Posts

Showing posts from November, 2013

Bukti Benarlah Seperti Dakwaan Faekah, Azmin Ali Memang SARKAS...

Image
Hari tu dialah yang melompat-lompat bantah kenaikan elaun untuk adun, exco, speaker dan menteri besar.

Dia jugalah yang kata, kenaikan itu terlalu melampau dan membazirkan duit rakyat.

Tapi dia hanya berani di hadapan wartawan aje, apa bila di dalam dewan, dia menikus senyap sunyi tak berkata sepatah pun...

Perbuatan azmin itu bukan di tegur oleh wakil bn, tapi ia di tegur oleh bekas speaker teng chan kim (dap-sungai pinang), kata teng, “Dia (Azmin) ada dalam Dewan bila kenaikan gaji itu dibacakan dan diluluskan. Dia tidak berkata apa-apa walau sepatah pun…,” katanya.

Ha..ha...ha.. betul la kata faekah, azmin ali sarkas...


Yuktes Vijay Dedahkan Tahap Metaliti Penyokong Pakatan Taik...

Image
Siapa yuktes vijay nie..?
Dia adalah pembantu kepada sankara nair yang menjadi peguam bela anwar sewaktu kes anwar meliwat saiful dulu dan dia jugalah yang mendedahkan sankara berkomplot dengan anwar menggunakan chegu bard supaya segera mendapatkan sijil cuti sakit (mc) dengan apa cara sekali pun...
Kali ini yuktes dedahkan pula tahap mentaliti penyokong pakatan taik yang secara terang-terang menolak segala bentuk fakta benar yang di keluarkan oleh kerajan dan badan antarabangsa, mereka lebih mempercayai mat sabu dan menganggap mat sabu sebagai sumber tepat lagi sahih...
Kata yuktes dalam facebooknya...
keputusan yang saya ambil setelah berdebat dgn beberapa penyokong pakatan tentang ekonomi negara...
saya tunjuk bukti guna laman rasmi bank negara...  dia kata bank negara kroni bn...  saya tunjuk bukti dgn dokumen cia amerika.. . dia kata cia dibeli bn...  saya tunjuk laporan audit negara...  dia kata auditor general macai bn.... akhir sekali saya tunjuk dia laporan imf, dia kata bn dan i…

PAS Pulak Ajak UMNO Muzakarah. Apa Pendapat Anda...

Image
Aku minta pendapat korang semua pasal tetiba pas ajak umno bermuzakarah.

Apa Game Yang Najib Tengah Main Nie...???

Image
Semua orang tahu, orang Islam di malaysia kebanyakannya memilih untuk membayar zakat dari membayar cukai pendapatan dan umum mengetahui orang cina adalah kaum yang terbesar penyumbang cukai kepada negara.
Jadi untuk apa najib keluarkan kenyataan "siapa dengan sengaja tak bayar cukai adalah pengkhianat negara" 
Bagi orang cina, sudah tentu mereka merasakan diri mereka lebih patriotik dari orang melayu, seperti yang di kupas oleh zaid ibrahim dalam artikelnya di bawah...

Jadi siapa yang tersenyum lebar sekarang dan perlu ke najib keluarkan kenyataan macam tu...???


Analisa Kekalahan Mengejut Mahfudz Omar

Image
Mahfudz omar kalah dalam perebutan jawatan naib presiden pas, ia satu yang amat mengejutkan memandangkan mahfudz cukup perform dalam pas.
Tapi kenapa mahfudz kalah?
Jawapannya para perwakilan pas tak mau ada naib presiden bodoh macam mahfudz, mereka malu apa bila seorang berjawatan naib presiden eja "lunch" jadi "launch"
Hahahahaha.....

Nurul Izzah Bengang, Rafizi Kecewa, Anwar Tak Iktiraf Mereka Sebagai Pemimpin Pakatan...

Image
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata dakwaan bahawa 40,000 pengundi hantu dari Bangladesh turun mengundi dalam pilihan raya lalu mula ditimbulkan oleh penulis blog pro-Umno dan bukannya oleh pemimpin Pakatan Rakyat.

Katanya, beliau telah membuat semakan dan mendapati pemimpin Pakatan Rakyat tidak pernah membuat kenyataan seperti itu.

"Kita dah buat kajian, ada tak kenyataan begini? Tidak ada.

"Rupanya yang bawa (kenyataan) itu bloggers Umno.

Hahahahahahah.... Anwar dah nyanyok dah tua dan dah nak mampos...

Habis hamlau dua ekor nie sape? bukan pemimpin pakatan rakyat??



Ketua Dewan Ulama PAS Kata Pelaksanaan Hudud Tak Bertentangan Dengan Perlembagaan

Image
Ini petikan ucapan ketua dewan ulama PAS pusat di muktamar tadi.
PAS telah menjalankan kewajipannya yang diarahkan oleh Allah apabila telah menjadikan undang-undang jenayah Islam sebagai sebahagian daripada undang-undang negeri di Kelantan pada tahun 1993 menerusi Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan Terengganu pada tahun 2003 menerusi Enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003. 
Demikian ditegaskan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP), Datuk Ustaz Harun Taib dalam ucaptama pada muktamar tahunan dewan itu kali ke-52 di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam, di sini pagi ini.
“Sejak 1992 lagi saya menegaskan bahawa Enakmen Jenayah Syariah II tidak bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia dan boleh dilaksanakan di Kelantan,” ujarnya.
Jadi kenapa pas masih berdolak dalih lagi dalam melaksanakan hukum dudu, rupanya harun taib sudah confirmkan yang pelaksanaan hudud boleh di buat di negeri kelantan, tapi tak taulah pas tetap menyalahkan umno/bn dan perlembagaan persekutuan sebagai punca hudu…

Aziz Kaprawi Pemikiran Mu Setaraf Sir Isaac Newton.

Image
Aku memang tak kenal siapa aziz kaprawi nie, macam juga aku tak kenal siapa sir isaac newton, tapi bila aku baca buku sains yang mengatakan isaac newton lah orang menemui hukum graviti selepas dia melihat sebiji apple luruh dan jatuh gedebuk ke tanah...
Bergitu juga dengan aziz kaprawi, aku tak kenal siapa mamat nie dan dari mana dia datang, tapi selepas baca kenyataanya dia dalam utusan cara bagai mana untuk mengrade golongan pertengan yang di keluarkan oleh utusan berbunyi bergini "Golongan pertengahan yang saya maksudkan merujuk kepada orang Melayu yang boleh miliki kereta Mercedes-Benz, ada rumah banglo, mempunyai harta yang kata orang antara RM2 juta hingga RM3 juta." pada aku menarik...
Di tambah penemuannya yang terbaru beberapa hari lepas yang dilihat mampu menyelamatkan berjuta-juta nyawa manusia yang kerap mati di jalan raya bahawa kereta yang berusia 12 tahun ke atas perlu di tukar kerana sudah tidak selamat lagi berada di jalan raya, pada aku ianya cukup 'br…

Cina Bagi Ikan Patin Dan Talapia Makan Usus Babi, Kemudian Jual Pada Melayu...

Image
"kenapa tidak boleh beri makan usus babi pada ikan saya? bukankah kami sudah bayar cukai, sepatutnya ini hak kami dan hak rakyat untuk beri makan usus pada ikan. Yang tak boleh makan babi itu hanyalah Melayu. Jadi itu adalah masalah peribadi, mana boleh tangkap saya gunakan masalah peribadi. Lagipun tiada Melayu mati lagi makan ikan saya ini. Jika ikan saya tak boleh beri makan usus babi, inilah punca rasis."
"You kena beri kebebasan untuk kami beri makan apa sahaja, kerana kami sudah bayar cukai. lesen berniaga nanti saya apply la, ramai juga orang tak apply lesen, betul double standard la you ni! janganlah menidakkan hak orang cina. apa guna orang cina bayar cukai jika tak boleh beri ikan saya makan usus babi? Wakil Rakyat Rawang pun tidak marah, you mau kacau pula!" -kata pemilik pengusaha cina tersebut.
Perang mulut berlaku apabila seorang pemilik perusahaan pemprosesan babi milik cina tanpa lesen menjadikan organ dalaman iaitu usus babi sebagai makanan ternak…

Siapa Timbalan Ketua UMNO Bahagian Di Tahan SPRM Di LCCT ???

Aku dapat maklumat seorang timbalan ketua umno bahagian di perak di tahan oleh SPRM berhubung kes rasuah sewaktu pemilihan yang lepas...

Di katakan ditahan bersama dengan beberapa orang lagi di LCCT selepas pulang dari bandung, indonesia, dia di soal siasat selama tiga jam, berhubung kes itu.

Menurut sumber juga, pada minggu lepas, dia telah memberi RM 5000 kepada ketua kampung dan penghulu yang memberi undi kepada dia dan selepas itu membawa lebih kurang duapuluh orang perwakilan ke bercuti ke bandung.

Bila dah terkantoi, dia cuba menggunakan pengaruh datuk husni hanazlah supaya masuk campur dan membantu beliau.

Soalnya kenapa minta tolong datuk husni? jangan lah libatkan orang lain bila dah katoi, sendiri buat hal sendiri tanggung la dan aku harap jangan ada la pemimpin tertinggi umno yang masuk campur dalam kes-kes rasuah seperti ini.

Ingat umno sudah lama terpalit dengan kes rasuah dan umno hampir-hampir tumbang dengan rasuah, maka takan umno masih lagi nak simpan pemimpin yang ka…

Pemilihan Timbalan Presiden PAS, Antara Sunnah Lawan Syiah, Siapa Menang ???

Image
Pemilihan untuk jawatan timbalan presiden pas makin hangat, antara calon Ahli Sunnah nik amar lawan calon syiah mat sabu, agak-agak korang siapa yang perwakilan pas akan pilih...???
Pertandingan merebut jawatan timbalan presiden kali ini cukup menarik, ia akan menentukan nasib pas, sama ada pas kekal sebagai sebuah parti Ahli sunnah atau pas akan menjadi sebuah parti syiah yang akan bersekongkol dengan puak-puak liberal dalam pakatan...
Kemana hala tuju pas selepas ini? klik sini

KANTOI: Giant Hypermarket Menipu Harga Barang...

Image
Nah.. lain harga pada rak dan lain pula harga dalam resit, tak taulah kalau ada yang bingai kata harga ini termasuk GST, kalau harga tu termasuk GST kenapa harga di rak barang berbeza?
Apa pun kita sebagai pengguna harus bijak dalam berbelanja...
Pendedahan lanjut pasal giant menipu pengguna korangklik sini

Cina Maki Azan, Kristian Nak Guna Kalimah Allah, Mana Perginya Telor Umat Islam???

Image
Bro Sebastian,
Aku dapat berita ni dari penduduk Taman Tasik Prima sendiri. Aku tanya sendiri pada penduduk yang buat report Polis berkenaan cina yang minta azan diperlahankan tu. Kebetulan aku singgah sembahyang di surau ar rahman tu. 
Sebenarnya cina tu tak minta pun azan tu diperlahankan. Cina tu tak pergi ke surau tu pun. Tapi cina ni buat tindakan yang lebih kurang ajar. Cina ni maki hamun masa orang tengah azan. Maknanya lebih kurang ajar la sebab semua orang dengar dia maki azan tu. kalau dia pergi surau cakap elok-elok dengan ajk surau kira ok lagi. Penduduk ini cerita perkara ni dah lama berlaku. Dekat setahun perkara ni berlaku. 
Mula-mula cina ni maki jerit-jerit masa azan subuh je. Penduduk ni tak tau cina mana satu yang jerit. Tapi nak ditunjukkan Allah, suatu hari (hari kejadian) cina ni jerit maki masa azan maghrib. Orang surau pergi ke rumah cina ni dan berlaku pertengkaran dengan keluarga cina ni.
Cina ni pun tak mengalah dan tak minta maaf. Jadi, esoknya ajk surau p…

Pakatan Rakyat Akan Bela Pembunuh Pekerja Ambank...

Image
Aku betul tak faham kenapa ramai sangat yang gembira bila suspek utama kes pembunuhan seorang pegawai Ambank di Subang Jaya pada 23 Oktober yang lepas berjaya ditangkap polis.  
Termasuklah yang menyatakan kegembiraan itu semalam ialah Najib Tun Razak!!
Ini biasalah, orang macam Najib memang kemaruk publisiti politik, walhal dia bukan Menteri Dalam Negeri pun, tak tahu apa yang kecoh sangat.  Zahid Hamidi pun tak cakap apa-apa.
Seolahnya suspek yang dikenali sebagai Ardi itu telah pun didapati bersalah atas kesalahan tersebut dan sedang menunggu tarikh untuk digantung saja layaknya.
Kita sebenarnya tidak tahu sama ada Ardi benar-benar bersalah atau tidak.  Tekanan dari masyarakat dan pemimpin gila publisiti macam Najib, yang dihadapi pihak polis untuk menyelesaikan kes ini dengan segera, memungkinkan orang yang tidak bersalah ditangkap.
Lagipun dari segi perundangan, CCTV dan sebagainya ini bukan bukti sahih yang mengatakan Ardi ini bersalah.  Kalau bukti CCTV saja sudah cukup, Mahka…

PANAS: 76 Ketua UMNO Cawangan Di Sepang Kena Ugut Tandatangan Surat Ini...

Image
Mereka paksa 76 ketua umno cawangan di sepang supaya tandatangan surat ini...  apa motif mereka buat macam tu?
Nak tau cerita selanjutnya klik sini & sini

Kebodohan Noh Omar Boleh Menyebabkan UMNO Sekali Lagi Di Haramkan...

Image
Pada 12 Oktober 2013 Pergerakan Pemuda UMNO dan Puteri Bahagian Sepang telah mengadakan persidangan mereka sepertimana yang ditetapkan oleh Majlis Tertinggi UMNO.
Bagaimanapun selepas selesai persidangan kedua-dua sayap tersebut ada pihak-pihak yang tidak berpuashati telah membuat aduan kepada Jawatankuasa Pemilihan UMNO Selangor.
Hasil daripada aduan tersebut telah membuatkan Persidangan Pergerakan Pemuda Umno dan Persidangan Pergerakan Puteri Bahagian Sepang pada 12 Oktober 2013 dibatalkan. 
Surat pembatalan ditandatangani oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar dan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Selangor, Tan Sri Abu Hassan Omar.
Surat itu dihantar ke Pejabat Umno Bahagian Sepang pada 18 Oktober 2013 jam 4.21 petang melalui faksimili. Tempoh surat itu dihantar kira-kira lebih kurang 16 jam sebelum UMNO Bahagian Sepang mengadakan Mesyuarat Perwakilan Bahagian Sepang. Iaitu pada 19 Oktober 2013 jam 8 pagi.
Korang boleh baca email yang dihantar oleh sala…

Inilah Cara CINA Berterima Kasih Kepada Kerajaan Melayu...

Image
Selepas kebas hampir 4 juta, 2 juta untuk sekolah cina dan 2 juta lagi naik taraf pasar dan jeti nelayan...Hari ini sekali lagi melayu di hina dan agama Islam di cerca dalam facebook...Inilah cara cina berterima kasih kepada kerajaan melayu yang berjanji akan menjaga kepentingan mereka selagi ada "bulan dan bintang"...

Ini Macam Punya Servis Lagi Mau Naik Harga Ka???

Image
Info dari kkmm.sapa2 ingin buat bantahan atas kenaikkan harga astro...
Boleh emel bantahan astro to En. Rahim Bain
rahimbain@kkmm.gov.my
Tlg war-warkan
So lebih ramai bantah officially lagi...

PRK Sungai Limau. Keputusan Tak Rasmi BN Menang.

KEPUTUSAN TAK RASMI MENGIKUT PUSAT MENGUNDI...

1)PDM Batu 16,, Sek Keb Padang Lumat  
Jum pengundi  - 1149 org
BN - 522  / PAS - 627
BN kalah 105 undi.

2)PDM Sungei Limau, Sek Keb Sg Limau
Jum pengundi - 1,305 org
BN - 700 / PAS - 605
BN menang 105 undi.

3)PDM Sungei Kering, Sek Keb Sg Kering
Jum pengundi  - 358 org.
BN - 272 / PAS - 86
BN menang 202 undi.

4) PDM Simpang 3, SRJK (C) Aik Min, Spg 3 Sg Limau.
Jum pengundi : 1242 org
BN : 645 / PAS : 597
BN menang 48 undi.

5)PDM Selengkoh, Sek Keb Hj Kasim Jassin
Jum pengundi  - 1006 org.
BN - 601 / PAS - 405
BN menang 195 undi.

6) PDM Kabu 10, Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Limau
Jum pengundi  - 1950 org.
BN - 1030 / PAS - 920
BN menang 55 undi.

7)PDM Matang Buloh, Sek. Keb. Permatang Buloh.
Jum pengundi - 1,949 org.
BN 45%(877) / PAS 55%(1071)
PAS menang 194 undi.

8)PDM Sungei Dedap, Sek. Keb. Sg. Dedap.  
Jum pengundi  : 2,005 org.
BN 42%(842) / PAS 58%(1162)
PAS menang 320 undi.

9)PDM Gelam 3/Bukit Choras,  Sek. Men. Agama A…

Kerana Kasihkan DAP, Jentera PAS Bergaduh Sakan...

Image
Prk Sg Limau - lokasi Kg Pulau Emas Sungai Daun. Jentera pas kedah dilaporkan bergaduh dengan jentera pas luar. Maklumat diperolehi ketua pemuda pas cawangan di kampung Pulau Emas dimarah dan dicerca oleh jentera Pas luar dalam isu kempen tolak DAP. 
PAS sama PAS kini di Sg Limau bergaduh akibat jentera pas dari luar yang cuba mengawal anak tempatan.
Kejadian tersebut juga menyebabkan jentera Pas dari luar telah mengarahkan jentera Pas Kedah mengutip semula risalah yang diedarkan oleh Pas sendiri berkaitan dengan DAP.
Untuk makluman rata rata ahli Pas di Sg limau menolak DAP.




Provokasi Bodoh PAS, Gantung Patung Kaki Kudung...

Image
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, perang saraf dan provokasi yang dilakukan oleh pihak tertentu pada saat-saat akhir kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak akan berjaya mempengaruhi pengundi di kawasan itu.
"Sungai Limau adalah satu kawasan yang tenteram. Saya lihat pasukan polis yang ada di sini lebih daripada mencukupi dan kita tempatkan mereka semata-mata untuk menjaga kepentingan rakyat.
"Kita harap di saat akhir ini kedua-dua pihak tidak melakukan provokasi dalam berbagai-bagai bentuk," katanya selepas majlis pecah tanah Pusat Khidmat Komuniti Rela Dulang Besar, dekat sini hari ini.
Ahmad Zahid berkata demikian bagi mengulas mengenai patung-patung provokasi yang digantung berhampiran beberapa pusat gerak kerja BN.
Difahamkan patung dari paras pinggang ke bawah dengan sebelah kaki dipotong serta tertera perkataan 'kaki ustaz', seolah-olah menggambarkan keadaan bekas wakil rakyat Sungai Limau A…

Ini Aku Senaraikan Dosa-Dosa PAS Selama Perintah Kedah...

Image
Janji yang ditabur 5 tahun dulu satu pun tak tertunai, mai mahposs dia buat janji-janji baru pulak, pengundi sungai limau mau kena tipu hidup-hidup lagi kaa...