Breaking News
Loading...
December 5, 2015

Info Post

Anak kepada seorang penjual pisang yang mengamuk dan videonya menjadi viral di media sosial memberi penjelasan kenapa dia bersikap demikian.

Menerusi Facebook, Roslan Alan mendakwa, dia tidak mampu mengawal emosi apabila melihat tengkuk ayahnya dipaut oleh penguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP).

Insiden bermula apabila sekumpulan penguatkuasa MPSP mahu merampas peralatan berniaga milik ayahnya serta pisang yang hendak dijual.

“Saya memang tak boleh kawal emosi lagi bila tengok penguatkuasa itu paut tengkok ayah saya. Ayah saya pula ada penyakit lelah (susah nafas),” tulisnya.

Katanya lagi, dia dan keluarganya berasa sangat sedih dengan kejadian yang berlaku dan menyifatkan tindakan anggota penguatkuasa MPSP itu sebagai satu tindakan zalim dan jahil.

Menceritakan mengenai jualan pisang oleh ayahnya di situ, Roslan berkata, tauke hotel yang juga pemilik tapak tempat ayahnya berniaga membenarkan mereka menjalankan perniagaan pisang.

Katanya, ayahnya menjual pisang untuk mencari duit kocek bagi menampung perbelanjaannya menunaikan umrah.

Dia turut mempertikaikan langkah anggota penguatkuasa MPSP terbabit yang tidak mengenakan tindakan sama terhadap beberapa peniaga lain yang turut menjalankan perniagaan kecil-kecilan di kawasan meletak kenderaan.

Tambah Roslan lagi, ayahnya ada mendaftar sebagai penjaja dengan pihak berkuasa tempatan namun, sehingga hari ini ia tidak mendapat sebarang jawapan. Sumber: FMT

12 comments:

Anonymous said...

Sebab perangai ko macam penyangak...sebab tu tengkuk bapak ko kena kaut!

Kalau ko tak kurang ajar, mesti bapak ko akan dilayan dengan baik.

Apa apapun, pergi mintak pertolongan dari Ketua Menteri tokong lim yang korang sayang sangat tu.

HIDUP DAPIGS! HIDUP PULAU PINANG TANAH JAJAHAN CINAPEK CINABUKIT DARI MELAKA!

Zam said...

Syabas Tanhniah dan Horeeeeyy kpd melayo2 penang dan pencinta2 soltan Lim Sial Eng.. teruskan lagilah menjilat kapiaq Cina dan membenci UMNO BN. Zaman UMNO dlu truk2 Gerakan tk brani Cina halau Melayu mcm ni.. sedar diri le Ketom Jijah sepat talak peduli maaa...

!!

KZSO said...

Kenapa yaa penguatkuasa takut nak ambil tindakan terhadap peniaga kaum lain di seberang jalan sana?

wan jamak said...

jawapan kpd KZSO..

"sebab orang melayu pulau pinang bodo piang sombong... depa lebih rela makan babi dgn guan eng daripada makan ayam dgn umno betul2 mcm met sabu cakap..

la ni pi lah jilat bontot2 cina tu..

padan muka.

Anonymous said...

Syabas melayo penang termasuk sorang kawan melayu aku ni yg hari2 jilat LGE...
terbaikkkk tokong penang

Anonymous said...

Hehehe teramat betol bro....

Anonymous said...

untuk makluman semua, org melayu penang terutama belah pulau mmg sanggup jilat pungkok cina. nak cari melayu bodoh piang boleh tgk di penang. idup DAP!

andromxx said...

Yalaa.....dulu depa jilat koh su kun.....koh su kun tu melayu....asai gelugoq....

andromxx said...

Yalaa.....dulu depa jilat koh su kun.....koh su kun tu melayu....asai gelugoq....

Anonymous said...

Anjing Anon di atas.. aku harap satubhari nanti kepala hang.. kepala mak bapak hang akan kena pijak. Kami nak gelak ramai...
Anak haram !.. anak haram ! Anak haram !
Menikah x mau, romen sampai kluaq anak hatam mcm hang

Anonymous said...

Bila bangsa kita dihenyak, sama-samalah bantu. bukan dok sorak macam ni. bersatu biarlah merentas ideologi politik.

Kiyai kanjeng dimas taat pribadi said...

ok