Breaking News
Loading...
April 15, 2015

Info Post

Inilah jadinya kalau bongok tapi berlagak pandai. Sebelum jadi komunis guna akal pikir kenapa Gorbachev laksanakan Perestroika dan Glasnost. 

Kaji balik kenapa ada perbalahan antara Deng Xiaoping dan Mao Zedong. Deng Xiaoping merupakan bapa pembangunan China yang membawa China kepada keadaan sekarang, bukan komunis totok macam Mao Zedong yang sanggup membunuh rakyatnya sendiri demi kuasa.

Kalau dah dasar keturunan komunis, pusing kot mana pun tetap juga nak jadi komunis...

Siapa lina soo nie? kalau korang nak tahu, ah so nie lah yang jadi kepala penghasut nak bawa sarawak keluar dari malaysia...

Macam nie punya sakan menghasut pun, masih lagi boleh lepas bebas...

Perbezaan maksud Communal dan Communist.

Communal: shared by all members of a community; for common use. "a communal bathroom and kitchen" synonyms:shared, joint, common "the kitchen was communal"

Communist: a political movement based upon the writings of Marx that considers history in terms of class conflict and revolutionary struggle, resulting eventually in the victory of the proletariat and the establishment of a socialist order based on public ownership of the means of production.


2 comments:

Anonymous said...

Kalau ada perang bunuh la betina yg tak berguna ni dulu. .

Ingat hidup ini bukan sekadar minum arak sambil menghasut suruh orang buat itu dan ini , banyak tanggung jawab.

Anonymous said...

Fahaman masyarakat Komunis yang kita semua tahu mereka ini rata-rata adalah golongan aheist. Kumpulan Pemimpin manusia yang tidak mempercayai wujudnya Pencipta ini mahu semua rakyatnya berfikir cara yang sama seperti mereka. Mereka ini adalah golongan pelampau yang mahu menguasai bukan sahaja tatacara kehidupan fizikal manusia lain bahkan cara berfikir orang lain pun mereka mahu tentukan. Rakyat Malaysia bolih terima ke kehidupan seperti itu? Kesimpulannya manusia jenis apa kah yang mahu supaya fahaman Kominis diterimapakai olih rakyat Malaysia?