Breaking News
Loading...
June 23, 2015

Info Post
Katanya budak nie ada digree dalam usuluddin, dia menyertai pas kerana dia yakin pas memperjuangkan islam yang sebenar...

Dia lebih percayakan dap perjuangkan islam lebih dari pada pas dan umno...

Aku tak tau nak tulis apa lagi dah...

Kalau korang nak komen, tolong komen yang murni-murni aje ye...


8 comments:

Anonymous said...

Hehehe..Sedangkan Kamariah Ali, sorang llulusan Mesir pun boleh terpesong dgn ayah pin... Harap2 mamat ni x smpai jadi mcm si Kamariah tu!

Anonymous said...

perhatikan muka Lim Kit siang tiap tiap kali Melayu masuk DAP. Aku rasa cukup terhina. DAP memperjuangkan Islam...DAP lah setiap masa dan ketika mempersoalkan / merungkaikan Islam dan Melayu di negara ni. Kalau Melayu taksedar jugak ..memang sah bodoh

Anonymous said...

Ni lah hasil lawatan dap ke timur tengah. Tunggu, ada lagi yang akan menyusul!

Anonymous said...


DAP tak henti henti menpersoalkan hak Melayu /Islam sampai hari ni. Islam dan Melayu lah dua perkara yang akan menjadi korban / senang dikorbankan ( melayu baik sgt/tak melawan) kalau mereka ke Putrajaya. dapat kuasa skt kat Penang , azan subuh terpaksa menjadi korban.. sedangkan dah lama azan subuh berkumandang, tak ada isu mengganggu hak asasi orang bukan islam/ minoriti. Hak asasi orang Islam camna pulak? yang majoriti ni?.Kan ni negara Majoriti Muslim. Kemudian adalah orang-orang agama sendiri yang cuba menjusifikasikan azan kena perlahan bla-bla... krn jaga masyarakat( my foot). Inilah masalah agamawan( so called) yang hanya mentafsir hukum menurut harfiah( literal) tanpa melihat kepada illah( sebab-sebab) lain..tengok je ayat Quran atau hadith....itulah dia tafsirannya tanpa melihat kepada sebab sebab turunnya ayat tersebut atau konteks hadith tersebut dll yang berkaitan... maslahah/ historical background negara ni dll. Aku cukup pening dengan orang agamawan sebegini... - literalists.


Org Melayu cepat terpesona dgn luaran.. pakai songgok skt/ tudung skt/ petik skt ayat quran hadith../puasa skt dah kata berjinak-jinak dgn Islam dah... Itu yg berlaku kat Singapore.. Lee Kuan Yew pakai songkok masuk kampung ..sampai Melayu jadi minoriti kat sana. DAP kan warisan PAP ...takkan Melayu ni nak kena masuk lubang biawak dua kali, baru percaya. Benarlah hadithh menyatakan umat Islam ramai di akhir zaman tetapi seperti buih-buih sahaja.


Aku tak katalah yang kepimpinan negara skrg ni bagus /sempurna ...sekurang-kurangnya Islam dan Melayu masih terpelihara.. kalau bawah pakatan..tu dah ada contoh kat Penang dan Selangor ... aku pakai prinsip "kemudaratan yang kurang". Nabi jugak arah beri kepimpinan kpd Quraish, bangsa asal Mekah, walaupun ada sahabat-sahabat lain yang lebih mahir taktikal cthnya, Salman Al Farisi... fikirkanlah wahai Melayu semua...


Anonymous said...

SALAM BRO,AGAK BUDAK NI TERLEBIH MINUM AIR KETUM

Anonymous said...

Hanya mereka yg pendek akal masuk parti anti-Melayu.

Anonymous said...

Saya fikir dia telah banyak tertelan misai dan janggut sendiri. Itu sebab otak dia dia off sikit.

Anonymous said...

Yg berilmu dan bepelajan cuma pandai ,bukan bijak