Soal Jawab Kenapa Ramai Sangat Cina Dilantik Jadi Menteri Dan Timbalan Menteri...


Ramai yang tak faham kenapa najib lantik 3 orang cina jadi menteri dan 3 orang cina lagi jadi timbalan menteri...

Jawapannya senang je, najib hanya mengikut peruntukan perlembagaan persekutuan.

Tapi kenapa banyak sangat?

Sekali lagi aku ulang, najib hanya mengikut peruntukan dalam perlembagaan persekutuan, dah perlembagaan persekutuan benarkan, nak buat macam mana...

Tapi, seat cina dalam parlimen tak banyak, kenapa sampai 6 orang najib lantik?

Dalam peruntukan perlembagaan persekutuan kata boleh lantik, so najib lantik la...

Boleh ke 3 menteri dan 3 timbalan menteri tu kembalikan undi cina pada bn dalam pru akan datang?

Tidak menyalahi peruntukan dalam perlembagaan persekutuan untuk melantik mereka ke dalam jemaah kabinet...

Lantak kau la...


Comments

Anonymous said…
Peruntukan mana dlm. Perlembagaan - yg. sewenangnya boleh lantik pemimpin parti-parti PENDATANG RASIS Cina jadi Menteri?! Bagaimana pula Kedaulatan ISLAM dan hak umatnya terutama BUMIPUTERA Melayunya, yg. asyik DIHINA si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS mcm. MCABABI ni?!

Bah. Pertama:

Nak jadi Menteri, bukan main si MUSUH ISLAM MEMBODEK-mcm-si BANGSAT-tak tahu malu kat pemimpin Islam/Melayu kita, sedangkan kalau DAPBANGKAI menghina ISLAM/umatnya termasuk Hukum Hudud ALLAH SWT, bukan main lagi si PENDATANG KAPIRDAJAL MCacing/GerakanKAPIR boleh semua BERSATU! Hancoqlah NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ini, serta umatnya!

Aku rasa golongan ELIT Islam-Melayu-LIBERAL dah terlalu BONGKAK - seolah tak baca lansung pandangan rakyat biasa dari BUMIPUTERA Islam/Melayu kat sosial media! Tapi kalau si kaum PENDATANG merungut, walaupun yg. MENENTANG ISLAM - bukan main lagi; sampaikan KPN pun boleh diSERGAH! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

Lihat si MCacing pun boleh MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya; sebiji mcm. DAPBANGKAI - lihat di http://celahgelegar.blogspot.com/2014/06/mca-celaka-mca-desak-najib-gugur-jamil.html , (MCA CELAKA) MCA desak Najib gugur Jamil Khir kerana kata Malaysia bukan negara sekular , June 17, 2014! Baik NGO-NGO ISLAM/Melayu membuat lapuran POLIS kerana sekrg. MCAANJINGKURAP ni MENGHINA ISLAM/umatnya termasuk DYMM YDPA/Kesultanan Melayu, sejarah Kemerdekaan kita, dan undg-undg Perlembagaan yg. dibentuk asalnya pd. 1957! Dan mereka sengaja MENIPU pasal perjanjian tahun 1963 (yg. tidak lansung MENGGUGAT Perlembagaan asal Negara) utk. MENGHASUT Bukan Islam di Sabah/S’wak utk. membenci ISLAM/umatnya dan ke arah PEMISAHAN Sabah/S’wak dr. Malaysia ini – maka KDN patut masuk campur kerana ini juga berkaitan Keselamatan Negara!

Dan apa KEJADAHnya si MCacing ni ada "Jawatankuasa Khas Syariah Undang-Undang" - nak masuk campur hal ISLAM/umatnya kat NEGARA ISLAM in?! Si MCARASIS tu memang DALANG-DUA-MUKA plg. merbahaya – dahlah juga MENIPU dgn. MEMFITNAH MAIS-JAIS melanggar undg-undg PERLEMBAGAAN, serta juga MCARASIS ni MENAFIkan HAK keistimewaan Bumiputera mengikut Perlembagaan Perkara 153 ! Lihat di - http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/06/16/Mais-and-Jais-not-above-law-Liow-Action-on-Bibles-a-dangerous-precedent/ ,Mais and Jais 'not above law', June 16, 2014!

Dan lihat lagi si MCAcing ni - nak MENJATUHkan terus kuasa Mahkamah Syariah di mana si puak DALANG-DUA-MUKA plg. MERBAHAYA ni bukan main lagi asyik MENGGERTAK supaya undg-undg PERLEMBAGAAN terutamanya yg. berkaitan ISLAM/umatnya, ditukaq sesuka hati - demi falsafah dan undang-undang PENIPU - demokrasi dan “equality & liberty" (hak asasi KESAMAAN dan KEBEBASAN) si Barat-ZIONIS! Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/06/05/MCA-wants-Constitution-to-be-amended-Move-to-prevent-disputes-over-religious-conversions/ , MCA wants Constitution to be amended to prevent disputes over religious conversion, June 5, 2014.

Makcik Sambal Belacan.
Anonymous said…
Aku rasa najib tak baca blog la...
Surrhead said…
najib tak perlu baca blog macai umno, sebab dia tau confirm bodoh nya.....
Surrhead said…
najib tak perlu baca blog macai umno, sebab dia tau confirm bodoh nya.....
Otak geliga said…
Surrhead....surrhead....hahahaha

baca blog macai UMNO ko kata BODOH?
masalahnya ko sendiri baca, jd ko ni pada kategori apa pulak?.....skru kat head tu kasi ketat haaa....kahkahkah
orangjohor said…
Tak payah buang masa lha nak cakap pasal agama, bangsa, raja, bla bla bla dalam ruangan blogspot semua. Dia x baca pun! Kita jer ni terhegeh2 nak ulas itu ini. Lebih baik orang melayu masuk utan kawan dengan monyet lagi bagus, x dapat sakit hati.
Bagusnya, kita bersikap silent majoriti, semua blogger tak payah ulas pasal UMNO ke BN ke Najib ker bla bla bla, tapi PRU14 nanti kita kasik hajar najib dan puaknya kaw2x!
Sekian pandangan saya.
Anonymous said…
Memang sah Najib ni lain daripada bapa dia. Bapa dia banyak tolong melayu melalui pembukaan tanah rancangan Felda.

Aku rasa Tok Det (Dr Mahathir) tersilap menamakan Najib sebagai TPM disaat2 dia nak letak jawatan sebagai PM dulu.

Aku rasa Pak Lah pun tak mahu Najib jadi TPM sebab tu bila Pak Lah jadi PM dekat2 6 bulan dia tak lantik Najib jadi TPM. Mungkin Pak Lah dah nampak belang sebenar Najib.

Tapi hari ini kita semua sudah nampak dan tahu siapa Najib sebenarnya. Najib seorang pemimpin bangsa melayu yang melebihkan bangsa lain daripada bangsa sendiri.

Najib ko lantik lah sebanyak mana menteri cina sekali pun, ko buat lah sebaik mana sekali pun, PRU14 undi cina kepada BN tetap akan semakin merosot kerana " DAP kata hanya ada selangkah sahaja lagi untuk PR masuk Putrajaya ".

Kalau PRU13 pengundi cina kencing awak, PRU14 mereka akan kencing dan berak awak sekali. Yes Najib awak tunggulah PRU14.

Dalam PRU13, sangat ramai melayu atas pagar yang condong kepada slogan PR " UBAH, INI KALI LAH " tetapi pada hari pembuangan undi mereka ketepikan kebencian kepada Umno demi menyelamatkan kuasa politik bangsa melayu, mereka pangkah lambang DACING.

Inikah balasan kamu kepada melayu yang telah menyelamatkan UMNO dan kamu wahai Najib ?
Anonymous said…
Kepada Pas kita minta satu sahaja. Tolong lah jangan bersama dengan DAP dan PKR lagi. Orang melayu kini telah tak yakin lagi dengan Umno selagi mana Umno itu dipimpin oleh Najib. Jika Pas mahu menjadi alternatif kepada Umno, jika Pas mahu ahli2 UMNO dan penyokong UMNO mengundi calon Pas dalam PRU14 nanti, ini lah masanya.
Anonymous said…
Malulah penyokong bee end. Terutama kat Sabah Sarawak. Tak da tambah menteri.

Harap penyokong bee end di sana sedar siapa anda. Tak lebih daripada rakyat negeri miskin yg mengharap mereka dihormati.
Anonymous said…
1:57 PM. Terpaksa baca kenyataan orang bodoh(kata2 bekas p em)dan tegur UNTUK MENYEDARKAN penyokong be end yg nak berubah jadi pandai.

InsyaAllah dapat pahala.
Anonymous said…
Selagi Najib tidak letak jawatan,selagi itulah kita umat islam dan bangsa melayu akan sentiasa dihina oleh kaum lain dibumi sendiri. Setiap hari ada saja hinaan yang dibuat dan Najib buat tak tau aje.Sebab apa?Sebab bagi Najib undi bukan Melayu amat penting bagi dia kekal kuasa dan dia sanggup gadaikan maruah bangsa dan agama asalkan dapat undi bukan melayu.Dia hanya pentingkan diri sendiri dan isterinya yang gemuk itu yang sedang mengumpul kekayaan di luar jangkaan. Percayalah negara kita akan hancur begitu saja kerana Najib.
Anonymous said…
Mengikut pandangan saya, kaum Cina tetap tidak akan mengundi BN di masa akan datang. Apabila mereka hamper menakluki Malaysia pada PRU yg lepas, mereka akan mencuba dengan lebih kuat lagi pada PRU akan datang. Lagipun, buat apa undi BN, tak undi pun Cina masih boleh jadi menteri. MCA/DAP, tak ada bezanya.
Surrhead said…
Otak geliga.......Geliga otak mu....anyway, berterima kasih la sikit pasai aku turunkan tahap intelek ku masa kunjung blog sebegini

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID