Tian Cuak Kata, Lanun Sulu Yang Serang Sabah Bukan Pengganas...


Kalau dulu dia kata, serangan di lahad datu adalah sandiwara umno...

Kini dia kata pulak, lanun yang mengaku dirinya sultan sulu itu bukan pengganas...

Adehh... yang dia beria-ia pertahankan lanun tu apa hal...???

Dengan beria-ia mempertahankan lanun sulu itu, bermakna tian cuak bersetujulah dengan pembunuhan 10 anggota keselamatan kita agaknya...


Harap tian cuak boleh betulkan fakta, kiram 3 tu bukan sultan sulu...


Comments

Anonymous said…
belum pernah tertulis dalam sejarah mahupun kamus bahasa yg menterjemahan "Lanun" adalah ketumbukan atau serpihan askar bersenjata menceroboh until menakluki sesebuah negeri atau tanah negeri until didiami. Lanun adalah Lanun.... yang kerjanya merompak, mengaku Dan membunuh.Dan kemudiannya lari bersembunyi bersama basil samunnya. Jadi Tian Chua tak usahlah membodohkan diri nak jadi pakar istiah bebal yg tak faham Dan membezakan maknan Lanun, menceroboh, mahupun pengganas. agaknya dalam kepala bana dia tu berfikiran tentera Israel juga adaah Lanun, komunis malaya juga adalah lanun, tentera serb juga lanun....dan siapa aja yg menceroboh mana2 negara (termasuk Amarika) adalah lanun. Bodoh tak boleh diajar.
Anonymous said…
tian chau ni spesis cinapork yg rasis tp pura2 mcm open. Sbb itu dia mahu nafikan serangan Sulu itu pengganas sbb ia akan bg credit skongn pd pemerintan BN bahawa isu ini isu besar, dn rakyat akan bersatu dgnisu ini

so bangsa cinapork ni takut kesatuan ini akan merebahkan mereka..krn patriotism akan berikan kekuatan kpd negara dn ancaman susahlah mereka nk cucuk jarum hasutan benci krjn.

So.. kita elok serahkan tian chua ini kpd puak penculik bersenjata selatan filiphina spy baru dia kenal erti maksud pengganas!!

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID