Breaking News
Loading...
July 6, 2015

Info Post
NFC dia dah jahanamkan...

Lynas pun dia jahanamkan...

1MDB tengah dia godam...

Kini MARA pulak jadi mangsa...

Pada aku mudah je, rafizi akan jaja cerita mara seleweng duit pada orang kampung, kemudian dia akan kata, lepas nie mara takkan lagi bagi biasiswa kepada pelajar kerana duit mara dah habis, percayalah dengan kata-kata dia tu, orang kampung yang sedikit pendek akalnya akan termakan kata-kata rafizi...

Apa pun, pihak PDRM dah sahkan tak ada unsur-unsur pecah amanah...

Jadi kenapa mara di serang...???

Jawapannya ialah, kerana mara tu adalah institusi yang banyak membantu orang melayu sejak dari lepas merdeka lagi, malah ramai dari kalangan anak-anak melayu yang berjaya hari ini adalah dari bantuan mara...

Ingat, cina cukup berbulu dengan mara ini, malah pernah dulu barua-barua nie minta di berikan kuota 10 peratus kepada pelajar bukan melayu masuk ke uitm dalam masa yang sama juga bila orang melayu minta mereka beri kuota kemasukan pelajar kedalam universiti tunku abdul rahman mereka senyap...

Ko minta hak melayu, tapi bila melayu minta hak ko, ko tak mau bagi...

Apa pun la, ini semua permainan cina menggunakan rafizi bahalul nie untuk jahanamkan orang melayu...

13 comments:

Anonymous said...

Ini la puak pakatan haram. Busuk hati. Dia sendiri dah kenyang hasil duit mara dll, dia nak tutup pelyang orang lain dapat bantuan. biar dia sorang nampak berjaya. tau sangat puak ni. anak dia sendiri selagi tak dpt 'mara' pi merata cari cable. bila dah dapat, perasan bagus kata anak dia bijak. pastu complain mara balik. apa punya orang laa.

LABU JANTAN said...

apa yang umno tipu orang kampung yang dikatakan penulis orang kampung pendek akal dah berjaya.. jadi umno tak pernah tipu rayat.. memang tak pernah.. rasuah pun pemimpin umno yang baik hati pun tak pernah buat ..pembangkang ni asyik nak menipu jee.. tengok umno.. bantu rakyat, harga minyak turun,barang tak pernah naik,sekolah semua percuma, cukai pendapatan pun banyak dapat potongan sebab GST,BRIM bodoh bertambah tiaptiap tahun,pemimpin umno pandai melabur kat luar ,tak boleh ceritalah kebaikan umno, pendek kata umno lah penolong kita masa depan.,jadi pesan kat anak cucu ,parti terbaik dalam DUNIA NI mmg x de lain.. UMNGOK JUGAK..

Anonymous said...

Darul Ehsan Today,

Jangan salahkan Rafizi dalam hal hal yang sedang dan telah berlaku dalam negara
kita. Mamat ini hanya peniup trumpet sahaja!

Salah kan orang yang 'menghadiahkan' trumpet pada Rafizi!Isu isu hebat berlaku disebabkan salah laku pemimpin agung UMNO sendiri. Tanpa kesalahan kesalahan itu mana mungkin Rafizi boleh mewar war kan perkara itu dengan bergaya!

Ingat pepatah Melayu, 'baju koyak dek lenggan kita, songkok terpesok dek lonjak
kita'!

Anonymous said...

Cukup2lah jahanamkan orang lain. Rafizi patut jahanamkan diri sendiri tu lagi baik kerana dah x ingat dosa.

Anonymous said...

senang je napa dia buat begitu...dia buat begitu supaya orang Melayu tolak UMNO, sbb UMNO seleweng banyak. Jd dalam PRU nnt orang Melayu tak undi UMNO. Sekarang dia akan buat orang Melayu sangsi dengan kebolehan Melayu menguruskan MARA, 1MDB, Tabung Haji dan lain-lain berkaitan melayu. Melayu kan mudah melatah??!! Senang je bila Melayu dah marah tindakan selanjutnya adalah otomoatik. Cakap la apa pon...org takkan percaya. Adalak pekerja dari badan tu mengiakan semuanya pada akwan dan sekeluarga...padahal kerja opis boy je...tak tau kepuitusan orang atas...dia pon main dengar je. Pas orang melayu dah marah...dia gi lak tempat lain dan serang....n yang bestnya dia tidak pernah disaman....kenapa?? sbb rafizi bijak..dia guna ayat dan perkataan bukan menuduh...dia keluarkan kenyataan beli harga sekian haraga lebih mahal 10 juta dari harga asal. Dia bukan cerita penuh pon.... :)

mdcasa said...

Saudara admin blog.
Saya bkn lah seorg penyokong pembangkang malah ahli UMNO pulohan tahun. MARA dulu mmg byk berjasa. Begitu juga UMNO. Akan tetapi dizaman sekarang pemimpin dan peneraju UMNO dan MARA sudah hilang roh perjuangan utk agama bangsa dan negara. Kebanyakan hanya utk kepentungan diri dan kekayaan.

Pergi kebawah dan tanya anak2 muda yg berminat berniaga. Apa cabaran dan kekangan yg nereka hadapi. MARA ada menganjurkan kursus keusahawanan akan tetapi rasanya hanya utk memenuhi KPI mereka sahaja. Selepas kursus anak anak muda ini dilupakan. Bawalah proposal perniagaan akan tetapi akan dibuat seperti bola ditendang sana sini.ada pegawai alasan oeruntukan tak ada utk pinjaman. Kalau dpt pun hanya ditawarkan RM20;000 sahaja katanya utk permulaan bermula dr bawah. Ada model perniaagaan blh bermula dr bawah dgn modal yg kecil akan tetapi bkn semua modal perniagaan cukup dgn modal sebanyak itu apatah lg kalau melibatkan inovasi teknologi.
Anak2 muda ini akan menjadi pengundi yg marah.

Kalau BN kalah jgn salahkan Rafizi. UMNO salahkan diri sendiri. Org melayu pun selama sebab tidak ada pilihan. PAS kalau ada pemimpin yg berwibawa sudah lama ramai melayu bernaung bawah PAS. Sebenarnya org melayu sudah menyampah dgn kepemimpinan UMNO dr peringkat bahagian hingga ke nasional.
Pilihanraya akan datang gelombang undi benci dan marah akan berlaku. Jikala BN kalah.....
JANGAN SALAHKAN RAFIZI

mdcasa said...

Saudara admin blog.
Saya bkn lah seorg penyokong pembangkang malah ahli UMNO pulohan tahun. MARA dulu mmg byk berjasa. Begitu juga UMNO. Akan tetapi dizaman sekarang pemimpin dan peneraju UMNO dan MARA sudah hilang roh perjuangan utk agama bangsa dan negara. Kebanyakan hanya utk kepentungan diri dan kekayaan.

Pergi kebawah dan tanya anak2 muda yg berminat berniaga. Apa cabaran dan kekangan yg nereka hadapi. MARA ada menganjurkan kursus keusahawanan akan tetapi rasanya hanya utk memenuhi KPI mereka sahaja. Selepas kursus anak anak muda ini dilupakan. Bawalah proposal perniagaan akan tetapi akan dibuat seperti bola ditendang sana sini.ada pegawai alasan oeruntukan tak ada utk pinjaman. Kalau dpt pun hanya ditawarkan RM20;000 sahaja katanya utk permulaan bermula dr bawah. Ada model perniaagaan blh bermula dr bawah dgn modal yg kecil akan tetapi bkn semua modal perniagaan cukup dgn modal sebanyak itu apatah lg kalau melibatkan inovasi teknologi.
Anak2 muda ini akan menjadi pengundi yg marah.

Kalau BN kalah jgn salahkan Rafizi. UMNO salahkan diri sendiri. Org melayu pun selama sebab tidak ada pilihan. PAS kalau ada pemimpin yg berwibawa sudah lama ramai melayu bernaung bawah PAS. Sebenarnya org melayu sudah menyampah dgn kepemimpinan UMNO dr peringkat bahagian hingga ke nasional.
Pilihanraya akan datang gelombang undi benci dan marah akan berlaku. Jikala BN kalah.....
JANGAN SALAHKAN RAFIZI

mdcasa said...

Saudara admin blog.
Saya bkn lah seorg penyokong pembangkang malah ahli UMNO pulohan tahun. MARA dulu mmg byk berjasa. Begitu juga UMNO. Akan tetapi dizaman sekarang pemimpin dan peneraju UMNO dan MARA sudah hilang roh perjuangan utk agama bangsa dan negara. Kebanyakan hanya utk kepentungan diri dan kekayaan.

Pergi kebawah dan tanya anak2 muda yg berminat berniaga. Apa cabaran dan kekangan yg nereka hadapi. MARA ada menganjurkan kursus keusahawanan akan tetapi rasanya hanya utk memenuhi KPI mereka sahaja. Selepas kursus anak anak muda ini dilupakan. Bawalah proposal perniagaan akan tetapi akan dibuat seperti bola ditendang sana sini.ada pegawai alasan oeruntukan tak ada utk pinjaman. Kalau dpt pun hanya ditawarkan RM20;000 sahaja katanya utk permulaan bermula dr bawah. Ada model perniaagaan blh bermula dr bawah dgn modal yg kecil akan tetapi bkn semua modal perniagaan cukup dgn modal sebanyak itu apatah lg kalau melibatkan inovasi teknologi.
Anak2 muda ini akan menjadi pengundi yg marah.

Kalau BN kalah jgn salahkan Rafizi. UMNO salahkan diri sendiri. Org melayu pun selama sebab tidak ada pilihan. PAS kalau ada pemimpin yg berwibawa sudah lama ramai melayu bernaung bawah PAS. Sebenarnya org melayu sudah menyampah dgn kepemimpinan UMNO dr peringkat bahagian hingga ke nasional.
Pilihanraya akan datang gelombang undi benci dan marah akan berlaku. Jikala BN kalah.....
JANGAN SALAHKAN RAFIZI

Anonymous said...

rafizi jahanamkan NFC?? kakaka...suami kak jat la jahanamkan nfc..........
sejak bila TAR mempratikkan kuota?? kat TAR, ko ada duit, gred baik, ko boleh masuk da.....jgn harapkan kelebihan, sebab semua dilayan sama

umno dah busuk, itulah hakikatnya......kalau tak nak terima, ok gak, sebab yg rugi kelak ialah org2 yg tanak terima hakikat......

Anonymous said...

Malsysia ku pelik..org rasuah x salah org yg bongkar rasuah yg salah..errkkk kyang dah mkn rasuah ye...

Anonymous said...

Madey kata ameno busuk sampai ke tulang dek rasuah......kenapa pula rafizi yg jahanamkan MARA lah......darul Rasuah la melaysia!

Anonymous said...

Tengoklah juga MARA - TAK ADIL betul dilayan pd. CEO dan pengerusinya begitu; apahal begini?! Dan si AGLIBERAL; yg. terus SERBU 3 sy. tu hasil repot-KEREPOT WSJ tu apasal?! Sebenaqnya WSJ ini adalah media ZIONIS/Barat-amat-KEPARAT! Pernah si media KEPARAT ni serang pemimpin ISrael/Barat depa sendiri yg. asyik mendpt. dana termasuk utk. kempen pilihanraya depa, dari sy.-sy. SENJATA yg. mendpt. KEUNTUNGAN berBILLION utk. tak habis-habis MENYERANG/MEROMPAK Dunia Islam sewenangnya?!

Kita sepatutnya JANGAN asyik DEFENSIF - tetapi pemimpin-pemimpin Islam/Melayu juga mesti asyik SERANG ("ATTACK")! Itulah strategi perang memanjang Barat/Zionis dan EJEN-EJEN depa dari puak si PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-ANJING KURAP-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1, sampaikan Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) boleh diJAJAH sewenangnya!

Yg. aku heran tu, asyik-asyik INSTITUSI-INSTITUSI/INDIVIDU-INDIVIDU yg. menjaga KEPENTINGAN-KEBAJIKAN Bumiputera Islam/Melayu kita yg. diSERANG BERTUBI oleh MUSUH-MUSUH BUMIPUTERA Islam/Melayu ni - dr. YAB PM kita, MH370/17 (sampai MAS dah makin diKUASAI si Barat/Zionis), IMDB, Tabung Haji, FELDA, MARA, BERAS sy. BUMIPUTERA Islam/Melayu mega, FAIZA, dan sekrg. Yayasan Patriot tu!

Bahkan harga HARTANAH memang sering naik-turun mengikut harga pasaran sekarang - tengok sajalah walau kat M'sia ni; apalagi di bandar-bandar besar di Barat!

PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM yg. asyik jual tanah K'jaan Negeri dgn. murah termasuk pd. sy.-sy. SingaPORK, tak pula dikacau -maka PI MAMPOS 'Ngo' NWO("New World Order")-LIBERAL-EJEN-si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no 1 tu!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

nek tempoyak meroyan .............hahahaha