Posts

Showing posts from March, 2015

Kenapa Dia Terlepas...???

Image

Betulkan Keadaan Negara Yang Semakin Parah...

Image
Kami di Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) ingin menyatakan solidariti dan sokongan padu kepada satu usaha murni bagi memartabatkan kembali undang-undang asal TanahAir ini melalui langkah awal pembentangan Rang Undang-Undang Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015).
PEMBELA juga melihat usaha memartabatkan semula undang-undang asal Tanahair ini menjadi satu titik temu kepada satu usaha perpaduan kembali umat Islam di Malaysia ini.
Ini merupakan detik yang sekian lama ditunggu oleh umat Islam secara keseluruhannya. Perpaduan melalui berpegangnya kembali semua pihak dan parti-parti politik Islam kepada tali Allah sebagaimana yang dianjurkan di dalam al Quran.
Yakinlah, apabila kita berpadu dan bersatu di atas jalan menegakkan yang hak, bantuan Allah itu pasti akan menyusul.
Tidak kira UMNO atau PAS atau mana-mana parti didukung umat Islam, usaha ini haruslah dipandang sebagai satu peluang untuk memperbetulkan keadaan negara yang semakin hari semakin parah.

SPR Pamer Kali Kedua Syor Persempadanan Semula Pilihan Raya Negeri Sarawak...

Image
Mana-mana pemimpin pakatan yang dari semenanjung tu, TOLONG baca dan pahamkan syarat-syarat untuk buat bantahan di gambar helaian no3.
Jangan semberono je nak buat bantahan, sedar sikit, kamu tu duduk di semenanjung dan mengundi di semenanjung...




Ahli Keluarga Anwar Tinggalkan Penyokong Mereka Terkontang Kanting...

Image
Perhimpunan semalam adalah perhimpunan untuk menuntut anwar di bebaskan...

Maka dalam ceramah wan azizah beberapa hari sebelum tu, dia meminta seluruh rakyat yang sayangkan anwar supaya turun bersama-sama ahli keluarganya...
Tetapi amat malang, semalam tak nampak pun kelibat ahli keluarga dan ipar duai anwar datang untuk bersama-sama penyokong mereka...
Kemana menghilangnya ahli keluarga anwar? kemana menghilangnya nurul izah, nurul nuha, wan azizah dan lain-lain...?
Nampak, mereka sekeluarga hanya nak membodohkan penyokong mereka...
Tinggallah mak cik-mak cik yang bertopeng ala-ala zorro meninggalkan anak dan suami mereka di rumah semata-mata menyambut seruan wan azizah, sedangkan yang menyeru itu tak nampak batang hidung....
Waakakakak di bodohkan oleh keluarga penjenayah seksual....


Untung Rafizi Di Jamu KFC, Kalau Tahanan Lain Nasi Bungkus Pun Belum Tentu...

Image
Nurul izah masa kena tahan hari tu pun di jamu kfc...
Rafizi kena tahan pun di jamu makan kfc juga...
Bayangkan kau aku atau korang kena tahan, adakah korang akan dapat makan kfc...?
Dapat nasi bungkus pun dah kira syukur Alhamdulilah...
Itu pun pembangkang masih kata polis jahat, zalim dan berhati perot...

Undang-Undang Malaysia Macam BANGSAT, AG Gagal Buat Yang Terbaik Untuk Negara...

Image
Orang india bermati-matian mempertahankan maruah najib dan keluarganya, aku tak dengar pulak kenyataan seperti ini di keluarkan oleh pemuda umno, persatuan silat yang mendapat dana dari kerajaan akan turun mempertahankan maruah najib...

DAP Sarawak Keluar Pakatan Rakyat Sarawak

Image
DAP Sarawak hari ini mengumumkan keluar daripada pakatan pembangkang Pakatan Rakyat (PR) di negeri ini berkuat kuasa serta merta.Pengerusinya Chong Chieng Jen berkata keputusan sebulat suara itu dibuat kerana sekutu PR, PAS telah menyeleweng daripada dasar bersama PR dengan mahu melaksanakan hukum hudud di Malaysia. Sekutu ketiga dalam PR ialah PKR."Sehubungan itu, selagi pelaksanaan hukum hudud menjadi agenda politik dan objektif PAS, DAP Sarawak tidak lagi boleh bekerjasama dengan PAS sebagai sebuah parti politik di Sarawak."Oleh itu, dengan PAS kekal sebagai parti komponen PR Sarawak, DAP Sarawak hari ini membuat resolusi dan keputusan yang menyedihkan untuk keluar daripada PR Sarawak," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa DAP Sarawak DAP.Chong, yang juga anggota Parlimen Kuching MP dan anggota Dewan Undangan Negeri Kota Sentosa, berkata resolusi DAP Sarawak merupakan keputusan sebulat suara jawatankuasa DAP negeri dan mengikut struktur parti DAP, D…

Dia Bukan Tahanan Politik, Dia Adalah Penjenayah Seksual...

Image
Jangan terperdaya dengan ayat pembangkang kononnya anwar tu seorang tahanan politik, puii... anwar bukan tahanan politik tetapi dia seorang penjenayah seksual...

Malaysian Insider FITNAH Raja-Raja Melayu....

Image
Malaysian insider secara terang-terang tampa berselindung telah memFITNAH raja-raja melayu melalui satu artikel bertajuk "Majlis Raja-raja tolak pindaan laksana hudud, kata sumber"..
Tak pasti sama ada malaysia insider benar-benar memetik dari sumber atau sebenarnya sumber yang di maksudkan itu adalah wartawan malaysian insider sendiri...
Mesyuarat majlis raja-raja bersidang selama dua hari 11- 12 mac 2015 sedangkan pas kelantan membentangkan hukum hudud dalam sidang dun mereka pada 18 mac, seminggu selepas berakhirnya mesyuarat majlis raja-raja...
Bagai mana majlis raja-raja boleh menolak sesuatu perkara yang mereka tidak bincang pun dalam mesyuarat mereka lagi pun enakmen hudud itu masih lagi belum di bentangkan di dewan undangan negeri kelantan...

Tuduhan malaysian insider cukup jahat dan keterlaluan, pihak berkuasa patut memanggil wartawan yang menulis artikel itu...

Wan Azizah Di Hadapan 80 Ribu Audience Semalam...

Image
Nasib pkr selepas mereka bersepakan dengan dap menolak Hukum ALLAH...

Dikatakan yang hadi mendengar ceramah wan azizah ialah hantu, jin, syaitan dan segala spisis mahkluk sama macam wan azizah...

Lokasi kuala terengganu...



Ridhuan Tee Menceritakan Memang Peniaga CINA Suka MENIPU...

Image
ULTRA kiasu terus menekan Datuk Seri Ismail Sabri, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, agar meminta maaf ke atas kenyataannya, iaitu mengenai kenaikan harga, yang ditujukan khas kepada peniaga Cina yang mengambil kesempatan.
Saya amat yakin, jika Ismail meminta maaf, mereka akan bercanang dan menepuk tangan. Mereka akan jaja merata. Saya tidak nafikan memohon maaf itu satu amalan yang mulia dan amat dituntut dalam Islam. Tetapi dalam kes ini, ternyata telah dipolitikkan.
Keikhlasan dalam meminta maaf bila melibatkan perkara yang benar-benar kita berasa bertanggungjawab terhadapnya. Jangan meminta maaf hanya semata-mata untuk menjernihkan suasana. Belum tentu yang jernih akan terus jernih. Tidak mustahil yang jernih akan menjadi keruh semula.
Seperti yang telah saya ulas sebelum ini, dari segi akademik, fakta Ismail itu tidak salah. Tidak mustahil peniaga mengambil kesempatan.
Masih teringat sewaktu kecil dahulu, saya disuruh oleh arwah bapa saya, seorang peniaga kedai

Kini Sudah Jelas, Kemana Kiblat Kaum Cina Malaysia....

Image
Anda sudah boleh nampak kemana arah kiblat cina malaysia...???
Media cina tempatan memberikan lebih coverage berita kematian lim kuan yew berbanding dengan istiadat kemahkotaan sultan johor...
Kenapa media cina memberi lebih coverage kematian bapa cuvanis ini...???
Aku rasa korang tahu sendiri jawapannya....

Kit Siang Usul Kerajaan Campuran, AWAS Permainan Politik Barua Nie...

Image
Kata kit siang, Susulan keadaan tidak menentu politik Malaysia, pemimpin popular DAP Lim Kit Siang mengusulkan pembentukan sebuah kerajaan persekutuan campuran untuk “Selamatkan Malaysia”.
'Tiba-tiba, politik Malaysia di kedua-dua belah kelihatan berada dalam keadaan terumbang ambing,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Sebenarnya tak ada yang terumbang ambing pun, kalau nampak terumbang ambing adalah pakatan, di satu pihak menyokong pelaksanaan hudud, di satu pihak lagi menentang keras pelaksanaan hukum itu...
Yang terumbang ambing sekarang ini adalah pakatan, sekiranya umno turut menyokong hudud, maka peralihan sokongan orang melayu kepada umno dan plan penyatuan antara umno dan pas akan jadi kenyataan, itu sebenarnya yang merisaukan kit siang...
Mereka tahu, kalau dua parti terbesar orang melayu ini bersatu, maka segala perancangan dap dan mca secara senyap selama ini untuk memerintah malaysia akan berkecai...
Jadi untuk menyelamatkan bontot dia, maka di usulkan idea kerajaan ca…

PERSETANKAN DESAKAN MCA, ISU HUDUD MENYATUKAN UMAT ISLAM/MELAYU...

Image
Isu hudud adalah satu anugerah terbaik dari ALLAH untuk kita sesama Islam di malaysia bersatu...
Puak-puak kafir sudah tentu tak mahu melihat umat Islam/melayu di malaysia ini bersatu, bagi mereka, jika umat Islam/melayu bersatu, maka peluang untuk mereka merampas kuasa amat tipis...
Jadi pelbagai alasan yang mereka berikan, contoh seperti semalam, ada sorang senator dari mca, menemplak ismail sabri kononnya ismail sabri tidak faham perlembagaan dan tidak mempunyai falsafah politik kerana menyokong hukum hudud...
Pada aku senator koh chin wah yang menemplak ismail sabri ini orang yang tak ada falsafah politik dan tak reti perlembagaan...

HINA HUKUM ALLAH. BERANI KE SKMM & JABATAN PENYIARAN TARIK BALIK LESEN PENYIARAN LESEN RADIO BFM...???

Image
Radio BFM dimiliki oleh Tong Kooi Ong menerusi pegangan 50.1% dan dia ini adalah sekutu utama Anwar Ibrahim..Strategi radio BFM adalah membawa isu sensitif dan perkauman untuk dibincangkan,lepas itu biar para pendengar pula membincangkan isu itu secara bebas..
Walaupun BFM telah minta maaf tetapi BFM meraih populariti dek isu ini manakala anak muda bernama Aishah yg tersalah didikan telah menerima akibatnya.
BFM mempuyai agenda tersirat DAP utk terapkan ideolagi negatif kpd agama,bangsa dan negara.Jangan benarkan Dap lahirkan generasi Islam liberal sebagai senjata untuk menyerang orang Islam yang lain.

Apa Kata Mereka Mengenai GST...

Image
Apa kata mereka mengenai GST...


Apa Salah Bangsa Melayu...???

Image
Saya pasti anda semua sudah maklum akan pembantaian terhadap raja-raja Melayu dan golongan bangsawan Melayu terpelajar di Sumatera dan Kalimantan oleh pihak yang mendakwa kononnya sebagai golongan Nasionalis Indonesia sekitar 1946 dan 1960-an. Di bawah adalah ringkasan kepada peristiwa-peristiwa sadis yang berlaku di kerajaan-kerajaan Melayu Islam yang telah diserang oleh manusia-manusia kejam ini. Peristiwa ini berlaku hampir serentak di Sumatera iaitu pada 3 Mac 1946 dan kemudiannya pada 1960-an di sebuah kerajaan Melayu di Kalimantan.

Bantah Ikut Saluran Yang Betul, Jangan Jadi Anwar Ikut Saluran Tak Betul

Image
Bantah persempadanan semula dengan turun ke jalan raya, itu pandangan pakatan pembanggang...


Buat apa turun ke jalan raya. sedangkan pihak SPR sudah bagi cukup ruang dan peluang untuk buat bantahan, ikutlah saluran yang betul, jangan jadi macam anwar ikut saluran salah...
Lagi satu, kalau nak bantah pun, biarlah orang itu pengundi di kawasan yang di bantah tu, jangan pulak bila nak nampak ramai, orang luar di import, contoh terbaik seperti di sarawak, bila mana pkr sarawak mengimport berpuluh pengundi dari semenanjung semata-mata untuk menunjukan kononnya pengundi di situ tak puas hati dengan persempadanan semula yang di buat oleh SPR...
Bayangkan, nurul izah, tony pua dan beberapa lagi pemimpin pembanggang yang mengundi di semenanjung pergi membantah untuk dun simunjan di sarawak?

Sape Nak Tengok Nurul Izah Menangis Dalam Parlimen??? Ini Videonya....

Image
Kalau dulu semasa anwar masih hidup dalam parlimen, nurul izah akan di lindungi oleh bapaknya, kalau nurul izah teruk kena tibai, anwar akan bangun pertahankan anaknya dan bila izah tak ada modal untuk tibai kerajaan, anwar akan bantu anaknya dengan bagi point-point penting, tetapi kini, nurul izah keseorangan dalam parlimen, ahli parlimen otai-otai seperti kit siang, guan eng dan lain-lain langsung tidak membantu izah bila dia di tibai oleh mp pengerang, azalina othman said...
Akhirnya nurul izah duduk dan menangis....

Hanya Orang Tidak Waras Terima Pencalonan Lawan Hadi Awang...

Image
Penolong Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan menyifatkan hanya individu yang tidak rasional akan menerima pencalonan untuk mencabar kedudukan Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Presiden PAS. Beliau berkata secara tradisinya, seseorang presiden PAS tidak pernah dicabar oleh mana-mana individu lain kecuali transisi kepimpinan dilakukan atas sebab mengisi kekosongan seperti kematian. "Secara rasionalnya, tiada sesiapa yang akan menerima pencalonan bagi mencabar Abdul Hadi pada pemilihan kali ini melainkan mereka yang tidak munasabah sahaja akan berbuat demikian," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini. Takiyuddin yang juga Anggota Parlimen PAS Kota Bharu mengulas tindakan PAS Kota Baharu yang mencalonkan Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man bagi jawatan Presiden PAS namun beliau menolaknya semalam. Beliau berkata Abdul Hadi masih berkelayakan untuk menerajui tugas sebagai presiden parti itu dan tiada keperluan untuk mencabar jawatan nombor satu i…

Pesawat Apa Yang Akan Ganti MiG-29N...??

Image
Sehingga artikel ini di tulis, masih belum ada sebarang maklumat atau berita yang  rasmi sama ada pesawat Multi Role Combat Aircraft MRCA akan di beli bagi menggantikan MiG-29N yang sudah menghampiri tamat tempoh perkhidmatannya pada hujung tahun ini...
Tetapi ada sumber yang mengatakan berkemungkinan besar semasa LIMA 2015 nanti, akan ada keputusan bakal dibuat untuk pemilihan dan pembelian MRCA bagi menggantikan MiG-29N... 
Malah ada juga sumber yang mangatakan keputusan pembelian pesawat hanya akan dibuat semasa pembentangan bajet RMK-11 pada tahun ini atau semasa awal RMK-11 nanti...
Namun jika keputusannya masih tiada semasa berlangsungnya LIMA 2015 dan selepas

Ku Sangkakan Mat Sabu, Rupenye, Tuan Ibrahim Nak "LANGGAR HADI"

Image
11 dari 13 orang jawatankuasa pas kawasan kota bharu telah mencolankan naib presiden pas, tuan ibrahim tuan man sebagai calon presiden parti dalam satu mesyuarat khas pas kota bharu kelmarin...
Menurut yang di pertua pas kawasan kota bharu, ia dibuat berikutan hadi kini sudah semakin uzura dan dia berkeyakinan keputusan untuk tuan ibrahim menggantikan hadi  itu akan dipersetujui presiden parti.
"Kami yakin dengan kemampuan tuan ibrahim yang berpengalaman dalam parti selain banyak mendapat tunjuk ajar dan menjadi anak didik hadi," katanya dalam sidang media kelmarin...
Dan beliau menambah, kami juga yakin hadi juga tidak akan mempertahankan jawatan itu dan memberi laluan kepada orang lain," katanya.

VIDEO: Bekas Boss Kit Siang, Lee Kyuan Yew Menghina Agama Islam, Bangsa Melayu & Tunku Abdul Rahman...

Image
Gaya pemikiran lee kyuan yew inilah yang hendak di bawa oleh kit siang dan DAP ke tanah melayu, menidakkan hak agama Islam dan bangsa melayu...

Bila si tua kutuk nie nak mampos pon aku tak tau...

VIDEO CINABENG Menghasut Rakyat Merusuh, Pandai-Pandai Korang Laa...

Image
Nama CINABENG nie Hew Kuan Yew @ Superman, dia nie ketua publisiti DAP.

Pandai-pandai korang la nak buat apa pun lepas tengok video nie...

Stopa Ali Confident Mat Sabu Tak "LANGGAR HAJI HADI"

Image
Kelmarin stopa ali kata, kedudukan hadi awang tidak akan dicabar. tanpa ragu-ragu, beliau malah berani menyebut sebagai jaminan bahawa hadi awang akan kekal sebagai presiden pas selepas muktamar pemilihan  pada jun ini. confident betul stopa ali...
Rupa-rupanya, keyakinan stopa ali itu hanya bersandar pada tradisi bahawa selama ini, iaitu sejak bermula era kepimpinan ulama pas pada 1983, jawatan presiden tidak pernah dicabar. betullah itu...
Mungkin apa yang akan berlaku dalam pas pada pemilihan kali ini sama seperti apa yang pernah dibuat oleh anwar ibrahim dulu, mulut anwar kata dia takakan mencabar tun ghafar untuk kerusi naib presiden umno, dalam masa yang sama juga segala jentera dan banker anwar telah turun ke bahagian-bahagian berkempen untuk anwar...
Dalam kenyataan kelmarin, stopa ali dengan penuh confident berkata hadi awang pasti tidak akan dicabar, stopa ali juga turut berani meramalkan bahawa besar kemungkinan jawatan timbalan presiden yang kini disandang oleh mat sabu, …

Salahkan Pakatan, Laporan Persempadanan Semula Pilihanraya Negeri Sarawak Tak Boleh Masuk Parlimen...

Image
Laporan akhir persempadanan semula bahagian-bahagian pilihan raya negeri Sarawak tidak dapat dibentangkan pada persidangan Dewan Rakyat yang akan bermula Isnin depan, berikutan sesi pendengaran bantahan awam, belum selesai.
Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata setakat ini masih terdapat 10 lagi bantahan yang belum melalui proses pendengaran.
"Syor persempadanan semula itu menerima 64 bantahan tetapi hasil semakan SPR mendapati hanya 41 yang memenuhi syarat bantahan.

Mana Lebih Hina? Roti Jala Cicah Kari Atau Muhammad Macam Mat-Mat Dekat Kampung...???

Image
Menurut ustaz kazim, "roti jala cicah kuah kari seperti yang pernah dia sebutkan dalam ceramah dia dulu hanyalah sebagai perumpamaan, katanya, "Saya cuma kata roti jala pun boleh dijadikan hidangan dalam kenduri masyarakat Islam, untuk bagi orang faham,"...
Apa daa... roti jala punya hal pon nak gaduh...
Dulu ada seorang ustaz yang bergelar ulama pernah mengatakan Muhammad Rasulullah SAW bila mana sebelum diangkat menjadi Nabi, dia sama macam mat-mat yang duduk dekat kampung, malah ustaz tu kata lagi, Muhammad di lantik menjadi nabi apa bila umurnya memcecah 40 tahun, sedangkan dalam sirah nabi ada menyatakan banyak kejadian-kejadian pelik berlaku sebelum, sesudah dan semasa membesarnya nabi Muhammad ini, mana mungkin Muhammad yang menjadi penghulu segala nabi itu sama macam mat-mat dekat kampung? bab ini aku tak dengar pulak sanggahan dari mufti perlis yang baru ni... klik sini&sini

Minum Teh Dengan YDP Agong, Bila KDN Nak Bagi Kata Putus...?

Image
Si banduan penjenayah seks, anwar ibrahim merengek-rengek nak pi minum teh dengan YDP Agong, dia masih belum sedar yang dia kini sudah terlucut dan hilang haknya menjadi wakil rakyat dan ketua pembangkang...
Jadi atas alasan apa dia nak pi minum teh dengan YDP Agong...?
Dia kini banduan, apa level ketua negara nak minum teh dengan seorang banduan pesalah seksual...
Pihak kementerian dalam negeri masih lagi belum memberikan jawapan sama ada di benarkan atau tidak si banduan pesalah seks itu keluar dan minum teh bersama YDP Agong...
Kenapa lambat sangat pihak KDN dan Menterinya memberikan jawapan? nak tunggu sampai bila?
Benar seperti kata AG, dalam kes ini yang berkuasa penuh adalah KDN, tetapi jawapan dari KDN amat longlai, ntah la, mungkin menteri KDN yang ada sekarang ini telah mewarisi kesengalan menteri KDN yang terdahulu, tidak firm dalam membuat keputusan macam ni...

Pihak Penjara Sungai Buloh Sudah Termakan LAKONAN Anwar, Dia Kini Tidor Di Hospital...

Image
Pihak penjara dalam suratnya bertarikh 2 mac 2015 dalam muka surat ke 2, telah mengesahkan yang anwar ibrahim kini tinggal di hospital penjara sungai buloh, menurut jabatan penjara, atas syor dari pakar perubatan, anwar di tempatkan di dalam hospital penjara...
Soalnya sekarang, adakah benar anwar sakit? atau ianya hanya satu lakonan anwar seperti yang pernah kita tengok dulu, takan selepas segala temberang anwar di dedahkan, doktor di hospital penjara sungai buloh masih lagi terpedaya dengan tipu helah dan lakonan anwar... aku tak paham...

Nurul Izah Tak Paham Maksud "Inkuiri Awam", Bila Tak Paham Dia Fitnah Je La SPR...

Image
Penggunaan  istilah 'Inkuiri Awam (Public Inquiry)  dalam urusan Persempadanan Semula Bahagian Pilihan Raya seperti yang kerap di mainkan oleh pihak pembangkang dan media pro- pembangkang adalah tidak tepat dan berniat jahat hanya untuk mengelirukan rakyat.
Istilah sebenar mengikut Seksyen 5, Bahagian Dua Jadual ke 13 Perlembagaan Persekutuan adalah 'Siasatan Tempatan' (Local Inquiry) yang mana ia adalah siasatan secara tertutup yang hanya melibatkan Kerajaan Negeri/ Pengundi di kawasan itu/ Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di bahagian pilihanraya berkenaan  yang membantah Syor Persempadanan Semula yg dicadangkan oleh SPR.
Ia bukanlah satu proses Siasatan yang tidak terbuka kepada umum yang seperti di mainkan oleh Pembangkang, kononnya semua orang dari seluruh negara boleh membuat bantahan.
Hanya pengundi di kawasan itu sahaja yang akan di libatkan dalam proses siasatan tempatan itu nanti, sebagai contoh, takanlah nurul izah yang mengundi di lembah pantai, kuala lumpur layak…