Posts

Showing posts from February, 2014

Kenapa Mesti Ada Tanah Rezab Untuk Orang Melayu? Inilah Punca Rasis...

Image
Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan ahli Parlimen DAP Taiping, Perak hasil pilihan melayu Taiping. Pemilik Old Town ini berkata mahukan tanah rezab melayu dibuka seperti diserah sahaja kepada cina untuk mengurus dan memiliki tanah rezab melayu. Nga Kor Ming selaku salah satu pemilik Old Town White Coffee menambah mengapa kerajaan persekutuan tidak mahu lepaskan tanah rezab melayu melalui geran kekal yang sudah dipersetuju oleh kerajaan negeri?
Satu lagi rakan kongsi pemilik OldTown White Coffee iaitu Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham berkata Air Kopi secara asalnya tidak memerlukan Halal kerana tuhan tidak pernah berkata demikian dan tuhan tidak pernah meletakkan syarat sehingga susah payah bahawa air Kopi perlukan Halal. Persoalannya adakah tuhan Ngeh Koo Kham sama dengan tuhan orang Islam?
Nga Kor Ming hasil pilihan melayu Taiping, Perak yang pernah kontroversi membaca ayat Al-Quran surah

Ini Solat Hajat Minta Hujan Atau Solat Hajat Untuk Hadi Awang ???

Image
Ok ceritanya senang je. Kalau betul solat hajat itu minta Allah turunkan hujan kenapa tak buat di dalam masjid?
Bukankah Allah itu maha mendengar dan maha mengetahui.
Masjid dengan dataran shah alam tak berape langkah sahaja.
Kenapa mesti berpanas?
Takanlah zalim sangat jabatan agama islam JAIS tak beri kebenaran untuk buat solat hajat minta Allah turunkan hujan, aku yakin kalau ia solat hajat itu benar memohon pertolongan Allah untuk di turunkan hujan JAIS akan benarkan.
Tak tau lah pulak ajaran Islam di selangor berlainan dengan ajaran Islam di negeri-negeri lain, contoh di negeri sembilan, jabatan mufti ada keluarkan pekeliling minta solat hajat minta hujan di keluarkan, dalam surat tu tak pulak jabatan mufti negeri sembilan kata kena buat di tempat terbuka, rujuk sini.
Aku rasa ini bukan solat hajat untuk turun hujan, tapi solat hajat untuk lepaskan hadi awang dari kena bayar saman 2 juta oleh bekas calon pkr tu seperti yang diminta oleh dewan ulama pas... klik sini
Kalau solat…

Lepas Kantoi Fitnah Calon PKR, Ulama PAS Arah Ahli PAS Buat Solat Hajat Untuk Hadi...

Image
Hadi tuduh calon pkr tokan pill kuda... klik sini
Lepas tu orang yang kena tuduh tokan pill kuda saman hadi... klik sini
Orang yang di tuduh jadi tokan pil kuda menang saman...
Lujnah undang-undang pas tak tau macam mana defend hadi...
Hadi kena bayar 2 juta...
Dewan ulama pas suruh semua ahli pas buat solat hajat agar di selamatkan dari segala kejahatan musuh...
Soalnya sekarang siapa musuh yang di maksudkan oleh dewan ulama pas tu?
Orang yang hadi tuduh tokan pil kuda itukah yang di maksudkan sebagai "musuh" oleh dewan ulama pas?
Ingat orang yang hadi tuduh tokan pil kuda itu adalah bekas calon pkr...
Pkr adalah rakan sekutu hadi dan pas dalam pakatan rakyat...
Jadi siapa "musuh" yang di maksudkan oleh dewan ulama pas?
Takan umno kot, umno tak de kena mengena dalam kes nie...

Kerana Klip Video Ini, Penyokong Anwar Panas Hati Dengan Herman Tino

Image
Marah benor penyokong anwar dengan lagu terbaru herman tino bertajuk "nyamuk nakal lipas" (pesona palsu)... apa la penyokong anwar nie, dengan lagu pun nak angin, mental tak kuat langsung la...

Nak Tahu Bagai Mana Cinabeng Hancurkan Perniagaan Umat Islam???

Image
Ini modius operandi mereka...

Jom Kita Sebarkan Kebodohan Hannah Yeoh

Image
Tersepit dengan kebodohan sendiri. Hannah yeoh terpaksa cari satu alasan yang paling bodoh untuk menutup kegagalan kerajaan pakatan haram jadah.

Anwar Terpaksa Guna Mat Taib Untuk Pujuk Jentera PAS...

Image
Setelah puas anwar fitnah mat taib kononnya mat taib tak reti bahasa inggeris, bawak keluar duit haram ke australia dan macam-macam lagi penghinaan, kini anwar gunakan pulak khidmat mat taib, yang baru masuk isle (pas) supaya memujuk jentera pas membantunya pada prk kajang nanti...
Seperti biasa lah, mat taib akan jadi lembu anwar sepanjang tempoh berkempen pada prk kajang nanti, selepas puas anwar melembukan mat taib sewaktu dia dalam team wawasan dulu, kini mat taib akan menjadi lembu anwar sekali lagi...
Sudahnya sampai ke tua la mat taib jadi lembu anwar...

Kerana Kebijakkan Khalid Gagap, 125,561 Rumah Tak Pasal-Pasal Kena Catu Bekalan Air...

Image
Terima kasih kepada kerajaan pakatan haram jadah selangor, dek kerana semua perkara dalam dunia nak di politikan, maka kawasan-kawasan yang terlibat seperti di bawah akan di catu bekalan air mereka...
Inilah yang berlaku sekarang, cukai pintu naik, cukai tanah naik, cukai perniagaan naik, sekarang air pulak kena catu, terima kasih kerajaan pakatan haram jadah selangor kerana bijak mentadbir...
Senarai lokasi Catuan air di Negeri Selangor: WILAYAH HULU LANGAT 1. Bandar Tun Hussien Onn 2. Saujana Impian JUMLAH PINTU RUMAH: 8,378
WILAYAH KUALA LANGAT

Akan Akurkah Najib Pada Tuntutan Terbaru Dong Zhong

Image
Kajang adalah markas dong jio zong dan dong zhong, kolej new era adalah tempat mereka mengkaderkan anak-anak muda cina supaya membeci kerajaan melayu umno/bn...
Ingat lagi tak 83 perkara tuntutan suqiu? tidak satu pun dalam 83 tuntutan itu menguntungkan umat Islam dan orang melayu, dikatakan di kolej itulah tuntutan itu di meterai bersama-sama dengan 11 pertubuhan cina yang lain...
Mereka juga pernah menuntut supaya kerajaan melalui kementerian pelajaran mengiktiraf peperiksaan UEC yang mereka reka sendiri, dengan memberikan laluan terus kepada pelajar yang memiliki sijil itu masuk ke ipta walaupun ada di antara pelajar itu

Nak Bodek Cina, Anwar Sanggup Serang, Hina & Fitnah Syed Mokhtar

Image
Dari malaysianinsider,
Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim meneruskan "kempennya" bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dengan serangan terhadap monopoli gula Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary yang dikatakan sebagai punca peningkatan kos sara hidup.
Ketua pembangkang itu berkata, beliau tidak menyerang ahli perniagaan terkemuka itu atas dasar peribadi tetapi kerana kos sara hidup melibatkan kepentingan rakyat.
"Syed Mokhtar kekayaan puluh bilion ringgit. Saya bukan benci dia. Saya tidak suka monopoli gula dikuasai sorang, rakyat terpaksa bayar," katanya ketika berceramah di hadapan lebih 200 penyokong Pakatan Rakyat (PR) di Taman Impian Murni di Kajang, malam tadi.
"Harga gula naik sebab monopoli Syed Mokhtar. Saya lawan Umno, Barisan Nasional (BN) termasuk tokoh-tokoh besar,” katanya.
Pelik kenapa anwar tak dedahkan cerita pasal robert kwok (tepung cap sauh, roti massimo, minyak masak seri murni, golden screen cinemas, kilang tepung…

Kenapa Melayu Terhegeh-Hegeh (Artikel Ridhuan Tee Abdullah)

Image
MENGIKUT sejarah, asal-usul nama Kajang, bermula dengan kisah dua sahabat, Orang Asli dan Melayu yang tinggal di kawasan bernama Reko. Suatu hari, dua sahabat ini menaiki sampan melalui Sungai Langat untuk pulang ke rumah.
Tiba-tiba hujan lebat, lalu mereka pun berhenti berteduh. Sahabat Melayu mengajak rakannya untuk berkajang di situ. Pada orang Melayu, berkajang bermaksud berteduh.
Tetapi pada fahaman Orang Asli, berkajang bermaksud bertikam. Akibat salah faham ini, Orang Asli telah menikam rakan Melayunya itu. Tragedi ini telah menyebabkan Kajang diberikan nama sedemikian rupa.
Benar atau tidak, kisah asal-usul Kajang ini seolah-olah refleksi kepada PRK Dun Kajang yang ditetapkan pada 23 Mac depan.
Walaupun pertandingannya antara dua bangsa ultra kiasu yang berbeza, tetapi yang menjadi mangsa

Ah Jib Gor Masih Lagi Kemaruk Undi Cina...

Image
Setelah najib hampir-hampir jadi ketua pembangkang...

Setelah apa yang berlaku pada pru lepas, ah jib gor masih lagi kemaruk undi cina...
Setelah apa yang cina taiping buat pada bn, ah jib gor masih lagi terhegeh-hegeh pada cina...
Setelah tsunami cina berlaku, najib masih lagi mengharapkan cina...
Tak taulah apa yang pemimpin cina janji pada najib...
Tak taulah apa yang najib janji pada pemimpin dan pengundi cina...
Apa pun malam tu, 10 ribu juga duit kerajaan lebur dapat dekat sekolah cuvanis...
Well Done Sir...

Kerajaan BN Zalim Giler, Sampaikan Nabi Isa Pun Nak Tolong Kempen Untuk Pakatan...

Image
Zalim sungguh barisan nasional nie ye, bn langsung tak ada jasa pada mak bapak dia dan seluruh rakyat malaysia, kerajaan bn tak pernah bagi peruntukan pada masjid, kuil, tokong dan gereja, kerajaan bn langsung tak pernah bina sekolah agama dan sekolah kebangsaan, langsung tak ambil peduli kepada kesihatan rakyat, tak bina hospital, selama nie ibi-ibu mengandung hanya beranak di tepi jalan, tepi semak dan belukar...

Islam, Kalimah Allah & Nabi Muhammad Hanya Milik PAS, Umno Tak Yah Sibuk...

Image
Islam kalimah Allah dan nabi Muhammad adalah milik mutlak pas, so kenapa umno nak sibuk-sibuk buat program agama...
Bayangkan satu program yang cakup mulia seperti program "mahabbatur rasul, kedah berselawat" di tuduh sebagai program politik oleh ketua dewan ulama pas...

Tak cukup dengan itu, pas menggunakan read bean army memfitnah dan menimbulkan syak, penganjur program itu kononnya di taja oleh syarikat nombor ekor dan fitnah itu di sambut dalam fan page nik ajis...

Aduhh Sapai Bila Kita Nak Tengok Bangsa Melayu & Agama Islam Di Hina, Di Cerca...???

Image
Dah penat rasanya tengok bangsa melayu dan agama Islam di cerca sebergini rupa, sedih memang lah sedih tapi nak buat macam mana? mereka yang ada kuasa untuk menghalang perkara ini berlaku pun boleh dok tengok saja...
Tak pernah sebergini teruk bangsa melayu dan agama Islam di hina, tahun-tahun kebelakangan ini seolah-

Kenali Susur Galur Keluarga Teresa, Kit Siang Dan Beberapa Ahli DAP Yang Lain (Artikel Panjang)

Image
SEJAK krisis di Taiping pada tahun 1850 hingga tercetus kemuncak pemberontakan pada 1864 (rujuk sejarah China, Black Days: Taiping Rebellion), Yowtai mula dihalau keluar dari China secara berperingkat-peringkat sejak 1850.

Penganut fahaman tradisi serta Buddha bertindak menghalau keluar Yowtai dari bumi mereka.

Walaupun golongan Cina Nasrani dan Muslim turut terlibat dalam Pemberontakan Taipeng, namun mereka tidak dihalau keluar dan masih dibenarkan menduduki wilayah-wilayah yang ingin mereka mastautin.

Yowtai dihalau kerana golongan itulah yang menyalakan api sengketa antara minoriti Muslim dengan minoriti Nasrani. Bahaya dan bencana yang dibawa Yowtai bukanlah satu perkara kecil, maka mereka dihalau dan bertebaran di seluruh pelosok Asia dan serata dunia.

Berdetik dengan pengusiran itu, Yowtai mula memasuki Vietnam, Kemboja, Burma, Siam dan juga Tanah Melayu melalui jalan laut (menumpang kapal yang dikawal British melalui tiket buruh / pendatang asing) dan juga melalui jalan darat.

Tolonglah Kerajaan Aku Merayu Penjarakan Teresa Kok Walau Pun Hanya Sebulan...

Image
Aku dah penat tengok bangsa aku dan agama aku di hina dan dicerca oleh bangsa pendatang yang di bawa oleh penjajah british ini...
Setiap hari, setiap minggu, setiap bulan, ada sahaja cercaan dan hinaan di hamburkan oleh mereka keatas bangsa melayu dan agama Islam...
Mereka hina bangsa melayu seolah-olah bangsa melayu ini langsung tak ada jasa pada mereka, walhal dengan jasa bangsa melayu jugalah teresa, mak, bapak datuk dan neneknya boleh jadi warga negara malaysia...
Cukup lah, sampai bila pemimpin melayu terutama dalam umno nak tengok bangsa korang setiap hari, setiap minggu dan setiap bulan di hina dan di cerca, apa korang nie pemimpin umno parti melayu dah tak ada perasaan jati diri melayu lagi ke?

Sebab Utama 30 Pekerja PKNS Dipecat Tanpa Sebab...

Image
Sebelum korang baca artikel ini sampai habis, perlu aku ingatkan korang, cerita ini aku keluarkan berdasarkan dari sumber geng-geng pkr yang memberitahu aku semalam dan ini tidak bermakna aku siarkan cerita ini bermakna aku nak kipas azmin, aku sekadar nak berkongsi cerita apa yang sebenarnya berlaku pada kerajaan pkr selangor...
Antara punca utama 30 kakitangan pkns di pecat semalam ada kaitannya juga dengan kes pemecatan azmin ali sebagai ahli lembaga pengarah pkns hari tu...
Umum tahu, khalid menjadi menteri besar selangor atas ehsan dap, kerana dap sebulat suara menyokong khalid dari pkr menjadi menteri besar kerana tidak mahu jawatan itu terlepas kepada pas, untuk pengetahuan semua, di selangor pkr hanya ada 14 kerusi, dap 15 dan pas 15.

Kesavan Keluar Pun Umno Kena, Dia Tak Keluar Pun Umno Kena, So Pergi Mampos Sama Dia...

Image
Macam biasa, kalau betul adun hutan melintang kesavan keluar parti, umno juga yang akan di persalahkan, maka barua-barua anwar akan kata, umno sogok beratus juta pada mamat itu...
Berita terbaru mengatakan, adun itu tak letak jawatan, surat yang di siarkan kononnya surat dia letak jawatan adalah palsu semata-mata, maka barua-barua anwar akan menuduh umno lah dalang dalam pengedaran surat itu, nampak tak?

Ong Tee Keat Calon Paling Sesuai Untuk Dun Kajang...

Image
Pada pandangan aku, calon cina yang cukup sesuai untuk lawan bekas banduan itu adalah bekas ahli parlimen pandan, ong tee keat, pada aku dia seorang ahli politk cina yang berpengalaman luas, pernah memenangi kerusi parlimen pandan dua penggal berturut-turut...
Kalau bukan kerana permainan politik kotor beberapa kerat pemimpin politik dalam MCA yang ketika itu di terajui oleh chua soi lek, aku rasa rafizi ramli sudah pasti tertiarap di tangan ong tee keat pada pilihanraya lepas...