Posts

Showing posts from August, 2013

Melayu-kah Khairy Jamaluddin...???

Image
Seorang rakan wartawan Melayu meluahkan rasa sedih kepada rakan-rakannya apabila Khairy dikatakan telah menghentam daripada mempertahankan Utusan Malaysia dalam satu forum pelajar.
Kata rakan waratawan ini, "Kalau macam ini sikap yang ditunjukkan, bersedia sajalah melihat institusi melayu dan orang melayu akan terus dipinggir dan dipersalahkan kerana ada pemimpin UMNO nak jaga hati semua pihak. Tahniah katanya."
Disampuk seorang rakan, "Nak buat macam mana bila Melayu sendiri yang nak bunuh Melayu." 
Ekoran kesediaan Khairy menghentam Utusan, MCA membuat tuduhan rasis terhadap Utusan kerana mempersoalkan pembangunan hub makanan cina antarabangsa di Jalan Alor. klik sini
Nota: Kj tak pernah bersekolah di malaysia, di dilahirkan di kuwait, kemudian menyambung pelajaran di singapura dan seterusnya di united kingdom, asas melayu memang tak ada dalam diri kj, malah ada yang pernah bercerita, sebelum kj berkahwin dengan anak pak lah, kj langsung tak reti cakap bahasa mel…

PAS Kedah Sokong Syiah...

Image
Sudah cukup bukti untuk mengaitkan pas kedah dengan syiah, kita tolak pkr, pasal parti tu berkiblatkan yahudi, jadi setakat syiah nie, memang 100% depa sokong...
Pas mengaku mereka pengikut sunnah Rasulullah, malah perlembagaan pas sendiri menyebut, mereka mengikut al-quran, sunnah Rasulullah, dalam isu syiah, pas senyap kenapa? kenapa pas tidak bersama-sama bn menyokong enakmen anti syiah di kedah, mana perginya adun-adun pas yang berserban sebesar periuk?
Apa pun tahniah kepada kerajaan negeri kedah, sekiranya pas masih lagi memerintah negeri kedah, aku percaya, syiah akan hidup subur dan berkembang biak di sana, nasib baik orang kedah masih berakal, mereka tahu pas dan syiah adalah satu, maka untuk mengelakan syiah membiak, maka mereka memilih bn sebagai pemerintah....
Nota: syiah mengkafirkan semua khalifah dan sahabat Rasulullah kecuali saydina ali, malah syiah juga menuduh isteri Rasulullah siti aisyah sebagai pelacur...

Isu Mesir, Pendirian Fathul Bari Bedasarkan Nasihat Mufti Madinah...

Pendirian Dr Fathul Bari dalam isu Mesir :
1. Kezaliman dan pertumpahan darah adalah dilarang di dalam islam
2. Pemerintah muslim yang mendapat kuasa melalui apa jua cara sekalipun adalah sah menurut islam. Lihat ulasan panjang Ibnu Hajar Al Asqalaani (wafat 852h) yang mengulas shahih alimam albukhari: telah berijmak ulama-ulama fiqh bahawa wajib mentaati imam yang merampas kuasa imam sebelumnya.dan ketaatan itu disebabkan oleh usaha untuk mengelakkan pertumpahan darah.
3. Jadi,kita sepakat tak setuju tindakan tentera menumpahkan darah. Mana mungkin individu bernama muslim menerima kejadian kejam seperti itu. Oleh itu,para ulama ahlussunnah yang konsisten antaranya mufti madinah syeikh soleh alsuhaimi; setelah beliau mengkritik tindakan kejam kudeta,beliau menyarankan supaya rakyat mesir pulang ke rumah ikut perintah darurat demi mengurangkan pertumpahan darah.
4. Hadis Nabi S.A.W  "bila berlakunya fitnah...patahkan busur-busur panah kalian,pukullah pedang-pedang kalian di batu,…

Seluruh Rakyat Malaysia Di Jemput Hadir...

Image
Kementerian Dalam Negeri menjemput seluruh rakyat malaysia ke majlis rumah terbuka aidilfitri seperti tarih di bawah...

ALHAMDULILAH Permohonan Gereja Guna Kalimah Allah Di TOLAK

Image
Mahkamah Rayuan hari ini membuat keputusan menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan dan majlis agama Islam berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.
Keputusan itu dibuat oleh panel tiga hakim diketuai Datuk Seri Abu Samah Nordin yang bersidang bersama Hakim Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Hakim Datuk Rohana Yusuf. - UTUSAN ONLINE

Berita penuh...

PUTRAJAYA 22 Ogos - Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini memutuskan untuk menolak
permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan majlis agama Islam dan pihak lain berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald

Keputusan berkenaan diputuskan oleh tiga panel hakim yang diketuai Datuk Wira Abu Samah Nordin mula yang bersidang pada pukul 9.30 pagi dan berhenti rehad pada pukul 12.55 tengah hari kemudian bersambung semula 3.30 petang.

Dengan keputusan itu bermakna
prosiding rayuan penuh dijangka akan diadakan pada 10 September 2013 tidak akan …

Pakar Strategik Fitnah PKR Merayu Settle Luar Mahkamah...

Image
Terkantoi dengan fitnah yang di buat terhadap zahid hamidi sehinggakan dia di saman, maka untuk menyelamatkan elaun dia sebagai ahli parlimen pandan, rafizi terpaksa tebalkan muka merayu kepada zahid hamidi supaya saman syang di kemukakan oleh zahid kepada beliau tidak di teruskan dan di selesaikan di luar mahkamah...
Beritu besarnya jiwa zahid, walau pun dia di fitnah teruk oleh rafizi, tapi bila memikirkan rafizi masih muda dan tak mahu rafizi menghabiskan masa mudanya di dalam penjara, maka zahid bersetuju untuk tidak memanjangkan kes fitnah itu ke mahkamah...

Ini Cara SOP Yang Pembangkang Nak Ketika Polis Menahan Penjenayah Bersenjata...

Image
Tuduhan pembangkang yang mengatakan pihak polis tidak mengikut prosidur atau sop ketika operasi memburu kepala gangster keling (geng 04) pada aku adalah satu tuduhan bodoh dan cubaan mereka melindungi penjenayah, agaknya pembangkang maukan polis menggunakan cara di bawah sebagai prosidur untuk menahan penjenayah...
polis : assalamualaikum dan selamat sejahtera kpd penjenayah yg bukan beragama islam. kat sini polis tau. kami datang nak tangkap awak semua sebab guna senjata.
penjenayah : (tembak polis).. beng! beng! beng!
polis : jangan la camtu.. nanti kene peluru sakit tau.. serah la diri dengan cara baik.. kami datang ni pun cara baik siap bagi salam lagi..
penjenayah : (tembak polis lagi).. beng! beng! beng!
polis : ye la ye la... tanak serah diri sudah... kami balik dulu la.. kami takleh tembak sbb nanti jadi isu politik... bai semua.. sblm tu kami nak pesan, jgn wat jenayah lagi tau.. kami tak suka.. baiiiiiii...
p/s : kepada mangkuk hayun yang tak berakal mungkin nak situasi camni kot…

Wan Ji Hina Sultan, Dia Tahu Perbuatannya Tu Salah...

Image
Aku yakin dan percaya, wan ji tahu perbuatannya nak hapuskan sistem kesultanan melayu itu salah, aku yakin dia dalam keadaan sedar tentang apa yang dia katakan dalam video itu...
Tapi kenapa dia teruskan juga? jawapan aku cukup senang, wan ji nak jadi hero, dia nak jadi ikon kebangkitan anak muda yang menentang sistem kesultanan melayu di malaysia, malah tak keterlaluan aku kata, mungkin dia tengah cari sponsor dari pihak luar untuk menjalankan cita-cita MAP dia menuju 2030...
Dia tahu video yang dirakam itu akan di sebarkan, malah aku rasa dia yang mengarahkan supaya rakaman video itu dibuat, supaya bila dia kena cekup, video itu akan jadi saksi dan bukti yang dialah pelopor penghapusan sistem beraja di malaysia...
Perkataan sultan=syaitan itu sengaja di reka oleh wan ji supaya ia menjadi siulan anak muda dan mereka yang bebal, percayalah beberapa bulan lagi, akan ada pemimpin pembangkang yang melawak atau berseloroh menggunakan ayat wan ji "sultan=syaitan"...
Menyamakan s…

Orang Melayu Perlu Baca Artikel Ini... Sumpah Ini Memang Artikel Terbaik...

Image
Tajuk asal: singapura kerana Malaysia...
SAYA begitu teruja untuk mengulas pendapat Lee Kuan Yew ketika melancarkan buku terbaharunya bertajuk, One Man's View of the World pada 6 Ogos 2013.
Sebelum itu, nasihat saya bekas Perdana Menteri ini, beritahu anak, jagalah orang Melayu Singapura baik-baik ketika usia emas ini. Pastikan mereka boleh duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan Cina di sana. Tidak perlulah banyak komen sangat tentang keadaan politik di Malaysia sehingga menuduh kerajaan Malaysia sanggup korban talent (bakat) semata-mata untuk menaikkan orang Melayu. Ketuanan Melayulah yang menyebabkan Malaysia mundur, kehilangan bakat dan sebagainya.
Asyik-asyik salahkan Melayu. Saya pun ada hak untuk menyalahkan ultra kiasu Cina Singapura, yang menyebabkan Melayu di sana dan Malaysia dikhianati. Tanpa Malaysia, Singapura tidak ke mana-mana jua. Justeru, berterima kasihlah kepada Malaysia.
Sejak dahulu, Kuan Yew tidak pernah berubah, sering menjadi isu hak istimewa orang …

Dua Skuad Khas Bukit Aman Perangi Jenayah Dan Pengedaran Dadah , Zahid Hamidi...

Image
Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan bahawa Polis Diraja Malaysia (PDRM) komited memelihara keamanan dan kesejahteraan rakyat dan telah menubuhkan dua skuad khas di Bukit Aman bagi memerangi jenayah serta kegiatan pengedaran dadah di dalam negara.
Kedua-dua skuad khas itu, katanya, akan memberi tumpuan khusus kepada kumpulan sasaran tanpa melalui saluran birokrasi biasa kepolisan.
Menanggapi kebimbangan rakyat terhadap kadar jenayah yang semakin meningkat sejak kebelakangan ini, Ahmad Zahid berkata mereka ada asas untuk berasa sedemikian.
“Mereka mempunyai asas untuk berasa bimbang kerana kadar kejadian tembak dan pembunuhan berlaku hampir setiap minggu. Saya mempunyai bukti peningkatan dari segi statistik jenayah indeks terutamanya di kawasan-kawasan ‘red spots’,” katanya.
Ahmad Zahid ditemui selepas menghadiri Persidangan Khas Mengenai Pergerakan Manusia Secara Tidak Sah di sini hari ini.
Menteri dalam negeri itu berkata pelaksanaan Ops Cantas oleh PDRM …

Bertanding Atau Tidak, Hisham CKMM Tetap Akan Jadi Naib Presiden UMNO...

Image
Sebelum aku teruskan, korang baca dulu kenyataan yang dibuat oleh ketua umno bahagian penampang, sabah ini di bawah...
Ketua UMNO Penampang, Datuk John Ambrose mencadangkan agar Perlembagaan parti dipinda bagi memberi kuasa kepada Presiden parti melantik tiga Naib Presiden UMNO.
Ini menjadikan enam naib presiden kesemuanya, termasuk tiga yang dipilih melalui proses pengundian atau pemilihan parti.
John berkata: "UMNO kini menjadi parti yang besar dengan keanggotaannya menjangkau angka juta. Di samping itu cabaran kita dalam pilihan raya umum ke-14 juga amat mencabar.
"Sebab itu, kita memerlukan lebih ramai leftenan (Naib Presiden) bagi membantu jeneral (Presiden UMNO atau Perdana Menteri) menghadapi cabaran PRU14.
"Ini bukan sesuatu yang baru kerana parti komponen Barisan Nasional (BN) yang lain pun ada yang mempunyai peruntukan perlembagaan seumpama ini," katanya.
Kalau tak ada angin, masakan pokok boleh bergoyang, patutlah selama ini hisham ckmm diam seribu bahasa, d…

Antara Nazri Aziz & KJ, Siapa Lebih Merbahayakan Parti Dan Kerajaan...

Image
Nazri aziz melantik anak lelakinya, nadim menjadi pegawai khas kepada menteri pelancongan, lepas tu nadim di turunkan pula pangkat dari pegawai khas menteri kepada pegawai khas ahli parlimen padang rengas...
Ok lah ramai yang tak puas hati dengan tindakan nazri tu termasuk aku, tapi kalau kita fikir balik, tidak ada apa cacat celanya dan bahayanya kepada parti seorang menteri melantik anaknya sendiri sebagai pegawai khas untuk menjaga kawasan parlimen yang di wakilinya...
Tapi bagai mana pulak dengan KJ...? lantik regina lee sebagai setiausaha akhbar di pejabat kementerian belia dan sukan, semua orang tahu siapa regina lee tu, seorang cina berdarah pembangkang mempunyai hubungan yang cukup akrab dengan ramai pemimpin pembangkang terutama dari parti dap...
Sebagai seorang yang berdarah pembangkang, kesetian regina lee kita boleh pertikaikan, malah sebagai setiausaha akhbar kepada kj, regina lee on title untuk masuk ke mesyuarat setiausaha akhbar menteri-menteri, di situ banyak perkara…

Perkara Ini Tak Akan Berlaku Sekiranya Hisham CKMM Masih Jadi Menteri KDN...

Image
Malang nasib pemilik resort di kampung sedeli johor kerana status penduduk tetap (pr) yang di berikan oleh kerajaan malaysia kepadanya di tarik balik...
Nasibnya tak akan jadi sebegini sekiranya hisham ckmm ketika ini menjadi menteri dalam negeri, sudah tentu status pr nya tidak di tarik, malah dengan tegas hisham selaku menteri kdn akan memberikan AMARAN sekeras-kerasnya kepada pemilik resort itu...
Baca ulasan jebat mengenai nasib pemilik resort itu di sini...

Masterplan Raikan Anak Yatim...

Image
Pengarah Urusan Masterplan, Haji Ahmad Faris Bin Hj Abdul Halim telah menyumbangkan duit raya buat anak anak yatim bagi memeriahkan lagi sambutan lebaran mereka.
Kelmarin, bertempat D' Manggis Kafe Kuang Selangor Masterplan Consulting Sdn Bhd telah meraikan anak anak yatim dalam satu majlis jamuan Aidil Fitri.




PAS Hantar Si Jahil Untuk Berdialog Dengan Budha...

Image
Mujahid yusuf rawa seiringan dengan paderi-paderi kristian dalam menuntut kalimah Allah di gunakan oleh orang kristian dalam kitab bible... klik sini
Kini pas menghantar pula mamat bengong yang boleh tafsir ayat quran suka hati tok nek dia klik sini tu berdialog dengan tok-tok sami budha dalam isu surau jadi topekong...
Agak-agak korang la, mangkok tu akan sebelahkan siapa, jabatan agama Islam johor atau penganut agama budha yang sekoyong-koyong guna surau untuk ber ritual...
Lagi pun ketua sami budha dah minta maaf dan mengakui kesalahan mereka, klik sini so apa barang lagi pas nak buat dialog...???

Kan Aku Dah Kata, Pegawai Di Pejabat Najib Semuanya Bangang...

Image
Setelah dekat seminggu anwar dok pukul canang konon najib lah yang buat tawaran kerajaan perpaduan antara umno dan pkr, pegawai-pegawai najib di pm office (pmo) buat dekk je...
Mereka di lihat seolah-olah dengan sengaja membiarkan anwar memfitnah najib dengan pelbagai tomahan yang tak berasas...
Malah tidak ada sekor pun pemimpin umno yang bersuara mempertahankan najib...
Takan blogger nak pertahankan najib kut... yang pegawai najib buat apa, makan gaji buta ke...???
Setelah puas anwar memfitnah najib, baru lah ada satu kenyataan rasmi yang di keluarkan oleh pegawai di pmo yang menafikan pertemuan antara anwar dan najib itu, tapi terus terang aku kata, surat yang di keluarkan oleh pmo itu macam sampah...
Kenapa aku kata macam sampah...??? korang baca sendiri keratan di bawah...

Pahamnya pegawai-pegawai di pmo itu, anwar secara nakal-nakal menyerang najib, mereka, pegawai di pmo gagal menelaah kejahatan anwar ibrahim sehinggakan serangan anwar terhadap najib dan kerajaan umno/bn umpam…

Waythamoorthy Ingat Dia Hero Filem Tamil...

Image
Deiii... pudek, najib sudah kasi u makan pun sudah cukup baik, lagi mau banyak bunyi, duduk diam-diam sudah...
Deiii... pundek, lu dulu hina sultan johor, lu dulu hina orang melayu, lu sudah minta maaf ka...???
Deiii... pundek, lu jangan lupa, lu punya pasal berapa ramai polis cedera masa lu bikin rusuhan di batu caves, itu polis yang lu baling semua polis melayu tau...
Deiii... waythamoorthy lu memang pundek...
Koleksi penghinaan hindraf dan waythamoorty menghina melayu klik sini, sini dan sini

Boleh Ke Rakyat Percaya Apa Yang Hisham CKMM Cakap...???

Image
Rakyat tak lupe kenyataan ckmm ketika berlakunya insiden berdarah di lahad datu, kalau korang lupe, mai sini aku kasi ingat balik...

Mula-mula ckmm cakap nie...


Lepas tu dia ulang dalam twitter dia dengan confident nya...


Akhirnya ini yang berlaku pada anggota keselamatan kita...


Korang baca pulak kenyataan ckmm pasal apa yang berlaku di mesir...


Masih boleh ke kita nak percaya cakap ckmm... kalau menteri luar, hanifah aman yang bagi kenyataan macam nie, aku percaya, tapi kalau ckmm, sorry la, ada baiknya mak-bapak pelajar kita kat sana pi cek dengan kementerian luar dan wisma putera, jangan percaya cakap ckmm bulat-bulat...

Perlukah Melayu Angkat Senjata Bagi Memburu Orang Yang Menghina Bangsa Melayu...???

Image
Apa lagi penghinaan yang tidak dihadapkan kepada Melayu dan Islam? Bermula dari status Melayu yang dikatakan, bukanlah satu bangsa, sebaliknya hanya bermaksud ‘Pelarian’ yang entah asal istilah bahasa apa, sehinggalah Islam dihina dengan pelbagai cara, termasuklah tempat ibadat Islam disekutukan dengan agama lain.
Sehingga sekarang, belum ada seorang pun Melayu yang mengangkat senjata, memburu pengkhianat yang tidak tahu diuntung atau berarak beramai-ramai, melakukan hartal atau mogok di seluruh negara kerana penghinaan yang dibuat oleh bukan Melayu dan bukan Islam.
Orang Melayu dan umat Islam di negara ini masih lagi bersabar dan kesabaran mereka sangat hebat. Kalau dibandingkan dengan Cina, kesabaran Melayu dan umat Islam bagaikan membandingkan warna putih dengan warna hitam. Kalau dibandingkan antara kesabaran orang India dengan kesabaran Melayu seperti membandingkan Rama dengan Hanuman.
Barangkali semenjak pendudukan Portugis di Melaka pada tahun 1511, Melayu sudah lama lali deng…

NGO Kata Roboh Seperti Taliban, Taliban Pun Taliban La, Janji Agama Islam Selamat...

Image
NGO kafir harbi lawyers for liberty mengatakan tindakan majlis agama Islam johor seperti taliban kerana merobohkan surau yang menjadi pot sembahyang penganut budha...
Pendapat aku, pergi lantak la apa orang nak cakap pun, taliban pun taliban lah janji surau yang sepatutnya di gunakan oleh umat Islam tidak di salah gunakan oleh agama lain...
Yang jadi masaalahnya ialah, kenapa tok sami tu pi guna surau untuk pi buat ritual agama budha apa hal??? takan lah seorang tok sami tak kenal itu surau atau pun dewan serbaguna, sepatutnya kejadian ini boleh di elak sekiranya tok sami itu peka akan keadaan bangunan itu, pasal  pengusaha resort itu bagi kebenaran kita tak boleh salahkan 100 peratus, dia tu dikatakan warga singapura, orang melayu singapura nie bukan boleh kira sangat depa nie banyak yang liberal dan free thinker maklumlah dah lama sangat bertuankan cina jadi pemerintah, dah jadi bangang...
Apa pun untuk mengelakan kejadian yang sama berlaku lagi, maka tindakan jabatan agama Islam j…

Aku Setuju Sangat Tajuk Akhbar Kosmo Semalam...

Image
Aku cukup setuju dengan tajuk akhbar kosmo semalam, inilah padahnya bila tidak ada garis panduan dalam penayangan filem atau drama di tv, atau mungkin garis panduan memang sudah ada tapi stesen tv dengan sengaja melanggar garis panduan itu...
Penerbit filem bikin cerita hantu bukan untuk bagi masej kepada rakyat dan penonton, tapi hanya untuk mengaut untung, sepatutnya kerajaan kalau boleh cuba hadkan pengeluaran filem berunsur hantu dan tahyul, dah berlambak sangat dah...
Bab cerita hantu nie, dari kita kecik sampai la dah tua bangka nie, tak habis-habis orang melayu di sogok dengan cerita hantu, sudah-sudah la, kerajaan perlu bertindak segera jangan biarkan sangat penerbit filem merendahkan tahap pemikiran orang melayu...
Lagi satu... kalau boleh cerita hindustan tu kalau nak tayang pun masa raya deepavali la, nie apa hal pulak time hari raya aidilfitri stesen tv pi tayang cerita hindustan...???

Najib Lantik Menteri Bangang, Idris Jala Suruh Jual MAS...

Image
Idris jala kata MAS (malaysian airline system) tak ada untung dan kerajaan patut jual sahaja syarikat penerbangan nasional...
Idris jala suruh kerajaan jual mas, nak jual kat sape yeop...???
Nak jual kat tony pariah tu ke...???
Idris jala bandingkan zaman dia jadi ceo mas dulu dapat banyak untung, sekarang mas banyak rugi...
Apa yang mas untung masa deris jala jadi ceo dulu? setakat jual aset, jual bangunan kemudian kata untung, budak darjah tiga pun tau meniaga macam tu...
Itu pasal aku sedih kenapa la najib lantik si bangang macam deris jala nie jadi menteri, dalam kepala otak dia tak de pikir benda lain yang ada hanya ada jual..jual..dan jual...
Bila syarikat tak untung sikit-sikit nak jual, bukan nak fikir macam mana bila dah tak untung nak kasi untung, itu pasal la orang lantik kau jadi menteri, supaya kau boleh bagi idea macam mana nak untungkan mas...
Ingat... punca mas tak untung kerana syarikat air asia berjaya menipu rakyat malaysia dengan promosi-promosi keterlaluan mereka…

TAHNIAH Orang Melayu...

Image
email yang dihantar oleh pembaca blog GAP.
Assalam,
baru-baru ini semasa musim perayaan aidilfitri, saya sempat bersembang dengan adik ipar saya yang baru balik dari kelantan. beliau adalah seorang wanita yang sangat meminati perhiasan diri dari emas seperti gelang, cincin dan sebagainya. 
beliau menceritakan pengalamannya di mana semasa beliau di sebuah pasaraya di kota bharu baru2 ini, beliau memerhatikan sebuah kedai emas terkenal di tanah air kepunyaan cina iaitu poh kong lenggang dan kurang mendapat sambutan dari orang melayu. orang melayu di sini lebih suka membeli dari kedai emas kepunyaan melayu sendiri. 

saya berpendapat sesungguhnya kempen BUY CHINESE LAST mula menampakkan kesannya. 
Ini boleh dilihat apabila keratan akhbar utusan malaysia pada 7 Ogos 2013 dalam ruangan ekonomi di mana pengarah urusan poh kong sendiri mengakui kurangnya pelanggan pada tahun ini berbanding semasa hari raya tahun lepas (pastinya yang dimaksudkan adalah pelanggan melayu).

Tok Nenek Calvin Chew Pun Pernah Buat Perkara Yang Sama Pada Polis...

Image
Kalau tak maki polis, bukan cina la namanya, baca tulisan calvin chew dalam facebooknya, apa cina nie ingat dia seorang je ke yang bayar cukai, apa dia ingat besar sangat ke duit dia tu...???
Korang baca pula laporan di bawah, cuba banyangkan apa perasaan kaum keluarga anggota polis yang di hina dan di maki oleh tok nenek calvin chew 44 tahun dulu...

Makin Menggila CINA Hina Islam...

Image
Bacalah penghinaan cinabeng ini terhadap Rasulullah, bergitu pedih cercaan yang dia lemparkan...
SKMM dan PDRM jangan dok diam je, cari cina pukimak nie segera...

CINABENG TAK BERADAB...

Image
Tapau makanan tak salah, tapi beragak la kalau makan yang di hidangkan sewaktu majlis rumah terbuka hari raya pun kau nak tapau juga, itu lah dia perangai cinabeng, tak tau adab dan sopan, benda simple macam nie pun depa tak tau, macam mana cinabeng nak perintah negara...???

Tiga Gambar Kejadian BOM Di Kelantan...

Image
Menurut saksi, mangsa telah ternampak satu objek diatas sebuah kereta naza citra di hadapan rumahnya, di percayai mangsa telah menyentuh objek itu dan satu letupan telah berlaku...
Mangsa di kenali sebagai yusrizal bin mat zin berumur 32 tahun yang berkerja sebagai kerani di sekolah kebangsaan manik urai...
Mangsa mengalami kecederaan parah di mana kedua-dua tangan mangsa terputus dan perut mangsa terburai akibat letupan dari bom yang di letakan di atas kereta itu...



Nazri Bakal Juara Anugerah Lawak Warna...

Image
Baca kenyataan nazri aziz di bawah...


Kemudian baca pula kenyataan yang di buat oleh nazri aziz pada tahun 2010...


Mangkuk nie betul-betul buat lawak la, jadi permintaan aku pada ac mizal, berikan anugerah lawak warna pada nazri aziz kerana dia cukup pandai buat lawak...


Akaun Twitter Pun Tak De Macam Mana Nak Ketuai Jabatan Media Sosial...

Image
UMNO selangor buat lawak, shukur idrus di berikan tanggung jawab untuk menjaga media sosial, satu soalan aku pada timbalan pengerusi perhubungan umno selangor itu, dia paham ke apa benda media sosial tu...???
Shukur gagal dalam menjalankan tanggung jawabnya di peringkat negeri, semasa dia menjadi ketua penerangan umno dulu pun, kegagalannya sudah terserlah, ini pula di letakan menjadi ketua jabatan media sosial...
Akaun twitter pun dia tak de, nak jaga media sosial apa kebendanye... 
Sebelum aku lupe, satu lagi pesanan aku pada shukur, tolonglah update laman web umno-selangor.com tu, pasal posting terakhir dalam laman web tu bertarikh 18 okt 2012, shukur kena paham, laman web pun salah satu cabang media sosial, maka bila dah jadi ketua jabatan media sosial, maka laman seb umno selangor pun termasuk juga dalam portfolio shukur...

Aku Setuju Bila Anwar Ibrahim Kata JAKIM Pilih Bulu...

Image
Anwar Ibrahim membidas Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang didakwanya memilih bulu apabila menjadikan kontroversi video seorang jurulatih anjing sebagai isu nasional.
"Sepatutnya (jurulatih itu) dipanggil dan beri nasihat supaya dia jelaskan. Panggil bagi teguran. Jangan jadikan isu nasional.
Pada aku jakim sepatutnya buat perkara yang sama dalam isu video anwar ibrahim, tapi kenapa jakim senyap dalam isu video itu...???
Jakim langsung tidak bersuara dalam isu video anwar, tapi tiba-tiba nak jadi hero dalam isu video anjing, bukankah isu video anwar lebih merbahaya kerana ia melibatkan manusia yang berperangai seperti anjing yang tidak kenal halal haram, malah pelakunya itu adalah pemimpin anugerah tuhan, kenapa jakim tidak jadikan video anwar sebagai isu nasional...???

Siapa Punya Idea Dari Perdana V6 Tukar Honda Accord...???

Image
Ini realiti, proton perdana v6 memang ada problem, semua orang tahu, banyak orang kata v6 ada problem gear box, aku tak tau pasal aku tak pakai, tapi itulah orang kata...
Di sebabkan perdana v6 ada problem dan kos maintenance yang tinggi, maka kerajaan 9 bulan di perak, selangor dan penang berhajat untuk menukar perdana v6 ke toyota camry...
Ketika itu berdedai-dedai pemimpin umno/bn menemplak kerajaan tiga negeri itu konon nya mereka tak patriotik dan cuba me-second class kan produk tempatan...
Nah sekarang kerajaan pusat pulak nak me-second class kan produk tempatan dengan menukar kereta rasmi kerajaan dari perdana v6 ke honda accord atas apa pula alasan...???
Kalau alasan maintenance terlalu mahal, maka bernarlah apa yang dikatakan oleh pembangkang dulu...
Aku di fahamkan penukaran dari perdana v6 ke honda accord menelan kos sebanyak RM 1.440 Bilion, adakah ianya di buat secara open tander??? kalau ada mana kenyataan tawan tander/sebut harga itu...???

Pegawai Di Pejabat PM Semuanya Bangang Dan Bodoh...

Image
Banyak orang kata, pegawai-pegawai di pejabat pm atau pmo semuanya bodoh-bodoh, tapi aku tak percaya, malah aku pertahan mereka, takan lah pm pilih orang bodoh jadi pegawai di pejabatnya ye tak...
Akhirnya baru aku sedar, memang betul cakap-cakap orang, pegawai-pegawai di pejabat pm nie memang bodoh-bodoh belaka selepas terkeluarnya berita seperti di bawah...
"Insiden sulu: PM hargai jasa wartawan malaysiakini" 

Aku tak mau tulis panjang-panjang, cuba korang baca sendiri artikel yang di tulis oleh wartawan malaysiakini dan apa jasa mereka semasa insiden sulu tempoh hari, adakah mereka layak untuk menerima pingat "kedaulatan negara"?
Klik sini
klik sini
klik sini,
Jadi perlukah portal sebegini di beri pengiktirafan...??? 
Itu belum di kira lagi dengan segala fitnah yang mereka reka untuk memburukan Islam, melayu, umno/bn, najib razak dan rosmah...
Aku tak pasti sapa punya idea yang nak bagi pengiktirafan pada malaysiakini, tapi apa yang pasti ialah pegawai-pegawai…

Bakal Ketua Wanita UMNO Bersama Bakal Perdana Menteri Malaysia...???

Image