Ini Kualiti Air Yang Khalid Ibrahim Suruh Rakyat Selangor Minum...

Harakah, suara keadilan, malaysia kini dan malaysian insider tak akan keluarkan laporan ini, ini adalah laporan hasil kajian cerdik pandai...

Khalid ibrahim nak suruh rakyat selangor mampos agaknya, mungkin nanti dia akan kata hujun dah turun lebat dan empangan di seluruh selangor airnya dah meningkat, tapi kita kena ingat, selama satu minggu, beratus ribu gelen air lombong telah di pam masuk kedalam loji-loji rawatan air dan segala macam jenis toksik telah bercampur dengan air bersih di dalam kolam takungan...






Comments

Anonymous said…
YA ALLAH! Aku syak ini CUBAAN nak MEMBUNUH beramai-ramai (GENOCIDE) umat Islam/Melayu dgn. pelbagai penyakit, terutamanya kwsn. Islam/Melayu! MUSTAHIL kwsn-kwsn. puak si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM akan minum air lombong ni! Ini mesti diSIASAT oleh KDN!

Dahlah si KAPIRDAJAL PAP Singapura boleh beli air bersih kita dr. Johor dgn. begitu muurah sekali -s edgkna rakyat kat Tanah Melayu dipaksa minum air lombong! BANGSATnya!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Anonymous said…
Dicadangkan NGO dan UMNO/BN buat laporan polis sebagai precaution untuk tindakan undang-undang keatas MB Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor secara bersama di atas sebarang perkara negative kesihatan yang akan timbu;. Boleh saman MB dan Kerajaan negeri sehingga bankrupt dan penjara MB dan ahli EXCO.
Anonymous said…
Kalau hukum penjara aku sokong
Anonymous said…
Mungkin kah isu air di Selangor mainan politik PR terutama DAP?
Bila krisis air berulang lagi, pasti pengilang(pelabur) industri makanan rasa amat tertekan, contoh Nestle.
Pulau Pinang akan mengambil kesempatan ini untuk menawarkan kilang-kilang yang sedia ada beroperasi disana. Perlu diingat Pulau Pinang have the infrastructure.Kadang-kadang kita kena fikir secara radikal.

zamano
Anonymous said…
Katanya LUAS akan mengambil tindakan undang undang keatas akhbar yg menyiarkan berita palsu ni.
Anonymous said…
SETUJU anon 12.16am! Harapnya PERKASA & ISMA akan buat laporan polis! Kerana ini amat merbahaya utk- umat Islam/Melayu!

Makcik Sambal Belacan.
Anonymous said…
Mohon Kem Kesihatan siasat peningkatan kes sakit tekak kebelakangan ini di Selangor/W.P Putra Jaya n KLumpur. Mungkinkah akibat meminum air "bekas lombong"?
Anonymous said…
Mohon Kem Kesihatan siasat peningkatan kes sakit tekak kebelakangan ini di Selangor/W.P Putra Jaya n KLumpur. Mungkinkah akibat meminum air "bekas lombong"?
Anonymous said…
Banyak Loji pun guna air lombong sebagai backup. kualiti dipantau. InyaAllah ok.

daripada risau air lombong baik korang risau tempat buang sampah kat selangor ni yang berada di upstream (hulu) yang pasti segala macam sampah, racun yang kita buang dok mengalir ke sungai dan sampai ke loji terus kita minum. Yang ni pasti/confirm tercemar. minta paper fokus yang confirm daripada yang x berapa confirm dari lab mana depa buat test

Generasi bundle
Anonymous said…
Bebalnya Generasi Bundle, air sungai mengalir berarus dan menghilir tapi air lombong statik, keladak mendak didasar bila dipam yang didasar semua tersedut naik..segala macam khazanah dari lombong.yek..
Anonymous said…
isi air lombong tu dalam kolam mandi rumah mb dan jangan lupa salurkan juga dalam paip rumah mb. kalau rakyat selangor nak mati, biar sekali dgn mbnya...
Surrhead said…
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2014/05/07/kerajaan-selangor-kecam-laporan-nst/

http://www.sinarharian.com.my/kementerian-kesihatan-tingkat-pemeriksaan-air-1.277949

ingat TSKI ni bengap mcm org umno ka?
Anonymous said…
Nak saman apa bila Menteri Dr India pun kata air tu selamat diminum.

Ade menteri PR dalam cabinet Najib ke ?
Anonymous said…
Hidup Pakatan Rakyat !
Hidup PKR !
Hidup DAP !
Hidup PAS !

Lanjutkan usia Khalid Ibrahim !
Sejahterakan Anwar Ibrahim !

Padan muka penyokong PR.
Kau pilih maka kau lah tanggung.
Anonymous said…
Anon May 8, 2014 at 8:52 AM sedap je membebalkan aku walhal ko tengok sapa yang bebal atau tak huhuhu.

mana-mana air lombong, tak pernah terus masuk loji untuk rawatan semuanya di pam ke sungai dulu atau ke empangan, daripada situ di pam ke loji rawatan.

Jadi isu mengalir tu sama la dengan ulasan teknikal ko tu.Bukan mengalir yang jadi isu tapi kepekatan dan kandungan air mentah tu.

yang aku pasti, air sampah, air buangan kilang dan IWK memang memang menjadi masalah sebab berada di Hulu.

Bila politik mempengaruhi kedua-dua pihak, letih.

Generasi bundle
Anonymous said…
Air lombong sure bnyk logam berat yg amat bbahya kpd kesihatn jgka pjg. Logam berat ni x leh nk dtapis dgn cara biasa wp dh bcampur dgn air sungai. Ko ngaji x abih. Ko sorang la gen bundle minum air lombong tu.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID