Posts

Showing posts from August, 2010

Sampai Bila Nak Biarkan Melayu Dan Islam Terus Di Hina Dalam Facebook

Image
Sejak kebelakangan ini facebook yang menghina melayu makin banyak tumbuh segar bak cendawan lepas hujan, secara terang-terang mereka menghina bangsa melayu, mereka gambarkan melayu seperti babi, pengemis malah ada yang langsung tak beradap menghalau melayu keluar dari malaysia, kononnya melayu ni kaum pendatang.

Dah banyak kali dah blogger keluarkan cerita pasal facebook hina bangsa melayu dan agama Islam ni, tapi nampaknya cerita melayu dan Islam dihina ni senyap sesenyapnya, langsung kita tak dengar orang-orang yang menghina di tangkap, mungkinkah skmm, cybersecurity dan kdn tido? atau pun ada satu kuasa lain yang halang mereka ni ambik tindakan terhadap orang yang menghina bangsa melayu. mustahil kalau nak kata mereka tak tahu tentang wujudnya laman facebook menghina bangsa melayu dan Islam, blogger boleh tahu macam mana pulak skmm, cybersecurity dan kdn tak tahu.

Tak tahu la sampai bila bangsa melayu dan agama Islam terus dihina dan menjadi bahan kutukan dalam laman siber. kadang-ka…

Sekali Lagi Kerajaan Selangor Sabotaj Projek Rakyat.

Image
Kenyataan datuk seri noh omar mengenai projek pembangunan pertanian bersepadu (IADA) barat laut selangor.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar menyuarakan rasa kesal dengan sikap kerajaan negeri Selangor yang dianggapnya gagal melihat kepentingan rakyat dalam projek menaik taraf terusan feeder dan projek kolam takungan air di kawasan Barat Laut Selangor.

Beliau berkata kerajaan negeri sepatutnya bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan yang membawa masuk pelbagai projek ke Selangor, dengan menyediakan tapak untuk pelaksanaan projek-projek berkenaan."Sebaliknya 15 jentera bagi menjalankan projek di barat laut Selangor baru-baru ini disita, dan kontraktor terpaksa bayar denda RM150,000 untuk mendapatkan kembali jentera mereka," katanya. menurutnya pelaksana projek itu Projek Pembangunan Pertanian Bersepadu (IADA) Barat Laut turut diminta membayar gantirugi RM650,000 kerana dikatakan menebang pokok-pokok di kawasan Hutan Simpan Raja Musa dan Sung…

Kenapa Tidak Doakan Sekali Kepada Orang-orang Kafir Yang Kaya-Raya.

Satu artikel terbaik dan jawapan kepada mereka yang menghalalkan doa untuk orang kafir semasa khutbah jumaat.

Siapa yang belum baca artikel ni, silalah baca.

klik sini

Lepas Serdang, PAS Lacurkan Masjid Di Selayang

Image
Lagi kafir harbi yang hari-hari makan babi masuk masjid, kali ini pencemaran itu berlaku di selayang pulak, dek kerana kebulur sangat nakkan peruntukan dan duit raya, pas selayang dan ajk masjid sanggup membawa masuk kafir harbi dari pkr masuk kedalam masjid sehingga ke saf hadapan.

Ahli parlimen selayang dari pkr william leong dengan bangganya mengikuti jejak mp serdang dari dap dan adun seri andalas dari pkr masuk kedalam masjid. sudah tiada lagi kesucian rumah ALLAH, mana sahaja kafir harbi nak masuk pas akan benarkan demi politik dan kemaruk kuasa.

Kenapa majlis itu tak di buat di kaki lima masjid atau di tempat lain? kenapa mesti kafir harbi tu masuk sampai ke saf pertama tempat kita menghadap ALLAH?

Sultan Selangor murka, arah MAIS ambil alih surau (klik sini)

Gambar keratan akhbar di ambil dari sinar harian bertarikh 27/08/2010. ketika itu william leong sedang menyampaikan bantuan kepada dua puluh tujuh masjid yang terpilih di parlimen selayang.

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

Image
Paderi melayu baru tiba dari singapura, sekarang paderi kristian dikatakan sedang aktif di seremban, di anggarkan 1900 orang paderi melayu baru tiba dari singapura dan mereka sekarang sedang aktif dalam usaha untuk memurtadkan orang Islam di malaysia.

Modius operandi mereka menggunakan air sihir/suci (holly water) jadi berhati-hatilah dengan air mineral yang di beli dan yang di beri oleh orang. antara jenama air mineral yang di kenal pasti ialah:

1. AL-BARAMKAH.
2. AL-MANSORI.
3. AL-BISTARIA.

Jadi berhati-hatilah dengan air mineral yang diberikan percuma dan yang dijual murah, di percayai air itu telah dicampur dengan holly water, semoga artikel aku ni dapatlah menyelamatkan umat Islam dari menjadi murtad. hanya setakat ini sahaja yang aku tau.

Kalau sesiapa ada maklumat detail mengenai pergerakan paderi kristian ini, boleh emailkan pada aku atau tinggalkan komen di blog ini.

Sebarkan Kepada Seluruh Umat Islam...

Mohon Penjelasan SKMM Dan KDN, Kenapa Boleh Jadi Macam Ni

Image
Ini perkara yang berlaku, aku dah cuba dan ianya betul-betul berlaku, sekiranya kita google dengan menulis 'najib berbuka puasa di surau puchong' maka akan keluarlah suggestion "did you mean: anjing buka puasa di surau puchong" macam mana boleh jadi macam ni?

Aku mintak penjelasan dari cerdik pandai dalam ilmu web site, kalau dapat skmm atau kdn jelaskan lebih baik, perkara ini tidak boleh dibiarkan, ia memalukan nama perdana menteri kita. dengan keluarnya suggestion bodoh dari google ni maka bersorak sakan lah pembangkang.

Benda ini aku jumpa dalam facebook zunar dan ianya di tag kedalam facebook aku.

Sekali Lagi PAS Lacurkan Masjid Di Selangor.

Image
Yaa... sekali lagi kafir harbi yang hari-hari makan babi masuk kedalam masjid sehingga ke saf pertama orang islam bersembahyang, kalau dulu adun seri andalas xavier jayakumar masuk kedalam masjid lipat kajang di klang untuk memberi tazkirahnya tapi kali ini seorang amoi kafir harbi dari parti dap yang juga ahli parlimen serdang pula masuk untuk menyampaikan cek. tak boleh ke jawatankuasa surau buat penyerahan cek tu di luar dari dewan sembahyang, kenapa mesti masuk sampai ke saf pertama?

Bergitu kebulurnya jawatankuasa surau al-huda kajang dengan sumbangan amoi kafir harbi ni sehingga mereka sanggup membawa masuk orang kafir kedalam dewan masjid tempat kita bersembahyang... cilaka sungguh puak-puak pas ni, kerana politik, mereka sanggup menghina kesucian rumah ALLAH.

Gambar ini di ambil ketika Teoh Nie Ching (Ahli Parlimen DAP Serdang) telah memberi tazkirah di Surau Al Huda, Kajang pada jam 9.33 mlm, 22 Ogos 2010.

Lim Guan Eng. Wa Punya Hati Manyak Susah. Temubual Seorang Penjilat Dengan Orang Yang Di Jilatnya

Image
Berikut adalah perbualan seorang wartawan detik daily bersama lim guan eng.

“YAB jangan bimbang. Isu bazar Ramadhan di Komtar telah membuktikan Umno ini melampau dan sudah ‘over kill’. Sekarang, bila Umno serang you, orang akan fikir dua kali benarkah apa yang mereka kata itu,” kata saya kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Ketika itu, kami berbual sambil menunggu masuk waktu berbuka dalam majlis yang dianjurkan beliau di Khadijah Kitchen, Petaling Jaya Khamis lepas.

“Tapi Zul, hari-hari mereka serang saya. Mana boleh tahan,” balas Lim Guan Eng menceritakan masalah yang dihadapi beliau sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Pelbagai perkara baik yang dibuat oleh beliau di sana, namun semua itu tenggelam apabila media yang dikuasai Umno terus mempolitikkan apa sahaja yang berlaku di Pulau Pinang.

Ketika kami sedang makan dan kebetulan sekali lagi saya duduk semeja dengan beliau, Lim Guan Eng berkata kepada saya, “Tengok ini Zul...tadi you kata ok, sekarang datang lagi serangan nih…

Zaki Zahid Dan Pemuda UMNO Macam Pondan Lorong Hj Taib

Image
Artikel asal bertajuk: Pemuda UMNO Pondan, Samy Vellu Lebih Berani.

Sebagai seorang ahli Pemuda Umno saya merasa amat malu bila melihat cara Pemuda Umno membuat bantahan di Kedutaan Indonesia hari ini.

Orang pijak bendera kita dan baling najis ke kedutaan kita, tetapi pemuda kita pergi bawa kertas dan hulur di pagar sahaja.

Pondan, Pemuda Umno memang pondan. Kurang-kurangnya bakarlah sekeping bendera Indonesia di depan kedutaannya.

Sewaktu kemuncak konfrontasi Malaysia-Indonesia, sekumpulan anak muda pada 17 September 1963 telah pergi ke bangunan Kedutaan Indonesia di Jalan Ampang dan menurunkan simbol Pancasila negara Indonesia lalu menggantikannya dengan bendera Malaysia.

Siapakah anak muda yang berani itu ? mereka ialah Samy Vellu dan Khalid Yunus.

Gambar diatas menunjukkan Samy Vellu dan Khalid Yunus berjaya 'menawan' Kedutaan Indonesia di Jalan Ampang KL.

Tetapi hari ini jangan kata nak turunkan bendera Indonesia, nak bakar sekeping bendera pun Zaki Zahid tak berani.

Sekaran…

Lepas Karpal, Nik Nazmi Pula Sanggah Hudud PAS.

Image
Pas semakin huru-hara, dalam pakatan sendiri pun tidak bersetuju pas melaksanakan hukum hudud ala pas tu, baru-baru ni pas hampir terkencing bila mana karpal singh yang juga peguam utama anwar ibrahim membantah dilaksanakan hukum hudud ala pas, tetapi untuk cover lelehan kencingnya tu nik ajis mengatakan itu hanya pandangan karpal singh, huu...huu...huu...

Benarkah itu pandangan peribadi karpal? jawapannya tidak, itu adalah pandangan seluruh kepimpinan dap (klik sini)yang menjadi sekutu pas dalam pakatan haram, tapi untuk cover malu, nik ajis kata itu pandangan peribadi karpal, dalam laman web lim kit siang satu ketika dulu ada mengeluarkan kenyataan husam musa, husam mengatakan yang hudud ala pas bukan agenda utama pakatan (klik sini) sekali gus ia juga bukan agenda pas, kalau dap tak setuju dengan hukum ala pas siapa yang akan bersetuju dengan pas untuk melaksanakan hukum pas itu? pkr?

Agenda untuk melaksanakan hudud ala pas itu juga tidak disenangi oleh pkr, terbaru bekas setiausaha …

PAS Terkedu, Rupanya Khutbah Itu Benar....

Image
Nik ajis sampai la ni tak berani berikan komennya mengenai isu khutbah jumaat yang mendoakan lim guan eng, cari lah di mana pun, kita tak akan jumpa komen nik ajis tu, hanya yang berani komen hanyalah balaci-balaci seperti mujahid yusuf (klik sini)dan berberapa orang balaci lain.

Bila dah tersepit, mereka mulalah meletakan kesalahan tu pada umno, sedangkan yang membaca khutbah itu adalah khatib yang menjadi ahli pas dan di masjid yang dikuasai oleh pas. apa yang lebih seronoknya tu, anwar juga turut menyalahkan umno kononnya ini itu semua fitnah terbaru umno (klik sini) atau mungkin anwar merasa jaki kerana yang di sebut oleh khatib itu bukan namanya.

Kalau kita baca dalam facebook balaci-balaci pakatan, kita boleh tengok macam mana mereka bergitu beria-ia menghalalkan doa untuk guan eng tu, pada aku mungkin mamat tu tak pernah sembahyang jumaat atau dia tak tahu hukum hakam dan rukun khutbah, pada aku mamat tu menang bahalul sama lah jugak macam pemimpin dia yang bersetuju dengan khutb…

Pandangan Khairy: Namewee Budak Baik, Pengetua Tu Racis

Image
Ini juga racis

Bila cikgu melayu marah anak muridnya yang berbangsa cina, pemuda bn yang diketuai oleh khairy jamaluddin kata cikgu tu racis dan minta pihak kementerian mengambil tindakan keras terhadap cikgu tu, tapi bila anak cina yang bernama namewee ni memaki hamun pekerja tnb yang berbangsa melayu dan kemudian mengaibkan mereka dengan memasukan klip video maki hamun itu kedalam youtube yang ditonton oleh ribuan manusia diseluruh dunia, kenapa kj diam? adakah kerana namewee kawan baiknya? kenapa kj beria-ia benar meminta guru yang marah kepada anak muridnya kerana melanggar disiplin sekolah di ambil tindakan keras, ohh aku lupe, kalau tak silap aku kj tak pernah bersekolah di malaysia, jadi dia tak tau tentang disiplin dan undang-undang sekolah di malaysia.

Korang saksikan lah sendiri macam mana buruknya perangai kawan kj yang memaki hamun pegawai tnb dalam klip video bawah ni... yang mana semua pekerja tnb tu berbangsa melayu.



Kawan kj tu langsung tak tau apa pasal elektrikal, dia m…

Pengetua Racis: Pemuda BN Pun Sama Macam DAP

Image
Pelik dah sekarang ni, bila kaum pendatang pertikaikan macam-macam tentang hak orang melayu, ada yang menyokong mereka dengan mengatakan itu kebebasan bersuara. tapi bila orang melayu pertikaikan tentang perangai yang tak sedar diuntung kaum pendatang, mereka akan kata melayu racis, melayu bersikap perkauman.

Samalah juga dengan pemuda bn yang diketua oleh khairy jamaluddin, semalam pemuda bn meminta pengetua sekolah menengah kebangsaan abdul rahman putra di kulai johor di kenakan tindakan keras kerana kononnya pengetua itu menghamburkan kenyataan keras berbau perkauman, apa yang pengetua tu katakan? kata pengetua itu kepada sekumpulan pelajar cina yang tidak mahu mengikut disiplin dan tak puas hati dengan undang-undang sekolah supaya menukar ke sekolah cina lain atau pulang ke beijing. pada aku apa salahnya pengetua tu? betul la dia cakap, kalau tak mau ikut peraturan sekolah itu pergi la belajar di sekolah lain, kalau tak mau ikut peraturan sekolah yang kerajaan malaysia buat, buat a…

Lepas Wan Azizah, Giliran Sam Ketot Pula Kantoikan Anwar.

Image
Pening kepala anwar di kerjakan oleh wan azizah, kini kepala anwar bertambah pening dibuatnya oleh sam ketot, petang semalam sam ketot and the gang pi buat laporan kat bahagian penguatkuasaan JAWI berhubung satu tulisan dalam twitter ezam, dalam twitter ezam tu di tulis "azizah lindungi anwar sebagai isteri ok, tp xboleh subahat biar anwar fitnah yg lain utk tutup kesalahan sendiri sbb azizah tahu hal sebenar" mampos la anwar kali ini, apa yang dia nak pusing lagi kalau buatnya JAWI panggil wan azizah untuk jelaskan apa maksud ezam yang "azizah tahu hal sebenar".

Dan ezam juga menulis dalam twitternye"sy juga telah melihat bertapa jijiknya, kerana kuasa politik seorang isteri sanggup biarkan suaminya fitnah org untuk tutup perangai kejinya yang meliwat". pastinya dengan laporan sam ketot tu, anwar tak tidur malam, bila-bila masa sahaja JAWI boleh panggil wan azizah, ezam atau mungkin anwar untuk bersumpah, masa tu segala-galanya akan terbarai di pejabat JA…

Alhamdulilah...Shah Alam Terselamat Dari Jadi Pusat Kristian.

Image
Alhamdulilah syukur, perkara yang aku risaukan sangat ni akhirnya di batalkan, hari tu aku buat satu posting bertajuk 'Bandar Shah Alam Jadi Pusat Kristian' (klik sini)yang mana satu kumpulan gereja yang dikenali sebagai gereja grace kebaktian bm shah alam nak buat eventnya di shah alam yang mana bandarnya di huni lebih 70% umat Islam, apa yang peliknya kenapa event tu nak di buat di kawasan yang ramai orang Islam?

Syukur artikel aku di sambut oleh PERKASA daerah petaling, pada 16 ogos 2010, PERKASA daerah petaling telah menghantar satu memo bantahan kepada pengerusi MAIS dan pengurusan sacc tempat dimana berlangsungnya event kristian itu, (klik sini) dan PERKASA juga ada membuat laporan polis berhubung satu artikel yang di siarkan dalam laman web gereja grace itu yang bertajuk 'kenapa kami berada di shah alam' tulisan pastor joseph marcose, tapi malangnya artikel itu telah ghaib dari laman web itu.

Dan semalam aku terbaca dalam laman web malaysian insider (klik sini) ya…

Wan Azizah Akan Telanjangkan Anwar....???

Image
Anwar menggelabah bila wan azizah kata dia akan saman ezam, 'alamak kantoi aku' kata anwar, mana ada seorang isteri yang tak tahu perangai suami, itu pasal bila wan azizah menalipon ezam supaya memastikan si rashid tu tiada di dalam rumah kita semua sudah boleh agak yang wan azizah tahu perangai anwar yang gilakan jantan.

Betul ke wan azizah nak saman ezam atau ianya setakat buat gempak je? pandangan aku macam ni, cerita-cerita yang aku dengar dari kawan-kawan dalam pkr, wan azizah cukup berbulu dengan anwar bila dia tahu yang anwar dah main dengan bini azmin ali, shamsidar, ada yang cerita dekat aku sewaktu malam raya tahun 2002 atau 2003 shamsidar dan azmin datang kerumah anwar untuk menghantar kuih dan shamsidar bawak pasu bunga hiasan, wan azizah yang ketika itu duduk di tingkat atas langsung tak mahu turun, bila sahaja shamsidar dan azmin balik, wan azizah terus meluru ke pasu bunga itu lalu menghempaskan ke lantai, maka berderai lah pasu tu...

Ketika saiful bukhari buat la…

Hebatnya Anwar, Sampaikan Polis Datang Opisnya Untuk Ambil Keterangan.

Image
Kebiasaannya bila seseorang itu di kehendaki memberi keterangan kepada pihak polis, maka orang itu diminta untuk hadir ke balai polis dan keterangannya akan di ambil, setahu aku itu prosidur biasa pihak polis untuk mengambil keterangan.

Tetapi dalam kes gambar sultan johor ni, agak istimewa sikit, polis sanggup datang ke pejabat pkr di tropicana untuk megambil keterangan daripada anwar, kenapa polis tak arahkan anwar datang ke balai sahaja? apa special nya manusia yang bernama anwar ibrahim ni, kalau tak silap aku ini kali ke-dua polis datang berlutut jumpa anwar di pejabatnya.

Lepas tu, boleh pulak ramai-ramai berlonggok duduk dalam bilik tempat di mana keterangan itu di ambil, gambar dari malaysiakini menunjukan chua jui meng pun turut sama duduk di sebelah anwar ketika keterangan anwar di ambil, boleh ke macam tu? siap duduk dalam bilik ada cermin lagi, senang untuk reporter ambik gambar, setahu aku kalau ada dua orang yang polis nak ambik keterangannya polis akan panggil seorang dem…

Apa Melayu Buat Bila Cina Makin Kurang Ajar ???

Image
Cina sekarang dah berani pertikai hak keistimewaan melayu dan ada yang dah pandai kata malaysia ni bukan milik melayu, kenapa sampai jadi macam tu? jawapannya senang je, kerana ada orang melayu yang tak sayang dan menghina bangsanya sendiri, contoh terbaik anwar ibrahim. manusia yang berketurunan yahudi yang mengaku dirinya melayu kemudian menghentam melayu.

Dulu kita tak pernah dengar cina pertikaikan hak orang melayu, kerana mase tu cina semua melutut mintak nyawa pada orang melayu pasal dulu melayu kuat, sekarang ni kenapa melayu tak kuat lagi? semuanya berpunca dari yahudi yang bernama anwar ibrahim, kerana dia lah melayu berpecah teruk, aku tak kata dulu melayu tak berpecah, dulu pun melayu berpecah juga tapi tak la seteruk ini, sampai sudah ada sekarang ni melayu pertikaikan rajanya sendiri malah ada melayu yang pertikaikan keturunan raja melayu, tak ke giler namanye tu.

Di sebapkan melayu berpecah, makanya cina cuba untuk menguasai negera, semua tahu hampir 70% ekonomi malaysia …

Sekali Lagi Facebook Di Gunakan Untuk Menghina Islam

Image
Sekali lagi laman facebook digunakan oleh mereka yang berfahaman liberal, atas nama kebebasan mereka sanggup menghina kesucian agama Islam, aku tak pasti sama ada korang dah tengok atau terbaca penghinaan manusia yang bertopengkan syaitan ini di facebook atau mana-mana laman web dan blog, tetapi bila ada seorang sahabat emailkan benda ni pada, aku rasa bertanggung jawab untuk menyebarkannya supaya menjadi pengajaran kepada kita semua jangan sesuka hati mak-bapak je nak hina bulan ramadhan, kalau kau tak puasa dan tak mahu berpuasa itu kau punya pasal, tapi janganlah dihina orang berpuasa dan bulan ramadhan.


Mungkin atas nama kebebasan bersuara seperti yang diperjuangkan oleh sesetengah parti politik mereka menggambil kesempatan untuk menyuarakan rasa tidak puas hati mereka kenapa mereka juga harus berpuasa. bila aku teliti tulisan budak-budak bahalul ni, pada pandangan aku mungkin mereka ni sealiran dengan sham rais, manusia berotak komunis yang di agung-agungkan oleh puak-puak freethi…

MCA Masih Tidak Memahami Aspirasi Rakyat

Image
1. Isu Dasar Ekonomi Baru (DEB) masih terus diperkatakan dan dijadikan alat politik perkauman biarpun secara umumnya ia bukan masalah kepada sebahagian besar rakyat Malaysia.

2. Kaum bumiputera sebagai penduduk asal dan majoriti di negara ini yang berjumlah hampir 70% penduduk Malaysia hanya menguasai 19% ekuiti perniagaan dalam negara ini. Selebihnya dikuasai oleh bukan bumi dan orang asing. Kaum bukan Bumi menguasai 44%, bukan warganegara sebanyak 30% dan selebihnya ialah syarikat Nominee.

3. Jadi mengapa dipersoalkan sedikit keistimewaan bumiputera sedangkan ia tidak pun menjejaskan kekuatan ekonomi kaum Cina. Bacalah pandangan Tan Sri Liew Kee Sin yang dalam kongres yang sama. Apakah dengan wujudnya dasar pro bumiputera sejak 1970 hingga sekarang orang Cina menjadi semakin miskin atau semakin kaya?

4. Jawapannya adalah dalam pengetahuan umum sama ada secara statistik mahu pun pandangan kasar. Senarai pemilikan hartanah komersial juga menunjukkan kaum Cina menguasai hampir 70%. Juster…

Pembangkang Buat Perlembagaan Baru Ganti Perlembagaan Persekutuan.

Image
Mengejutkan!!!! Sudah ada ‘perlembagaan baru’ dibuat oleh pihak tertentu bagi menggantikan Perlembagaan Persekutuan yang menjadi teras kemakmuran negara selama ini.

Perkara tersebut didedahkan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria semasa menjadi panel Wacana Perpaduan Ummah Dalam Kesedaran Penghakisan Hak Orang Melayu di Taman Budaya ...di sini, hari ini. Menurut Harussani, perlembagaan baru itu menyisihkan hak-hak orang Melayu dan juga Islam yang dijamin dalam Perlembagaan sekarang.

”Saya dimaklumkan sekarang sudah ada perlembagaan baru yang dibuat oleh pihak tertentu.

”Kebetulan saya ada memberi satu ceramah di Alor Setar. Ada seseorang datang dan memberikan saya tiga buah buku Perlembagaan yang dikehendaki pihak tertentu,” katanya pada wacana tersebut.

Bagaimanapun Harussani ketika ditemui selepas wacana tersebut enggan mengulas lanjut tentang dakwaannya itu.

Pada wacana itu juga, Harussani berkata, perpecahan di kalangan orang Melayu menyebabkan bangsa itu hilang kewibawaan sehingga k…

Bandar Shah Alam Jadi Pusat Kristian....???

Image
Aku tak kisah kalau event ni dibuat di damansara, petaling jaya, subang jaya atau kat kepong, tetapi event ini dibuat di kawasan yang majoriti 80 peratus penduduknya beragama islam, tempatnya pulak di shah alam convention centre (sacc).

Soalnya sekarang ni macam mana pihak pengurusan sacc boleh benarkan satu event agama kristian yang besar boleh dibuat dikawasan yang majoritinya penduduk islam, sudah lah di buat dikawasan melayu, event tu pulak berlansung dalam bulan puasa. ni sape punya idea ni? kenapa event tu tak dibuat di kawasan yang majoriti penduduknya beragama kristian aku tak kisah, macam kalau dia buat kat pj atau kat subang dah memang tempat tu melayu tak ramai, tetapi kenapa di shah alam, berapa ramai sangat penganut agama kristian di shah alam ni sampai event tu kena buat kat shah alam?

Ok mungkin pihak penganjur kata dewan sacc besar, apa kat area pj dan subang jaya tak ada dewan besar ke? kat klang pun ada dewan besar tempat anwar selalu buat ceramah iaitu dewan hokkien, …

Hasan Anak Ali Kenapa Kau Ni Ngok Sangat...?

Image
Nak tergelak aku tengok satu clip video yang di poskan ke fb aku oleh rakan photographer minaq jinggo, ceramah hasan ali di taman ekhsan kepong, dalam ceramah tu hasan ali yang juga exco kerajaan yang tak mampu menjalankan kerjanya kerana takut dengan jelingan ronnie liw mengatakan negeri selangor sudah tidak ada tanah, tidak ada tanah untuk buat tadika, tidak ada tanah untuk buat masjid dan surau, padang futsal dan tak ada tanah untuk kubur malah untuk buat sekolah pun negeri selangor tak mampu buat kerana dah tak ada tanah, kata hasan ali semua tanah tu dah digadaikan oleh kerajaan umno/bn dulu.

Korang tengoklah sendiri clip video tu, dan korang nilaikan lah sediri sama ada apa yang dikatakan oleh si hasan anak ali ni logik atau tidak, orang selangor lebih mengetahui dan lebih layak untuk bagi komen tentang apa yang hasan anak ali ni cakap.

Jual 2 Aset Yayasan Selangor Untuk Fund PKR...

Image
Bangunan yayasan selangor di bukit bintang bernilai RM300 juta, harga bangunan yayasan selangor di kampung baru bernilai kira-kira hampir RM200 juta. kemana duit-duit itu disalurkan sekiranya khalid berjaya menjual kedua-dua aset yayasan selangor itu? jawapannya senang je, khalid akan gunakan duit hasil penjualan bangunan itu untuk fund pkr dalam pru akan datang.

Mungkin akan ada orang kata duit tu khalid nak gunakan untuk jana ekonomi selangor, pada aku lebih baik khalid jana ekonomi pkr lebih penting dari jana ekonomi selangor, kerana kalau pkr tidak mempunyai cukup dana, besar kemungkinan kempen-kempen pkr tak boleh berjalan dan macam mana pkr nak menang pilihanraya akan datang dan jadi kerajaan negeri lagi, kerana jentera pkr selama ini menumpang jentera pas dan dap, pkr selama ini memang tidak ada jentera pilihanrayanya sendiri, malah sekarang ni mana ada lagi orang nak sokong pkr jadi untuk menggerakan jenteranya pkr terpaksa mengupah pas, dap dan buruh asing untuk memasang post…

3 Bangunan Yayasan Selangor Bakal Di Jual

Image
Bangunan yayasan selangor di kampung baru kl bakal dijual kepada seorang tauke cina dari perak.

Terkini mengenai yayasan selangor, diberitakan tiga bangunan meraka bakal dijual kepada orang asing, bangunan yayasan di kampung baru akan dijual kepada seorang taukei cina dari perak, bangunan yayasan di segi tiga emas bukit bintang kuala lumpur dikatakan akan dijual kepada seorang taukei cina dari singapura dan institut latihan yayasan selangor di bagan terap kuala selangor akan di jual kepada sebuah kolej swasta.

Cina singapura dikatakan cukup berminat dengan bangunan yayasan selangor di bukit bintang kl.

Institut kemahiran yayasan selangor yang ditutup hari tu sebenarnya bukan untuk dijadikan kem motivasi, tetapi ia bakal dijual kepada sebuah kolej swasta.

Inilah dia kalau orang koperat jadi menteri besar, habis semua benda nak dijualnya. bila ditanya khalid kenapa bangunan itu nak dijual? khalid jawab bangunan tu semua ada value tinggi rugi kalau kita tak jual, mampos rakyat selangor ada m…

Sudah Ke Hasan Ali Arahkan Ronnie Liw Tutup Pusat Maksiat Pada Bulan Puasa Ini?

Image
Sudahkah hasan ali memberi arahan kepada pihak berkuasa tempatan (pbt) supaya memantau tempat maksiat pada bulan ramadhan ini? sudahkah hasan ali meminta kerja sama ronnie liew untuk membantunya menutup pusat maksiat sempena menghormati bulan yang mula ini? kalau ya hasan ali mendapat kerjasama dari ronnie liw untuk menutup mana-mana pusat maksiat di selangor sempena bulan ramadhan ini syukur Alhamdulilah.

Ada yang bertanya, berani ke hasan ali memberi arahan bergitu kepada ronnie liw? aku tak dapat bagi jawapan, kita tunggu dan lihat berapa banyak pusat maksiat di selangor yang kena serbu oleh penguatkuasa dalam bulan puasa ni. tetapi kalau kita tengok dengan kepondanan hasan ali, aku rasa semua pusat maksiat di selangor tak akan tutup, mereka buka macam biasa, bulan puasa ni menjadi bukti sama ada pas dan hasan ali bertegas dalam bab maksiat atau ianya sekadar mainan politik mereka.

Pas sewaktu kempen pilihanraya lepas kerap mengatakan 'sebelum ayam berkokok, mereka nak tutup semu…

Grand Finale Roadshow SSDE Malam Tadi...

Image
Pusingan pertama siri roadshow selamatkan selangor darul ehsan tamat malam tadi, ceramah malam tadi sedikit terlajak sampai jam 12.10 malam, tak pe sikit je terlajak pun, ceramah di jalan kebun dimulakan oleh yb. datuk. khir tayo, pada permulan ceramah datuk khir, semuanya berjalan lancar, masuk di pertengahan ceramah, terdapat sedikit gangguan dari barua-barua pas yang menyalak di kawasan gelap di sebelah pentas ceramah, mungkin malu dengan pendedahan khir toyo tentang bagai mana takutnya hasan ali dengan jelingan ronnie liw, barua-barua pas itu mula senyap.

Dalam ceramah datuk khir, dia mengulas mengenai negeri selangor menuju negeri bankrup apa bila satu persatu aset kerajaan negeri telah dan sedang di gadai oleh pemerintahan khalid gagap. terkini yang menjadi mangsa ialah yayasan selangor, berberapa bangunan yayasan selangor akan dijual oleh kerajaan negeri kepada pembeli dari singapura, malah tanah institut kemahiran yayasan selangor di bagan terap, kuala selangor sedang dalam usa…