Breaking News
Loading...
February 12, 2015

Info Post

1. Ketua Pemuda MCA Chong Sin Woon berkata Ismail Sabri Yaakob tidak layak jadi menteri.

2. Chong menuntut agar Ismail letak jawatan sebagai Menteri Pertanian.

3. Beliau juga mengesyorkan supaya Ismail balik kampung tanam ubi beserta ternak lembu.

4. Dalam pada itu, presiden MCA Liow Tiong Lai terus mendesak Ismail untuk tarik balik kenyataan boikot Cinanya yang tersebut.

5. MCA tetap mengkehendaki Ismail memohon maaf.

6. MCA telah mempelawa DAP menggembleng tenaga dalam usaha sama memberi tekanan yang lebih kuat kepada menteri Umno yang digelar sebagai “rasis” oleh kedua-dua parti itu.

7. Jikalau Ismail masih lagi tidak mahu berganjak pendiriannya, nyata ia lebih baik kalau MCA lah yang bertindak mengundur diri.

8. Sudah terang lagi bersuluh MCA sudah tidak mampu bekerjasama dengan komponen BN yang paling besar, iaitu Umno.

9. Lebih-lebih lagi, MCA dewasa ini kelihatan sering menongkah arus dari segi pendekatan pihak kerajaan.

10. Jiwa parti Cina itu entah melayang ke mana dah. Yang tinggal hanya jasad. Jika hati MCA sememangnya berpaut dengan pembangkang, baik MCA minta saja fasakh.

Usah bermuka-muka. Dah bosan pun tengok dan tangani karenah puak yang sebenarnya sedang bersekongkol dan bersubahat dengan DAP.

10 comments:

Anonymous said...

Chong Sin Woon ... PGRM is 10 times better than MCA. WTF are you complaining.

Anonymous said...

MCA. Welcome to Pakatan.

Anyway. Kroni2 amano dalam MCA dinasihatkan terus berpaut pada bee end until the end.

Vote for better Malaysia.... with Pakatan

Anonymous said...

MCA dipersilakan berhijrah ke LIM Dynasty (DAP - Democracy Anak Papa).

MCA harus ingat , mereka menang hanya di majority Melayu.

Chong Sin Woon , two words for you
FUCK OFF

Anonymous said...

adakah bn akan goyah jika tiada parti berasaskan kaum cina menjadi anggota? yang terkinipun, tiada sumbangan apa dari parti cina bernama mca dan gerakan. yang lebih, bn terpaksa memberi kpd mereka. aku paasti, jika mca atau gerakan mintak fasakh, ada lagi parti cina akan ambil peluang masuk bn. mustahilkah dap masuk bn? suara dap senada seirama sahaja dgn mca dan gerakan, cuma sarang sahaja berbeza.

Anonymous said...

Banyak kuncu-kuncu DAP dalam MCA. Begitu juga banyak talibarut anwar dalam PAS dan UMNO.

Mereka hanya mahu menghapuskan hak Islam, raja-raja melayu.

Nama mereka seperti Islam dan Kristian, tapi mereka itu sebenarnya munafik atau kominis.

Lee Ching wau said...

Kalau MCA Ada tulur silakan bla

Anonymous said...

Anon 1.46. Nampaknya dengan penjarakan DSA x hentikan orang ingat pada dia termasuk macai bee nd.

Be end failed.

Anonymous said...


Oi anon 2.56pm, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si-PENGGANAS/EKSTREMIS PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?! BERAMBOS lu dari NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kami ini!

Lu jgn. bikin temberang aahhh! Lu berangan puak PENGGANAS PKRSODOM/DAPBANGKAI jadi PM - BANGANG!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN YAB DS Ismail Sabri kita! Dahlah supermarket/kedai si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS terutamanya dari puak DAPBANGKAI/PKRSODOM dok asyik MENDISKRIMINASI produk BUMIPUTERA Islam/Melayu - sampai kita tak boleh tegur lansung KEDAJALAN ni - dasar si puak BINATANG BUAS yg. amat TAMAK!

Dan si PENIAGA/INDUSTRI-TAMAK-KEPARAT ni biaq dihukum ALLAH SWT supaya KETURUNAN depa yg. juga JAHAT jadi PAPA KEDANA satu hari nanti - dan itulah legasi DAJAL puak ni pd. keturunan depa! Depa ingat Tanah Melayu ni boleh depa PIJAK dgn. "laws of the jungle" depa!

Dahlah tu ada kolej SWASTA-TAMAK juga menaikkan yuran pengajian dgn. alasan GST!

Tengok juga di mana lori-lori dan bas-bas INDUSTRI-TAMAK boleh bebas "zig-zag" kat lorong-lorong laju terutamanya di lebuhraya, melebihi had laju sampai disyaki punca utama penyebab kemalangan jlnraya yg. amat BUAS, yg. disyaki asyik MENGORBANkan majoriti mangsa disyaki dari umat Islam/Melayu; hampir harian!

Kerana Kem-amat-BANGANG yg. diterajui si MCAcing-KEPARAT tu tak dak buat undg-undg amat KETAT utk. memastikan lori/bas INDUSTRI hanya di lorong perlahan - kerana disyaki takut mengurangkan KEUNTUNGAN pd. PEMILIK/PENGUSAHA INDUSTRI-TAMAK bas-bas/lori-lori - yg. di- MONOPOLI siapa? Kita boleh agak! Biaq rakyat terutamanya umat Islam/Melayu, terus MERANA akibat KEBUASAN lori-lori/bas-bas-INDUSTRI-LAJU-amat BUAS yg. seolah mengamalkan satu lagi "laws of the jungle"!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

MCA terlalu kurang ajar, tak sedar diberi jawatan walaupun kalah, bagi jawatan melalui pelantikan senator, bagi macam-macam kepada mereka adakah mereka kenang? PRU 13 adalah kemenangan terbesar kaum Cina, mereka hanya ingat diri sendiri aje.