Posts

Showing posts from April, 2014

Rakyat Selangor Disuruh Minum Air Ada Plumbum Dan Logam...

Image
Exco kerajaan negeri selangor mengakui air dari lombong tinggal yang di salurkan ke loji rawatan air mengandungi plumbum, katanya lagi hasil dari kajian Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) mendapati kandungan bahan kimia tersebut tidak merbahaya kepada manusia dan lagi kualiti plumbum yang ada dalam air lombong itu masih mengikut piawaian kesihatan yang di tetapkan oleh Jabatan Kesihatan Negeri, tetapi dalam masa yang sama dia tak pulak menunjuk kertas keputusan hasil kajian yang dibuat oleh Jabatan Kesihatan dan LUAS...
Soalnya sekarang, apakah kerajaan negeri akan bertanggung jawab sekiranya rakyat selangor mendapat penyakit kesan dari penggunaan air ber-plumbum itu? atau macam biasa kerajaan pkr selangor akan menunding jari dan menyalahkan orang lain bila sesuatu yang buruk kena pada rakyat...
Bak kata Tun Mahathir, "You choose the wrong government, you pay the price"

REFORMASI...REFORMASI...REFORMASI...

Image
16 tahun ayat REFORMASI di jaja...

Dari perlis samapailah ke sarawak, REFORMASI di laungkan...

Akhirnya rakyat terpengaruh...

Rakyat selangor pun terpeganruh...

Inilah hasil 16 tahun menjaja ayat REFORMASI...

Masih nak ber REFORMASI lagi...???

Sampai Bergini Pakatan Buat Rakyat Selangor...

Image
Inilah nasib rakyat di negeri termaju di malaysia bernama selangor...
Mereka cukup bersyukur bila hujan lebat turun, mereka menadah botol untuk mengumpul air hujan untuk kegunaan harian...
Ada khalid ibrahim dan seluruh exco kerajaan negeri fikir kesusahan rakyat...?


VIDEO: Cina Gampang Cuba Rasuah Polis Trafik...

Ringkasan cerita...
Polis trafik tu tahan cina gampang nie pasal bawak barang lebih muatan, dah tentu la kena saman, lihat pada minit 2.12 cina bercakap seolah-olah polis meminta rasuah darinya.
Dek kerana tak puas hati polis tu tak mahu ambil rasuah, cina gampang tu mula maki hamun polis dengan caci maki dan mencarut...
Aku tak salahkan abang polis tu, dia manusia biasa, cina gampang tu yang mula provok dia, kemudian cuba beri rasuah bila polis tu tak ambik dia maki hamun pula, siapa yang boleh tahan ye tak???
Aku rasa cina gampang tu sengaja buat macam tu untuk perangkap pihak polis mesti anak didik DAP nie...
Nasib baik la abang polis tu bukan aku, kalau tak dah lama aku tinju muka cina gampang tu...

MH370, Artikel Tun Mahathir Dalam Bahasa Melayu...

Image
MH 370
1. Saya berasa kecewa apabila pekerja MAS dikepung di Beijing oleh ahli keluarga penumpang MH370 yang hilang. Saya juga terkilan kerana mereka menyalahkan pihak yang salah. Kehilangan pesawat ini adalah disebabkan oleh pembuat pesawat Boeing itu sendiri.
2. Mengapakah Boeing mereka pesawat yang begitu lemah dan mudah dilumpuhkan? Dalam keadaan yang sepatutnya, kru pesawat termasuk juruterbang, pembantu juruterbang boleh berhubung dengan KLIA. Walaupun ada kemungkinan juruterbang tidak mahu menghubungi KLIA, tetapi pembantu juruterbang sudah tentu sekali ada keazaman untuk memaklumkan stesen operasi di darat sekiranya pesawat tidak terbang mengikuti jalan udara yang sepatutnya.
3. Jika sekiranya penumpang tidak perasan apa-apa yang di luar kebiasaan sekali pun, sudah tentu kru kabin, dan pembantu juruterbang dapat mengesannya. Mereka semua amat terlatih untuk berhadapan dengan kes-kes kecemasan.. jika tidak serta merta sekalipun.. setidak-tidaknya kemudian.
4. Tetapi apa yang b…

Sekolah Imtiaz Akan Melahirkan 10 Ribu Generasi Ulul Albab Pada Tahun 2020

imtiaz Melaka adalah sebuah sekolah agama yang berdaftar di bawah Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) yang diuruskan oleh sebuah syarikat iaitu Y2G - Ulul Albab Center of Excellence beribu pejabat di Kuala Lumpur.
Sistem pendidikan yang digunapakai di imtiaz Melaka ini adalah berkonsepkan gabungan dwi-aliran iaitu Kurikulum Kebangsaan yang digabungkan dengan Program Al-Quran termasuk subjek subjek agama yang dirangka mengikut kesesuaian serta keperluan semasa.
Nama imtiaz Ulul Albab Melaka yang didaftarkan ini juga adalah bersesuaian dengan maknanya iaitu ‘Cemerlang’ dan Program Ulul Albab yang dipelopori oleh Kerajaan Negeri Terengganu. Permulaan imtiaz adalah dengan bermulanya penubuhan imtiaz Besut yang diilhamkan oleh Dato' Seri Hj Idris bin Jusoh (gambar), mantan Menteri Besar Terengganu juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jerteh merangkap Ketua Umno Bahagian Besut.
Yuran yang dikenakan adalah cukup minimum iaitu Yuran Program, Aktiviti & Material (PAM) berjumlah sebany…

Tahniah Rakyat Selangor, DUN Selangor Batalkan Pembinaan Loji Langat 2...

Ringkasan...

Speaker tanya, sapa yang bersetuju loji langat 2 di batalkan sila jawab Ya

Yaaa....

Siapa yang tak bersetuju loji langat 2 di batalkan sila jawab TIDAK...

???? mana perginya suara adun-adun BN...?

Usul membatalkan pembinaan loji langat 2 di persetujui oleh Dun Selangor...

Pemilihan Timbalan Presiden PKR Setakat Semalam...

Image
Khalid gagap mendahului azmin ali, azmin ali dah banyak katoi menipu...





Pemilihan PKR, Macai Azmin Kantoi Lagi...

Image
PKR makin parah... macai azmin kantoi menipu lagi, kali ini seludup kertas undi kemudian pangkah semuanya dalam bilik hotel...
Yahooo...



GEMPAR: Macai Azmin Ali Kantoi Menipu Kertas Pemilihan PKR

Image
Kalau dah bangkai tu, campak kemana pun tetap juga busuk, itulah yang terjadi pada azmin ali, dalam hidup azmin tak pernah sekali pun dia berlaku jujur pada diri dia dan rakyat, selagi dia boleh menipu dia akan  terus menipu untuk terus hidup...
Ini cerita bukan aku buat fitnah, tapi di dedahkan sendiri oleh salah seorang macai yang boss dia lawan azmin, tak pasti lah budak nie macai khalid gagap atau pudin nasution, tapi apa pun dia telah mendedahkan penipuan macai azmin...
Penipuan kertas undi berlaku, sudah tentu azmin yang arahkan macai dia untuk menipu, takan macai pandai-pandai nak buat kot, tak tau la pulak lepas nie, azmin akan tuduh ini umno punya kerja...




Pernah Dengar Pepatah Ini...???

Image
Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong...

Itulah nasib anwar, obama memang tak mau jumpe dia, tapi dia yang terhegeh-hegeh nak jumpe dengan negro tu...
Bila dah malu mula la kata negro tu dapat tekanan dari kerajaan supaya jangan jumpe dia...
Weii anwar, negro tu tak kenal ko la...

Sapa Nak Tengok VIDEO Rafizi Kena Menganjing Degan Ahmad Maslan...

Aku dah kata, budak nie bukan cerdik sangat, tapi pasal kita nie bodoh itu sebab dia nampak cerdik, tak caya korang tengok video nie, bodoh-bodoh je dia kena menganjing dengan tok mat...

Adik Azmin Ali, Kahakkan Khalid Ibrahim...???

Image
Malang sungguh nasib khalid bila adik kepada azmin ali telah menghinanya dalam twitter.
Any comment...??

Cerr Baca, Tun Mahathir Perli Sapa Beb...

Image
Cerr korang baca betul-betul Tun M perli sape dalam artikel terbaru dia...
MEREKA YANG BERKUASA
1. Di mana Negara pun akan ada orang yang berkuasa. Mereka berada di berbagai peringkat. Di Negara yang demokratik pun terdapat orang yang berkuasa. Budaya orang Malaysia pula demikian sehingga orang yang berkuasa lebih berkuasa kerana tidak akan ada sesiapa yang akan menegur. Orang yang berkuasa boleh buat apa sahaja termasuk yang tidak dibenar. Hanya jika diadakan pemilihan oleh rakyat atau pengikut barulah ketidakpuasan hati mereka dilahirkan. Walaupun demikian faktor lain sering menenggelamkan faktor salahguna kuasa.
2. Saya mengaku bahawa inilah pengalaman saya semasa menjadi pemimpin yang berkuasa. Jarang terdengar teguran melainkan oleh musuh terutama parti lawan. Dan teguran oleh musuh jarang dapat diterima kerana ini memang sifat mereka. Saya dapati teguran pihak ketiga, pihak yang tidak punyai kepentingan biasanya lebih ikhlas dan perlu ditimbang secara serius.
3. Kebiasaannya ramai …

Jom Tandatangan Petition Robohkan Tambak Johor...

Image
Kami memerlukan sokongan rakyat Malaysia bagi mendesak kerajaan Malaysia pimpinan Dato Seri Najib bin Tun Abdul Razak untuk meneruskan merobohkan Tambak Johor dan menggantikan dengan sebuah jambatan bukan bersetuju dengan Singapura untuk membina jambatan baru di tempat lain atau membina terowong dasar laut.
"Bina Jambatan atau tiada persahabatan (dengan Singapura)" kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Klik sini untuk tandatangan petition ROBOHKAN TAMBAK JOHOR...

Tiga Gambar Ini Sudah Cukup Membuktikan Guan Eng PENIPU BESAR...

Image
Kata guan eng, pihak polis tidak muncul (tidak membantu) ketika pengebumian karpal tempoh hari...

Betul ke?

Tiga gambar di bawah sudah cukup membuktikan yang guan eng seorang penipu besar...

Tahniah rakyat pulau pinang, anda mendapat seorang ketua menteri bangang yang kuat menipu...




Obama Hilang Kredibiliti Sebagai Presiden Amerika Kalau Dia Tak Jumpa Mat Gay Nuar...

Image
Alahai saifuddin, kalau nak raih undi perwakilan pun jangalah bagi statement bodoh macam nie, apa klass obama nak jumpe mat gay tua tu, dia tak ada apa-apa pun...
Pudin oii... kamu tu ahli pas, berangan nak bertanding timbala presiden pkr, so sedar la diri tu siket, kamu ingat dengan statement bangang macam nie, orang pkr nak undi kamu ke...???

Jemputan Untuk Mandi & Mencuci Pakaian Di Rumah Adun Pakatan...

Image
cadangan kepada rakyat selangor yang kena catuan. takde masalah untuk kita tumpang mandi di rumah adun pakatan selangor.
ini hak rakyat juga maaa.... undi bawak bencana.. 
INIKALILAH !!! merasa mandi di rumah ADUN...

VIDEO: Air Sungai Banyak, Kenapa Masih Lagi Ada Catuan Air...???

Image
Ikuti penjelasan terbaik dari pakar oseanografi universiti malaya, Profesor Datuk Dr Azizan Abu Samah...

Air sungai banyak tapi kenapa khalid arahkan catuan bekalan air...??

Sampai bila rakyat selangor nak terbeban dengan permainan politik khalid dan PKR...?

Saifuddin Nasution Dan PKR Menyesal Kerana Tuduh FELDA Jual Minyak Sawit Pada Israel...

Image
Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution, mengakui bahawa Felda tidak pernah menghantar minyak mentah kepada Israel sebaliknya ia dihantar kepada Palestin.
“PKR telah menyatakan rasa kesal dengan dua artikel yang ditulis dan dicetak itu yang merujuk kepada Felda. 
PKR juga mengakui dan menerima bahawa  Felda IFFCO Oil Product Sdn Bhd telah pada Mac 2010 mengantar minyak mentah ke Palestin dan bukan Israel serta mengakui bahawa Felda tidak pernah menjual minyak mentah kepada Israel atau mana-mana syarikat milik Israel.
“Untuk makluman, pada tahun 2012 akhbar milik PKR, Suara Keadilan telah mencetak dan menerbitkan dua artikel yang bertajuk Dua Ribu  Himpun Bantah Felda Jual Minyak Ke Israel dan BN Jangan Tipu Rakyat pada edisi Suara Keadilan bertarikh 27 November yang menuduh Felda menjual minyak mentah kepada Israel.
“PKR juga telah menarik balik segala imputasi yang telah dibuat dan akan dibuat oleh artikel berhubung perkara tersebut yang telah diterbitkan di dalam Suara Keadilan p…

Aku Setuju Dengan Tweet Mamat Nie...

Image
Aku setuju dengan tweet mamat nie, maklumlah sekarang nie macam-macam perkara boleh berlaku...

Macam mana dengan korang pulak...???

Rumah MB Khalid Ada 2 Kolam Air, Jom Kita Mandi Dan Cuci Pakaian Disana...

Image
Seorang brother nie tanya pak guard yang berkawal di kediaman rasmi menteri besar selangor, "rumah mb ada air tak"? soal brother tu, dengan tenang, pak guard tu jawab "ada" dan pak guard tu cakap lagi, "masakan rumah MB air dicatu"...
Jadi kesimpulan yang kita rakyat selangor boleh buat ialah, rumah menteri besar selangor langsung tidak mempunyai masaalah air, air mengalir dengan deras di rumah menteri besar selangor...
Cadangan aku, apa kata jom ramai-ramai kita mandi, basuh baju dan melepaskan hajat kita yang selama ini terbantut dek kerana catuan bekalan air di rumah menteri besar selangor, negeri yang mempunyai rizab simpanan duit sebanyak 1.9 bilion.
Aku rasa khalid pasti benarkan rakyat selangor menggunakan air di rumahnya memandangkan kalau mengikiut carian dari google earth, rumah khalid ada dua kolam renang, banyak air tu...
Sumber


Lebih Kurang 3000 Pekerja Mungkin Kehilangan Mata Pencarian Mereka...

Image
Ini adalah salah satu contoh terbaik, kilang nestle di shah alam kerugian 12-15 juta ringgit sehari akibat kecekapan khalid ibrahim menguruskan air di selangor...
Kilang itu menggajikan kira-kira 3000 pekerja kebanyakannya warga tempatan, kerana krisis bekalan air yang makin kritikal di selangor, menurut pengurus kilang itu, kemungkinan mereka terpaksa mencari alternatif

PAS Akan Bincang Fatwa R.I.P...

Image
PAS mengambil serius tentang fatwa yang di keluarkan oleh majlis fatwa kebangsaan menganai isu orang Islam tidak digalakan menyebut Rest In Peace RIP...
Punya banyak isu lain, isu ini jugak yang pas nak bincang dalam mesyuarat biro politik mereka, kenapa tak mau bincang isu pelaksanaan hudud dan bila ianya nak di laksanakan di kelantan...
Apa pun orang yang nak bawak isu RIP ini hingga ke mesyuarat biro politik pas itu adalah orang yang sama mempertahankan anak orang Islam bawak makanan babi ke sekolah...
Tengok video di bawah...


Zul Nordin Nasihatkan KJ Jangan Jadi Anwar Ibrahim Kedua...

Image
Setelah senyap selama satu hari, akhirnya bekas Ahli Parlimen Padang Serai (PAS) 2008-2013, Zulkifli Nordin (Zul Nordin) tampil membalas kenyataan Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.
Zul Nordin dalam Tweet terbarunya mengingatkan Khairy Jamaluddin agar tidak menjadi Anwar Ibrahim kedua dalam politik.

Tweet ini dipercayai merujuk kepada “tweet” KJ semalam yang mempertikaikan Perdana Menteri kerana memilih Zul Nordin sebagai calon BN dalam pilihan raya umum lalu.

Pada awalnya ia sekadar berpunca daripada tindakan KJ yang marah dengan Tweet  Zul Nordin yang menyatakan “ketika kerajaan Pas Kelantan mahu melaksanakan hudud, Allah mematikan Karpal Singh, penentang hudud”.
Khairy yang terkenal dengan pemikiran liberal moden membalas tweet tersebut dengan menyuruh Zul Nordin “diam”.

Apabila disokong oleh beberapa orang, Khairy pergi lebih jauh dengan mempertikaikan tindakan Perdana Menteri memilih calon secara terbuka dalam laman Twitter. Dalam “tweet” itu,  beliau menyatakan tidak per…

Sedikit Hari Lagi, Akan Kedengaranlah Cakap-Cakap Macam Nie...

Image
Aku yakin sedikit hari lagi akan kedengaranlah cakap-cakap macam ni di surau-surau, di masjid atau di tempat-tempat ceramah, mungkin kalau ada yang berani, mereka akan tulis dalam facebook dan twitter...
Apa cakap-cakap tu...?
1. ko tau, karpal mati tu umno lah punya kerja... 2. pemandu lori tu orang umno... 3. memang umno setting pemandu lori tu suruh langgar kereta karpal... 4. umno takut dengan karpal tu pasal di bunuhnya karpal tu... 5. dulu depa nak nak bunuh anwar, tak dapat anwar karpal jadi mangsa... [rujuk cerita kereta anwar disabotaj] 6. satu karpal mati, sejuta karpal akan bangun menuntut bela... [itu ayat biasa chegu bad]
Dan mungkin banyak lagi tuduhan-tuduhan yang akan di lemparkan kepada umno...
Tak caya korang tunggu...

Adakah Blog Unit Amal Lebih Dahulu Tahu Karpal Kemalangan...???

Image
Ada percanggah berita dalam kes kemalangan karpal singh...
Karpal dikatakan kemalangan sekitar jam 1-1.30 pagi pada 17 april, itu laporan dalam semua akhbar dan portal online...
Berita itu di scoop oleh media sekitar jam 3-4 pagi pada 17 april...
Korang boleh tengok tarikh dan pukul berapa berita yang pertama keluar dari malaysiakini, malaysian insider dan astro awani mengenai kemalangan karpal...



Tapi apa yang pelik, macam mana blog unit amal boleh siarkan berita beberapa jam lebih awal dari portal-portal berita yang lain?
Sila lihat tarikh dan pukul berapa blog unit amal keluarkan berita kemalangan karpal...

TENGOK VIDEO INI, Tersengih Nik Nazmi Tengok Kebodohan Presiden Dia Berhujah...

Image
Tengok video ini, kita sendiri pun tak tahu apa yang dibahaskan oleh wan azizah adun kajang...
Tersengih je timbalan speaker nik nazmi tengok kebodohan presiden dia berhujah...
Inikah standart bakal menteri besar selangor yang orang selangor mahukan...???

BACA Apa Fanatik Karpal Tulis...

Image
Tak sangka ramai juga orang yang nampak macam beragama Islam yang bergitu fanatik dengan karpal nie...
Sampai ada yang sanggup menghina Rasulullah dek kerana hati panas orang kata karpal "mampos"...
Ada pula yang mendoakan agar karpal di tempatkan bersama orang-orang yang berjuang di akhirat, bila pulak si benggali tu masuk Islam? Setahu aku agama Islam adalah musuh nombor wahid benggali tu.
Buktinya? Pas sampai sekarang tak buat hudud pasal benggali tu ugut. Kalau benggali tu tak ugut aku yakin pas kelantan dah lama buat hudud di sana.

AMK Perak Tuduh Kematian Karpal Konspirasi UMNO?

Image
Baca facebook cacai anwar, konon dari hasil siasatan AMK Perak, umnolah punca kematian karpal.Tak ke cilaka tu, karpal mati xciden pun umno juga yang kena...

Exco Kerajaan Negeri Selangor Benarkan Kristian Guna Kalimah ALLAH...

Image
Non-Muslims in Selangor can use the word "Allah" as long as they do not use it to propagate their religion to Muslims, Selangor executive councillor for Islamic affairs Sallehin Mukhyi said today.
"Non-Muslims can use the word 'Allah' if it is not misused, such as for propaganda to spread other religions. If 'Allah' is used by a Christian to spread their religion to Muslims, then it is not allowed," he said.the sun daily
Exco kerajaan negeri, salehin mukyi membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah untuk sebarang upacara keagamaan mereka, pengumuman itu di buat di dalam sedang dewan undangan negeri selangor, bermakna itu adalah pengumuman rasmi kerajaan negeri...
Apa yang lawaknya tu, dia mengatakan, orang bukan islam boleh menggunakan kalimah itu asalkan ianya tidak di salah gunakan, kahhh...kahhh...kahhh... kalau mangkok tu salah gunakan pun mana dia tahu,

TAKBIR!!! Pertubuhan Injil Malaysia Sudah Berambus Dari Bumi Selangor...

Image
The Bible Society of Malaysia (BSM) announced today its decision to relocate its headquarters from Selangor to Kuala Lumpur, citing its disappointment with the state government's decision not to interfere in the seizure of its bibles.
Terutama sekali kita sebagai umat Islam harus mengucapkan syukur kepada Allah kerana pertubuhan yang mengancam akidah umat Islam telah keluar dari bumi selangor...
Alasan mereka keluar dari selangor ialah, kononnya tidak puas hati dengan tindakan JAIS merampas kitab injil berbahasa melayu yang kononnya untuk di gunakan di sabah dan sarawak, kalau kitab injil tu untuk di

Electronic Monitoring Device [EMD] Mungkin Digunakan Keatas Penjenayah...

Image
Pindaan Akta Pencegahan Jenayah 1959  (POCA = Prevention of Organised Crimes Act) yang dibentang di persidangan Dewan Rakyat pada September 2013 membenarkan penahanan tanpa perbicaraan bagi tujuan ketenteraman awam, keselamatan awam atau pencegahan jenayah terancang. Kuasa untuk membuat penilaian diberikan kepada Lembaga Pencegahan Jenayah
Zahid Hamidi hari mengesahkan bahawa lima Ahli Lembaga Pencegahan Jenayah tersebut telah pun dilantik dan telah memulakan tugasan mereka mulai bulan April ini. Seperkara yang menarik ialah kemungkinan Electronic Monitoring Device (EMD) digunakan keatas penjenayah yang terbabit.

DYMM Sultan Johor Pulak Jadi Sasaran Red Bean Army

Image
Hari tu mereka mensasarkan KDYMM Yang Di Pertuan Agong dalam facebook, modius operandi mereka guna nama indon, guna nama indon untuk mengutuk Yang Di Pertuan Agong, konon-konon orang indon la yang buat, alahai... taktik RBA nie...
Mungkin kurang mendapat komen yang kurang menyebelahi mereka, maka kali ini mensasarkan pulak DYMM Sultan Johor... sumber gambardisini


Empangan Di Selangor Makin Surut, Khalid Akan Hentikan Catuan Bekalan Air...

Image
Hujan tak pun lebat mane, tapi khalid ibrahim sudah mengumumkan catuan bekalan air akan di hentikan, katanya dia membaca laporan dari Lembaga Urus Air Selangor LUAS kononnya air di seluruh empangan di selangor sudah naik...
Tak tau lah sama ada betul atau tidak laporan LUAS macam tu atau dia hanya nak sedapkan hati rakyat selangor yang kini terbeban dengan masaalah yang sepatutnya dia selesaikan 5 tahun dulu... laporan penuh isu itu klik sini
Hanya di selangor sahaja yang ada pemandangan macam ini, bagus juga sebagai produk tahun melawat malaysia...