Breaking News
Loading...
November 14, 2015

Info Post
Tindakan biadab Alvin Tan yang kerap kali menghina agama Islam sebagai agama Persekutuan di Malaysia seperti yang disebut perlembagaan tidak lagi boleh dibiarkan.

Terbaru, Alvin memuat naik gambar di Facebook menggunakan keratan kertas ayat suci al-Quran untuk membuang najis dan menyatakan membaca Al-Quran di dalam tandas adalah hobinya.

Susulan itu, Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria menggesa pihak kerajaan untuk mengambil tindakan segera terhadap Alvin.

Katanya, tindakan Alvin itu merupakan penghinaan terbesar dan umat Islam tidak boleh berdiam diri lagi berhubung isu ini.

“Sampai bila kita nak diam orang macam ni hina agama kita? Itu adalah perangai yang tidak ada adab, agama lain perlu hormati agama Islam dan dalam Islam sendiri pun melarang kita menghina agama lain.

“Kerajaan, mahupun Pengarah Jabatan Agama Negeri yang dimana tempat Alvin duduki atau penduduk di kawasan dia duduk sendiri kena buat laporan polis, baru tindakan boleh diambil,” katanya memetik BNBBC.my.

Soalnya sekarang ialah, berani ke kerajaan mengambil tindakan terhadap cinabeng tu?

Dalam dia ada kes mahkamah pun dia boleh lari ke luar negara...

Ada orang kata dia kini duduk di new york dan ada yang kata dia australia...

Kalau betul-betul kerajaan nak buat kerja, dah lama dah si cinabeng tu kena kutip dan merngkok dalam penjara, tetapi, tau je la...

4 comments:

Anonymous said...

biarkan jer...kalau ambik tindakan kena bawak dia balik malaysia...kita taknak dia jejakkan kaki ke malaysia...rasa jijik kalau dia ada sini...so biar lah dia merempat kat negara lain ..lagi jauh lagi baik....
dan jgn layan citer2 dia lagi please...baik kita focus dgn diri sendiri.

Anonymous said...

Kerajaan tak berani. Sama dengan kes kerajaan tak berani ambil tindakan ke atas penyamun dan perompak duit rakyat dalam kes 1MDB dan rasuah RM2.6 bil.

Para mufti pun bisu pasal kes najib ini

Anonymous said...

Kenapa Harussani sendiri tak buat laporan polis...harapkan org lain untuk laporan polis....

Anonymous said...

Nak tanya...umat islam di AS buat apa? tengok saja..? Sekurangnya buat la bantahan terhadaapnya dan halau keluar dari AS.. Buat nya tiada segelintir umat Islam dalam seluruh pelosok dunia.. Umat Islam di seluruh dunia buat bantahan sekiranya dajjal tu buat provokasi terhadap umat Muhammad SAW. Apa kata suruh dia pi kat Israel atau Iran.. Sana sanggup bagi suaka.