Sekolah Demokrasi, Demokrasi Apa Yang Kit Siang Dan DAP Nak Ajar...???




Baca peristiwa-peristiwa pemecatan beberapa ahli dap di bawah, mereka di pecat tampa di panggil membuat pembelaan, malah ada juga yang di pecat kerana menegur pemimpin mereka...


# Dua ahli DAP di Johor dipecat kerana didakwa mengadakan demonstrasi pada perhimpunan semasa konvensyen parti di Shah Alam serta di Johor.


# Kerajaan DAP Pulau Pinang mengesahkan sudah memecat semua ahli Pas yang memegang jawatan dalam Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) di negeri ini.
 
# Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Jenice Lee bertindak mencabar keputusan DAP di mahkamah kerana memecatnya dari parti itu pada 20 April lalu berikutan pemilihan Jawatankuasa Pusat (CEC) pada Disember lepas dianggap tidak sah.

# Penyandang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Teratai, Jenice Lee telah dipecat daripada DAP. Keputusan tersebut diumumkan Pengerusi Lembaga Disiplin DAP, Tan Kok Wai di Cheras.

# Pengguguran Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim sebagai anggota Dewan Negara hanya kerana mengkritik penganjuran demonstrasi jalanan baru-baru ini jelas menunjukkan parti itu tidak mampu melaksanakan demokrasi dan kebebasan bersuara tulen seperti yang dilaung-laungkannya selama ini.


DAP kerap melaungkan demokrasi, tapi adakah dap benar-benar mengamalkan demokrasi...???


Jadi demokrasi menatang apa yang dap nak ajarkan pada anak muda di sekolah demokrasi...???

Comments

Anonymous said…
Demokrasi taik kucing diorang!
Anonymous said…
Demokrasi kepala hotak apek rasis sial anak beranak!

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID