Kristianisasi Ada Di Mana-Mana...

Kristianisasi bukan sahaja bermaksud menukarkan agama seseorang yang beragama Islam kepada agama Kristian, malah yang kerap dan mudah berlaku ialah menukar fahaman seseorang muslim terhadap agama Islam menjadi seperti fahaman orang-orang Kristian terhadap agama mereka.

Orang-orang Kristian berpegang kepada fahaman bahawa negara tidak boleh menguatkuasakan apa-apa undang-undang agama ke atas rakyatnya. G25 dalam cadangannya untuk memansuhkan undang-undang khalwat secara tidak langsung membawa satu aspirasi yang sama seperti fahaman orang-orang Kristian terhadap agama mereka, bahawa dosa itu adalah hal peribadi, negara tidak boleh campurtangan. Ini juga merupakan intipati fahaman sekular dan liberal.

Hakikatnya, kuasa dalam negara Islam digunakan untuk menjaga kepentingan agama individu dengan menyekat penularan maksiat, sebagai contoh dalam konteks ini ialah zina dan khalwat, daripada menjadi fenomena masyarakat yang membarah, yang akhirnya akan meruntuhkan moral individu, institusi keluarga dan akhirnya negara.

Keruntuhan inilah yang berlaku di Barat, apabila tiada lagi kepercayaan antara suami dan isteri maka fenomena “single parent”, hubungan songsang seperti gay dan lesbian yang tiada menelurkan beban “parenting”, keganasan remaja seperti membunuh beramai-ramai menggunakan senjata api akibat kempunan kasih sayang ibu bapa, dan pelbagai fenomena keruntuhan lain lagi yang membarah dalam masyarakat Barat, terutamanya Amerika Syarikat.

Penggunaan istilah agamawan yang dirujuk sebagai seseorang yang mempunyai autoriti agama dan bercakap bagi pihak Tuhan juga berasal daripada fahaman orang-orang Kristian. Sekarang semakin ramai anak muda yang menggelarkan ulamak dan pendakwah Islam itu sebagai agamawan sambil membawa sentimen benci dan meluat kepada golongan ini yang dituduh memonopoli kebenaran. Ini juga satu proses Kristianisasi.

Hakikatnya ulamak dan pendakwah dalam Islam terikat dengan al-Quran dan Sunnah dalam apa sahaja pandangan mereka. Berbeza dengan kedudukan Bible dalam agama Kristian yang dikesampingkan, al-Quran dan Sunnah boleh dipelajari oleh sesiapa sahaja menurut disiplin ilmunya. Oleh itu mana-mana pandangan ulamak dan pendakwah boleh diukur menurut neraca peninggalan Rasulullah S.A.W. itu.

Dari satu sudut yang lain, sentimen taksub melampau terhadap guru dan syeikh sehingga membelakangkan panduan al-Quran dan Sunnah juga merupakan salah satu gaya meng”kristian”kan ajaran Islam. Ia menyamai pendekatan dan pegangan masyarakat Kristian Eropah di zaman kegelapan dahulu, yang mempertuhankan gereja dan paderi.

Pendekatan dakwah yang hanya menekankan aspek kasih sayang, tanpa rasa benci kepada kekufuran juga adalah salah satu pengaruh Kristianisasi yang digunapakai tanpa sedar. Islam mengajar dan menanam rasa kasih sayang kepada kebaikan dan keimanan sambil membenih rasa benci kepada kekufuran, kefasikan dan kemaksiatan, seperti firman Allah dalam ayat ketujuh daripada Surah al-Hujurat.

Melayu itu bangsa dan Islam itu agama. Tiada kekeliruan bahawa seseorang itu diukur kemuliaannya berdasarkan agama Islam dan ketakwaannya kepada Allah S.W.T.. Bagaimanapun reaksi mahu memisahkan identiti Melayu daripada Islam dan memisahkan identiti Islam daripada Melayu di Tanah Melayu merupakan strategi Kristianisasi (memisahkan antara bangsa dan agama) yang berjaya dijalankan ke atas bangsa-bangsa di Eropah dan diaspora Cina. Itulah strategi yang mahu dilaksanakan di Malaysia, melalui lidah mubaligh mereka sendiri mahupun lidah muslim yang naif.

Jika kita kenal agama dan bangsa kita, kita akan kenal diri kita. Dalamilah ilmu agama, kenalilah diri sendiri. Apabila sudah kenal diri, senanglah membezakan identiti musuh. Jika tidak, kita akan mudah menjadi mangsa Kristianisasi, walaupun mungkin kita begitu lantang melaungkan “Hidup Melayu”, walaupun mungkin kitalah juara berdemo dengan teriakan “Allahu akbar”.

Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman
Ketua Penerangan Isma

Comments

Anonymous said…
Bah. Pertama:

Dan siapa sebenaqnya di belakang PENGGANAS Kristian pro-ZIONIS/ISrael yang sentiasa amat ANTI-Islam/umatnya, cthnya yg. ramai dok MEMBIAK kat JAMBAN PENGGANAS PENDATANG DAPBANGKAI - adalah penting kita kembali pada sejarah Eropah, bermula dari tertubuhnya pertubuhan Illuminati (yang bermaksud ”to be enlightened“) atau “Brotherhood of the Snake” [ULAQ kat sini melambangkan Iblis (Lucifer dalam agama Kristian) yg. menyamaq sbg. ulaq utk. menghasut Hawa (Eve)] - ditubuhkan secara rahsia sejak abad ke 16, di Jerman, yang bertuhankan Iblis (Lucifer ).

Kemudian Illuminati diambil alih sepenuhnya secara rasmi oleh Empayar Zionis Rothschild dari Jerman, pada abad ke 18 , yang telah mencipta falsafah Zionisma secara rasmi di abad ke 19 , dan akhirnya berjaya menubuhkan rejim pengganas Israel di abad ke 20, untuk menawan, merompak dan menghancurkan - Dunia Islam di Timur Tengah (ingin menghancurkan dgn. bom Nuklear, Mekah/Madinah/Masjid Al-Aqsa/Gaza satu hari nanti - sebab itu depa cuba untuk mengosongkan Dunia Islam di Timur Tengah dari sebarang penganut Kristian terutamanya penganut Katolik, cthnya di Palestin, Syria dan Iraq) dan juga menghancurkan terusan Dunia Katolik terutamanya Vatican (termasuk mempergunakan ejen-ejen Zionis yg. menyamaq sbg. Paderi-paderi Pedofilia). Utk. tahu perbezaan antara agama Yahudi dan agama puak SYAITAN, Zionisma, sila lihat - http://www.nkusa.org/AboutUs/Zionism/judaism_isnot_zionism.cfm , Judaism And Zionism Are Not The Same Thing !

Nek Tempoyak.
Anonymous said…
Bah. Kedua:

Illuminati menyerap masuk pertubuhan Freemason sejak abad ke 16 dan empayar Rothschild terus menguasai Freemason sepenuhnya pd. abad ke 18, yang disertai kebanyakan golongan elit terkemuka Barat, dan terus mensasarkan agama dan penganut Katolik untuk dimusnahkan, terutamanya dengan membunuh dan merompak Raja-Raja Katolik Eropah dan Rusia, sebagai penjaga-penjaga agama Katolik Eropah melalui pembunuhan kejam Raja dan Permaisuri Peranchis serta para keturunan mereka dalam "French Revolution" dalam tahun 1789, dan bila Tzar Rusia dan seluruh keluarga dan keturunannya dirogol dan di bunuh dengan kejam oleh puak 'Sosialis-Bolshevik' yg. sebenaqnya ditaja puak Zionis Illuminati ini, dlm. tahun 1917.

Revolusi 1789 ini juga adalah puncak zaman yang mengubah Eropah dan Dunia Katolik buat selamanya, di mana puak Illuminati-Freemason-Zionis berjaya menguasai Barat hingga sekarang, mencipta tamadun Barat baru berasaskan falsafah-falsafah penipu dan bertuhankan Iblis (Lucifer) iaitu “Secularism and Enlightenment“ serta teori Evolusi [Evolution – yang bertentangan dengan teori “Ciptaan” (Creation) oleh Tuhan] yang berkaitan dengan teori Sosial Darwinisma yg. mempromosikan bahawa manusia lahir dari binatang buas (beast), maka secara semulaadi, manusia bersifat binatang buas dan hanya yang kuat (bagi manusia, terutamanya yang kaya-raya) akan terus hidup (“survival of the fittest”) bersama keturunan depa.

Sebenaqnya rancangan untuk menumbangkan Gereja Katolik termasuk penganutnya, para bangsawan dan paderi-paderinya, dari “Holy Roman Empire” telah bermula dari zaman yang sungguh kejam, sejak “Reformasi Protestantisma“ (yang tercetus asalnya juga di Jerman), di abad ke 16, di bawah Raja Henry VIII (yang mengasaskan Protestantisma di Britain – termasuk untuk menghalalkan penceraian) , dan dikuti zaman Elizabeth 1 juga diabad ke 16 dan Oliver Cromwell di abad ke 17 , dengan membunuh dlm. Genosid, Raja-Raja/Permaisuri-Permaisuri, Paderi-Paderi , para bangsawan dan berjuta penganut Katolik England/Scotland/Wales dan Ireland kemudian Genosid Katolik ini beralih ke Jerman/Austria dsbnya lagi, melalui perang Katolik-Protestan di abad ke-17 lagi, antara 1618-1648. (akhirnya sejak penjajahan British-Zionis, termasuk lebih kurang 5 juta paderi-paderi, para bangsawan serta rakyat Katolik Irish dibunuh, termasuk dalam “Irish Famine“ antara 1845-51, yg. sebenaqnya adalah Genosid [BUKAN akibat kebuluran (famine) semulajadi ] oleh empayar British-Zionis , di mana bekalan makanan terutamanya makanan asas, kentang dihantaq semua ke Britain serta ramai dipaksa menjadi Protestant sekiranya tanah tidak mahu dirampas).

Nek Tempoyak.
Anonymous said…
Bah. Akhir:

Maka, sebenaqnya, “‘enlightened/secular’ French revolution” yang telah menjadi asas falsafah serta undang-undang “demokrasi/hak asasi”-ala Barat yang PENIPU, adalah untuk menghalalkan ideologi Satanisma yang berasaskan “tiada lagi sempadan moral tetapi KEJAHATAN=KEBAIKAN (i.e. Iblis bersamaan Tuhan) [“a borderless non-moral EVIL=GOOD (i.e. Satan/Lucifer supposedly ‘equals’ to God)”]; dengan menghancurkan sebarang agama atau prinsip moral masyarakat yang menghalang pencapaian matlamat DAJAL ini, demi membentuk matlamat puncak puak Syaitan ini, ‘Satu Dunia Baru/Satu Kerajaan Dunia” – yang bertuhankan Iblis (Lucifer), diketuai puak Zionis [“`Novus Ordo Seclorum' - a (Zionist-led Satanic) 'New World Order', or 'One World Government', on earth”], untuk menentang Tuhan secara maksima (in absolute defiance of God).

Agama-agama Islam dan Katolik amat dibenci puak Syaitan Illuminati-Freemason-Zionis ni kerana anti-individualisma maksima (absolute individualism - yang menggalakkan ketamakan/keangkuhan maksima), anti-homoseksualiti, anti-Kanibalisma, anti-seks bebas, anti-pornografi, anti-dadah dan anti pengguguran anak terutamanya (puak Syaitan ini juga disyaki mengamalkan Kanibalisma– sebab itu depa GILA perang berterusan; mangsa-mangsa terutamanya bayi/kanak-kanak dan anak muda untuk darah (“young blood”) /organ – sentiasa diperlukan depa untuk kajian “stem cell research” termasuk untuk awet muda, dan menyembohkan penyakit kronik, serta untuk dikorbankan dalam upacara pemujaan JIJIK depa kepada Iblis (Lucifer) kerana depa percaya jasad depa perlu dalam keadaan baik untuk “hidup semula” dan untuk selamanya (“immortality”) - sekiranya Iblis (Lucifer) berkuasa di "NWO" (New World Order - SATU Dunia Baru/SATU Kerajaan Dunia)nya!

Nek Tempoyak.
Anonymous said…

Tengk cara puak SYAITAN ni MENJAHANAMkan perayaan KRISMAS di PROTESTANT UK [Krismas sebenaqya untuk meraikan kelahiran "Jesus" (yang dianngap sebagai jelmaan Tuhan buat penagnut Kristian]- lihat di (awas: ini akhbar ANTI-Islam/umatnya) - http://www.dailymail.co.uk/news/article-3366516/Santa-babes-late-night-kebabs-Boozy-Britons-expected-flood-cells-E-departments-hitting-pubs-early-let-hair-Black-Eye-Friday.html:

Black Eye Friday hits Britain Chaos on the streets as workers clock off early for Christmas on the biggest boozing night of the year

- Booze sales soar 142 per cent tonight as thousands of firms throw parties on last day day of work before Christmas
- Crime is expected to soar as drink sparks more sexual assaults, drink-driving, and assaults - thus famous nickname
- Ambulance services on high alert with many drinking from lunchtime and unable to handle heavy amounts

By James Dunn For Mailonline

Published: 22:33 GMT, 18 December 2015


Nek Tempoyak.


Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID