) Keadaan orang melayu akan berubah dalam sekelip mata sahaja ... daripada hidup senang lenang kepada hidup setakat cukup makan sahaja. (2) Kebebasan yang dinikmati oleh agama islam bertukar dalam sekelip mata sahaja ... tiada lagi azan atau ceramah agama menggunakan pembesar suara. (3) Kedudukan para pentadbir dalam semua jabatan dan agensi kerajaan akan berubah dalam sekelip mata ... tidak ada lagi melayu yang jadi Head of Department. (4) Akan berlaku secara drastik penstrukturan semula Pasukan keselamatan Polis dan Tentera ... tiada lagi melayu yang berpangkat general. (5) ... dan banyak lagi yang akan mereka buat.

Bukti sudah ada. Di Pulau Pinang ... (1) Peniaga melayu di tekan dan di halang berniaga dengan alasan melanggar undang2 sedangkan peniaga cina dan india hanya di kenakan bayaran kompaun dan boleh terus menjalankan perniagaan. (2) Azan dan ceramah agama menggunakan pembesar suara dilarang dengan alasan mengganggu orang bukan islam.

Ini LAH luah hati dan perasaan aku :

AKU BAHAGIA JIKA UMNO TERUS MEMERINTAH. AKU TAK BIMBANG JIKA PAS MENGGANTIKAN UMNO DENGAN SYARAT PAS BERPENDIRIAN SEPERTI UMNO. TAPI AKU TAK YAKIN PAS BEBAS DARIPADA DAP JIKA PAS MENGGANTIKAN UMNO. DAN INI LAH HUJAH NYA KENAPA AKU DAN SELURUH ORANG MELAYU YANG CERDIK LAGI CELEK TIDAK DAPAT HENDAK MENYOKONG PAS. Maafkan kami Tuhan kerana tidak dapat hendak menyokong parti Kamu sungguh pun kami masih menganut agama Kamu.

Ana Muslimah
Anonymous said…
pengecut gila blog ni.. isu dua tahun sudah masih dok guna lagi. kami orang penang tau apa yang benar. jgn tipu rakyat malaysia. hang nak kena saman dengan kerajaan negeri ka apa?
Anonymous said…
Anon 11.51
Benar ke isu ni dah berlaku selama 2 tahun? Kesiannnn..... pasni nak khutbah jumaat kena berbisik pulak ke?
Anonymous said…
Syabas..PAS...
Ajen menghancurkan syiar islam...
Anonymous said…
Aku rasa sebelum komen baek pegi penang dulu...tengok dgn mata kepala sendiri..bangun pagi2 pastu tgk betul ke tak...takut jadi fitnah pulak kalu x btl...tapi jgn la pulak sehari je bgn pagi2 sampai nafas terakhir baru betul...ni tak..sedih aku tgk solat subuh satu baris pn x penuh..
Anonymous said…
Dap dah tarbiyah pas sampai solat subuh satu baris pun tak penuh...
Syabas dap
syabas pas...
Anonymous said…
Mana kekuatan Islam di bawah Pas di negeri2 pakatan....puii
hancor ada la...
Anonymous said…
Kekuatan Islam???
Selangor pkr exco agama..
Penang islam hancor pas senyum..
Kelantan penoh dgn assobiah..
Pemimpin kata makan tahi pun ikut...
Malu lah...
Anonymous said…
Pas parti maha zalim pd rakyat..
Bn buat highway pakai dulu baru bayar...
Pas buat highway bayar dulu berjuta juta...makcik miskin toreh getah pon kena bayar (konon beramal tapi pas songlap duit) kiamat pon belom tentu dapat pakai highway.... Kesian...
Anonymous said…
Sazali pangkat kau mmg besar tapi aku angggap kau sebagai syiah.APA SEBAB KAU LULUS KAN permintaan cina lahanat itu, kau dah termakan rasuah cina tu ke?. MACAM MANE KAU BOLEH JADI PEMIMPIN ISLAM DI PULAU PINANG.Aku tengok kau senang senang je sains surat tu.Saya tulis di atas sebab saya nak meneggakkan keadilan.nama yang diatas dia seperti memperlekeh kan agama islam

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID