Pembangkang Hilang Akal, SPR Sudah Upgrade Sistem Dan Prosedur Mereka...


Banyak perkara menarik kalau kita baca dalam laporan post mortem SPR bagi pru lepas, dalam post mortem itu, spr secara telus melakukan post mortem dengan memanggil wakil-wakil dari agensi kerajaan, pihak pdrm, atm dan mereka yang terlibat dalam proses pilihanraya lepas untuk sama-sama membincangkan mengenai isu dan masaalah yang kerap di timbulkan oleh pembangkang...

Sebagai satu badan yang di selia oleh manusia biasa, spr juga tidak boleh lari dalam membuat kesilapan dan kesalahan, biasalah manusia mana yang perfect kan?

Justeru spr telah memanggil semua pihak untuk bersama-sama spr berbincang dan pihak spr mengeluarkan beberapa kelemahan seperti yang di bangkitkan oleh sesetengah pihak sewaktu pru ke 13 yang lepas...

Aku tak mau ulas satu persatu kelemahan yang di dedahkan oleh spr dalam post mortem mereka itu, cuma aku tertarik dengan beberapa point yang di dedahkan dalam post mortem itu, antara yang menarik perhatian aku ialah isu "dakwat kekal dan "isu perbezaan lokaliti"

Seperti yang terangkan oleh spr dalam post mortem mereka, latihan dan taklimat kepada petugas-petugas pilihanraya diadakan terlalu awal dari tarikh pilihanraya umum, jadi teknik dan prosedur bagaimana untuk menggunakan dakwat kekal juga telah di beri taklimat kepada para petugas, mungkin kekhilafan petugas-petugas spr yang tidak mengoncang dulu dakwat itu atau cara kaedah penyimpanan dan kanduangan bahan dalam dakwat itu tidak mengikut spefikasi seperti yang di minta oleh pihak spr. klik sini

Apa pun setelah meneliti masaalah dan rungutan, spr telah menambah baik kandungan dalam dakwat kekal seperti yang talah di janjikan oleh pengerusi spr (klik sini) dan melatih para petugas spr, sudah tidak lagi kedengaran rungutan yang dakwat kekal tidak kekal dalam dua pilihanraya kecil yang lepas iaitu di prk kuala besut dan prk sungai limau.

Lagi satu isu yang menarik ialah, "berbeza lokaliti walaupun tinggal dalam satu rumah" haha.. yang ini ada pelik sikit, pembangkang berkenduri dalam isu ini, spr sudah berkali-kali jelaskan, urusan pendaftaran pengundi dibuat menggunakan alamat kepada kad pengenalan, dengan menggunakan kad pengenalan jugalah lokaliti seorang pengundi itu di tetapkan, seperti yang telah berkali-kali di beritahu oleh spr, sekiranya berlaku perkara semacam itu, sila report terus kepada spr, supaya kesilapan lokaliti itu boleh di perbetulkan, tetapi apa yang berlaku, mereka tidak melaporkan terus kepada spr sebaliknya menuduh spr dengan sengaja memindahkan mereka untuk mengundi ke tempat lain.

Apa pun setelah aku baca laporan post mortem yang dibuat oleh spr, aku nampak, spr bergitu komited untuk menambah baik cara pengurusan dan proses pilihanraya di malaysia ini supaya ianya berjalan dengan teratur dan bersih dan spr tidak lagi mahu menjadi mangsa tomahan pihak pembangkang.

Comments

Anonymous said…
puak pakatan ni boleh disamakan seperti melatih anjing, walau macam mana sekalipun dilatih supaya jangan makan tahi namun anjing tu tetap juga mahu makan tahi. kerana anjing tetap hanjeng.
Anonymous said…
Segalanya sudah jelas. Aku rasa tak payahlah pembangkang meragui lagi apa yang spr buat.
Anonymous said…
Kalau tak membohong bukan SPR la namanya. Itu semua retorik je tu.
Anonymous said…
Oi anon 7.57pm, lu punya ekoq ni PENYAMAQ dr. PENGGANAS Red Bean ANJING-KURAP RASIS aahh?! Kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam termasuk Raja-Raja Melayu kami, dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum diJAJAH British-Zionis/Cina KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

Mulut lu mcm. BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

Jadi, kerana lu sekoq ni BODOH mcm. KERBAU, baik lu pi BERAMBOS kat blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!
Anonymous said…
Anon 1:22am...bahasa menunjukkan bangsa.komen tu guna la bahasa yg elok..
Anonymous said…
Anon 122am. Ko dok backup spr apa kau dapat? Kau pun pencacai spr juga ke? Sudah la rakyat tahu spr tu rubbish Suruhanjaya Pilihan Rubbish macam pemimpin umno semuanya sampah.
Anonymous said…
Oi anon 1:08 & 9:19, lu memang BANGSAT PENAKUT, tahu nak GERTAK dan TUTUP mulut umat Islam/Melayu! lu punya 2 ekoq ni PENYAMAQ dr. PENGGANAS Red Bean ANJING-KURAP RASIS aahh?! Lu mahu GERTAK aku supaya BERBUDI-BAHASA kpd. PENGGANAS KAPIR?! Jadi kalau kat si PEMBUNUH, mcm. si PENGGANAS-chin peng-JAHANAM atau gen kongsi gelap pembunuh/perogol/Penyamun, aku pun kena berbudi-bahasalah - PALA HOTAK lu!

Si KAPIR HARBI asyik boleh HINA Islam/umatnya serta nak MENJAJAH Tanah MELAYU PUSAKA ISLAM kami ini - jadi lu punya BANGSA tu kononnya baiklah tu?! PI BERAMBOSlah bangsa PENDATANG PENJAJAH KAPIR dr. NEGARA ISLAM kami ini!
Anonymous said…
PEMBETULAN:

Oi anon 2:08 & 2:09am, lu memang BANGSAT PENAKUT, tahu nak GERTAK dan TUTUP mulut umat Islam/Melayu! lu punya 2 ekoq ni PENYAMAQ dr. PENGGANAS Red Bean ANJING-KURAP RASIS aahh?! Lu mahu GERTAK aku supaya BERBUDI-BAHASA kpd. PENGGANAS KAPIR?! Jadi kalau kat si PEMBUNUH, mcm. si PENGGANAS-chin peng-JAHANAM atau gen kongsi gelapKAPIR pembunuh/perogol/penyamun, aku pun kena berbudi-bahasalah - PALA HOTAK lu!

Si KAPIR HARBI asyik boleh HINA Islam/umatnya serta nak MENJAJAH Tanah MELAYU PUSAKA ISLAM kami ini - jadi lu punya BANGSA tu kononnya baiklah tu?! PI BERAMBOSlah bangsa PENDATANG PENJAJAH KAPIR dr. NEGARA ISLAM kami ini!
Anonymous said…
SPR = Suruhanjaya Pilihan Rubbish ha..ha..
Anonymous said…
orang bodoh dan bangang jer yang tak boleh terima kenyataan

SPR sudah semakin matang dan professional jgan layang hanjing2 PKRanap, DAPig & PASesat ni semua!!

teruskan SPR
Surrhead said…
Wikipedia -

SPR = Suruhanjaya Penipu Rakyat yang diberi kuasa oleh umno, supaya umno sentiasa menawan kerajaan semasa Pilihanraya Umum Malaysia.

Anonymous said…
Meh kita pakat2 tanya Hadi Awang satu soalan mudah.

Soalan : Wahai Hadi Awang. Yang awak duk sibuk nak bawa Pas muzakarah dengan Umno itu, sudah kah awak merujuk perkara ini kepada rakan seakhirat awak itu Ketua Parti DAP dan PKR ?

Cadangan : Kalau awak tak rujuk kepada mereka, sila rujuk dulu supaya Umno tak tertunggu2 dan terindu2.

Komen : Bukan apa, saya kasihan dengan Umno. Asal dengar saja Pas sudi muzakarah dengan mereka, masing2 pakat teruja habis semacam teruja diajak dating oleh seorang gadis jelita.

Harap2 Hadi Awang diberikan Green Light oleh Karpal Singh dan Anwar Ibrahim untuk muzakarah dengan Umno. Sama2lah kita pakat berdoa kepada Allah swt agar dilembutkan hati Karpal Singh dan Anwar Ibrahim supaya membenarkan Hadi Awang muzakarah islamiah dengan pemimpin Umno. Amiiiinnnnnnnnnn ....

Ana Muslimah
Surrhead said…
ana muslihat...kalau ko nak tanya, gi kat -
http://presiden.pas.org.my/v2/
https://www.facebook.com/abdulhadiawang

jgn nak tunjuk pandai kat org2 bodoh...ada paham??
Anonymous said…
Kepada semua pencacai2 pakatan taik. Kalau spr tak betul dan kalau spr memang di bela oleh umno/bn aku rasa pembangkang memang tak can la nak menang walau satu kerusi pun dalam parlimen dan dun.

Tapi di sebab spr ni telus dan adil itu pasal la pembangkang menang di penang, kelantan.
Surrhead said…
ANON BODOH December 2, 2013 at 4:38 PM

yg dipertikaikan skrg, sabah dan sarawak, yg memberikan lbh krg 50% kerusi.....sebab SPR la, di S&S, satu dun ada 300 penduduk, atau 1000 penduduk. cuba ko bayangkan dgn kepong, satu dun, ada 70000 penduduk...ini masuk akal ker??
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEKhead, hari tu juga lu pikiaq Sabah tu Kristian punya - memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP- tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Memang lu aaahhh si RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu lu si SIALPUNDEKhead bising pasal imigran dapat IC, - ingat mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera?! Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, yg. dibawa PENJAJAH-KAPIR-BUAS British-Zionis LAKNAT! Memang lu KURANG AJAQ dan SEWEL-mcm-BABI!

Maka kalau lu tak suka ISLAM serta BUMIPUTERA Melayu/Islam dan SEJARAH Kepulauan Melayu NUSANTARA ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam, dari sebelum diJAJAH Inggeris-Zionis lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!!
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEKhead, berani lu mcm. GENG KONGSI GELAP, bukankah lu baru GERTAK mahu BUNUH umat Islam/Melayu/UMNO, di blog Darul Ehsan ini di topik:

http://darulehsantoday.blogspot.com/2013/10/rakyat-tahu-siapa-yang-selesaikan-isu.html, "Rakyat Tahu Siapa Yang Selesaikan Isu Lahad Datu..."

Lepas tu, lu nak PUTER-BELIT tuduh Ds Zahid pula - sedgkan bukankah lu yg. GERTAK UMNO?! DS Zahid beri amaran yg. berpatutan pd. PENJENAYAH, yg. asyik BUNUH/ROMPAK/ROGOL/BAKAR rakyat!

Jadi lu ini SAMSENG KONGSI GELAP aahhh; mahu gertak bunuh umat Islam/Melayu/UMNO?!PENAKUT BABI lu! Lu ni lari lintang pukang kat Thailand?!

Baik lu SIALPUNDEKhead, MAMPOS mcm. BANGKAI BERULAT kat KANGKANG-PUNDEK BABI!

Surrhead said…
wei, tukar la.........dah boring dah asyik benda sama jer
Anonymous said…
Surrhead tu bodoh jgn di layan sangat. Tu pasal dia kata Ibadah Korban tak boleh buat di padang sekolah.
Surrhead said…
ada aku kesah??
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEKhead, jgn. nak MENYAMAQ dan MENIPU sekrg - selama ini lu asyik kecam Islam/umatnya; temasuk nak PUTAR-BELIT pula, kononnya DS Zahid/UMNO 'munafiq' kononnya - wah bukan main lagi lu si KAPIR BANGSAT, skrg RAKUS pula lu; guna pula bahasa Islam dan nak bicara hukum Islam! Pi MAMPOS lu si-ULAR KAPIR!

Lu punya ekoq ni dr. Red Bean KURAP RASIS aahh?! Kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

Dan apahal lu asyik GERTAK UMNO bela umat Islam/Melayu - tapi tak pula lu bising si MCA-Gerakan-DAP-HINDRAF bela kaum Cina/Hindu/Kristian/Bukan Islam?!
Surrhead said…
wei, bodoh, tukar sket komen kau tu, boleh tak?? aku tak baca nyer, confirm org lain pun tak baca....ko ni sewel ya??

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID