Kenyataan Zahid Hamidi Mengenai 1000 Orang Cina Yang Merengek Nak Kembali Jadi Warga Negara Malaysia.

1. Zahid Hamidi tidak pernah mengeluarkan sebarang surat rasmi untuk menganugerahkan kerakyatan kepada pemegang pasport BOC yang telah sengaja melucutkan kerakyatannya di Malaysia.

2. Jumlah yang didakwa seramai 1,000 orang seperti yang dilaporkan oleh media sosial juga adalah satu penipuan besar. Setakat ini, hanya tiga individu pemegang passport BOC yang telah diterima pulang oleh kerajaan Malaysia, itu pun dengan hanya diberi kemudahan Pass Residen.

3. Apakah kita semua mengetahui tentang status Pass Residen?

4. Pemegang Pass Residen boleh menetap selama 10 tahun di Malaysia namun tidak layak menjadi warganegara dan tiada hak untuk mengundi di dalam pilihanraya. Pendek kata, Pass Residen adalah status paling bawah hatta dibawah Permanent Residen sekalipun lebih tinggi kedudukannya.

5. Pass Residen ini akan dikeluarkan hanya untuk membolehkan pemegang passport BOC berada di Malaysia secara sah, selaras dengan peruntukan perundangan iaitu Peraturan 16A, Peraturan Peraturan Imigresen 1963.

6. Pemberian Pass Residen ini atas dasar Hak Asasi Manusia kerana Malaysia memberikan kemudahan Imigresen kepada semua sama ada rakyat Malaysia atau bukan rakyat Malaysia.

7. Zahid Hamidi tidak pernah mengkhianati kepercayaan yang diberikan bangsa Melayu kepadanya malah beliau seorang pemimpin yang tegas dan menjaga hubungan diplomatik antarabangsa.

Comments

Anonymous said…
Hmmm

Yerlah tu Yob !!
Item 7. Rasa nak gelak pun ada
Tp senyum cukuplah kot

Mgkn dia tau kot.
PRU dan PAU ada lg
Bkn sekali jr, dah menang x der dah
Anonymous said…
itu bukan kenyataan Zahid Hamidi...mana punya mangtkok yg cakap tapi kata zahid yg cakap...selepas PAU Zahid ada gigi lg ker?? taring mmg tak ada kot ..pemimpin Melayu kalau tak juga mau sedarkan diri ...jangan hairanlah kalau makin ramai cina dan india bersongkok .... di parlimen
Anonymous said…
tak payah layan anjing2 tu kalau dilayan nanti digigit menteri KDN pulak.
Anonymous said…
inilah dikatakan nasib, orang lain yang berjanji orang lain pulak yang kena. tak pasal-pasal nama busuk dan dituduh pengkhianat melayu.
Anonymous said…
haram jadah betoi zahid!

kenapa beri pass residen kepada 3 orang pengkhianat yang melayakkan mereka tinggal di negara ni???

sepatutnya mereka cuma diberi pass pelancong saja.
Surrhead said…
alahai.....zahid komidi....fail. menteri haprak...suka tayang kuasa pada org yg lemah...
Anonymous said…
Kat mana yang kata zahid nak bagi balik kerakyatan pada cina yang dah koyak passport tu? boleh sapa2 bagi link kat sini tak?

Come on la, cina dap pusing statement, kita sama melayu bergaduh.

Senang betul cina nak lagakan melayu.
hanizam said…
isu ni pun melayu jadi gaduh...yang merempat Cina...melayu bercakaran...lawak betul...

melayu ni masalah besar adalah, tak mau cari sendiri sumber dan info yang tepat...

hanya dapat bila baca blog, dengar ceramah...pada aku, kalau nak baca blog, lawatlah blog-blog Pro Kerajaan dan Pro Pembangkang...baru tau ape yang ditulis betul @ sekadar sedap cerita...

tak kiralah ape sahaja isu, kena tengok 2 pihak...dan kalau tak bersetuju pendapat orang lain, tak perlu memaki hamun dangan perkataan yang elok.

.macam orang tak beragama dan tak bertamadun...jakun dengan IT...

tak payahlah kita dok gaduh benda-benda macam ni...lantakkan cina tak sedar diri tu..kalau sebagai ISLAM, kita sepatutnya mensyukuri nikmat yang diberikan...

yang paling penting, JANGAN KUFUR NIKMAT...

sekadar pandangan...
Anonymous said…
Kalau betul crita ini ''BAGUS LA''
Anonymous said…
Inilah taraf menteri2 barisannnnnnn. ABU.
SolitaireHunter said…
Tim Men KDN Wan Junaidi pernah cakap di parlimen bahawa malaysia menanggung berjuta ringgit belanja pusat tahanan untuk 'stateless pupils' yg datang ke malaysia di hantar pulang tetapi TIDAK DITERIMA OLEH NEGARA ASAL' kerana ketiadaan passport atau pengenalan masuk ke malaysia. Sekarang 1000 cHINA yang entah betulke asalnya dari Malaysia kita beri jalan pulak nak isi borang apa prosedur apa supaya dapat jadi warga malaysia balik siap nak buka kaunter khas lagi... buat apa zahid nak terangkan dengan panjang lebar! Just say NO. Mangkuk cina DAP tu pulak macam mana dia dah dapat surat dari Zahid. Tlg explain! Zahid jangan jadi pengkhianat orang Melayu!
Unknown said…
Tak sepatutnya terima walaupun seorang BOC. Akan jadi precedent nanti. Biarkan mereka..jgn kita layan langsung.
Unknown said…
Tak sepatutnya terima walaupun seorang BOC. Akan jadi precedent nanti. Biarkan mereka..jgn kita layan langsung.
Anonymous said…
Harapnya YB DS Zahid kembali 'BERTARING' terusan! Sepatutnya siKAPIRDAPBANGKAI tu harus di MANSUHkan dan undg-undg SYARIAH serta undg-undg TERORISMA diperkuatkan tanpa sebarang kompromi, kerana si musuh ISLAM/umatnya ini, asyik menimbulkan FITNAH berterusan melalui PENGGANAS RedBeanBANGKAInya!

DAPBANGKAI sbg. ejen utama (juga si puak KAPIR/GAYPKRPELIWAT) Barat-ZIONIS, juga dalang belakang kebanyakan kegiatan JENAYAH dan MAKSIAT dajal terutamanyamelalui Geng Kongsi Gelap mereka , yg. bermaharajalela melalukan jenayah pembunuhan (melaui pelbagai cara termasuk kemalangan jlnraya terutamanya oleh lori/bas BUAS; kebakaran kpg-kpg/rumah Islam Melayu utk. rampas tanah; dan pembunuhan pekerja asing Islam/Melayu)/rompakan – termasuk ragut/perogolan BUAS – termasuk kanak-kanak/sindiket dadah/perjudian/pornografi/pelacuran serta kegiatan homoseksual yg. amat berleluasa dan MENGGANAS - yg. semakin merosakkan akhlak dan aqidah anak-anak muda Islam/Melayu!

Semua ini utk. menghuru-harakan negara serta mahu mencetuskan satu lagi 13 MEI; kemudian mereka akan minta UN (yg. dikuasai Barat-ZIONIS terutamanya si BANGSATkiMoon) hantar "tentera pengaman"!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID