Ceritera Negara Berkebajikan


Negeri Berkebajikan! Itulah slogan Barisan Alternatif = Barisan Rakyat = Pakatan Rakyat = Pakatan Haram. Slogan itulah yang dicanang ke sana ke mari, dijaja pagi, petang, siang dan malam. Dilagu dan dinyanyikan dan di karaoke kan sesedapnya di pentas ceramah, mimbar, minibar dan sudut padang. Adoii…sedapnya lagu negeri berkebajikan…alunannya sungguh memikat. Maka, rakyat terpesona. Melayu, Cina, India semua terpikat. Yeaa! Yeaa! Malaikat Negeri Berkebajikan dah datang!

Ini realiti bukan fantasi, rakyat Malaysia yang kononnya menderita perit di bawah cengkaman pemerintahan Umno-BN. Kononnya UMNO BN mengamalkan segala formula membuncitkan perut sendiri, kronisme, kolonisme, nepotisme ditokok dengan zalim dan korupsi. Rakyat terbanyak menderita…yeaa! Yeaa! Nasib Baik ada Negeri Berkebajikan.

“Anak cina, anak India, anak Melayu, anak Iban, anak Kadazan, anak Dusun, anak Asli…semua anak saya!” kata Anwar Ibrahim.

Ini baru betul jiwa One Malaysia…Kononnya Najib pun tiru daripada apa yang disebut oleh Anwar…memang Najib tak ada idea, dia ciplak sahaja yang mana dia suka…Yah! Yah! Najib penciplak…

Ok fine, kononnya, terbentuklah negeri-negeri Berkebajikan tajaan Barisan Alternatif = Barisan Rakyat = Pakatan Haram yang diberi nama Pakatan Rakyat. Pakatan, satu nama yang cukup hebat. cuak UMNO BN mendengarnya kononnya lah. Intinya Negara Berkebajikan. Maka, berbangganya lah mereka-mereka….mereka berkerja memenangkan Pakatan, kini mereka boleh buktikan bahawa Pakatan jauh lebih baik daripada UMNO BN. Pakatan mementingkan kebajikan, India di estet, Cina di lorong sempit dan Melayu di kampung tersisih. Yess!

Mereka yakin, lepas ni rakyat akan puas hati mengundi Pakatan. Pasti UMNO BN akan mati keras kejung, mati berdiri lepas ni… UMNO BN jangan haraplah nak menang balik lepas ni, Haa...Haa... baru puas hati mereka, Abang-abang, kakak-kakak dan Adik-adik, Negara Berkebajikan pasti akan dapat membuktikannya ia pasti dapat membantu kita.

Sayang seribu kali sayang…kini, slogan Negara Berkebajikan makin tenggelam, sunyi dan sepi Abang-abang, kakak-kakak dan Adik-adik Pakatan dah mula seronok mendondangkan lagu-lagu lain. Lagu-lagu kronisma dan Nepotisma sama seperti lagu yang mereka nyanyikan dulu, ditambah dengan lagu Sejarah Penyelewengan, lagu Degil Nak Mampus, lagu Lompat Parti, lagu Hilang Diri dan lagu Nafsu-nafsi. Lagu yang paling popular ialah Aku Mahu Jadi MB dan ini Selangor mari.

Negara Berkebajikan hanya tinggal slogan, tampa pengisian, tampa pelaksanaan. Satu pun tak menjadi, janji tinggal janji, yang untung hanyalah BABI.

Comments

KHAIRUL NAZRI said…
kah kah kah

As samu 'alaika ya Pakatan Rakyat
Anak Lenggong said…
JANGAN TAK TAU SEKARANG NI PAKATAN RAKYAT TELAH DITUKAR MENJADI PAKAT-PAKAT BUAT DUIT DAN ISI PERUT SENDIRI...
Anonymous said…
Satu pun tak menjadi, janji tinggal janji, yang untung hanyalah BABI.

haa...haa... betul la tu.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID