Haris Ibrahim Dan Peguamnya JAHIL PERLEMBAGAAN, Elok Korang Berambus Keluar Dari Malaysia...

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak tuntutan Haris Ibrahim untuk mendapatkan ke semua maklumat berkaitan urusan persempadan semula di seluruh negara darpada SPR bagi tujuan membantah proses persempadan semula seluruh negara.

Hakim juga bkata tuntutan Haris itu tidak relevan kerana SPR belum pun lagi mula proses persempadanan semula. Jika dia nak bantah pun tak perlulah bawa ke Mahkamah tpi ikutlah prosedur yg ditetapkan Perlembagaan Persekutuan di bawah Perkara 13.

Inilah satu lagi kebodohan puak puak aktivis macai ni, benda yang belum pun mula lagi dia dah sibuk nak minta itu ini. Semua tu kan masih di peringkat rahsia. Kalau semua rahsia dah di dedah apa lagi paedahnya.

Maklumat yg dtuntut termasuk peta  dan lain2 maklumat berkaitan.

Plaintif juga diarah mbayar kos pbicaraan sbyk Rm5000.

Keputusan hakim ini membuktikan bahawa aktivis dan juga peguam yang mewakilinya itu mmg jahil tentang Perlembagaan Persekutuan dan tidak membuat kajian mendalam sebelum membuat tuntutan di mahkamah.

Dengarnya Haris ni adalah seorang pengundi di Petaling Jaya mengapa pula dia dok kalut nak dapatkan semua maklumat persempadanan seluruh negara kononnya untuk persediaan bg buat bantahan persempadanan semula. Tak baca Perlembagaan ke? Untuk membantah sesuatu syor persempadanan semula hanya pengundi berdaftar di kawasan yg dia mengundi sahaja boleh di bantah bukannya semua tempat dia boleh bantah. Yang dia sibuk nak bantah untuk seluruh kawasan tu apa hal..dah takde kerja lagi ke.

Lebih baik dia fokus pada kawasan dia sahaja..tak perlulah dok sibuk nak tolong bantah kawasan lain.

Kalau teringin sangat nak membantah tu, tunggulah jika kawasan tempat dia mengundi tu terlibat dalam proses persempadanan semula nanti. Masa tu kau carilah berapa ramai pengundi kat situ yg nak bantah.. apa yg kau nak bantah haa cakaplah pada SPR nanti. Tak perlulah nak bawa ke mahkamah. Hakim pun semak dengan tuntutan bodoh camni.

Toksah dok bazir duit tu bayar peguam2 jahil dan murahan tu. Baik digunakan duit tu untuk bantu orang yg memerlukan. Lebih baik pergi settlekan DAP dan PAS yg dok tengah nsk bercerai tu.

Kalau rasa nak merayu tu baik toksahlah, nanti lagi banyak habis duit. Yang bangkrup kau. Yang kaya peguam. Menang atau kalah kes, mereka tetap perlu dibayar.

Setahu aku , Haris Ibrahim ni lah Pengasas ABU ..Asal Bukan Umno...sekarang pergilah ke mana kau nak pergi merayu cuma Asal Bukan Haris Ibrahim ABHI...

Komen aku: Orang sebodoh haris ibrahim ini pun masih ada penyokong dan pemimpin pakatan nak sanjung, serius aku bagi tau korang semua, haris ibrahim nie bodoh, korang tengok muka dia pun, korang dah boleh tahu macam mana iq dia, betul macam mat saleh kata "don't judge a book by its cover" tapi si haris nie, korang tak payah nak judge dia, tengok muka korang dah tahu dia bodoh, apatah lagi tindakan dia... 

Comments

Anonymous said…
Harris Ibrahim lawyer...ko apa??
Anonymous said…
Bukan, dia ABU. Dah jadi abu dah
Anonymous said…
Cam tu. Lah kalau dah bodoh ..mcm leembu..yg cium taik sendiri.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID