Electronic Monitoring Device [EMD] Mungkin Digunakan Keatas Penjenayah...


Pindaan Akta Pencegahan Jenayah 1959  (POCA = Prevention of Organised Crimes Act) yang dibentang di persidangan Dewan Rakyat pada September 2013 membenarkan penahanan tanpa perbicaraan bagi tujuan ketenteraman awam, keselamatan awam atau pencegahan jenayah terancang. Kuasa untuk membuat penilaian diberikan kepada Lembaga Pencegahan Jenayah

Zahid Hamidi hari mengesahkan bahawa lima Ahli Lembaga Pencegahan Jenayah tersebut telah pun dilantik dan telah memulakan tugasan mereka mulai bulan April ini. Seperkara yang menarik ialah kemungkinan Electronic Monitoring Device (EMD) digunakan keatas penjenayah yang terbabit.

Comments

Anonymous said…
Bila pula KDN nak tangkap bawah undg-undg baru ni, PENGGANASKAPIR BUAS Red Bean termasuk SIALhead, yg. ditaja puak SYAITAN Barat-ZIONIS/CIA-MOSSAD-MI6-NATO dan ejen-ejen mereka dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAIBABI/PKRPELIWAT! Maka, jangan sekali kita iktiraf Red Bean sbg. 'Army'!

Sampai PENGGANAS ni asyik boleh UGUT nak bunuh pemimipin/umat Islam, termasuk YM Kesultanan Melayu pusaka berzaman nenek moyang kita, serta mana-mana umat Islam yg. lawan MUSUH Islam/Melayu di media sosial!

Lihatlah PENGGANAS Red Bean ya. menggunakan gelaran 'Surrhead' (sekarang asyik menyamag sbg. org. Islam dan menggunakan bahasa Islam) asyik menggugut nak bunuh saya dan bapa saya (pesara askar) sekali di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html; di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html; dan di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Anonymous said…
Dalam utusan aku tengok tak ada pun berita ni, mana ko cedok det?
Surrhead said…
kakaka...meroyan gila...hoi, makcik bodoh piang, tak mungkin bapak ko askar, buat malu askar kita jer...kalau askar pun, mungkin tukang kebun kat kem shj. tgk la, buat anak, yg keluar bodoh. kalau betul bapak ko askar, suruh dia tembak ko jer.

Anonymous said…
U all baca dan kaji akta sosma..tak power beb...itu aja
Anonymous said…
ISA lg power beb
Anonymous said…
Hak Bumiputera itu karut hanya untuk Madir, keluarga Razak dan Bangsawan2 Melayu hidup selesa. Baik org ramai menentang hak seperti ini kalau tidak Bangsawan2 ini akan memperhambakan kita.
Anonymous said…
Harap AS tangkap penganas2 Melayu UMNO dan memenjarakan mrk di Guantanonamo Bay di Cuba.
Anonymous said…
OI anon 11.04 & 11.05pm, lu punya ekoq-ekoq ni ANJING KURAP DAPBANGKAIBABI aahh?? Jijik mulut lu yg. memang mcm. BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANG aaahh?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

Dan DAPBANGKAIBABI akan MAMPUSS di Tanah Melayu ini!

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID