Bila Agaknya Tengku Adnan Nak Pecat Saifuddin Abdullah...???

Saifuddin abdullah hadir di majlis pelancaran dan sidang meja bulat pakatan harapan di sebuah hotel kelmarin...

Apa tujuan saifuddin, seorang ahli umno dan juga ahli majlis konsultasi perpaduan negara yang di tubuhkan oleh najib pergi mengendeng dengan pakatan...???

Adakah kehadiran dia di situ untuk menjual info-info mengenai umno dan barisan nasional...???

Jawapan yang di berikan oleh ku nan agak lawak juga, kata ku-nan "akan menyiasat kehadiran beliau pada sidang itu terlebih dahulu sebelum mengambil sebarang tindakan."

Hemmm.... apa pun kita tunggu je la apa tindakan dari umno terhadap saifuddin nie...

Ada orang kata dia kebal dari tindakan undang-undang umno, tak tau lah aku kebal mana sangat dia nie....

Hari ini, wan azizah mengesahkan, yang pakatan harapan adalah sebuah gabungan parti-parti pembangkang yang baru bagi menggantikan pakatan rakyat, dengan ini maka sah la, yang saifuddin telah berbohong dengan mengatakan pakatan harapan itu adalah sebuah ngo...

Baca kenyataan wan azizah:

Persidangan Meja Bulat Pembangkang hari ini bersetuju menubuhkan sebuah pakatan baru, Pakatan Harapan menggantikan Pakatan Rakyat yang "tidak lagi berfungsi'.

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata, penubuhan pakatan itu merangkumi tiga parti politik iaitu PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah).

Katanya, krisis yang melanda negara pada ketika ini telah mendesak parti pembangkang bersatu untuk berdepan Pilihanraya Umum ke-14 (PRU14).

Wan Azizah yang enggan mengulas lanjut tentang kesediaan menerima penglibatan PAS dalam Pakatan Harapan, menegaskan pakatan itu kini dianggotai oleh tiga parti sahaja buat masa ini.

"Keadilan, DAP dan Amanah. Itu sahaja buat masa ini. NGO bukan sebahagian daripada Pakatan Harapan," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Persidangan Meja Bulat Pembangkang di sini hari ini. Sumber: Astro Awani





INFO HARI SUKAN NEGARA (klik sini)

Comments

Anonymous said…
Without PAS, PKR will lose negotiating power with DAP. PAN is nothing but AI proxy in PAS. PAN and PKR, more or less the same. Thats why PKR insist PAS to join. Without PAS DAP will be the big brother.
Anonymous said…
Pakatan Harapan tetap dikuasai Abg besar Tokong lim guan eng...Pkr,Pan semua bwah tapak kaki cina Dapigs tokong.
Anonymous said…
"mawar dikelilingi duri" - keadaan Saifuddin dlm umno

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID