Posts

Showing posts from January, 2014

Kenapalah Najib Tak Boleh Fikir Macam Tok Mat MB Negeri Sembilan...

Komen stright to the point menteri besar negeri sembilan mengenai pilihanraya kecil dun kajang...

PAS Kini Makin Seronok Di Tipu Oleh Anwar...

Image
Dulu pas keluar dari barisan nasional kerana mendakwa ditipu oleh umno.
Katakanlah memang umno tipu pas.
Memang bermaruah jika pas keluar dari barisan nasional ketika itu.
Tapi sekarang anwar terang-terang tipu pas.
Adakah pas akan ambil tindakan yang sama macam mereka buat sewaktu di tipu oleh umno dulu atau masih rela ditipu?
Pada aku tak mau gabung dengan umno tak apalah.
Cuma hairan dah terang kena tipu masih sanggup nak duduk sekali.
Mungkin sekarang ini pas sudah seronok di tipu dan kena tipu...

Anwar Pernah Kata, Seminar Anjuran Jabatan Mufti Johor Menjijikan...

Image
Apakah membela Islam sesuatu yang menjijikan?
Apakah dengan memberi penerangan kepada umat Islam tentang bahaya kristianisasi sesuatu yang menjijikan?
Apakah dengan memberi penerangan tentang bahaya pluralisme dan liberalisme sesuatu yang menjijikan?
Baca komen bakal menteri besar orang selangor mengenai seminar “Pemantapan Aqidah, Bahaya Liberalisme dan Pluralism Serta Ancaman Kristianisasi Terhadap Umat Islam yang dianjurkan oleh Jabatan Pelajaran Johor dan Jabatan Mufti Johor

Apa Perlunya BN Bertanding Di DUN Kajang...

Image
Ada sembilan sebab kenapa aku kata bn tak payah nak menggatal nak bertanding di pada prk kajang nanti, antara sebab-sebabnya ialah...
1. perletakan jawatan adun pkr itu bukan di sebabkan oleh peruntukan perlembagaan, contoh, adun mati atau di sabit dengan kesalahan oleh mahkamah yang menyebabkan adun itu hilang kelayakan, apa yang berlaku di kajang saling tak tumpah macam apa yang berlaku di dun penanti dulu, apa bila penyandang kerusi dun penanti, fairuz khairuddin yang ketika itu timbalan ketua menteri pulau pinang secara sengaja letak jawatan, berikutan permainan bodoh pkr itu, najib telah menegaskan bahawa, bn tidak akan bertanding di kerusi itu kerana ianya adalah mainan politik pkr dan tidak ada kena mengena dengan peruntukan perlembagaan... klik sini baca kenyataan najib
2. sekiranya bn menang sekali pun, pemerintahan negeri selangor masih tidak berubah, pkr masih dan tetap menjadi kerajaan negeri.
3. pecahan pengundi cina di dun kajang ialah 40.46% yang sudah pasti akan membe…

Di Mana Letaknya Maruah Kita?

Image
MULANYA saya cuba bersangka baik dengan apa yang menimpa seorang guru mualaf di SJKC Nan Ya, Kota Tinggi, Johor, atas nama dakwah. Tetapi setelah lama mengikuti isu ini, ditambah oleh sebuah syarikat pembinaan yang menghalau artis bertudung dalam majlisnya, menjadikan saya jadi geram.
Mana tidaknya, lembaga sekolah tersebut telah memaksa guru mualaf untuk membuka tudungnya dan diancam keselamatannya jika tidak berbuat demikian.
Sedihnya, apabila guru tersebut melaporkan kepada pihak berkuasa, beliau ditukarkan serta-merta ke sekolah lain.
Peliknya, tiada tindakan tegas dikenakan terhadap kepimpinan SJKC tersebut. Mana keberanian kita? Mana dia pemimpin yang memperjuangkan Islam dan hak asasi manusia ini? Kejam sungguh kita semua. Kena pada orang Islam, tak apa. Kena pada bukan Islam, heboh 1Malaysia.
Saya ingatkan orang bukan Islam telah insaf dan memahami perkara asas mengenai Islam. Maklumlah sudah lama tinggal di tanah air tercinta ini. Paling kurang memahami kedudukan Islam selak…

Pakatan Akan Boikot KFC Kerana Iklan Ini...

Image
Ada ke patut, musim-musim anwar meroyan nie, kfc buat promosi doremon, tak patut betul kfc buat macam tu, kesian kat anwar tau...
Jangan ada pulak set-set pakatan yang buat demo guling-guling depan kfc sambil bakar dan koyak poster doremon sudah la...

Alhamdulilah Nik Aziz Akhirnya Dapat Hidayah...

Image
Setelah membuat kenyataan yang tidak berapa konsistan selama dia menjadi menteri besar kelantan mengenai kalimah Allah, kini kenyataan terbaru nik aziz setalah pencen dari menjadi menteri besar agak mengejutkan, kenyataan terbaru nik ajis ini dilihat seolah-olah dia macam baru mendapat hidayah dari Allah Taala...
Baca kenyataan terbaru dari nik ajis ini, mungkinkah pemimpin-pemimpin pas pro evangalist akan mengatakan nik ajis bodoh, bangang dan tidak moderate...???
KUALA LUMPUR 25 Jan - Golongan bukan Islam diingatkan untuk tidak menafsirkan atau menterjemah kalimah 'Allah' pada mana-mana kitab agama mereka bagi menggantikan perkataan God atau Lord.
Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Tuhan bagi setiap agama adalah berlainan maka untuk mentafsirkan 'Allah' bagi mentafsirkan God dalam bahasa Melayu adalah tidak berpatutan.

Wajarkah CIMB Upgrade Sistemnya Di Waktu Cuti Panjang Ini...???

Image
Pihak cimb bank telah mengeluarkan notis, bahawa bermula dari 11.45 malam 31 januari sehingga 3 February, semua sistem mereka akan terganggu akibat proses menaik taraf (upgrade).
Ini bermakna semua transaksi keluar dan masuk wang melalui mesen atm dan cash deposit tak boleh di jalankan dan perkhidmatan cheque deposit juga mengalami gangguan, senang cerita pengguna dan pelanggan cimb tidak boleh keluar dan masuk duit selama 3 hari...
Persoalannya ialah, adakah wajar cimb menyusahkan para pelanggan mereka di waktu musim cuti panjang ini...? aku tak pasti sama ada perkhidmatan 'meps cash' terjejas sekali atau tidak...
Bayangkan sekiranya korang pelanggan cimb, dalam perjalanan korang balik ke kampung, tiba-tiba kereta korang rosak, mana korang nak cekau duit untuk repair kereta? cimb tengah upgrade sistem... hahah 3 hari la korang berkhemah tepi highway...
Tidakah pihak cimb fikir ini bukan masa yang sesuai untuk upgrade sistem...

Dari Kastam DiRaja Malaysia Akan Jadi Kastam Malaysia Berhad...

Image
Kata najib "Kerajaan akan membuat kajian terperinci mengenai kesesuaian pengkorporatan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (KDRM), kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata, kajian yang akan dibuat pada tahun ini dijangka mengambil masa tiga hingga empat bulan.

“Kajian menyeluruh akan dibuat selama tiga hingga empat bulan untuk melihat sama ada pengkorporatan itu dapat dilaksanakan atau tidak,” katanya.

Kepada Bakal Jantan Yang Nak Pinang Nurul Izah, Ini Syarat-Syaratnya...

Image
40ribu dulang hati bangla.. Jambatan emas dr travoli vila ke airport narita 7 dulang airmata anak dare chinadoll.. 1 utas jam tangan omega
hidangan utama pada hari kenduri nanti agak save bajet sikit...
karipap dan kopi spesel dari masterchef anwar fujimori bagero..
namun kalau anda loya dan nak pening lepas makan karipap, harap insiden selepas itu anda maafkanlah perbuatan bapa penganti perempuan tu ya..
maklumkan pada hadirin, pada waktu pinangan kelak kad jemputan tak perlu dibawa..
hanya dengan menyebut pasword MOKHTAR, anda boleh masuk ke khemah utama..

Sekiranya Cerita Ini Benar, Perbuatan JAIS Ini Memalukan Umat Islam...

Image
Seperti yang di emailkan oleh seorang hamba Allah kepada aku, aku tergerak nak siarkan cerita ini untuk bacaan kita semua umat Islam, sekiranya cerita ini benar, maka nayalah saudara baru kita itu...
Dua hari lepas, dalam perjalanan dari Puncak Alam ke Shah Alam, singgah sebentar di Masjid Negeri Shah Alam memandang azan baru sahaja berkumandang. Usai sahaja solat, hujan renyai-renyai sehingga lebat. Waktu itu kebetulan lapar, nampak seorang pakcik jual ais-krim di tepi pagar Masjid Negeri, singgah sebentar belikan aiskrim.
Sedang-sedang menunggu ais-krim disiapkan, hujan makin lebat, dentuman guruh semakin kuat. Nampak seorang lelaki india dan wanita india di tepi pagar, berdiri berdua di situ. Berseluar jeans, ber t-shirt bersahaja. Ana tanya..

Tak Habis-Habis Lagi CINA Menghina Bangsa Melayu...

Image
Lepas guru besar sekolah cina di kota tinggi johor menghina umat Islam dengan meyuruh seorang guru membuka tudung sekiranya mahu mengajar di sekolah itu, hari ini sekali lagi kita di gemparkan dengan perangai seorang guru sekolah cina menyuruh dua orang anak muridnya memakan rumput dan menyifatkan dua murid melayu tersebut sebagai seekor LEMBU...
Sebelum itu, dua pelajar melayu itu telah di pakaikan loceng di leher mereka sebelum waktu rehat dan guru itu telah mengambil gambar dua pelajar itu untuk di masukan kedalam facebook guru itu...
Laporan polis telah dibuat oleh bapa salah seorang murid yang dianaya oleh guru cina itu...
Soalan aku: kenapa makin sekarang ini makin menggila umat Islam dan orang melayu di hina oleh orang cina??

Kebimbangan Mukhriz Tentang Nasib Umno/BN Berasas...

Image
Datuk Seri Mukhriz Mahathir (gambar) menyuarakan kebimbangan Barisan Nasional (BN) bakal tumbang dalam pilihan raya akan datang sekiranya kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Razak terus mengambil pendekatan dasar “betul tapi tak popular” terutamanya dalam isu menangani masalah kenaikan kos sara hidup.
Menurut menteri besar Kedah itu, BN bakal berhadapan laluan sukar dalam pilihan raya akan datang sekiranya kerajaan terus meminggirkan suara dan kepentingan rakyat di mana akibatnya akan menyebabkan pengundi berasa kesal dengan tanggapan "pihak yang disokong seolah-olah tidak prihatin, tidak peduli suara akar umbi".
Katanya berdasarkan pencapaian dalam pilihan raya umum ke-13, BN hanya menang tipis dan gagal mendapatkan majoriti dua pertiga dan ini menunjukkan sebenarnya parti itu masih belum mendapat keyakinan sepenuhnya daripada rakyat.
"Saya bimbang kalau hanya fikirkan dasar yang baik dan betul saja dengan ketepikan terus soal populariti, maka akhirnya dalam PRU (pilih…

Lepas Giat Mara, Kini Tadika Kemas Pula Jadi Mangsa Rejim Pakatan...

Image
Lepas giat mara, kini tadika kemas pula menjadi mangsa keganasan rejim pakatan rakyat di selangor, tabika yang menjadi pesaing kuat tadika pasti di arahkan tutup oleh rejim pakatan...
Nampaknya rejim pakatan akan menutup satu persatu tempat anak-anak melayu menimba ilmu, dari pendidikan pra-sekolah hinggalah ke pendidikan teknikal, selaras dengan hasrat mereka untuk "MEMBODOHKAN ORANG MELAYU".

Nazir Razak Tujukan Artikel Ini Kepada Siapa...??? (Artikel Panjang)

Image
HARI ini, 14 Januari 38 tahun yang lalu, pada tanggal 14 Januari 1976, Tun Abdul Razak Hussein meninggal dunia di London disebabkan komplikasi daripada leukemia.
Malaysia kehilangan seorang Perdana Menteri. Saya kehilangan seorang ayah. Malaysia ketika itu berusia 19 tahun. Saya, sembilan tahun.
Hari-hari berikutnya kami berada dalam kesedihan, seakan-akan diselimuti kabur sementara seluruh Malaysia ‘meratap’ atas pemergiannya.
Saya perlu akui, pada usia saya yang terlalu muda ketika itu, saya kadang kala merasakan bahawa beliau terlalu mengutamakan urusan negara dan meninggalkan sedikit sahaja kenangan untuk kami sekeluarga.
Bagaimanapun, saya tidak pernah sekali pun berasa ragu akan sikap dedikasi beliau dan tidak mementingkan diri dalam memikul tanggungjawab dan perhatian terhadap negara kita yang sedang baru membangun. Ia tetap tersemat di hati ini.

Kalimah 1Malaysia Adalah Kalimah Yang Paling Power...

Image
Kalimah 1malaysia adalah kalimah yang paling power di malaysia, dengan menyebut perkataan itu, seseorang yang yang menghina Islam boleh di gugurkan dosanya, dengan menyebut kalimah itu, seorang yang di lihat melanggar hak asasi manusia, tiba-tiba menjadi seorang yang berhati mulia dan dengan menyebut kalimah itu, seorang yang pada mulanya di anggap sebagai rasis tetiba menjadi seorang yang petriotik dan cintakan negaranya...
"Dengan ini saya harap isu ini selesai dan dapatlah kita semua hidup dalam harmoni sesuai dengan slogan 1Malaysia,"
Tapi kalimah itu hanya boleh di gunakan oleh orang bukan melayu sahaja, selepas puas menghina dan mengaibkan agama Islam, kalimah itu akan di gunakan sebagai "talian hayat"...
Siapa la yang cipta kalimah itu ekk...

Dengar Apa Komen Ahli Majlis Perundingan Perpaduan Nasional Pasal Kalimah Allah...

Mujahid yusuh rawa adalah salah seorang ahli yang di lantik oleh Najib untuk menganggotai majlis perundingan perpaduan nasional, dia orang pas, ahli pas, ahli parlimen pas dan selama-lamanya akan menyokong pas...
Tapi cuba korang dengar komen dia pasal kristian nak guna kalimah Allah... komen dia aku nampak mirip seperti seorang pendakwah kristian yang sedang bersembunyi di sebalik jubah dan kopiah orang Islam dan mempromosikan agama kristian itu adalah satu agama yang baik setanding dengan agama Islam.

Dah Puas Hina Islam, Kemudian Minta Maaf, Semuanya Selesai...

Image
Apa tindakan kementerian pelajaran keatas pengetua cina bangsat yang menyuruh seorang guru membuka tudungnya sekiranya dia nak mengajar di sekolah cina itu? 
Jawapannya, kementerian buat bodoh je la...
Percayalah cakap aku, perkara ini akan berlaku lagi sedikit masa lagi, pasal sekarang ini ramai cina-cina yang gila yang suka menghina Islam...

Aku Senaraikan Kerja Terkutuk CINA Hina Agama Islam & Melayu...

Image
Hina dan perlekeh logo halal...

IniKaliLahh... Melayu Selangor Padan Muka Laa...

Image
Penduduk Melayu Selayang kini telah menyesal mengundi DAP di kawasannya. Dia yang termakan dengan slogan "Ini kalilah!, kita Tukar!, kita Ubah!" telah bertukar sebaliknya diluar jangkaan. Ramai antara mereka yang menghantar anak mereka belajar di GiatMara Selayang akhirnya terpaksa memikirkan jalan untuk menghantar ketempat lain ekoran arahan exco DAP Selangor.
Salah seorang ibu bapa yang terlibat dalam memberi undi kepada wakil rakyat cina Selayang ini berkata -"kita harus bagi peluang kepada DAP memerintah, Jika nanti tidak suka, kita ubah kembali, 5 tahun tidak lama pun" -itulah kata-kata mereka sewaktu kempen PRU13 yang lepas. Sebenarnya ini sudah kali kesepuluh tempat Melayu dan kampung Melayu diroboh oleh pembangkang selepas PRU13.

UMNO Sudah Tiada Maruah...

Image
Petikan laporan malaysiakini,

Umno akan menggugurkan saman fitnah terhadap Naib Presiden PKR Tian Chua berhubung dakwaan parti Melayu itu terlihat dalam kes serangan militan bersenjata di Lahad Datuk awal tahun lepas.

Umno bersetuju menarik balik saman itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini selepas Tian Chua menjelaskan pandangannya dan rela menarik balik artikel dalam akhbar web PKR Keadilandaily.

Setiausaha Kerja Umno Datuk Abdul Rauf Yusof berkata, parti itu menerima penjelasan Tian Chua dan memutuskan menarik balik saman.


Hancur sudah maruah umno, sedap-sedap orang fitnah kita, lepas tu orang tu buat muka kesian, kita maafkan tampa beri dia sedikit pengajaran, mungkin akan ada juak-juak unmo kata ini kita "ala sedangkan nabi ampunkan ummat inikan pula kita umno", pada aku ini semua "bull shit" ceritanya sekarang, umno dah tak de telor, umno dah jadi parti bacul, takut dengan pembangkang, walau pun terang-terang pembangkang buat salah, tapi umno masih tak be…

Hasil Undi Orang Melayu Kepada Pakatan Rakyat...

Image
Sepuluh tahun dulu orang selangor tak pernah terfikir kedai jual babi di buka secara besar-besaran di negeri ini, bukan tak ada tempat jual babi di selangor dulu, ada, dulu babi di jual di tempat yang tertutup untuk menjaga sensitiviti umat Islam dan orang melayu...

Jika dulu kita meludah kahak hijau kalau terpaksa melintas depan pasar babi atau menutup hidung jika berselisih dengan lori bawak daging babi, kini orang melayu menganggap babi bukan lagi benda kotor dan haram, tak keterlaluan aku kata, kalau adalah ulama yang kata dia dah jumpa ayat dalam quran kata babi itu halal dan boleh dimakan, akan ada melayu-melayu berpusu-pusu ke kedai bak kut teh untuk menikmati sajian yang wangi, enak dan menyelerakan itu.
Ye lah... orang melayu nie kalau makin moden makin hilang rasa sensitifnya, sampaikan ada sorang adun tu punya kemaruk nak raih undi sampai masuk dalam pasar babi... kliksini
Apa pun orang melayu di selangor kini sudah tidak sensitif lagi dengan apa yang berlaku di sekeliling…

Kutipan Toll Di Lebuhraya EDL Johor, BN Menempah Maut...

Image
Pada aku ini betul-betul kerja gile, kalau nak tengok undi orang melayu johor swing kepada pembangkang, sila lah bina toll di lebuh raya EDL... 
KDYMM Tuanku Sultan Johor dah berjanji dengan rakyatnya bahawa lebuhraya EDL ini tidak akan menyusahkan rakyat dengan kehadiran tol.
Jaminan ini disambut dengan penuh gembira oleh majoriti rakyat johor terutama yang tinggal di johor bahru.
Malah ketika di tanya oleh ahli parlimen Rasah Loke Sew Fook, Najib sendiri mengulangi, mengatakan tidak ada kutipan toll di lebuhraya EDL.
Namun baru-baru ini dalam the star melaporkan, MRCB mengatakan yang rundingan mereka dengan KERAJAAN PUSAT berjalan positif tentang pembinaan tol di lebuhraya EDL, ini sesuatu yang membahaya.

Tindakan KERAJAAN PUSAT dan MRCB berunding untuk membina plaza toll di lebuhraya EDL itu boleh di lihat seperti  memperlekehkan janji KDYMM Tuanku Sultan Johor  terhadap rakyatnya.

Kalau Tak Menipu, Bukan Lah CINA Namanya...

Image
Yang bagi rasuah... CINA Yang jadi tokei dadah... CINA Yang buat bisnes pelacuran... CINA Yang buat bisnes judi... CINA
YANG PALING KUAT MENIPU PUN CINA...

Adakah Berita Ini Benar? Holly Water Di Beri Secara Percuma...

Image
Holy water di berikan secara percuma arini di sekitar gombak.
sila pesan kepada saudara sesama Islam kita supaya tidak mengambil air tersebut..
Mohon Pencerahan...

Tulisan Jawi Tak Boleh Pakai, Kalimah ALLAH Depa Nak Pakai Pulak...

Image
Tulisan Jawi yang dipinjam dari Bahasa Arab tak boleh pakai....
Kalimah Allah yang sah-sah dari bahasa Arab tu di sibuk pula nak pakai...

Nampak tak permainan depa?

Petition Haramkan COMANGO klik sini #paspkrbaruakristian


Kalimah ALLAH, Kristian Akan Guna Strategi Ganas...

Image
Majalah berkala Kristian Evangelika, Christianity Today keluaran Februari 2011 telah memuatkan laporan cover story bertajuk Muslims and the “Son of God” turut menyentuh strategi penggunaan kalimah 'Allah' dalam penyebaran agama Kristian di kalangan umat Islam. 
Di Malaysia ketika ini masih terdapat kelompok umat Islam memandang remeh isu desakan orang bukan Islam untuk dibenarkan menggunakan kalimah ‘Allah’ dalam penerbitan ajaran agama mereka. Malah kelompok ‘liberalist’ dan ‘pluralist’ Islam ini menggesa pula umat Islam supaya tidak perlu khuatir jika bukan Islam dibenarkan menggunakan kalimah tersebut atas alasan kononnya gambaran ancaman kegelinciran akidah umat Islam adalah sebenarnya hanya datang dari orang Islam yang lemah iman semata-mata.

Apa Faedah Penubuhan Majlis Konsultansi Perpaduan Nasional...???

Image
Ahli Majlis Konsultansi Perpaduan Nasional yang dilantik Najib Razak kebanyakannya liberal termasuklah 'yang seorang itu'. 
Tak kurang juga ada seorang yang diambil PM itu yang bertudung litup tapi fitnah Kerajaan isu peruntukan RM 15 Juta dihabiskan untuk sambutan tahun baru.
Jadi berbalik kepada tajuk di atas, sebenarnya apa faedah MKPN ini?

Hard Rock Cafe Boleh Bagi Undi Pada Ku Nan Pada PRU 14...

Image
Penting sangatkah Hard Rock Cafe itu pada orang melayu dan pengundi di Putrajaya, rasanya kalau tak ada Hard Rock Cafe tu, orang MELAYU di sana masih boleh hidup, tidak nampak apa tempias ekonomi pada makcik yang jual goreng pisang di persiaran diplomatik sekiranya Hard Rock Cafe di buka di Putrajaya.

Siapa Yang Nak Bunuh Hannah Yeoh...???

Image
Hanya kerana kenyataan bodoh yang menunjukan sikap rasis dan tidak prihatin terhadap wanita hamil, Hannah Yeoh membuat aduan kepada rakyat bahawa beliau telah diugut bunuh. 
Begitu terdesak dan murahnya politik Speaker DAP yang bergaji lebih tinggi dari Perdana Menteri ini. 
Taktik mewar-warkan berita menerima ugutan bunuh apabila kehabisan modal untuk membela diri merupakan strategi yang telah terlalu sering digunakan oleh DAP. 

Akhbar The Star Milik MCA Bagi Liputan Exklusif Cerita Pelakon Lucah...

Image
Akhbar milik MCA, the star kini sudah tidak sensitif terhadap perasaan umat Islam, bayangkan budak cina yang hina bulan ramadhan tahun lepas, alvin dan vivian boleh di berikan tempat istimewa dalam portal mereka dan berita itu di labelkan sebagai laporan exklusif...

Contoh Kitab Injil Berbahasa Iban Guna Kalimah Allah...

Image
Kitab injil berbahasa iban guna kalimah Allah bukan retorik, ianya memang wujud, jadi tindakan jais merampas beribu-ribu kitab itu di selangor tidak menjadi satu kesalahan besar.. baca lanjut di sini

Hard Rock Cafe Di Putrajaya, Siapa Punya Idea Bodoh Nie...???

Image
Ok hard rock cafe nak buka di putrajaya, aku tak mau cerita banyak, korang sekelian rakyat malaysia yang cerdik pandai boleh menilai kedua-dua laporan di bawah...


klik sini 
Tetiba semalam kenyataan ini pulak di keluarkan oleh perbadanan putrajaya, adakah pihak perbadanan putrajaya cuba nak kata akhbar utusan menipu atau memanipulasi berita? kalau berita itu keluar di harakah daily, suara keadilan, malaysiakini atau malaysian insider aku boleh anggap itu adalah spin pembangkang...
Cukup-cukup lah di selangor jadi hub maksiat, janganlah putrajaya pun nak ikut macam negeri selangor, ingat, kalau hard rock cafe di buka di putrajaya, lepas nie, jangan terkejut, akan tumbuh lagi beberapa pub, disco dan rumah urut di putrajaya, akhirnya dari sebuah bandar yang clean dari maksiat putrajaya juga akan jadi seperti bandar-bandar di selangor yang menjadi pot untuk orang buat maksiat...

Jom Tandatangan Petition Tolak COMANGO klik sini

Persatuan Kristian Pun Belajar Dari PAS, Tafsir Ayat Separuh-Separuh...

Image
Selalu kita kerap dengar puak-puak pas nie akan ambil ayat quran dan tafsirkan ayat itu separuh-separuh, yang mana kena atas batang hidung orang dia tafsir dan politikan dan yang mana ayat kena atas batang hidung depa, depa senyapkan...
Perangai tafsir atau ambik ayat separuh-separuh nie memang memberikan untung politik yang cukup lumayan pada pas, lebih-lebih lagi di depan orang jahil, nampak la pas nie hebat dalam mentafsir ayat quran...
Jadi melihatkan cara pas itu boleh beri keuntungan politik, maka semalam persatuan kristian malaysia juga menggunakan pendekatan pas, bukan ayat quran tapi perlembagaan malaysia...
dalam surat persatuan kristian tu di tulis... 

Terjemahan Perkara 11:  (1) Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada  Fasal mengembangkannya.  (3) Tiap-tiap kumpulan agama berhak—  (a) menguruskan hal ehwal agamanya sendiri;  (b) menubuhkan dan menyenggarakan institusi-institusi bagi maksud agama atau  khairat; dan  (c) memperoleh da…

GAYA CATCHE MUSLIMAT PAS DAN MUSLIMAT PKR SEMALAM

Image
Muslimat pas menggayakan aksesori kepala ala-ala playboy bunny dan muslimat pkr menggayakan aksesori kepala ala-ala setan "devil horn".

Tak kisah apa fesyen yang mereka gayakan, asalkan matlamat tercapai untuk berguling-guling di dataran merdeka semalam.

Untuk pengetahuan semua, esok pagi tepat jam 8, anwar ibrahim akan angkat sumpah sebagai perdana menteri malaysia, majlis angkat sumpah akan di lakukan di dataran merdeka...

Hahahahahahaha.....