Breaking News
Loading...
May 1, 2018

Info Post

Seperti biasa organ pembangkang yakni suhakam akan membantai spr kononnya spr tidak telus dalam menjalankan pilihanraya, rengekan suhakam ni dah dekat 15 tahun aku dengar. 

Terbaru, suhakam mempersoalkan kenapa spr tidak mahu mereka (suhakam) dilantik sebagai pemantau pilihanraya ke 14...

Baiklah disini aku nak korang clear sikit, ahli-ahli spr dilantik oleh SPB YD Agong manakala ahli-ahli suhakam juga dilantik oleh SPB YD Agong, seperti yang ditulis dalam akta suruhanjaya hak asasi manusia bahagian 5.

Tapi fungsi suhakam dengan spr jauh beza, suhakam menjaga hak asasi manusia dan spr pula menjaga proses pilihanraya.

Rasanya tiada pelangaran hak asasi dalam proses pilihanraya di malaysia ni, kalau ada pun hanyalah tuduhan-tuduhan bodoh yang sengaja di lemparkan oleh pembangkang kepada spr yang mana tidak satu pun perkara yang pembangkang tuduh itu mereka bawa ke mahkamah.

Pelangaran hak asasi manusia yang sepatutnya suhakam pantau dan ambil berat ialah krisis air di selangor, itu melibatkan hak asasi manusia, kegagalan kerajaan pakatan selangor menyediakan rumah mampu milik juga patut diberi perhatian oleh suhakam, kerana setiap manusia mempunyi hak untuk memiliki tempat berteduh.

Kenapa suhakam tak pantau kerajaan pakatan selangor? terlalu banyak pelangaran hak asasi manusia yang kerajaan pakatan langgar.

Biarkan spr menjalankan tugasnya....

3 comments:

Anonymous said...

Org kampung mungkin rata2 faham akan tugas2 SPR, mereka nampak berketerampilan, tranparent dan amat diyakini dlm proses penamaan calon baru2 ni, TETAPI org2 kampung mungkin tidak pernah mengenali atau tidak pernah terdengar apakah itu Suhakam? Apa fungsinya, skop kerjanya, siapa orgnya? Oleh itu eloklah Suhakam buat roadshow skit kat rakyat teramai bagi penerangan, JANGAN ASIK NAK MENYIBUK KERJA2 ORANG LAIN!

ehsan said...

nampak sangat BN dalam kedaifan idea dan manifesto
sudah lebih 50 thn merdeka pahang masih ada tempat tiada air bersih. apa nak sibuk sgt dengan masalah ketiadaan air selama 3-5 hari. kecoh satu malaysia selangor xder air. kenapa x nak jelaskan air tiada di pahang selepas 50 tahun. .........Bro carilah idea lain selain dari kes air......PM kencing kuat samapt org pahang pun xder air. by the way jika BN terus memerintah dan rakyat pahang masih mengangkut air perigi terpulanglah........tuntut jangan tak tuntut di hari kemudian.

keyboard warrior memang hebat tp jgn sampai kena bayar lebih masa di hari pembalasan. adios karma

Anonymous said...

spr tanak suhakam pantau sebab susah nak tipu pada hari undi.....