Rintihan Penduduk Daerah Song Di Sarawak, Mereka Mahukan Wakil Rakyat Baru...





Menurut saudara daniel, pengundi dun katibas mahukan seorang wakil rakyat sepenuh masa dan seorang wakil rakyat yang benar-benar mengambil berat kebajikan serta kesejahteraan rakyat, bukannya wakil rakyat yang hanya turun padang tatkala menjelangnya pilihanraya sudah dekat.


Penduduk setempat rasa kecewa berikutan isu demi isu melibatkan kebajikan penduduk tidak pernah diambil peduli oleh individu yang telah diberikan kepercayaan bagi mewakili suara mereka. Selama ini, pelbagai masalah setempat seperti jalan rosak yang berlubang, berbatu-batu sepanjang beberapa kilometer berlarutan sehingga bertahun-tahun lamanya, isu kebajikan pelajar dan guru pedalaman berdepan dengan isu ketiadaan bekalan elektrik dan air hampir 2 bulan kerana generator rosak langsung tidak diambil tahu oleh sesiapa. 

Tidak tahan dengan kesulitan yang mereka alami hari demi hari, dan ketiadaan suara wakil rakyat mereka telah memaksa penduduk setempat mengambil inisiatif sendiri dengan mendapatkan liputan media perdana dan media sosial dengan harapan ada pihak yang boleh tampil dan menghulurkan bantuan.

Baca selanjutnya luahan penduduk daerah song disini

Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID