Posts

Showing posts from December, 2018

SEKITAR PERHIMPUNAN BANTAH ICERD 81218

Image
Tahniah kepada penganjur... Tahniah kepada peserta... Tahniah kepada para petugas, thumbs up kepada Unit Amal Tahniah kepada UMNO... Tahniah kepada PAS... Tahniah kepada NGO... Tahniah kepada Umat Melayu...
Satu perhimpunan yang aku anggap terbaik, tiada kecederaan yang di laporkan... Tiada kereta peronda polis yang terbalik... Tiada pintu kedai yang pecah... Tiada FRU yang tembak gas pemedih mata...

MENUJU 8/12: WOII MELAYU, WAYTA MORTHY KATA ORANG MELAYU AMBIL BAHASA INDONESIA.

Image
Woii... belachan, sampai macam ni bangsa ko kena hina, dia kata orang Melayu tak reti ikat kain sarung...
Dia kata, orang Melayu tak ada bahasa, terpaksa ambil bahasa Indonesia untuk jadi bahasa orang Melayu...
Belachan oii... dia kata orang Melayu ambil agama dari orang Arab...
Sampai bila korang belachan nak kena hina nie? 
Kaum mainoriti selamba badak jer hina korang...
Mana perginya Tok Long, Ayanhda, Abang Long Fadil, Abang Kawasan, Abang Ranting, anak-anak silat, Ulama dan cendikiawan Melayu?
Mane korang oii... 
Nak tunggu sampai korang para belachan di halau keluar dari tanah nenek moyang korang ker? nak tunggu sampai korang kena halau balik Indon ker? kat Indon depa tak panggil belachan, depa panggil Terasi...

JUMPE ESOK OII... PAKAI BAJU PUTIH OII.. JANGAN NAK POYO-POYO PULAK NAK PAKAI BAJU MERAH, KUNING, HITAM BAGAI... TUNJUKAN SOLIDARITI KITA SEMUA SEBAGAI PEMAKAN BELACHAN TEGAR.

MENUJU 8/12: SJKC-T TIDAK LAYAK TERIMA BANTUAN KERAJAAN - MANTAN HAKIM

Image
Insaf lah wahai Melayu yang berkobar-kobar semangatnya mempertahankan peruntukan yang diberikan oleh kerajaan PH kepada sekolah jenis cina dan tamil...
Ketahuilah yang mana, kedua-dua jenis sekolah itu langsung tidak layak mendapat bantuan kewangan dari kerajaan Malaysia.
Ini bukan sembang capang boleh terbang, tapi perkara ini telah disahkan dalam Perlembagaan Persekutuan.
Ya.. memang benar, dizaman pemerintahan BN dulu, BN ada beri peruntukan kepada Sekolah Cina dan Tamil, tetapi pada ketika itu, mereka tidak pula menuntut HAK SAMA-RATA seperti apa yang berlaku sekarang ini...
Dulu mereka takut nak bersuara kerana ketika itu bangsa Melayu bersatu padu, sekarang? korang tengoklah sendiri, apa pun rasanya masih belum terlambat untuk MELAYU bertindak.
Dua video di bawah menceritakan segala-galanya...
Video mantan Hakim Mahkamah Rayuan menerangkan Hak Sekolah Cina dan Tamil.

Zul Nordin mengesahkan yang kita boleh mencabar penubuhan Sekolah Cina dan Tamil di Mahkamah.


MENUJU 8/12: DAP NAK JUAL ASET ORANG MELAYU WOII...

Image
Dulu lagi orang dah kata jangan percayakan DAP. Malah Tun Mahathir juga pernah pesan, jangan percaya pada DAP, hemm... last-last dia juga termakan pujukan DAP. 

Modius operandi mereka memang hendak hapuskan Melayu secara perlahan-lahan. 
Tapi korang tak percaya. Tengok Rara (Adun Ketari) yang cun pakai tudung dan berkebaya, korang dah terkesima nak sokong DAP, tengok gedik Dyana Sofia, terus korang kata DAP perjuangkan hak Melayu sebenarnya itulah cara DAP nak bodoh dan lemahkan Melayu sedikit demi sedikit. 
Nah sekarang terimalah akibatnya.

Siapa Tony Pua? 
Dalam kerajaan, jawatan dia hanyalah Pegawai Khas menteri Kewangan sahaja. Tetapi mengapa dia boleh umumkan perkara yang sebegitu besar ? 
Kerana jawatannya dalam DAP lagi besar, dan dia memang ditugaskan oleh DAP untuk melemah dan melenyapkan Melayu. 
Dalam banyak-banyak benda yang boleh dijual, kenapa harta atau aset milikan orang Melayu yang DAP pilih untuk dijual terlebih dahulu ? 
Kah kah kah...padan muka Melayu bodoh. 
PNB a…

MENUJU 8/12: PERANAN RAJA-RAJA MELAYU YANG DI SEMBUNYIKAN

Image
Mereka cukup iri hati dengan Raja-Raja Melayu, mereka bersungguh-sungguh cuba sembunyikan fakta, tidak mustahil di satu masa nanti apa bila ICERD ini terima bangsa lain juga akan menuntut untuk di lantik menjadi YDP Agong, atas alasan tiada diskriminasi kaum.



MENUJU 8/12: PELIK BILA NAK ANJURKAN KURSUS BAHASA MELAYU KEPADA AHLI PARLIMEN...

Image
Adalah sesuatu yang pelik bilamana seorang ahli Parlimen di Malaysia, perlu menghadiri kursus bahasa Melayu, sedangkan bahasa Melayu itu adalah bahasa kebangsaan.