Posts

Showing posts from January, 2011

Keputusan PRK Tenang. Ulasan Ahmad Mazlan.

Image
Ulasan ketua penerangan umno malaysia, datuk ahmad mazlan mengenai kemenangan calon bn, azhar ibrahim.

ALLAH Masih Sayangkan BN, Menang Di Tenang.

Image
KEPUTUSAN TIDAK RASMI PRK DUN TENANG JAM 7.34 PM

BARISAN NASIONAL: 6698

PARTI ISLE SE-MALAYSIA: 2992

MAJORITI: 3706

UNDI ROSAK: 115

sumber dari ketua penerangan umno malaysia, datuk ahmad maslan.

KEPUTUSAN TERKINI PRK TENANG.

TERKINI JAM 6.49PM

BN. 6027

PAS. 2331

MAJORITI. 3637

sila refresh / reload setiap 5 minit


TERKINI: Keputusan PRK Tenang.

Keseluruhan :

BN : 3147
PAS : 1092

PETI UNDI Tenang Station

BN: 746
PAS: 352

PETI UNDI Pekan Air Panas

BN: 220
PAS: 48

PETI UNDI Ladang Labis Utara

BN : 152
PAS: 40

PETI UNDI Felda Tenang

BN: 950
PAS: 160

PETI UNDI Bukit Dato.

BN : 352
PAS : 99

KEPUTUSAN TIDAK RASMI SETAKAT JAM 6.30 PETANG

Bandar Labis Tengah: Semua Saluran.

BN. 365
PAS. 801


Bandar Labis Tengah: SALURAN 1

BN. 64
PAS. 123

Bandar Labis Tengah: SALURAN 4

BN. 90
PAS. 209



BARISAN NASIONAL = 115

PAS = 3

MAJORITI = 112

SILA REFRESH SETIAP 5 MINIT.

TPM Pun Redah Banjir, Mana Anwar Dan Nik Ajis???

Image
Kalau TPM boleh redah banjir untuk melihat keadaan penduduk di tenang, mana perginya anwar ibrahim, nik ajis, hadi awang dan kit siang, tengah syok dok melepak kat hotel ke? macm ni ke nak jadi pemimpin.... memang patut rakyat tenang tolak pemimpin macam empat ekor tu.tpm bertopi biru meredah banjir di kg tenang.

Peratusan Penuh Keluar Mengundi Hari Ini...

5pm 71.71% / 10579voters;

4pm 68.68%

3pm 65.19%

2pm 61.17%

1pm 55.36%

12pm 48.93%

11am 38.66%

10am 24.34%

9am 10.68%

Pratusan Keluar Mengundi Setakat Jam 5 Petang

Image
Pratusan keluar mengundi setakat jam 5 petang ialah sebanyak 70.10% , peratusan dijangka berubah pada jam 5 petang nanti, aku akan updatekan lagi.








Last Card PAS: Fitnah Calon BN, Habis Cerita...

Image
Parti isle menggunakan kad terakhirnya bila hari ni parti isle itu memfitnah calon bn, cerita fitnah pas kononnya ada pompuan cina sebagai upah tok ai sebagai a.d.o tanah.

Yang nak tergelaknya tu, kalau betul lah si tok ai ni dapat upah pompuan cina, kenapa tak dari awal-awal lagi pas keluarkan cerita tu, kalau aku la jadi pas, lepas je penamaan calon terus aku keluarkan cerita pasal pompuan cina tu, biar tertonggeng calon bn, apa pun segala cerita skandal yang pas keluarkan ni memang mengarut, pertama, nombor bilik hotel equatorial melaka ada 4 nombor, tapi pas bagi 3 nombor je, mana lagi satu nombor, nak suruh aku chai ke? kedua, kalau betul la gambar tu gambar pompuan cina sebagai upah tok ai, itu gambar model beb... itu sebab pas tutup mata gambar pompuan tu, dia orang takut kita kenal.

Apa pun pas memang hebat buat serangan fitnah macam ni, hari tu dia palsukan surat majlis daerah labis, kemudian dia buat cerita ni pulak. macam-macam cara parti isle ni nak fitnah orang.

Kemana Normala Menghilang Semalam ??

Image
Kemana normala menghilang semalam, aku mendapat telefon dari berberapa rakan media bertanyakan di mana normala, dia sepatutnya berada di markaz muslimat pas petang semalam selepas solat jumaat dan sesi bertemu pengundi di pekan labis, tapi dia menghilangkan diri, ramai rakan-rakan media mencari dia, tapi sehingga jam 7 petang kelibat normala tak dapat dikesan.

Macam tu jugalah pagi tadi, normala sekali lagi ghaib tak tahu kemana, ini memeningkan pihak media yang nak buat liputan kempennya. malah wartawan harakah daily yang sepatutnya mengikut normala kemana sahaja dia pergi pun turut pening dengan kehilangan normala pagi tadi.

Adakah normala tertekan sekarang ni, seperti dalam artikel aku semlam, normala cukup marah dengan jentera kempen pas, korang boleh baca sini.

Apa Normala Boleh Buat Kalau Di Menang ???

Image
Apa yang boleh dibuat oleh normala kalau dia menang? jawapannya dia tak boleh buat apa-apa pun, pembangkang kata dia boleh bawak masaalah rakyat di dun tenang ke sidang dewan undangan negeri, macam mana dia nak bawa masaalah rakyat tenang sedangkan dia dan suaminya pun sendiri bermasaalah, suaminya sakit, dia tak ada peruntukan untuk buat parit, elaun yang normala bakal dapat sekiranya dia jadi adun hanya rm 4000, dengan hanya rm 4000 mampu ke dia selesaikan masaalah rakyat? jawapannya sudah tentu tak.

Johor di kuasai oleh bn, dari pentadbiran sehinggalah kewangan, maka adalah lebih baik pengundi tenang mengundi calon bn, pasal apa? pasal senang nak berurusan kalau ada apa-apa masaalah, kalau undi pas? boleh selesaikan ke masaalah tu?

Memberikan kemenangan kepada normala samalah seperti kita memberi dia gaji buta, rm 4000 yang normala dapat tiap-tiap bulan tu tak boleh selesaikan masaalah penduduk. kelak, penduduk tenang akan merungut dan akhirnya akan merujuk semula masaalah itu kepada…

GEMPAR: Apa Kesukaan Normala???

Image
Malas nak tulis artikel politik, rilek-rilek jap tengok gambo yang tak seberapa ni. tengah hari nanti aku cerita pasal normala.





TERKINI: Normala Marah Kepada Jentera PAS.

Image
Ini berdasarkan sumber dari pihak media alternatif yang mengikuti normala berkempen, diberitakan normala menyalahkan jentera kempen pas termasuk blogger dan facebooker mereka, menurut normala, diasbapkan serangan peribadi yang dibuat oleh blogger dan facebooker pas terhadap calon bn,kini segala rahsia peribadinya telah terbongkar, segala cerita-cerita mengenai kisah silamnya yang selama ini tidak diketahui umum kini telah terbongkar.

Mala berkata setiap malam dia membaca apa yang ditulis oleh media pro bn terhadap dirinya, dia berasa amat malu untuk keluar berkempen, dia bimbang rahsia yang selama ini disimpan kemas ditanya oleh orang kampung, pada mala, dia menjadi mangsa percaturan politik, disebapkan kelantangan media pas menyerang peribadi calon bn maka kini dia menjadi mangsa dan menanggung malu.

Sumber dari pihak media juga memberitahu aku tadi, mala kini sudah tidak ceria untuk turun berkempen, tidak seperti hari-hari sebelumnya, mala sejak semalam kelihatan sugul untuk turun be…

Laporan Polis Terhadap Suami Normala.

Image
Petang tadi satu laporan polis telah dibuat oleh pemuda umno bahagian labis berikutan laporan akhbar utusan malaysia (klik sini) yang menyiarkan satu berita yang menyatakan suami calon pas normala sudirman, cikgu maarof yang mengajar di sekolah tenant stesen telah mengambil cuti sakit selama lima hari bermula dari 24/1/2011 hingga 28/1/2011 kononnya dia mengalami penyakit depressive mood atau dalam bahasa melayu penyakit kemurungan.

Walaubagaimana pun dia yang bertugas sebagai guru dilihat telah bersama-sama calon yaitu isterinya pergi berkempen atas tiket pas semasa dia dalam cuti sakit, disebapkan dia menggunakan alasan sakit untuk bercuti panjang, pemuda umno bahagian labis telah membuat laporan kepada pihak polis dan meminta polis menyiasat sama ada cikgu maarof ini benar-benar sakit atau hanya menggunakan alasan sakit kerana ingin membantu isterinya yang juga calon pas berkempen.

Sekali Lagi Malaysiakini Menipu Pembacanya.

Image
Sekali lagi malaysiakini menipu, kali ini dalam artikelnya hari ini bertajuk: anwar, nik ajis terjah felda cempelak barat (klik sini) mengatakan "Jika dibandingkan ceramah lain di kawasan Felda sebelum ini, ceramah malam semalam adalah antara paling ramai hadirin". kata malaysiakini hadirin yang datang dengar ceramah tu 300 orang.

Kalau sapa yang tak tau dan tak pergi tengok ceramah tu, pasti percaya bulat-bulat apa yang malaysiakini laporkan, tapi malaysiakini silap beb, dia menipu tak bertempat, aku ada kat sana dan memang tak sampai 300 orang yang datang dengar ceramah nik ajis dan al-jub tu, aku boleh kasi korang bukti bergambar ceramah tu memang tak ramai orang datang, kalau yang bagi ramai pun adalah petugas media dan pihak polis (sb).

Korang bandingkan gambar dari malaysiakini dan gambar yang aku ambik.


Gambar dari malaysiakini, dia ambik dari depan, memang la nampak ramai, itu pun berlonggok petugas media, petugas pas dari kelantan dan polis kat depan tu, tapi di belaka…

UPDATE CERAMAH PAS: Sokongan Padu Rakyat Di Felda Cempelak Barat & Kampung Tenang.

Image
Semalam aku sempat cover dua ceramah pas, satu di felda cempelak barat dan satu lagi di kampung tenang, ceramah pas di dua-dua tempat tu ibarat hidup segan mati tak mau, sekali lagi aku kata, kalau tak di sebapkan pihak media dan polis yang turut sama datang ke ceramah tu, pasti penceramah pas akan berceramah dihadapan nyamuk, jin dan setan yang banyak memenuhi kawasan itu hee...hee... ni ada sikit gambar yang aku ambik di tempat ceramah-ceramah pas semalam.

Ini ceramah pas di felda cempelak barat, ceramah dimulakan oleh calon pas, normala, dari riak mukanya dia nampak stress, tension dan bengang pasal tak ramai orang yang datang ceramah pas, walau pun pas membawa nik ajis dan anwar, orang felda malas nak dengar ceramah si pembohong dan si kaki temberang ni.
Muka normala dari dekat, boleh tahan juga ekk... hanipa maidin dalam ceramahnya meminta pengundi memilih normala, kata hanipa "kita kena undi cikgu mala pasal dia barang baik" apa maksud barang baik tu? hanya hanipa je …

PENDEDAHAN: Kisah Benar Pasal Perkahwinan Normala.

Image
Ada berberapa cerita-cerita menarik mengenai normala sudirman, calon pas prk tenang, normala di labelkan maksum oleh kesemua pemimpin pas, dia dikatakan lemah lembut, ringan tulang, sopan santun dan warak, itu hanyalah lakonan normala semata-mata untuk menagih undi, tapi sebenarnya perwatakan normala jauh berlainan sekali. ok lah aku kutip sehala info ini dari orang sekeliling normala di felcra sekijang.

Semua orang tahu, normala ni pernah berkahwain dua kali, kali pertama dengan seorang perkerja fast food yang bernama abdul rahman, selepas berkahwin dengan rahman, normala diterima masuk ke maktab perguruan tengku bainun penang walaupun keputusan spm normala ni hanya s.a.p, macam mana normala dapat masuk maktab perguruan? bapak dia minta bantuan dari orang umno. rumahtangga normala bergoncang apa bila dia mengenali maarof masa sama-sama belajar di maktab perguruan, setelah berberapa bulan di maktab, abdul rahman mendapat satu panggilan telefon dari normala untuk meminta cerai. soalnya …

GEMPAR: Penipuan Suami Normala Di Dedahkan.

Image
Suami normala calon pas sanggup menipu doktor kerajaan, dia mintak cuti sakit semata-mata untuk membantu isterinya kempen menentang calon kerajaan umno/bn.

Kenapa maarof tak mintak cuti tahunan atau cuti tampa gaji? kenapa dia harus menipu dengan meminta doktor mengeluarkan cuti sakit, adakah maarof benar-benar sakit? kalau ya maarof sakit, dia semestinya duduk dirumah tapi dia kerap kelihatan menemani isterinya berkempen. tengok gambar atas, dia sanggup menipu sakit, ada nampak macam orang sakit tak maarof tu?

Jadi inilah perangai puak-puak pas, sanggup menipu untuk kepentingan sendiri, di sini aku sertakan 2 keping surat mc maarof, surat mc ke2 dia dapat cuti sampai 28/1/2011, aku tak pasti sama ada maarof akan menipu lagi dengan menyambung mc nya sehingga hari pilihanraya. kalu dah mc tu duduk rumah je la, yang pi berkempen tu buat apa....

Sekali Lagi UMNO Di Kafirkan Oleh PAS.

Image
Haram syarie undi umno dan wajib (baca) wajib syarie undi pas, inilah fatwa terbaru yang pas keluarkan untuk menagih undi orang melayu di dun tenang, fatwa suka hati mak bapak orang pas, fatwa ni dikeluarkan oleh nizar lambai bekas menteri besar perak.

Nik ajis merestui fatwa yang dikeluarkan oleh nizar, malam semalam nik ajis mengatakan yang normala mampu mentadbir bumi allah, cukup bertentangan sekali dengan kenyataan yang nik ajis pernah keluarkan dulu bahawa orang perempuan tidak boleh bertanding pilihanraya kerana suara perempuan adalah aurat dan perempuan tak layak menjadi pemimpin. sekarang semuanya dah terbalik, demi cita-cita dap, pas sanggup gadaikan prinsip dan agama.


Mala Ohh Mala Kenapa Kau Malas Sangat???

Image
Calon pas normala sudirman yang selama ini digambarkan oleh media pakatan haram sebagai seorang yang lemah lembut dan ringan tulang, punya lah nak tunjuk yang diri dia tu rajin sampaikan dia tak menyempat nak angkat tangan untuk berdoa, nak tunjuk rajin punya pasal dia tak berdoa, tapi pi senduk lauk ketika orang sedang berdoa. klik sini untuk bukti bergambar.

Semalam segala cerita yang enak-enak pasal si mala ni terbongkar, sikap elitis dan hipokritnya ditunjukan di kampung paya merah, ketika pengundi disana terpaksa mengharungi banjir setinggi paras lutut, normala dikatakan hanya memandang mangsa banjir itu dari jauh sahaja, kenapa mala tak turut sama membantu mangsa banjir disana? bukannya diaorang nak suruh mala angkat barang yang berat-berat, tapi cukup setakat membantu mereka angkat barang yang ringan-ringan atau dekati mereka dan bertanya khabar.

Jadi inilah sebenarnya perangai calon pas yang dikatakan baik, lemah lembut dan ringan tulang, ni belum jadi adun dah malas agaknya kal…

Ciss... Tergamak Malaysiakini Menipu Pembacanya.

Image
Malaysiakini menipu pembaca setianya, malah pembaca yang menjadi pelangannya pun turut di tipu hidup-hidup oleh editor malaysiakini, ceramah guan eng di felda cempelak kelmarin memang tak dapat sambutan, aku berani beri jaminan, kalau petugas media dan anggota polis tak datang, aku yakin tak sampai 10 orang yang datang untuk dengar ceramah guan eng.

Malaysiakini dalam beritanya bertajuk kumpulan berbaju t-bn ganggu ceramah guan eng (klik sini) menunjukan orang ramai penuh didepan pentas ketika guan eng berceramah, aku tak pasti kat mana malaysiakini kutip gambar cina bodoh tu berceramah, tapi apa yang pasti, mereka-mereka yang duduk di depan pentas kebanyakannya cina, takan kawasan felda cina boleh boleh masuk dengan pakai seluar pendek je kut. tengok gambar atas dan bandingkan dengan gambar yang aku ambik masa cina tu tengah ceramah kat felda cempelak.

Apa pun malaysiakini memang menipu pembacanya, tak taulah aku kalau guan eng bayar kat malaysiakini sejumlah wang untuk cover malu kera…