Sekolah Imtiaz Akan Melahirkan 10 Ribu Generasi Ulul Albab Pada Tahun 2020


imtiaz Melaka adalah sebuah sekolah agama yang berdaftar di bawah Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) yang diuruskan oleh sebuah syarikat iaitu Y2G - Ulul Albab Center of Excellence beribu pejabat di Kuala Lumpur.

Sistem pendidikan yang digunapakai di imtiaz Melaka ini adalah berkonsepkan gabungan dwi-aliran iaitu Kurikulum Kebangsaan yang digabungkan dengan Program Al-Quran termasuk subjek subjek agama yang dirangka mengikut kesesuaian serta keperluan semasa.

Nama imtiaz Ulul Albab Melaka yang didaftarkan ini juga adalah bersesuaian dengan maknanya iaitu ‘Cemerlang’ dan Program Ulul Albab yang dipelopori oleh Kerajaan Negeri Terengganu. Permulaan imtiaz adalah dengan bermulanya penubuhan imtiaz Besut yang diilhamkan oleh Dato' Seri Hj Idris bin Jusoh (gambar), mantan Menteri Besar Terengganu juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jerteh merangkap Ketua Umno Bahagian Besut.

Yuran yang dikenakan adalah cukup minimum iaitu Yuran Program, Aktiviti & Material (PAM) berjumlah sebanyak RM100.00 (Satu Ratus Ringgit sahaja) sebulan.

Comments

Anonymous said…
kalau dah bab ugama mana ada yuran
Anonymous said…
nak free bukalah sekolah sendiri,
Anonymous said…
OI anon3.11pm, lu punya ekoq ni ni PENJILAT BANGKAI DAPBABI aahh?? Malaysia ini adalah NEGARA ISLAM - lu ada paham aaah?!

PI MAMPOS lu kat BLOGDAPBANGKAIBABIyg. BODOH mcm. KERBAU!
Anonymous said…
Harapnya, YAB PM kita juga akan MEMPASTIkan Universiti Antarabangsa Albukhary (AiU) di Kedah tu TIDAK ditutup! Apalagi Univ. ini membantu anak-anak Islam global yg. miskin mendpt. pendidikan PERCUMA!

Bahkan kita perlukan lebih banyak Univ. spt. ini utk. mengambil juga anak-anak pelarian Islam, terutamanya anak-anak pelarian Palestin, terutamanya dr. kem pelarian di Jordan dan Syria [yg. sedang di kepung Pengganas pemberontak 'Islam', yg. sebenaqnya diketuai ejen Barat-Mossad utk. membunuh secara beramai (Genocide) pelarian Islam Palestin]. Kerana mereka dan anak-anak pelarian Islam lain, termasuk anak-anak Islam Syria, Iraq, Libya, Afghanistan, Yemen, Pakistan, Mesir dan dari benua Afrika sedg. disasarkan untuk diKURANGkan, secara Genocide rahsia (selain dr Genocide terangan melalui peperangan, Drone dan penjajahan BUAS), utk. diHAPUSkan ketururunan mereka, termasuk menjadi mandul dan dijangkiti wabak penyakit termasuk kanser- melalui pemberian bantuan makanan secara besaran (termasuk dr. Israel, yg. labelnya telah dipalsukan) serta suntikan besaran (kononnya utk. menghalang wabak penyakit), atau dijual oleh sindiket pelacuran/pornografi & perdagangan organ kanak-kanak - oleh ejen-ejen Barat-ZIONIS/Israel, di kem-kem pelarian, yg. menyamaq sbg. NGO-NGO, termasuk di bawah UN yg. dikuasai Barat-ZIONIS. Sebenaqnya jumlah umat Islam global mahu diKURANGKan melalui peperangan BUAS Barat-ZIONIS yg. berterusan di samping merompak kekayaan minyak-gas Dunia Islam!

Jadi sepatutnya, perjanjian TPPA tak patut disertai Dunia Islam spt. Brunei dan Malaysia kita (TPPA didominasi ZIONIS-Israel sebenaqnya, kerana mereka telah menguasai rejim Barat serta Singapura dan Mexico)– tolonglah dengaq cakap YAB Ayahanda Tun kita dan sepatutnya buatlah perjanjian perdagangan global spt. ini antara Dunia Islam dlm. OIC, termasuk bidang pelancongan, pendidikan ISLAM, menguruskan kem-kem pelarian Islam, perdagangan dan KETENTERAAN termasuk tentera pengaman OIC!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Anonymous said…
SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas kemuliaan hati ibubapa mertua serta YB DS Zahid/Hamidah dan para keluarga , kerana mewakafkan tanah demi ALLAH SWT dan Islam/umatnya ini!

Harapnya bukan hanya 10 ribu , tetapi berjuta jenerasi Ulul Albab akan lahir, bukan hanya di Tanah Melayu ini tetapi global!

Dan perlu buat sebanyak sekolah Imtiaz mcm. ni utk. pelajar wanita juga (yg. bakal jadi Ibu kpd. jenerasi muda kita) serta sekolah Imtiaz antarabangsa, utk. mengambil anak-anak pelarian Islam global, termasuk anak-anak pelarian Islam Palestin, Syria Rohingya, benua Afrika dsbnya. Dan berkahwin campur sesama umat Islam-global, supaya jenerasi muda Islam global Ulul Albab, dpt. diperkukuhkan dan ditambah JUMLAHnya!

Makcik Sambal Belacan

anissa said…
Tahun ni tahun pertama anak sulung sy di Imtiaz.alhamdulillah.byk pembaharuan
yuran 500 sebulan

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID