Sekali Lagi Khalid Gagap Hina Sultan Selangor.


Kenapa khalid gagap mengajak seluruh rakyat negeri selangor menghantar memorandum mengenai isu air kepada SPB Yang DiPertuan Agong? sedangkan isu didalam memorandum itu adalah isu negeri selangor bukan isu kerajaan pusat, harus di ingat selangor adalah sebuah negeri yang masih mempunyai sultan, selangor bukan seperti penang, melaka, sabah dan sarawak, yang mana Agong lah menjadi ketua negeri dan wakil Yang Di Pertuan Agong bergelar Tuan Yang Terutama.

Kata khalid gagap, "apa yang dilakukan oleh syabas (syarikat bekalan air selangor) membebankan rakyat selangor, kalau perkara ini melibatkan rakyat selangor maka sepatutnya memorandum itu di serahkan kepada Sultan Selangor, kerana Sultan Selangor lebih arif dan paham situasi yang berlaku dalam negeri selangor, kenapa khalid gagap nak membebankan yang DiPertuan Agong?

Atau ini mungkin protes yang dibuat oleh khalid gagap terhadap Sultan Selangor kerana Sultan Selangor menolak jemputan khalid gagap untuk ke majlis ulang tahun yayasan selangor. apa pun tindakan khalid gagap memang pelik, selangor masih memiliki sultan tapi memorandum mengenai masaalah negeri selangor hendak di serahkan kepada yang dipertuan Agong, kenapa?

Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID