Breaking News
Loading...
September 30, 2015

Info Post

Apa yang sedang terjadi dengan negara kita ni? Kita dok sibuk pertikai hak melayu la, hak cina la, hak India la dan hak peribumi semua tapi kita terlepas pandang perkara paling besar iaitu isu kebanjiran PENDATANG HARAM TANPA IZIN. Ini adalah masalah paling besar.

Pergi mana saja di Lembah Klang ni, anda boleh tengok jumlah mereka ni melebihi dari penduduk tempatan dan aku boleh guarantee kebanyakan mereka ni kosong atau berkerja disni tanpa permit. Dah banyak kali media massa dan media sosial highlight akan perkara ini tetapi nampaknya pihak imigresen macam sudah tidak wujud lagi. Mereka lepas bebas kesana kemari macam negara bapak depa je.

Lepas tu nak buat kerja senang, tawarkan kepada semua pendatang asing ni program pemutihan dan beri mereka permit dengan begitu mudah sekali. Dah le mereka ni masuk secara haram ke dalam negara kita lepas tu kita bagi layanan istimewa pulak pada mereka? Kenapa tidak boleh buat operai dan tangkap mereka dan hantar pulang? Sebab apa? Perlukan modal besar ya? Buat macam ni modal tak mahal ek?

Habis tu macamana dengan kedaulatan negara kita? Apakah mereka ini boleh datang sewenang-wenagnya dan pihak berkuasa kita untuk nak jimatkan kos memberi peluang kepada mereka untuk tinggal disini secara halal dengan kos yang murah? Ada ke patut? Patut la sejak kebelakangan ini mereka makin besar kepala beb.

Kadang-kadang bila aku kedai tempat kita tinggal aku raa macam berada kat luar negara, ramai sungguh mereka ni. kalau ya pun perlukan mereka, tangkap yang kosong dan haram ni, hantar mereka pulang dan ambil yag baru yang berdaftar dan masuk secara halal. Susahkan mereka dan mereka kan ingat yang mereka tak boleh main-meian dengan undang-undang negar kita.

Sekarang ni aku tengok depa seronok lain macam je, yalah dengan progrma pemutihan yang murah kos ini dan boleh dihalalkan pencerobohan mereka ke negara berdaulat ini akan membuatkan trend baru untuk lebih ramai masuk secara haram dan tunggu program pemutihan tak masuk akal ini.

Aku menentang sekeras-kerasnya kempen 6P dianjurkan oleh pihak berkuasa ini. Aku sebagai rakyat Malaysia berkhak untuk menyuarakan pendapat aku dan aku harap korang pun sama, mari kita virlakan artikel ini dan paksa pihak berkuasa agar hentikan kegilaan ini. Lihat saja apa yang kita dapat dari progrma pemutihan terdahulu?

Ada siapa-siapa boleh jelaskan? Cukup la tu, sudah tiba masanya semua agensi penguatkuasa bertindak dan tangkap pendatang haram ini dan hantar mereka pulang dan sekiranya mereka mahu berkerja disini mereka kena masuk secara sah dan ikut saluran yang betul. Bukan masuk dulu apply kemudian ok.

Aku bukan apa cuma risau ada pihak yang bakal membuat keuntungan dan mahu perkara ini berlaku, tolonglah wahai rakyat Malaysia, jangan fikirkan keuntungan sahaja, fikirkan kedaulatan negara kita sekali. Apakah kita ni mahu menjadi pendatang di negara sendiri? SUMBER: klik sini






INFO HARI SUKAN NEGARA (klik sini)

4 comments:

Anonymous said...

Siapa untung? Tentulah DAP...........sebab tu lah naib presiden memberi kontrek kat adek beradek dia. Itu pun tak tau ka? Kita mesti perjuangkan hak melayu, DAP menghina org melayu dgn mengambil keuntungan pendatang haram. Bukan setakat itu saja, malah DAP amat melampai mengambil derma dari timur tengah yg bernama jholok.

saudara said...

Laaaa baru terjaga dari tido ke ape???ape parti umno buat selama memerintah malaysia?lepas ni geng baju merah bukan takat pekik hidup melayu je,boleh la pekik lolong sekali hidup bangla,hidup indon!hidup myanmar!hidup najib!!

saudara said...

Laaaa baru terjaga dari tido ke ape???ape parti umno buat selama memerintah malaysia?lepas ni geng baju merah bukan takat pekik hidup melayu je,boleh la pekik lolong sekali hidup bangla,hidup indon!hidup myanmar!hidup najib!!

Anonymous said...

ini salah DAP....