Breaking News
Loading...
February 16, 2016

Info Post
Menhan memberi tahu semalam, seramai 76771 anggota tentera lain-lain pangkat akan mendapat kenaikan gaji...

Ok, pada aku itu satu pengumuman yang mengembirakan anggota tentera kita yang bersabung nyawa mempertahankan negara... Alhamdulilah syukur...

Tetapi tidakah manhan terfikir dengan pengumuman itu, mendedahkan kepada dunia luar atau anasir luar jumlah kekuatan anggota tentera kita...???

Sebelum tu biar aku terangkan apa maksud lain-lain pangkat (LLP) dalam angkatan tentera, lain-lain pangkat bermaksud anggota bawahan, kalau tentera darat tu dari prebet sampailah ke pegawai waran 1, kalau tentera udara pulak bermula dari perajurit muda sampailah pegawai waran 1 manakala kalau tentera laut, bermula dari laskar muda sampailah pegawai waran 1, itu semua di kategorikan lain-lain pangkat...

Anggota lain-lain pangkat inilah yang menjadi tulang belakang angkatan tentera dan mereka berada di barisan hadapan pertahanan negara...

Menhan secara detail memberi tahu wartawan yang negara ada 76771 atau 70 peratus anggota lain-lain pangkat anggota atm akan dinaikan gaji...sumber harian metro

Tidakah kenyataan itu memberi gambaran jelas kepada dunia luar berapa ramai anggota tentera yang kita ada?

Cukup mudah untuk anasir-anasir jahat membuat congakkan berapa ramai anggota dalam tentera darat, berapa ramai anggota tentera laut dan udara  bedasarkan aset-aset ketenteraan yang boleh search dalam wikipedia dan beberapa laman web dan blog...

Selama ini rakyat atau anasir luar cukup kabur dengan jumlah sebenar kekuatan anggota kita, tetapi dengan pengumuman yang dibuat oleh manhan semalam, orang jahat sudah boleh membuat congakan...

Pada aku la, sebaiknya menhan tak perlu menyebut berapa jumlah LLP, cukup sekadar memberitahu wartawan bahawa gaji anggota LLP akan di naikan, cukup setakat itu, tak perlu terlalu detail...

Kalau pon lah ada wartawan yang mendesak menhan memberi tahu berapa jumlah anggota LLP yang dinaikan gaji, manhan hanya perlu menjawab, "YOU NEED TO KNOW BASIS" ala menhan takan tak biasa kot dengar perkataan tu...

Harap lepas nie, menhan berhati-hati dalam memberi apa-apa kenyataan mengenai kekuatan anggota atau aset tentera kita, kerana, pada masa ini, banyak mata yang memandang, banyak telinga mendengar, anasir jahat sentiasa mengikuti perkembangan negara kita, jangan di sebabkan kita syok bercakap, sampai kita terlupa yang kita sendiri dedahkan rahsia yang sepatutnya kekal menjadi rahsia...

12 comments:

Anonymous said...

Ada logik jugak apa yang admin tuliskan tu, itu la masaalahnya orang politik ni suka bercakap, lebih-lebih lagi kalau ada sesuatu yang dibuat masa pemerintahan dia.

Anonymous said...

aku tak hairan dengan kejadian terdedahnya jumlah ATM kita oleh MENHan ,dia ni memang jenis main cakap saja, tak fikir langsung impak disebalik perkataan yg dia cakap ..
aku berikan contoh,

a) ketika kejadian Lahad Datu, dialah menteri KDN, trademarknya ialah saya bagi amaran, saya bagi amaran, dan saya bagi amaran, tiap2 kali bercakap pasti dia akan cakap saya bagi amaran,
dari awal kejadian kes Lahad Datu dialah juara bercakap, dalam beberapa sidang media dia secara detail dengan terperinci menceritakan apa taktik akan kita buat, berapa kekuatan, macam tu sekali !! bila dah cakap gitu maka suku sakat kiram dah tahu, mereka dah tahu apa perlu buat, mereka dah bersedia,
masa itu kami disabah cukup menyampah bila lihat muka dia keluar TV dan bercakap, banyak kes skrin TV diludah gara2 benci dengan dia , memang cara bodoh sebagai seorang menteri .

b) bila kes pencerobohan oleh kapal2 china di James shoal, iaitu pulau milik negara diperairan sarawak, dia juga secara detail menceritakan berapa banyak kapal sedang dalam perairan negara meronda, berapa kapal bergerak dalam satu masa dan berapa jauh kapal itu pergi, laaa ...apa la bongok sangat cakap detail sanggat?

sebab itu aku tak hairan , memang penyakit dia begitu, kalau bercakap tak ingat dunia, pada saya dia sama sekali tak layak jadi MENHAN , dia tiada basic ketenteraan atau kepolisan, apa yg dia cakap dan apa yg dia buat masa kes Lahad Datu akan saya ingat sampai mati, kerana dialah ramai polis kita mati terkorban . ya..kerana dia terlalu memandai-mandai tunjuk kuasa dan konon tahu sgalanya,
kalau tidak masakan comander VAT 69 hentak senjata atas meja didepan muka dia !

Anonymous said...

Menteri Pertahanan ni tak pernah pernah baca kot buku Arahan Keselamatan iaitu mengenai isu keselamatan di mana ambil tahu sekadar yang perlu sahaja dan kalau nak beritahu pun sekadar yang perlu sahaja, tak perlu terperinci hingga memudaratkan keselamatan negara.

Harapnya lepas ni Zahid Hamidi bolehlah pula umumkan berapa pula bilangan polis yang ada di Malaysia ni, masing-masing berlumba jadi bodoh hingga menjahanamkan negara.

Pendatang asing samada berpermit atau tidak berpermit di negara ini berdasarkan Menteri Sumber Manusia adalah seramai 6.7 juta, bermakna pendatang asing di negara ini 87.27 kali ganda lebih ramai dari bilangan anggota tentera Malaysia. Kalau di bawa lagi Bangla seramai 1.5 juta orang lagi, jumlah pendatang asing di negara ini adalah 8.2 juta orang dan jumlah ini adalah 106.81 kali ganda melebihi jumlah anggota tentera di negara ini.

Dari data di atas, jika pendatang asing membuat pemberontakan di negara ini, apakah dengan jumlah tentera kita mampu untuk menanganinya? Lebih-lebih lagi jika pendatang asing itu mendapat bantuan dari mana-mana pengganas dengan persenjataan yang canggih, apa akan jadi dengan negara ini?

Itu pun Zahid tak boleh nak guna otak lagi ke nak bawa sampai 1.5 juta bangla ke negara ini.

Sedangkan 1.5 juta bangla ke negara ini adalah 19.53 kali ganda dari jumlah anggota tentera kita, apa dah jadi dengan menteri negara ini, makin bengong semuanya, sudahlah suka keluarkan kenyataan bodoh, lepas tu ramai juga yang suka buat kerja bodoh.

Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, tekanan perlu dipertingkatkan terhadap Najib dan kuncu-kuncunya ini, sampai bila nak biarkan negara ini dijahanamkan oleh mereka itu, kita sebagai rakyat perlu bertindak, kita perlu tingkat desakan, ada macam-macam saluran, melalui blog, facebook, tweeter, perhimpunan, bahan-bahan cetakan dan macam-macam cara untuk selamatkan negara ini.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

Anonymous said...

MENHAN umum angka rasmi berapa ramai anggota LLP Angkatan Tentera Malaysia, MENHAN sudah dedahkan rahsia negara, MENHAN boleh dikenakan OSA.

Anonymous said...

Yg sebenarnya masalah dedahkan jumlah atm letaknya dibahu Panglima ATM.dia sepatutnya nasihatkan hishamuddin apa yg perlu dickpkan pd umum.panglima Tu pun aku tgk mcm kartun je...

Anonymous said...

pembangkang selalu nak kerajaan dedahkan budget/perbelanjaan ATM secara terperinci di parlimen... ni pun gila gak.

tak kan laa semua nak dedahkan terutamanya perbelanjaan persenjataan, perisikan etc. ahli politik kebanyakkannya kurang cerdik.. especially yang tali barut DAP tu.

Anonymous said...

Malaysia sedang dan akan tetap mengamal dasar keterbukaan liberal transformasi tulus NBOS acuan AJIB GOR sehingga kan Menteri Pertahanan H2O,aka sepupu AJIB GOR, menncugap cunap mempertahankan ketidakemampuan Negara menghadapi pencerobohan kapal tentera COAST GUARD PRC di perairan SARAWAK.
Harga maruah danteritorial integeriti Negara di jual dengan harga amat murah- 2 EKOR BERUANG PANDA.
Ketelusan AJIB GOR tidak masuk akal.
AJIB GOR adalah narcissis dan peminta kepujian dari semua dan juga puji sendiri.Ramai pembododik dan jika di satu malis tiada pembodek, AJIB akan puji dan bodek diri sendiri.
Pengamal divide and rule dan sweet sour sauce policy.
Malaysia adalah overseas province PRC.
1.Ke mudahan tentera laut SEpangga Bay di buka kapada Tentera LAUT PRC.
2.Negeri Melaka mengalu alu kan modal 46 billion untuk membangun bersama PRC sebuan pulau tambakkan pasir.
3.Johor waterfront dan Iskandar sedan ketagih pelaburan berbillion dari PRC.
4.PENGURusan Kuantan Port Corporatuion di kuasai olih 50 % kepentingan PRC.(INGAT BAUXITE,INGAT PRC).
5.Di PUlau Pinang TOKONG Guan ENg sedang mengurus projek terowong bawah laut 6.3RM Billion.
6.Setiap hari Menteri Pengangutan Liow Teong Lai canang MARITIME SILK ROAD.
7.Setiap minggu Liow canang kebanjiran 6 juta pelancong dari PRC akan menikmati 14 hari VISA percuma.
8.Setiap minggu DUTA BESAR KHAS ISTIMEWA Teramat di PERCAYAai,aka ONG KAH TING, akan potong trip tugas DUTA BESAR RESMI, ,mencanangkan dan hebahkanangka angka perdagan PRC dan Malaysia seakan akan hanya PRC sahaja yang berdagang.
Dan lain lain.
Malaysia adalah NANYANG PROVINCE PRC di ASEAN.
Harga Maruah integerity termurah sekali di antara bangsa.=
2 ekor beruang PANDA di Mealwati.
Maka bila tiada harga diri, tiada sebab hnedak sembunyikan MIL INTEL.
Semua bolih tahu.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

Termasuk tuan yg ulas panjang lebar...

Anonymous said...

Tuan ada beruang panda ke3 ke ?
arjuna waspada
changkat lobak.

KZSO said...

Jangan lupa Malaysia negara Islam merupakan negara pengekspot babi ke prc

Anonymous said...

bukan babi saja malaysia ada, arak, judi, rumah pelacuran semua tu dikeluarkan lesen oleh sijahil menda ni bukan baru dah terlalu lama.

Anonymous said...

Bila tak bagi tahu jumlah sebenar melalak bagai anjing gila senak perut. Bila dah bagi tau melalak bagai anjing bodoh terlepas tulang.

Ah Tong! Tong! dengan nama samaran Abu Bakar dah jadi abu pun masih tergedik-gedik tunjuk kebodohan orang Melayu. Pada hal mak dari Tongsan pak dia Ah Kit Siang Malam melalak memperbodohkan orang2 Melayu.