Breaking News
Loading...
December 4, 2013

Info Post
Muhyiddin yasin semalam merasmikan secara serentak mesyuarat pemuda, wanita dan puteri, pada aku ucapan muhyiddin semalam tak ada kick, tak seperti dalam ucapannya pada persidangan yang lepas, mungkin kerana pilihanraya umum masih jauh lagi, jadi ucapan berapi-api pembakar semangat tak perlu buat masa ini...

Korang boleh baca teks penuh ucapan muhyiddin semalam di sini...






















7 comments:

Anonymous said...

Kita kita ....

Kita yang berada diluar Pas nampak akan niat jahat DAP " nak gunakan undi melayu untuk menjatuhkan melayu ". Tetapi yang jadi masalah ialah sahabat2 kita dalam Pas tak nampak akan benda ini.

Bila Karpal Singh cabar " langkah mayat aku ", mereka ingat dia main2. Bagi saya dan kita2 yang bukan penyokong Pas, telah terasa sampai ke tulang hitam betapa Karpal Singh ini bukan main2 lagi.

Jujur saya katakan saya sendiri tak berani nak cabar " langkah mayat aku " kepada DAP yang berhajat nak ambil alih pemerintahan negara ini daripada orang melayu kerana saya tak yakin orang2 melayu penyokong Pas akan pertahankan negara ini daripada jatuh ke tangan DAP.

Saya berani kata dalam kepala hotak para ulamak Pas dan pemimpin Pas " kami rela negara ini jatuh kepada DAP daripada terus di perintah oleh Umno ". Kalau tak betul, saya minta Hadi Awang dan Nik Aziz, menafikannya.

Bagi saya para ulamak Pas, pemimpin Pas dan penyokong Pas ini layak di kategorikan sebagai " First Degree Bodoh " bila mereka tak nampak musibah disebalik slogan " INI KALI LAH " yang dipelopori oleh DAP pada PRU 13 itu hari.

Anda tidak dapat nak nafikan kalau saya kata, 95% pengundi bukan melayu benar2 memahami dan menghayati maksud di sebalik slogan INI KALI LAH, sebab itu lah kalau kita lihat pada PRU 13 seramai 95% pengundi bukan melayu (cina dan india) tidak memberikan undi kepada BN kerana mereka terlalu yakin INI KALI (PRU13) Umno mesti bungkus punya. Tetapi Allah swt masih sayangkan Umno, dan Allah telah menggerakkan hati2 orang melayu dan bumiputra yang bukan ahli dan penyokong Pas supaya mengundi BN (Umno).

Saya sangat yakin kalau pada PRU13 itu hari Allah swt memihak kepada Pas dan memperkenankan doa K.O K.O K.O Umno oleh para ulamak Pas, nescaya Umno akan bungkus dan kita orang melayu akan terumbang ambing pada hari ini. Kita akan dihina dengan panggilan Kucing Kurap, Anjing Kurap atau Babi Kurap oleh puak2 cina yang menjadi penyokong DAP.

Lihat lah dalam keadaan kita masih memegang tampuk kuasa melalui Umno pun mereka cina DAP berani panggil melayu Kucing Kurap dan Anjing Kurap. Andai kata mereka menjadi pemerintah, rasanya Nik Aziz dan Hadi Awang juga akan dipanggil sama ada Kucing Kurap atau Anjing Kurap jika tidak bersetuju dengan mereka.

Bertanya lah kepada orang2 lama " apa cina komunis Ching Peng buat kepada orang melayu semasa Bintang Tiga berkuasa di Tanah Melayu takkala Jepun menyerah kalah ". Bertanya lah kepada orang2 lama " apa cina DAP Lim Kit Siang kata kepada orang melayu sewaktu mereka menang besar dalam PRU pada tahun 1969 "

Saya belum ujud semasa pemerintahan Bintang Tiga (Chin Peng) tetapi peristiwa Lim Kit Siang menghina melayu dalam Peristiwa Hitam 13 Mei 1969 masih kekal dalam ingatan.

Kalau tidak silap saya Hadi Awang dan Nik Aziz belum ujud lagi didunia ini semasa Peristiwa Hitam 13 Mei 1969. Sebab itu lah mereka lebih percaya kepada Lim Kit Siang daripada percaya kepada Datok Seri Mohd Najib, mereka lebih memuliakan Lim Kit Siang daripada memuliakan Datok Seri Najib.

Saya percaya kalau Hadi Awang dan Nik Aziz itu seusia dengan saya, mereka pasti akan curiga nak berbaik2 dengan Lim Kit Siang.

Ana Muslimah

Surrhead said...

ana muslihat....apa yg ko merepek ni, pastu mcm tak caya jer ayat ko TGNA dan HA belum wujud masa Mei 13 1969. harapkan kenyataan itu ialah "satire"

anyway, Dato' Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat (born 10 January 1931 in Pulau Melaka, Kelantan)http://en.wikipedia.org/wiki/Nik_Aziz

Dato' Seri Haji Abdul Hadi bin Awang (Jawi: حاج عبدالهادي اوڠ, born 20 October 1947) http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Hadi_Awang

Anonymous said...

Wikipedia boleh edit la.

Anonymous said...

Saudara Surrhead

Terima kasih kerana bagi tahu umur Hadi Awang dan Nik Aziz siap dengan tarikh lahir sekali.

Memang depa lebih tua daripada saya nampaknya. Tapi depa tak berapa celik sebab tak boleh nak kenal yang mana musuh sampai bila2 dan yang mana musuh sementara saja.

Ana Muslimah

Anonymous said...

X pyh nk sibuk cina dap la...kt terengganu tu ape cite..kes pasaraya sabasun tu..melayu islam pnye..tgk ape kerajaan negeri ahmad said buat..pui..sial la umno ni...

Surrhead said...

anon December 4, 2013 at 11:30 AM...mmg wiki boleh diedit....pernah kamu cuba edit kat wiki?? cubalah edit tarikh lahir TGNA dan HA....jgn mcm tin kosong pulak...

Saudari Ana, kenapa kamu sentiasa nak bermusuhan? yg sebaiknya, kamu patut cuba eratkan sillalturahim antara org Islam dan bukan Islam. Kan itu lebih mulia?? lagipun umno pernah kenakan PAS, DAP tak pernah...kalau nak pandukan track record, umno lagi bahaya

Anonymous said...

dalam kes sabasun pun.. itu hal antara majlis pembandaran dengan pihak sabasun. cubalah check betul2 dulu apa sebabnya. kat sinar harian pun ada bagitau sebabnya... kalau just percaya kpada syarikat sabasun jer, tp x p tanya sebabnya dari majlis pembadaran. itu dikira belat sebelah dalam mendapatkan maklumat.

yer. tp perpaduan sesama islam lagi utama dari nk berkawan dengan golongan bukan islam. kamu fikir orang bukan islam nk bersahabat baik ker dengan orang islam. bukti dunia pun jelas, sejak zaman nabi lagi.. orang bukan islam x suka orang islam... knpa kita xnk ambil pengajaran...