Anwar Ibrahim Kurang Senang Dengan Keputusan Sultan Selangor...


Anwar ternyata kurang senang dengan keputusan yang di buat oleh Sultan Selangor yang masih megekalkan khalid ibrahim sebagai menteri besar, dalam sidang media tadi khalid mengatakan...

 "Saya telah menghadap Tuanku pada pagi tadi di Istana Alam Shah untuk memaklumkan kedudukan saya sebagai menteri besar Selangor selepas pemecatan sebagai ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Justeru, Tuanku berpuas hati dengan penjelasan tersebut dan memperkenankan saya untuk terus memegang jawatan sebagai menteri besar," katanya.

Dalam twitter anwar ibrahim, anwar membuat tanda soal, seolah-olah tidak paham dengan keputusan yang di buat oleh Sultan Selangor...

Nampaknya orang penang dan bakal banduan ini cuba mempertikai kuasa dan keputusan Sultan....

Comments

Anonymous said…
hehe bontot siapa la yang anwar akan tebuk malam ni untuk melegakan semak kepalanya.
Anonymous said…
Tak lama lagi beradu lah di istana sg buloh sepuas nya..
Anonymous said…
Peliwat ada peguam keliling pinggang pun masih BODOH dengan UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI SELANGOR....

Kah kah kah kah kah kah kah
Anonymous said…
Aku doakan kerajaan perpaduan melayu umno/pas dpt ditubuhkan
Anonymous said…
anon 4:01...

komen ko memang kelasss you..
Anonymous said…
anon 4,06

aku setuju dgan anda
Anonymous said…
Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah mempunyai kuasa mutlak dalam menentukan pelantikan individu yang layak menjadi menteri besar negeri itu. Kuasa itu diperuntukkan dalam Artikel 51, Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959.
"Sultan Selangor mempunyai kuasa mutlak dalam dua perkara dan boleh membuat keputusan tanpa perlu nasihat iaitu yang pertama dalam hal pemilihan menteri besar dan kedua, soal pembubaran Dewan Undangan Negeri. "Dalam membuat keputusan menyentuh kedua-dua perkara itu, sultan tidak perlu bertindak atas nasihat sesiapa.
Maka itu rakyat Negeri Selangor harus sedar dan bangkit melihat bahawa "Langkah Kajang" yang di cetus oleh YB Rafizi telah bertukar menjadi "Langkah Kejang"
Anonymous said…
pakat semua kasi abang non jadi HULK
Anonymous said…
YA ALLAH..KABULKAN DOA UMAT ISLAM DI MALAYSIA SUPAYA WUJUDKAN KERAJAAN PERPADUAN ANTARA UMNO DAN PAS DI SELANGOR, KEDAH DAN KELANTAN. AMIN YARABBAL ALAMIN.
Anonymous said…
Ko bukan org Selangor..so, better shut up!
Anonymous said…
dia ingat selangor dia punya. jangan heran la jika keluar cerita fitnah terhadap sultan hangpa. aku yakin kerana gay tua ni bukan waras pun
Anonymous said…
HUJAN RAHMAT...
TANDA ALLAH MERESTUI PEKENAN SULTAN SUPAYA KHLALID (ANAK SELANGOR)KEKAL SEBAGAI MENTERI BESAR...
Anonymous said…
Teramat setuju sekali..negeri melayu..raja melayu..MB Melayu anak jati negeri...tuanku berkuasa dlm negeri selangor..sepatutnya Nuar dgn Jijah bolih dianggap penderhaka dan bolih di NYAH dari Selangor. Mari kita ramai ramai rakyat selangor halau Nuar laki bini dan keturunannya balik ke Permatang Pauh.
Anonymous said…
"Langkah Kajang VS Langkah Khalid" Live 8:45 Malam.....Jangan salah langkah Suda...
Anonymous said…
I like this Sultan,straight to the point,dulu Khalid gereja kena tibai ,sekarang Anwar di keciwakan.Inilah baru di katakan raja berdaulat,tidak takut membuat keputusan,demi kepentingan rakyat dan negeri.
Anonymous said…
DAULAT TUANKU..
DAULAT TUANKU..
DAULAT TUANKU..

bebuih otak cinabeng yg hina sultan tu...
Anonymous said…
umno jgn bergabung dgn PAS

selagi PAS masih dgn ketotokannya.....jgn cari nahas
Dalam sejarah Tanah Melayu, seorang dari parti yg memecat keahlian masih menjadi pemimpin memimpin kerajaan negeri... ADUN Bebas.... cantikkkk..!!
Anonymous said…
standy.. ada la tu nnt ajak rakyat trun jalan raya,, protes,,, hahahahahaha
Anonymous said…
Jiwa kacau bila tengah "main" orang panggil........
Anonymous said…
Ya Allah makbulkan lah doa semua rakyat yang masih waras agar Aljuburi peliwat tegar cepat2 disumbat ke penjara agar negara ini lebih aman damai...Amin...
Anonymous said…
bang non dah ketagih jubox...
Anonymous said…
Korang semua kat sini memang kelakar...My favourite will be posting "hehe bontot siapa la yang anwar akan tebuk malam ni untuk melegakan semak kepalanya" dan "Jiwa kacau bila tengah "main" orang panggil"....Saya bayangkan muka korang selamba jer masihtulis posting ni....haahahahaaa....funny.
Anonymous said…
kurang ajar, anuar dan azizah tu bukan anak selangor pun ! laki bini tu orang luar, yg dia pandai-pandai sibuk dan pertikai hak kuasa Raja negeri lain pasal apa ?

anak jati selangor rasa apa bila raja dan negeri anda diperlekeh?

kecualilah anak selangor memang suka dan tak rasa apa bila Raja dan negeri diperlekeh oleh orang luar, bukan apa ...aku tengok kebanyakan Yb dalam selangor tu bukan orang selangor pun , kebanyakan orang perak atau Johor, napa ? anak selangor takde yg layak ke ?
Anonymous said…
DAP & PKR kena checkmate oleh TSKI dan UMNO. Umno (12 Adun) + PAS (15 Adun) + 2 (TSKI & PA) = 29 ADUN berbanding PKR & DAP = 27. TSKI dpt sokongan majoriti. DAP & PKR bakal hilang kerusi exco. Pandai2 tupai melompat, mereka terlupa katak2pun boleh melompat juga. Apa pun PKR dan DAP perlu majoriti mudah sebanyak 29 ADUN untuk undi tak percaya. Kalau 28-28, mandat DYMM untuk TSKI jadi MB lagi tidak boleh digugat.
Anonymous said…
Setuju dgn. cadangan BERNAS YB Datuk Zulkifkli Nordin ni; lihat di - http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2014/08/nasihat-bekas-peguam-ketum-anwar.html , Nasihat Bekas Peguam Ketum Anwar Zulkifli Nordin Kepada Khalid dan Pas, August 14, 2014!

SYUKUR ALHAMDULILLAH kuasa EKSEKUTIF DYMM Yang di-Pertuan Agong dan seluruh Kesultanan Melayu, makin diKEMBALIKAN mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3(1), 37(1), 153 dsbnya - terutamanya kat negeri-negeri bawah pemerintahan RASIS-BUAS si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM! DAULAT TUANKU!

Dah tiba masanya diTENTANG habis-habisan PENIPUAN legasi PENJAJAH Barat-ZIONIS melalui undg-undg sivil ciptaan mereka, yg. seolah lebih berkuasa dari undg-undg ISLAM pusaka nenek moyang kita serta kuasa EKSEKUTIF Kesultanan Islam/Melayu kita, sbg. pemerintah asal NEGARA ISLAM ini, sebelum kita diJAJAH si KAPIRDAJAL British-ZIONIS-BINATANG BUAS!

Lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg.membuktikan tentang Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) di bawah kuasa DYMM YDPA/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari K'jaan negeri/K’jaan Persekutuan mengikut Perlembagaan Persekutuan pun! Dan artikel yg. sungguh BERNAS ini juga membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari semasa PENJAJAHAN British-ZIONIS pun; hingga semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

Bahkan KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, juga adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID