Breaking News
Loading...
May 29, 2018

Info Post

Memetik laporan Malay Mail bertarikh 27 Mei 2018, Menteri KPKT, Zuraida Kamaruddin berkata, 

She added, would also allow the ministry to keep tabs on the foreigners residing in PPRs.

“The legal foreigners can stay, but we want to see if the owners make enough effort to allow Malaysians to rent the houses,” she was quoted as saying.

“We wish the foreigners who stay there to follow our culture and we want to make sure they know how to maintain levels of cleanliness, environment and safety.”


Beliau menambah, ia juga akan membenarkan kementerian untuk mengekalkan warga asing yang tinggal di PPR.

"Orang asing yang sah boleh tinggal, tetapi kami ingin melihat sama ada pemilik membuat usaha yang mencukupi untuk membolehkan rakyat Malaysia menyewa rumah," katanya dipetik sebagai berkata.

"Kami mengharapkan orang asing yang tinggal di sana untuk mengikuti budaya kami dan kami ingin memastikan mereka tahu bagaimana untuk mengekalkan tahap kebersihan, alam sekitar dan keselamatan."

Di bawah kerajaan baru ini, KPKT membuka seluas-luasnya peluang kepada warga asing (yang sah) untuk tinggal di rumah yang dahulunya hanya khaskan untuk warga tempatan...

Cuba bayangkan kalau warga asing seperti bangladesh, myanmar, vietnam, dan lain-lain tinggal bersama-sama rakyat tempatan di kawasan yang cukup padat dan sendat seperti di ppr lembanh subang 1, perghhh... aku tak tau la nak kata apa.

So pada korang yang tinggal di ppr tu, bertabah la yer...

5 comments:

Anonymous said...

Nak buat macam mana....???
kan menteri pun asal dari warga asing...jual buah tepi jalan kat Ampang dulu...

Anonymous said...

Blog penyokong kuat PH ni lain macam pulak bunyinya kali ni. Tiba2 tak menyokong pulak menterinya, Nanti miss dedak bulan ni!!

Non-government servant said...

Dah tentu PPR untuk rakyat yang tidak mempunyai rumah,tapi dah dapat rumah (PPR) mengapa disewakan? kat warga asing pulak tu!!
Hello YB KPKT,jangan tambahkan lagi masalah sedia ada yang dibuat warga asing,cukup-cukuplah..mungkin YB boleh tinggal berjiran dgn mereka (warga bangladesh,nepal,vietnam dll.)utk. dapat pengalaman macam mana perangai haprak dia orang!
"Better don't create the problem,solve the current problem first"
kami rakyat dah muak dgn sikap kurang ajar kebanyakkan warga asing.
Ingatkan kerajaan PH nak kurangkan warga asing (manifesto PH) tapi nampaknya 2x5 sama macam BN,mesra warga asing jugak.
Sepatutnya pekerja warga asing TIDAK BOLEH dibenarkan tinggal berjiran dengan warga tempatan sebab akan timbul masalah sosial dan keselamatan.
Untuk penempatan dan pengurusan warga asing,harap YB KPKT dapat belajar dari Singapura.Mereka ada cara yang cekap dalam pengurusan pekerja warga asing.Tak salah kan kalau yang baik kita contohi.
Utamakan warga tempatan dari warga asing..."HIDUP MALAYSIA".

Anonymous said...

dia pun asal darah daging pendatang asing...
ni pm terlajak pandai punya kebijaksaan la ni...melantik pendatang asing jadi menteri....lingkup malaysia dapat pda tok aki madhir....

Kicap 77 said...

Dah jadi pembangkang pon keje2 fitnah masih menten ke?kahkahkah...