Breaking News
Loading...
October 7, 2016

Info Post

Ketua setiausaha negera, ali hamsa dah bagi green light kepada rakyat untuk melaporkan kepada pihak sprm sekiranya terdapat mana-mana kakitangan kerajaan yang dilihat hidup mewah...

"Saya rasa gaji penjawat awam adalah lumayan dan cukup untuk hidup dalam kesederhanaan tetapi bukanlah dalam kemewahan. Jadi kalau nampak golongan yang terlalu mewah tu, tolonglah sama ada lapor SPRM atau keluarga nasihatlah sikit supaya bertaubat,"  katanya...

Tapi bagai mana pula dengan pegawai-pegawai menteri yang hidup mewah bak jutawan kosmetik?

Mereka berkerja di kementerian, tapi mereka bukan dilantik memalui suruhanjaya perkhidmatan awam (spa) mereka adalah lantikan politik tapi menggunakan grade seperti penjawat awam...

Apa pun terima kasih kepada ali hamsa kerana dah bagi green light kepada rakyat...

Jangan terkejut kalau lepas ni ramai yang kedalam...

2 comments:

bijan jr said...

hahahahahahahahahahhahahahhaha..lawakkkkkkkkkkkkkkkkkk. mcm tak pernah tahu kan?

Anonymous said...

Tak lama lagi pencen la tu....
Kesian SPRM, satu pujian pun tak ada dari menteri2 malah pakat tuduh menuduh sama sendiri. MO1 pun senyap jer.... hahaha