Jamuan Raya MCA, Itu Semua WAYANG Nak Bodohkan Melayu...

Plaza Low Yat mahu anjurkan sambutan Hari Raya untuk menambat kembali hati orang Melayu. Makanan percuma dan tema mereka memakai Baju Melayu, Songkok dan Baju Kurung.

1.Berikutan perniagaan mencatatkan 50% kemerosotan, Pengurusan Plaza Low Yat merancang bersama MCA untuk menganjurkan sambutan Hari Raya untuk mengembalikan keuntungan besar yang diambil oleh orang Melayu seperti sebelum ini. 

2.Plaza Lowyat yang terdiri sebagai pengundi DAP memilih membuat bersama MCA dan bukan bersama DAP berikutan persepsi perkauman DAP sangat kuat dikalangan orang Melayu. Jadi MCA adalah penganjur yang sesuai pada kali ini walaupun kesemua peniaga itu telah mengundi DAP di Bukit Bintang sejak zaman berzaman. Peniaga DAP juga bersetuju untuk bersatu membuat jamuan Hari Raya bersama MCA biarpun berlainan parti, asalkan matlamat tercapai iaitu bagi menambat hati orang Melayu.

3.Peniaga Plaza Low Yat mendakwa berlaku penurunan penjualan sebanyak 50 peratus selepas insiden telefon bimbit yang bertukar menjadi kecoh pada Ahad lalu kerana mereka memukul orang Melayu menggunakan kayu dikepala. 

4.Mereka juga berhasrat pada hari itu akan menurunkan harga dengan mengambil keuntungan kecil sahaja di Jamuan Hari Raya nanti. Ini bertujuan langkah menarik semula minat orang Melayu mengeluarkan wang mereka membeli di Lowyat.

5.Apabila ditanya tentang isu telefon klon dan penyimpanan senjata di Lowyat seperti parang dan besi, mereka menjawab "no comment, itu hanya khabar angin saja. Datanglah check pada jamuan hari raya nanti, pasti tidak ada". 

6.Akhir sekali Pengurusan Lowyat sedang berbincang bersama peniaga cina di Lowyat untuk bersama-sama memakai Baju Melayu, Baju Kurung, Songkok dan Sampin pada jamuan Hari Raya nanti. Seiring dengan strategi bagi memulihkan keuntungan yang telah merosot. Mereka juga akan menggunakan Bahasa Melayu sahaja pada hari Jamuan Terbuka dan tidak akan berkomunikasi didalam Bahasa Inggeris, Mandarin dan Hokkien bagi membuktikan peniaga Lowyat mesra kawan serta tidak rasis. Boikot terus jer luka meninggalkan parut walau sembuh. 

Sumber: BBCDAP

Comments

Anonymous said…

Bagus jamuan raya tu,makan free,mungkin dilayan tahap 5 bintang ,manalah tahu dapat voucher pengganti duit raya untuk potongan harga beli i-phone atau komputer ..... tapi jamuan tu rasanya sesuai untuk kaum geladangan dan spesis MELAYU MUDAH LUPA.
Anonymous said…
Setuju n TQ. Maaf semua, saya tidak dapat hadir.
Anonymous said…
I vowed not to buy or turn up for any event organised at Low Yat. They may serve 'daging lembu kaki pendek or ayam tak sembelih' on the pretext of halal foods. Dun trust these china biz men coz for them what is utmost important is dollar & cts above anything else....Calling for all muslims (young old) to boycott Low Yat activities...
Anonymous said…
datang dan makan sampai licin. lantak diorang nak berbahasa apa sekalipun dan memakai apa sekalipun. lepas makan sampai licin (ambil iktibar orang cina pergi jamuan raya, bukan setakat makan, siap tapau lagi bawak balik), balik dan jangan sesekali beli apa barangpun di lowyat. ingat lowyat ingat klon.
Anonymous said…
Betul tu DE! Itulah mudahnya kita LUPA pd DALANG DUA MUKA MCacing-BANGANG ni yg. dulu asyik MENGHINA Islam/umatnya termasuk Undg-undg Syariah dan Hukum Hudud; hanya kerana depa nak adakan majlis Hari Raya, demi PENIAGAAN bangsa depa; yg dahlah kawasan tu, penyokong kuat DAPBANGKAIBABI!

Kita kan tahu, EJEN-EJEN Barat/Zionis ni bukan saja dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL Anti-Islam/Melayu dari puak DAPBANGKAI/PKRHOMO, tapi yg. juga berlambak dari DALANG DUA MUKA mcm. ni yg. malangnya dah MENGUASAI banyak kem. PENTING!! Tengoklah sampai MAS dah makin diKUASAI si Barat/Zionis akibat SABOTAJ terhadap MH 370/17 kita!

Nampak sgt. yg. dicadangkan Tribunal MH17 di UN tu yg. diKUASAI Barat/Zionis, lebih politikal untuk propaganda ANTI-Russia, - nak menyalahkan Russia sedgkan tentera NAZI-ZIONIS Ukraine yg. diSOKONG NATO/US/ISrael, yg. telah dibuktikan bersalah! Jadi si KemMCacing-BANGANG tu yg. nak ikut serta apasal dan makin galak sebarkan kat mediaBANGANG kita, FITNAH-DAJAL yg. Russia terlibat apasal?! Yg. aku heran tu. sampai sekrg. Kem. BANGANG ni tak SAMAN K'jaan Belanda mahupun EUROCONTROL (yg. mengawal semua laluan udara EU) kerana MEMERANGKAP MAS menggunakan laluan bahaya!

Dan tengoklah, ada si MCacing-KEPARAT ni peduli tentang berlambaq nyawa terkorban dlm. kemalangan jlnraya setiap hari termasuk di Hari raya ni; terutamanya disyaki MAJORITI mangsa adalah dari golongan Islam/Melayu miskin-sederhana yg. penunggang motosikal dan kereta kecil (tapi kalau mngsa industri penerbangan bukan main dijaga)? Sedangkan, selama ni lori-lori dan bas-bas INDUSTRI-TAMAK boleh pula bebas "zig-zag" kat lorong-lorong laju terutamanya di lebuhraya, melebihi had laju sampai disyaki punca utama penyebab kemalangan jlnraya yg. amat BUAS - dan ramai dari depa disyaki penagih dadah pula tu! Sebab itu disyaki sewenangnya diHIMPIT depa, penunggang motosikal atau sengaja tak bagi kereta potong dari belakang; lalu motosikal/kereta ini akan TERBABAS atau dilanggaq oleh lori/bas tersebut mahupun oleh kenderaan bertentangan!

Inilah akibatnya, bila TIADA undg-undg amat KETAT termasuk hukuman jenayah PENJARA berat dan PAMPASAN sivil dari juga PEMILIK lori/bas kpd. MANGSA-MANGSA, utk. memastikan lori/bas INDUSTRI hanya di lorong perlahan dgn. had laju RENDAH tetap - kerana disyaki takut mengurangkan KEUNTUNGAN pd. PEMILIK/PENGUSAHA INDUSTRI-TAMAK bas-bas/lori-lori - yg. di- MONOPOLI siapa? Kita boleh agak! Biaq rakyat terutamanya umat Islam/Melayu, terus MERANA akibat KEBUASAN lori-lori/bas-bas INDUSTRI-LAJU-amat BUAS yg. seolah mengamalkan "laws of the jungle"!

Nek Tempoyak.
Anonymous said…
Allahuakbar 3 X, walillahilham.Sudah ada kesedaran dikalangan orang Melayu/Islam/bumiputra tentang sikap majoriti kaum cina di bandar2 besar yg hampir 95% penyokong DAP terhadap mereka. Puak penyokong DAP ni tidak akan senang terhadap kamu semua selagi mereka tidak "dapat menawan" Malaysia ni. Oleh itu seluruh umat melayu/bumiputra hendaklah bantu membantu antara satu sama lain dari segenap bidang. Anda semua punyai kuasa membeli. Oleh itu gunakan kuasa anda untuk mengajar kaum "penjajah" baru ni.Kaum inilah yg sebenarnya menghisap darah kaum melayu/bumiputra selama ini. Mereka terima segala bantuan kerajaan TETAPI MEREKA TETAP MENYOKONG DAP.
Anonymous said…
Kalau mereka boleh menipu dalam urusan jual beli, maka tak mustahil mereka menipu juga dalam hal makan minum dengan benda yg haram dan tidak halal.Jadi sebagai bumiputera islam, jauhkankanlah diri. Senang cerita x payah hadir.
Anonymous said…
THANKS...BUT NO THANKS
Anonymous said…
Jangan lupa: Ingat ! :Kaum Cina adalah penyokong TEGAR DAP.Sama ada mereka ahli MCA/GERAKAN/SUPP ATAU AHLI MANA PARTI CINA. ORANG CINA SUDAH BERTEKAD MENYOKONG DAP, KALAU TIDAK MASAKAN PARTI KAUM CINA BOLEH DITEWASKAN OLEH DAP. SEKARANG DAP SEDANG BERKERJA KERAS UNTUK MENGHANCURKAN ORANG MELAYU hamPAS.Ingat firman Allah: Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu mengubah nasib mereka sendiri ...Benar firman Allah.
Anonymous said…
blablabla...
Anonymous said…
jgn jd bodoh org melayu..dgn sambutan hari raya dia ingat boleh tipu org melayu? nak tipu lg ke lepas jual barang tipu. Aku nak tengok berapa ramai org melayu nak dtg..kecuali yg lupa diri le..
INGAT BOIKOT SAMPAI TUTUP..
Anonymous said…
Apa ke jadahnya Cina kafir pulak yang buat jamuan hari raya untuk Melayu? Nampak sangat dah gelabah dan perniagaan dah merosot. Teruskan boikot barangan jualan Cina kafir. Ulang sekali lagi kita boikot barangan jualan Cina kafir.
Anonymous said…
SORRY....WE ARE BUSY. MAYBE NEXT TIME OR NOT AT ALL.
Anonymous said…
Ingat!! Beli yang ORI bukan Law yat(tiruan).
Anonymous said…
Aku tak pi. Hangpa nak pi....pi lah.
Anonymous said…
Boleh masuk kategori rasuah ni?

Rasuah cara bagi makan?

Hah, apa tunggu lagi, bila nak tangkap perasuah2 ni semua?
petrasis1 said…
Low yatt dah tak sama macam dulu.. Dulu orang datang lowyat sebab nak cari barang komputer, floor henfon tak ada lagi, sebab henfon semua jenis keypad lagi...

Tahun ni aku pergi ke low yatt, kena kencing gila2 punya.. niat nk beli cover henfon (utk aku & bini aku pakai nokia lumia), jumpa 1 kedai India, aku saspek bkn india malaysia, speaking pelat tamil... Ckp melayu sikit2 ja tau.. Aku beli case PU yg xde cover Rm80.00, bini aku punya ada cover, leather katanya, tnya harga brapa, rm85.00. Gila ke hapa.. Tmbah leather je skit, rm5.00.. Beli jugak la, jalan jauh dh, dh dtg xkn x beli.. Balik2, cek harga online, aku punya cover harga tak sampai Rm30 pn..WOOOIII!!!! Start hari tu memang aku serik beli barang henfon kt lowyat.. Ji***ke.
Anonymous said…
ok....17 org tak gi......aman sikit Malaysia....
Anonymous said…
entah entah dalam makanan yang dijamu ada benda najis dan kotor. entah ada daging babi ke, ayam tak sembelih ke atau apa2lah yang orang islam tak boleh makan. baik tak payah pergi. kat luar lowyat lagi banyak makanan halal yang bukan mahal manapun, yang boleh kita makan. kalau nak datang sangat, pergi je kedai mamak depan lowyat tu, sambil makan sambil tunjuk2 kat tempat jamuan lowyat, bagi diorang bengang...
Anonymous said…
Melayu bodos tetap akan pergi ....
Anonymous said…
Lee Kuan Yew Singapura pakai songkok masuk kempen kawasan Melayu nak tonjol imej sayang Melayu Singapura.Akhirnya.........
Anonymous said…
Boikot Low Yat sampai Cinabeng kafir betul-betul bengkerap dan menangis tak berlagu.
Anonymous said…
Adakah benar Melayu boleh ditutup dgn sebatang rokok.
Anonymous said…
sedap je petik ayat quran. tapi dok hina parti yg diterajui oleh ulama'. jgn islam hanya pd nama. tapi tindakan masih pd pihak yg menolak islam.
Unknown said…
Boikot, jangan tak boikot.
Anonymous said…
Diorg nk bodohkan melayu umno sj... Sbb melayu umno bodohkn melayu lain bg kat rkyt 700 sj tp sebat duit rakyat 700 juta usd, rm 250 juta n byk lagi
Anonymous said…
http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2015/07/23/aktiviti-perniagaan-di-plaza-low-yat-kembali-pulih/


aktiviti-perniagaan-di-plaza-low-yat-kembali-pulih?? agaknya majoriti warga malaysia bukan rasis ........alhamdullillah....
Anonymous said…
Org cina cakap..ini melayu islam mesti mau kasi makan babi...mau kasi dia punya islam kasi korang kuat...ada senang mau control..
dah le bodoh..bertambah bodoh le melayu..
Anonymous said…
Dap menolak islam...pas menyokong Dap..apa kurangnya pas menolak islam...gadoh2 tu gurau je...hehehe
Anonymous said…
Lowyat tu tempat cina sembelih mentekedarah duit melayu sepuas puas nya...tak paham lagi ke...
Anonymous said…
Melayu je xrasis...
cina bukit Dap tetap sampai ke mampos rasis nya...
kamal Hussin said…
low yat bagi aku sekarang ni, ibarat lubang biawak, yang mana aku tidak akan sesekali menjejakkan kaki ke low yat lagi...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID