Breaking News
Loading...
July 11, 2016

Info Post
Nak tergelak pon ada bila terbaca tajuk berita astro awani ini...

Apa ke bangang sangat la DBKL ni, dah berpuluh tahun bendera dikibarkan dekat tiang tu, baru sekarang nak buat kajian kualiti bendera tu...?

Adehh ini lah masaalah orang kita...

Pada aku mudah jer nak selesaikan masaalah DBKL ni, tak perlu buat jawatankuasa nak kajian pun...

Buat satu SOP yang mana setiap sebulan atau dua bulan bendera tu WAJIB di tukar, tak kiralah ianya masih elok atau tidak, kan senang...

Negara tak malu, supplier pon masyukk...


4 comments:

Anonymous said...

Setahu aku..bendera di dataran merdeka boleh tahan sampai 5 tahun. Tahun 2004 kalau tak silap harga bendera tu nencecah hingga hampir rm100k..quality kain pakai poly kevlar..tahan hujan dan panas..

Menapa dulu boleh sekarang tak boleh tahan?

dina said...

hahahaha.....ye dbkl buat lah kajian yg mendalam......saya pun pening tgk kenapa bendera malaysia yg dah berpuluh tahun usia tu koyak.
padahal kita dah gantung elok2 kat tiang bendera kat luar bangunan tu. walaupun hujan lebat ribut taufan....panas terik matahari dll tak sepatutnye mengakibatkan bendera negara tercinta tu lusuh dan koyak...ye tak?
ni mesti kerja yahudi ni.....ish pening lah....

Anonymous said...

Tulah bro, takde kerja nk buat. Tubuh la j/kuasa kaji kualiti kain bendera. Cerdik tak boleh diikut. Apa bendapun kalau dah siang malam kena hujan dan panas maka akan reput la.... nak kaji apa bendanya. Tentukan je tempoh tertentu setiap bendera akan diganti baru. Itu lebih rasional daripada memikirkan nak buat jawatankuasa kajian entah apa2 tu....bazir tenaga je...

Anonymous said...

bajet dbkl tuk study kenapa bendera boleh koyak RM20 juta