Posts

Showing posts from April, 2017

Choose To Register, Choose To Vote, Message From SPR

Image

Pembangkang Makin Sangap, Tak Habis-Habis Fitnah SPR & BN

Image
kalau NGO bersih kasi propa pilihanraya di malaysia tak adil ini dah kedengaran lama.

bila kempen propa tak jalan, ong kian ming masuk kasi tambah lauk untuk perkuat hujah sistem pilihanraya tak adil.

trend dan kaedahnya sama.

kasi kompang teknikal tak adil TANPA BAGITAU BENDA YANG DI DAKWA TAK ADIL ITU SEBENARNYA ADA DALAM PROSES SISTEM PILIHANRAYA.

contohnya begini.

ong kian ming 2 hari lepas keluarkan kenyataan dan kompang kuat ramai pengundi baru tak boleh jadi pengundi rasmi pasal alamat tak lengkap, alamat meragukan.

jawapan pada propa di atas.  pihak yang terbabit ( ong kian ming ) punyai kelayakan UNTUK PROVE KAN VALIDITY DAKWAAN. rayu dan lawan semula.

memang termaktub boleh merayu dalam akta pilihanraya . takde nak selindung atau apa nya.

isu begini dah berlaku sejak 13 pilihanraya lepas.
sama kes, sama jawapan.

tak puas hati lawan dalam mahkamah.
begitu mudah nak heret SPR ke mahkamah.

dah banyak kes pembangkang heret SPR dalam mahkamah. mahkamah decide SPR ada punyai justifikasi keb…

Kami tidak perlukan Zakir - S. Subramaniam

Image
PENDAKWAH dan ulama Islam Dr Zakir Naik tidak diperlukan di negara ini kerana sumbangan beliau memajukan Islam tidak menguntungkan Malaysia, kata Menteri Kesihatan Dr S. Subramaniam semalam.
"Kami boleh melakukannya tanpa Zakir Naik, kerana beliau melakukannya di luar konteks Malaysia. Di sini, jika anda Buddha, yang anda lakukan dalam konteks Malaysia ... jika anda Hindu, anda lakukan dalam konteks Malaysia," kata Dr Subramaniam pada ucapan terakhir dialog Transformasi Negara (TN50) yang diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur.
Beliau berkata demikian susulan kebimbangan belia India, yang menyuarakan kemarahan terhadap kehadiran Zakir di Malaysia.
Ada yang melabel pendakwah itu sekular, manakala yang menggesa kerajaan menyingkirkannya dari Malaysia dan membatalkan status pemastautin tetap beliau.
Dr Subramaniam, yang juga presiden MIC, berkata Zakir bukan sekular sebaliknya fundamentalis yang mahu meneruskan agenda pelampau.
"Adakah kita perlu Zakir Naik …

Bunyi Kompang Ong Kian Meng Sumbang...

Image
semalam ong kian ming keluarkan kenyataan media.

dia bising pasal ramai pendaftar baru tak boleh mengundi. dia punya detail siap bagitau lokasi parlimen dan dun mana yang terbabit.

beberapa hari sebelum itu mereka pergi pejabat SPR selangor. macam biasa la, propa kompang untuk bikin drama.

hakikatnya kalau ikut cerita , SUSUR GALUR apa-apa bantahan mengenai penolakan SPR terhadap perkara meragukan adalah biasa.

dah 13 kali pilihanraya umum. begitulah cerita dan jalannya. akan ada persempadanan semula dan pengundi baru,

jika tak puas hati , boleh buat objection kat SPR.

dah termaktub dalam undang-undang. semua parti tahu prosedur ini.

yang ong kian ming buat bising semalam adalah.

DIA HAIRAN SPR TOLAK PENGUNDI PASAL ALAMAT MERAGUKAN.

DIA HAIRAN PEMGUNDI DITOLAK PASAL ALAMAT TAK DAPAT DIKESAN.

OKB TAK HADIR BANTAHAN.

3 perkara yang AMAT BIASA KEDENGARAN KALAU NAK DEKAT PRU.

jadi tugas ong kian ming bukannya bising pasal 3 faktor kat atas, sebaliknya KENA PROVE KAN kat SPR lah validity claim yang …

41 tahun tragedi ‘Double Six’, kebenaran masih menjadi rahsia

Image
ISKANDAR Salleh berusia hanya lima tahun apabila diberitahu bapanya, bekas menteri kewangan Sabah Salleh Sulong, meninggal dunia dalam satu kemalangan kapal terbang.
Namun, beliau sama sekali tidak menyangka ketika itu, trauma kehilangan yang tersayang akan membawa kepada pengalaman emosi dan psikologi pahit selama 41 tahun bagi pencarian kebenaran di sebalik kejadian tragis yang meragut 11 nyawa itu.
Tidak lama selepas kemalangan 6 Jun 1976 itu, hasil siasatan pihak berkuasa Malaysia dan Australia dengan cepat mengklasifikasikannya sebagai rahsia negara dan diletakkan di bawah Akta Rahsia Rasmi.
Sejak itu, Iskandar dan ramai yang lain cuba membuka rahsia ini.
Usaha terbaru mereka sekali lagi disekat awal minggu ini apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kepayan-DAP, Dr Edwin Bose mencuba mendapatkan penjelasan daripada Ketua Menteri Musa Aman terhadap "misteri tragedi itu".
Jawapan pendek Musa adalah kes itu masih diklasifikasikan sebagai rahsia dan "Jabatan Penerb…

Najib desak aktivis media sosial pro BN jadi ‘nasionalis’

Image
PERDANA Menteri Najib Razak kini menggunakan segala yang ada untuk mengukuhkan kedudukan pada pilihan raya umum depan dengan mengumpulkan sokongan aktivis media sosial Barisan Nasional (BN).
Dalam blognya hari ini, Najib berkata BN sudah terlalu lama berada pada “defensive mode” dan kini tiba “masa untuk menyerang”.
“Kita mesti tangkas dalam respons kita dan tidak terperangkap, seperti berlaku pada hari mengundi dalam PRU13 di mana pembangkang menyebarkan berita palsu mengenai kononnya kita membawa masuk pengundi Bangladesh untuk mengundi, kononnya kita mewujudkan keadaan ‘blackout’ di tempat tertentu untuk memanipulasi undi.”
Najib berkata pembangkang hanya berpegang kepada satu prinsip saja iaitu “Jika anda tidak boleh yakinkan mereka, maka kelirukan mereka”.
Pengerusi BN dan presiden Umno itu berkata beliau yakin aktivis media sosial akan terus memainkan peranan mempertahankan kerajaan dan membantu mengekalkan BN di Putrajaya.
Bagaimanapun, beliau menggariskan tiga perkara yang “n…

GUAN ENG TERCIRIT KENA GEMPAK DENGAN SPR...

Image
minggu lepas guan eng kata nak heret SPR ke mahkamah.
dalam propa guan eng ..GUA ADA PENDEDAHAN MENGEJUTKAN.
tajuk guan eng memang gempak. macam biasa portal belah sana kasi up ini cerita jadi tajuk besar.
wah apa pendedahan guan eng ni ? orang penang tak boleh mengundi ke ? orang melayu je ke boleh mengundi ?
tajuk gempak perlu untuk menarik perhatian. 
tapi sayangnya lepas guan eng kata tajuk gempak GUA ADA PENDEDAHAN MENGEJUTKAN.. guan kata  errrr nanti gua dedahkan.
aiseyman.. takpe ahli politik perlu sensasikan isu. apatahlagi guan eng yang nampaknya penasaran menghitung hari kalau PRU 14 dap menang lagi di penang... boleh kah dia jadi ketua menteri ?
ini pasal dap penang dah konsensuskan pendirian ketua menteri mestilah berjawatan penting dalam hirarki kepimpinan dap penang..
maka propa guan eng nak selamatkan penang nampak macam hero lah .. paham paham.. :)
guan eng gempak SPR. hari ini SPR gempak balik guan eng.
pengerusi SPR dato seri hashim mohd hashim bagitau kepada guan e…

Mengemis’ demi dialisis

Image
Hidupnya ibarat sudah jatuh ditimpa tangga. Sudahlah suami ditangkap polis akibat kes dadah, ibu bapa yang sudah tua pula jatuh sakit, dan dia pula disahkan menghidap masalah buah pinggang kronik.
Tidak mampu mengerah kudrat yang ada untuk bekerja kerana turut menghadapi masalah semput yang serius, Elmawati Abdul Kadir, 37, tidak mempunyai cara lain untuk mencari wang bagi menanggung kos rawatan dialisis yang perlu dilakukan untuk meneruskan hidup, melainkan ‘menagih’ bantuan daripada orang ramai di kaki lima kedai.
Wanita ini sanggup duduk di kaki lima kedai, ‘bermodalkan’ sebuah balang dan nota bertulis untuk memohon derma daripada orang ramai bagi rawatan dialisis.
“Saya perlu menjalani rawatan mencuci buah pinggang sebanyak dua kali seminggu yang mana setiap rawatan saya perlu membayar sebanyak RM250 dan dalam tempoh sebulan, saya perlu membelanjakan sebanyak RM2,000 untuk kos rawatan sahaja.
“Saya tidak mempunyai cara lain untuk mendapatkan wang dan terpaksa meminta simpati dari…

Bersih Seperti Komunis Di Zaman Darurat...

Image
Hahahaha... akhirnya 7 orang macai bersih menarik balik keputusan untuk mencabar permohonan kebenaran untuk semakan kehakiman mencabar keputusan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) menafikan hak mempunyai peguam mewakili mereka semasa prosiding cadangan persempadanan semula kawasan pilihan raya Parlimen dan DUN di Kedah, Perak dan Johor.
Kenapa mereka tarik balik? pasal mereka sendiri sudah tidak confiden dengan hasutan bersih...
Memang selama ini SPR cukup telus dalam hal pesempadanan kawasan pilihanraya...
Kalau SPR tak telus, mana mungkin pembangkang dapat menguasai selangor, penang, kelantan dan menang banyak kerusi di kuala lumpur...
Apa pun kini maruah bersih sudah tercalar...
Kini rakyat melihat bersih sebagai sebuah ngo yang hanya mahu menggangu sistem pilihanraya malaysia...
Bersih sudah seperti komunis dizaman darurat dulu, suka menaggu keharmonian negara...

Bersih Makin Terdesak, Hasut Rakyat Bantah Persempadanan Semula...

Image
Ngo haram Bersih semakin terdesak...
Mereka sudah kehabisan modal untuk memburukan SPR...
Macam artikel aku kelmarin...
Kebanyakan mp-mp pembangkang dah sedar kepentingan persempadanan semula yang dibuat oleh SPR tu...
Banyak mp dah mula buka mata yang persempadanan dibuat oleh SPR tu telus...
Jadi bersih dah kehabisan modal, bila mana mp pembangkang pun dah tarik hand brake dan menjauhi mereka...
Maka bersih mula gunakan taktik jahat dengan menghasut rakyat supaya menolak dan membantah persempadanan kawasan pilihanraya yang dibuat oleh SPR...
Aku tak mahu dedahkan mana laman web yang bersih buat kempen tu, bukan apa, aku tak nak bagi publisiti kepada mereka, cukuplah sekadar aku bagi tau laman web itu ada dalam pautan laman web bersih...
Korang boleh baca sendiri bagai mana mereka sedang giat menghasut rakyat supaya membantah persempadanan yang dibuat oleh SPR sedangkan ahli-ahli parlimen pembangkang sudah mengakui yang persempadanan yang dibuat oleh SPR itu adalah telus...
Bersih c…

Ramai MP Pembangkang Dah Mula Paham Persempadanan Kawasan Pilihanraya...

Image
Nampaknya usaha ahli-ahli parlimen pembangkang untuk menggagal dan menghalang usaha persempadan semakin menampakan jalan kegagalan...
Berdasarkan fakta banyak pindaan telah dibuat oleh SPR berdasarkan bantahan dan alasan yang di terima, ini jelas menunjukan yang SPR buat kerja dengan kata lain SPR menjalankan tanggungjawabnya dengan baik dan juga SPR telah mendengar pandangan dari pihak yang membantah asli bukan dari pembantah yang palsu seperi marina chin, bersih dan konco-konconya... 
Sudah banyak ahli parlimen pembangkang yang mula faham dengan persempadanan semula ini kalau ada pun hanya 2-3 kerat ahli parlimen sahaja yang masih melalak, itu adalah kerana mereka tidak mendengar hujahan dari SPR...
Apa bila SPR mempamerkan syor kali kedua tampa memasukan negeri selangor, ahli-ahli parlimen dari pembangkang terutamanya dari selangor mula meroyan dengan mengatakan SPR tidak berlaku adil, padahal sebelum ini mereka menolak mentah-mentah syor yang dibuat oleh SPR itu...
Pesan aku kepa…