Breaking News
Loading...
September 20, 2016

Info Post

1. hidup ibarat kais pagi makan pagi...
2. saya yang sepatutnya menyara mereka bukan sebaliknya...
3. pendapatan minima RM9000 sebulan untuk beli rumah.
4. banyak pasapuri dan rumah di KL kosong...
5. jadi rumah-rumah itu untuk siapa...?
6. kos peperiksaan terlalu tinggi...
7. belajar tinggi-tinggi akhirnya mengemis juga...
8. anak-anak muda melayu kini sudah tidak hirau lagi dengan isu-isu politik dan perkauman...
9. apa yang lebih penting adalah survival...

Selebihnya korang tengok sendiri...

Inilah luahan hati generasi muda sekarang...

6 comments:

Anonymous said...

Notis harga barang bukan kawalan naik minggu ini. Kecewa kerana mereka tamak.

Anonymous said...

Kita terleka...

Peniaga da tak peduli. Mereka ade pasaran mereka,  mampu survive berniaga harga brg tinggi krana kemasukan ramai profesional warga asing dan pelancong2 yg menetap di sini memadai utk pasaran mereka. Dulu kita bangga ramai mat salleh dan arab yg kaya suka menetap di negara ni...sehingga pemaju berlumba2 buat kondo mewah dimmobt kiara... akhirnya kita yang jadi mangsa.

 Kita bangga banyak kilang dan pelaburan masuk malaysia. akhirnya kita terpaksa akur kita terperangkap dgn gaji minimum rendah oleh toke2 kerana kehadiran buruh asing.  Buruh asing walau gaji rendah tetapi hasil gaji dibawa balik kg mampu beli tanah dan buat rumah.

Kita teperangkap. Di selatan... rakyat singapura saje mampu mengayakan peniaga dan pemaju. Pemaju dan peniaga peduli ke keperluaran rakyat johor?

Harap setiap perancangan pembangunan dibuat teliti... dan pastikan yg da monopoli ekonomi tidak melampau.

Anonymous said...

RAPID KL sedang mencari Kapten Bas dengan gaji pulangan 2,500-3,000 sebulan. Sekarang kaum wanita menjadi Kapten Bas. Dengan overtime boleh melebihi 3,000 sebulan. Gaji pokok 900+elaun kedatangan+overtime. Banyak tu

Anonymous said...

An-Naĥl:112 - Dan (berhubung dengan hal kaum yang kufur ingkar) Allah memberikan satu contoh: Sebuah negeri yang aman damai dan tenteram, yang didatangi rezekinya yang mewah dari tiap-tiap tempat, kemudian penduduknya kufur akan nikmat-nikmat Allah itu, maka Allah merasakannya kelaparan dan ketakutan yang meliputi keseluruhannya disebabkan apa yang mereka telah lakukan.

Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):96 - Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya.

Al-Ĥaj:38 - Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur.

Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):94 - Kami tidaklah mengutus seseorang nabipun kepada sesuatu negeri, (lalu penduduknya mendustakan nabi itu), melainkan Kami timpakan kepada penduduknya kesempitan dan penderitaan supaya mereka tunduk dengan merendahkan diri.

Anonymous said...

Susah mcm mana pun, pastikan UMNO sentiasa berkuasa......hidup Umno, hidup Melayu

1malaysiakini.wordpress.com said...

Anak muda sekarang lebih pentingkan style. Viral. Populariti. Kemewahan. Mabuk dengan harta benda. Mabuk dgn facebook.
Anak muda skrg.. Nak kelas tapi malas..