Hard Rock Cafe Boleh Bagi Undi Pada Ku Nan Pada PRU 14...


Penting sangatkah Hard Rock Cafe itu pada orang melayu dan pengundi di Putrajaya, rasanya kalau tak ada Hard Rock Cafe tu, orang MELAYU di sana masih boleh hidup, tidak nampak apa tempias ekonomi pada makcik yang jual goreng pisang di persiaran diplomatik sekiranya Hard Rock Cafe di buka di Putrajaya.


Kepada Tengku Adnan Tengku Mansor, YBhg. Tan Sri Dato' Seri Dr. Aseh Bin Haji Che Mat daripada sibuk dengan Hard Rock Cafe, baiklah perbanyakkan kedai makan MELAYU di Putrajaya tu sebab pengalaman berada di sana susah jumpa kedai makan MELAYU.

Yang berlambak kedai mamak sahaja dengan harga makanan yang boleh menjerut leher.

Dan katanya di Putrajaya tak ada buka bengkel kereta.Itu rasanya lebih dihargai rakyat dan pengundi di Putrajaya berbanding HRC.Berapa peratus sangat yang mampu makan di restoran ekslusif setara HRC tu?

Banyakkan fikir,teruskan berzikir,sebelum tersingkir.

Comments

Ahmad said…
Kenapa perkara utama ialah hiburan sedangkan penghuni butuhkan keperluan lain? Hantar mesej jelas dalam PRU14, undi protes.
Anonymous said…
Menteri2 kita sekarang ini mewarisi kebodohan perdana menteri.
Surrhead said…
jgn risau.....umno tetap akan berkuasa sampai bila2, sebab melayu mudah lupa.....tak caya, ada seorg makcik kangkung yg biasa komen bodoh kat sini...masuk PRU14, dia tetap pangkah umno nyer....makcik ini melayu munafik, sama brand dgn yb yb umno....
Anonymous said…
da takde bisnes lain ke nak buat share??
Anonymous said…
walau pun kau org komen membuta tuli hanya terikut2 apa org kata sy setuju klu hrc kt pj asal jgn ada unsur2 haram..apa beza kau org makan kt kedai2 orang kafir yg tak tentu halal haram dgn restoran hrc ..sekurang2 nya dpt menarik pelancung2 asing dan tempatan ke pj..
nasirwise said…

Penulis terkejut yang Putrajaya mempunyai satu dasar Islamik di mana bisnes yang menjamukan minuman keras dan menawarkan perkhidmatan urut dan seks tidak dibenarkan. Syabas.

Mungkin larangan ini terpakai kepada rumah kedai sahaja. Adakah Kedai rangkaian 7-elevan dan kedai serbanika 24jam di beroperasi di Putrajaya tidak menjual minuman keras juga.?

Bagaimana pulak dengan hotel hotel 5 bintang yang beroperasi di Putrajaya? Penulis tidak pasti hotel hotel (Shagrilla Putrajaya dan Alamanda) tersebut menjual minuman keras kerana penulis tidak pernah ke hotel tersebut?

Putrajaya ini sama seperti Shah Alam sebelum 2008 di mana aktiviti bisnes tidak Islamik ini tidak dibenarkan. Apabila Pakatan Rakyat memerintah, dasar ini berubah 100 peratus. Kes 7 elevan di Shah Alam yang menjual arak pernah di jadikan isu nasional oleh Ahli Parlimen bukan Islam dan lebih menyedihkan Ahli Parlimen PAS pun menyokong penjualan arak.

Mungkinkah Putrajaya akan menjadi Shah Alam seperti hari ini? Anda semua yang menentukannya.

Dasar Islamik Putrajaya menjadi perhatian ramai kerana ada cadangan Hard Rock Cafe dibuka di sana. Kedatangan orang berkenaan dengan Hard Rock dari Singapura dan Malaysia, berbincang dengan Perbadanan Putrajaya, mengimplikasikan Hard Rock akan di buka tidak lama lagi.

Suasana Putrajaya di waktu malam adalah malap dan `mati’. Mungkin Putrajaya sedang merancang menghidupkan Putrajaya di waktu malam dengan meluluskan restoran Hard Rock Cafe. Cubalah cari program atau aktiviti terdahulu untuk menghidupkan Putrajaya. You can do it!.

Penulis tidak menyangka pulak `cerita minuman keras’ timbul seiring dengan cerita lama perlaksanaan projek Puteri Pan Pacific Johor Bahru oleh JCorp. Seperti yang penulis tuliskan, ramai juga anggota pekerja PKENJ (sekarang JCorp) yang menyokong dan menentang projek ini, malah ada yang menuntut jualan arak tidak dijual di hotel ini. Hukum mengenai arak ini jelas.
http://nasirwise.blogspot.com/2014/01/teringat-haji-mahmud-yang-di-peti-sejuk.html

Ahli Parlimen Putrajaya, Ku Nan telah `responded’ bahawa Hard Rock Cafe boleh dibuka di Putrajaya tetapi kena patuhi peraturan. Ku nan meminta para blogger jangan buat spekulasi.

Tahniah kepada TH Hotel yang menjalankan bisnes perhotelan tanpa menjual arak. http://nasirwise.blogspot.com/2013/08/th-hotel-alor-setar-tersergam-indah.html

Anonymous said…
Oi SIALBANGKAIBABIhead,lu mahu ancam NYAWA aku dan bapak aku di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html - dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR HARBI (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu?!
Surrhead said…
hoi, makcik kangkung sewel.....aku hanya bengang dgn kebodohan ko dan bapak ko la....ko ingat aku sewel mcm ko ke, nak benci umat Islam kat Malaysia....aku mmg benci bapak ko, sebab lahirkan anak bodoh mcm ko, langsung tak produktif...sebaiknya, bapak ko patut lap dgn tisu jer daripada senyawakan ko...bodoh...

Dan encik Nasirwise...takder jualan arak/beer kat 7-11 kawasan shah alam skrg...dan encik juga kena ingat siapa yg mulakan isu HRC kat putrajaya, sebab jgn salahkan PR besok bila PR dah "takeover" PJ
Anonymous said…
Oi SIALBANGKAIBABIhead, eh eh, nak tuduh aku pula benci kat Islam/Melayu -dasar lu si KAPIR BABI KURAP LIDAH BUAYA!

lu mahu ancam NYAWA aku dan bapak aku di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html - dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR HARBI (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu?!
Anonymous said…
Oi SIALBANGKAIBABIhead,lu nak suruh bapa akuyg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir? BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID