Kurangkan Kuasa MAIS, Peluang Terbuka Untuk Evanglista Murtadkan Umat Islam Selangor.

Khalid samad, ahli parlimen kawasan shah alam mendesak supaya kuasa MAJLIS AGAMA ISLAM SELANGOR (MAIS) di kurangkan dengan kata lain di kecilkan kuasa MAIS dan JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR (JAIS) pula tidak boleh menerima arahan bulat-bulat dari MAIS.

Kenapa khalid samad meroyan sampai lagu tu? kerana MAIS tidak mahu memulangkan semula kitab injil dalam bahasa melayu dan iban yang mereka rampas tempoh hari. jadi untuk mengambil hati penganut kristian, khalid samad mencadangkan kuasa MAIS di kecilkan.

Sekiranya ini berlaku, MAIS sudah tidak boleh mengambil tindakan atau mengarahkan JAIS supaya mengambil tindakan sekiranya mereka mengetahui ada orang Islam yang akan di murtadkan oleh agama lain, JAIS hanya boleh melihat dan membiarkan sahaja orang Islam di selangor menjadi murtad walau pun mereka mengatui dan mendapat laporan ada orang Islam akan di murtadkan.

Mengecilkan kuasa MAIS dan JAIS ibarat mengikat kedua kaki dan tangan dua agensi itu tampa di tutup mata dan telinga, mereka nampak kemungkaran di depan mata, tapi mereka tak boleh buat apa-apa.

Menurut khalid, keenggan MAIS memulangkan semula kitab itu, boleh mengakibatkan imej Islam tercemar dalam kalangan masyarakat bukan Islam. sebenarnya bukan perbuatan MAIS itu yang mencemar imej Islam, tetapi perbuatan khalid yang mempertikai Enakmen Bukan Kawalan Islam (Kawalan dan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam (1998) itu yang sebenarnya mencemar imej Islam.

Apa la nasib pengundi shah alam boleh undi orang macam khalid samad nie...

Comments

Anonymous said…
Pejuang Islam akan terus berusaha memastikan badan Islam tidak dipergunakan untuk kepentingan mnusia tertentu dan menjatuhkan Islam itu sendiri.
Anonymous said…
Parti nyer psl sanggup wpun dia sndiri islam..
Anonymous said…
bila kuasa MAIS dikurangkan ingat semua rakyat selangor jadi kristian ke..? aduh apa punya logik ni...?
Surrhead said…
MAIS dah langgar perintah AG. sejak bila MAIS lebih berkuasa dari AG?? Umno love macai bengong, yg tak reti pakai otak dan sokong membuta
Anonymous said…
nama dia shithead
Anonymous said…
Ada perasaan semacam tak bagus bila aku bersalam dgn anwar ibrahim ketika terserempak dalam pesawat aku di eropah. Masa tu aku terjumpa ai ni dlm kelas bisnes boeing 777.
Perasaan yg sama aku rasakan bila berselisih dgn khalid samad dgn geng nya masa dia buat round di ground floor shah alam worldwide. Ada aura negative mereka ni yg aku dapat rasakan. Hanya Allah yg tahu perasaan tersebut. Tak boleh nak describe. wallahualam.
Anonymous said…
Memang tak semua utk masa sekarang...ngok..
Anonymous said…
Anon 11.15. Jangan2 anon sendiri ada aura tak bagus dalam diri. Bertaubatlah. Allah itu maha pengampun.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID