Breaking News
Loading...
June 11, 2015

Info Post

Ada orang bagi tau aku tadi, kpdnkk dah jalankan tanggung jawab mereka menyerbu pusat jualan barangan cetak rompak yang terbesar di malaysia iaitu petaling street...

Korang boleh baca kenyataan yang di buat oleh kpdnkk pasal sebuan di petaling street nanti aku ulas pada perenggan yang aku bold kan tu.... aku cedok berita dari rakyat news.

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan (KPDNKK), Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (WPKL) merampas barangan berjenama tiruan bernilai lebih RM80,000 dalam roperasi di Jalan Petaling, kelmarin.

Timbalan Pengarahnya, Rosli Ahmad berkata, barangan tiruan berupa beg, dompet dan tali pinggang itu menggunakan jenama terkenal seperti Louis Vuitton, Prada, Chanel dan Gucci.

“Sejumlah 475 unit barangan berkenaan bernilai RM83,300 disita hasil serbuan ke atas dua premis di Jalan Petaling itu.

“Tindakan berkenaan diambil bawah Seksyen 8 (2) Akta Perihal Dagangan 2011, jika disabitkan kesalahan boleh dikenakan denda sebanyak RM10,000 bagi setiap unit barangan palsu atau 3 tahun penjara atau kedua-duanya sekali,” katanya kepada Sinar Harian.

Operasi berkenaan melibatkan sembilan penguatkuasa diketuai oleh ketua operasi, Ahmad Wildan Mat Hussin.

Katanya, tindakan berkenaan dibuat hasil aduan diterima dan akan diteruskan dari semasa ke semasa.

“Tindakan juga akan diambil sekiranya terdapat aduan daripada pemilik cap dagangan,” katanya.

Punya banyak premis dan gerai di petaling street, hanya dua baca dua sahaja yang di serbu? apakah premis-premis lain semuanya menjual barangan yang original???

4 comments:

Anonymous said...

Hasan malik kan menteri ayam...buat apa nak simpan lagi menteri macam ni..atau pun kerana secara mara Rosmah.

Q-ri said...

Rasuah berleluasa..

Active Sam said...

2 premis je kih kih kih...lawaklah

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI