Breaking News
Loading...
December 4, 2013

Info Post

1.Tun Mahathir semakin bosan dengan penguasaan Omar Ong yang kini adalah "de facto " bos kepada Petronas. Semua wang kita , wang yang dimiliki oleh generasi akan datang kini di bawah kuasa lelaki ini. Sebabnya..

2.Omar Ong adalah yang paling dekat sebagai "penasihat" PM. PM melantik Omar Ong sebagai ahli Lembaga Pengarah Petronas. Surat dan pertanyaan Tun Mahathir kepada Petronas tidak dijawab. Dan Tun Mahathir telah menunggu jawapan selama 3 bulan. Jadi Tun Mahathir bosan dan telah mumutuskan untuk keluar dari Petronas kerana Petronas yang dipimpinnya selama bertahun tahun sehingga berjaya di persada dunia sudah angkuh dan tidak mahu menjawab surat Tun Mahathir selaku Penasihat kepada Petronas ini.

3.Jangan lupa bahawa di bawah kepimpinan Tun Mahathir beliaulah yang membina Petronas daripada hanya pemain tempatan kepada pemain minyak dan gas antarabangsa. Petronas kini merupakan syarikat minyak dan gas bertaraf dunia. Dikendalikan sebahagian besarnya oleh orang Melayu. Apa yang Najib perlu lakukan sekarang ialah memastikan dia tidak perlu rosakkan apa yang Tun Mahathir telah bina sampai hari ini. 

4.Tetapi perkara untuk lihat supaya Petronas tidak jatuh kepada tangan yang salah seakan tidak dapat lagi dibendung. Sesiapa sahaja orang dalam Petronas pasti tahu bahawa kebanyakkan pekerja Petronas itu sendiri adalah pro-pembangkang yang tidak henti henti cuba untuk memakan duit rakyat lalu disebarkan bahawa kerajaan ini korup kerana pimpinan Umno.

5.Berikut adalah beberapa berita tentang penasihat lahanat Omar Ong ini. Dalam Petronas beliau juga memiliki kedudukan yang sangat sangat berkuasa iaitu Remuneration Committee. Jawatan ini antara yang memutuskan siapa yang boleh dinaikkan, berapa banyak gaji akan dibayar dan lain lain lagi.

6.Omar Ong dan sekutunya didalam Petronas jangan lupa, dengan Tun Mahathir yang berusia 88 tahun inilah menggunakan kudratnya kehulu kehilir, membantu Umno pada PRU13, memastikan Pelabur Antarabangsa terus melabur didalam Malaysia. Hakikatnya kos konsultan sebanyak 7 billion itu tidak berbaloi dan pada zaman Tun Mahathir tiada konsultan dibuat, ianya percuma dengan menggunakan kepandaian Tun Mahathir.

7.Rakyat tidak menyampah dengan UMNO. Tetapi rakyat menyampah dengan sikap segelintir orang menggunakan UMNO untuk kepentingan diri. 3 juta ahli UMNO masih setia dengan UMNO. Masih tidak segan untuk laung Hidup Melayu walaupun Kat atas tu dah takut sebut 'Hidup Melayu' takut digelar rasis katanya. Mereka lebih suka edar "We love BN" dan "We love PM" Dari We Love UMNO.

8.Kita masih setia. Sebab kita tak mahu berpecah. Pemimpin atas sudah syok sendiri. Kiri kanan aircond mengampu. Tun sudah letak jawatan di Petronas. Omar Ong kini dijaga. Dari zaman Pak Lah kemudian zaman Najib tak habis nak merosakkan Umno dan Petronas. Sabar Melayu ada hadnya.

Selamat Tinggal Tingkat 86. Tuanmu ini dah undur diri.

11 comments:

JawaJohor said...

MAKLUM LAH..........OMAR ONG NI LEBIH PINTAR DARI TUN MAHATHIR........SIAPA LAH TUN........KAN.
OH MY MELAYU....MEMANG MUDAH LUPA.
TUN IS THE BEST PM EVER....THE BEST..

Anonymous said...

kerana omar ong ke atau dah tak dapat projek petronas atau dah puas makan projek petronas

antiDAPiggy said...

Sbb tu aku heran sejak awal tahun bangsa CinaBeng mula berpusu2 isi minyak di Petronas, suatu yg amat ganjil dn bertentangn dgn cauvanisme mereka. So pikirlah

Surrhead said...

Walaupun mahdey telah membiarkan budaya rasuah melarat, BUT he's still the best PM after Tunku Abdul Rahman. Org tua ni mmg patut disalute, pasai dia dunia kenal Malaysia.

Anonymous said...

Keling surrhead nie tak habis2 menyibok. Dah la hari tu dia bantah korban buat sekolah pasal dia tak boleh tahan tengok tuhan dia kena sembelih.

Anonymous said...

Elok lah Tun M letak jawatan. Petronas dah tak mahu pakai nasihat Tun M lagi dah. Najib patut dari dulu lagi kena ajar Petronas supaya dengar cakap penasihat. Kalau tak mahu pakai cakap penasihat buat apa duk bayar elaun beribu2.

Kalau Najib lebih percaya kepada Omar Ong, Tun M tak payah nak ambil tahu lagi dah, Petronas nak lingkup kah biar lantak dia lah.

Anonymous said...

Ini merupakan isyarat daripada Dr Mahathir bahawa sesuatu yang burok sedang berlaku. PM perlu mengambil tindakan segera sebelum barah ini menjadi parah dan menghancurkan orang Melayu. Atau PM sedang membuka jalan ke arah kehancuran?

Anonymous said...

Siapa lebih power Sie ong ka atau ahjib.....

Anonymous said...

Ermmm....sapa sokong umno dia org bodoh...sebab umno sudah busuk sampai ke usus..tun mahathir yg ckp..

Surrhead said...

anon December 4, 2013 at 11:33 AM....jgnkan hari itu, hari ni pun saya bantah binatang disembelih di kawasan sekolah pada masa sesi belajar. sebagaimana kita hendak dihormati, kita pun kena hormat kaum lain. itu adil, Islam kan adil...

Surrhead said...

Umno delegate slams Petronas for appointing foreigners in beverage business...http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/umno-delegate-slams-petronas-for-appointing-foreign-race-as-beverage-suppli

tgk apa umno buat?? paham tak ape yg kononnya "pejuang bangsa melayu" ini telah buat?? kalau tak paham lagi, tak tau ler....jgn lupa pangkah tuk umno masa PRU kelak, supaya lagi ramai org malaysia boleh derita