Posts

Showing posts from May, 2018

ALANG-ALANG NAK MAIN, JANGAN SAMPAI MENGANDUNG...

Image
Mungkin itulah yang dimaksudkan oleh mp muo tu dalam twitternya...

Adakah kita menuju negara yang menghalalkan seks bebas secara terbuka?



BERTABAHLAH WARGA PPR, KINI ADA BERJIRAN DENGAN WARGA ASING

Image
Memetik laporan Malay Mail bertarikh 27 Mei 2018, Menteri KPKT, Zuraida Kamaruddin berkata, 
She added, would also allow the ministry to keep tabs on the foreigners residing in PPRs.
“The legal foreigners can stay, but we want to see if the owners make enough effort to allow Malaysians to rent the houses,” she was quoted as saying.
“We wish the foreigners who stay there to follow our culture and we want to make sure they know how to maintain levels of cleanliness, environment and safety.”

Beliau menambah, ia juga akan membenarkan kementerian untuk mengekalkan warga asing yang tinggal di PPR.
"Orang asing yang sah boleh tinggal, tetapi kami ingin melihat sama ada pemilik membuat usaha yang mencukupi untuk membolehkan rakyat Malaysia menyewa rumah," katanya dipetik sebagai berkata.
"Kami mengharapkan orang asing yang tinggal di sana untuk mengikuti budaya kami dan kami ingin memastikan mereka tahu bagaimana untuk mengekalkan tahap kebersihan, alam sekitar dan keselamatan.&q…

Lapan Dari 95 Agensi Di Bawah Jabatan Perdana Menteri Yang Di Mansuhkan...

Image
There are 95 divisions and agencies - in the previous Government’s Jabatan Perdana Menteri.
*These are being re-organised under the new government as follows:*
(1) Malaysian Maritime Enforcement Agency (MMEA/APMM) to be transferred to the Ministry of Home Affairs (KDN);
(2) National Disaster Management Agency (Nadma/APBN) to be transferred to the KDN;
(3) Malaysian Maritime Enforcement Affairs Division (BHEPMM) to be merged with the MMEA/APMM if required and transferred to the KDN;
(4) Legal Affairs Division (BHEUU) including the Legal Aid Department (JBG) and the Department of Insolvency Malaysia (MdI) to be transferred to the MLJC;
(5) Integrity and Governance Division (Bitu) to be maintained;
(6) Ceremonial and International Conference Secretariat Division (Biupa) to be maintained;
(7) Cabinet, Constitution and Inter-Governmental Relations Division (BKPP) to be maintained;
(8) New Villages in Peninsular Malaysia Division (BKB) to be transferred to the Ministry of Housing and Local…

SELEPAS SPAD MUNGKINKAH APMM JUGA AKAN DIBUBARKAN ???

Image
Kalau mengambil apa yang dikatakan oleh  Salahuddin Ayub kini Menteri Pertanian yang aku petik dalam laman Selangor Kini bertarikh 24 Oktober 2014 lalu, kata Salahuddin,

Langkah kerajaan mewujudkan beberapa agensi dengan fungsi bertindih dengan agensi sedia ada merupakan suatu pembaziran dan tidak produktif.

Langkah itu juga menunjukkan pentadbiran Najib kurang yakin terhadap kemampuan pegawai kerajaan sedia ada.

Keadaan sama juga berlaku dengan penubuhan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) sedangkan negara mempunyai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang turut berfungsi mengawal pengangkutan awam darat.

Kata Salahuddin, kerajaan juga sepatutnya meningkatkan aset dan kepakaran Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dan Polis Marin, bukan menubuhkan Jabatan Maritim untuk lakukan tugasan sama seperti TLDM dan Polis Marin.

Jadi kalau dah Salahuddin kata penubuhan SPAD itu membazir dan kerajaan yang ada sekarang ini telah pun membubarkan SPAD, maka Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (…

PROGRAM PERMATA Rosmah 1 - 0 Wan Azizah

Image
DULU...
1. Program permata hanya tumpu pada anak orang kaya sahaja,https://www.youtube.com/watch?v=PjdjewnpuXE  15 Oct 2014
2. Rosmah tak layak jadi penaung permata / program permata hanya program tempelan https://www.youtube.com/watch?v=lb21onzKKYE 2 Nov 2014
3. Penyelaras Segmentasi Wanita Muda Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Young Syefura Othman mencadangkan program Permata Negara dimansuhkan. FMT January 21, 2015
4. Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, langkah itu juga menunjukkan pentadbiran Najib kurang yakin terhadap kemampuan pegawai kerajaan sedia ada.
Ini termasuk langkah mewujudkan Permata yang dinaungi isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor. SelangorKini 24 Okt 2014
SEKARANG...
1. TIMBALAN Perdana Menteri, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, program Permata Negara (PERMATA) akan diteruskan oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH).
Namun, beliau berkata, program diilhamkan oleh Datin Seri Rosmah Mansor, isteri bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak …

FITNAH BUKAN PUNCA BN TUMBANG

Image
KUALA LUMPUR - UMNO dan Barisan Nasional (BN) perlu menerima hakikat mereka tumbang kepada Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) bukan disebabkan angkara fitnah.
Veteran UMNO, Tan Sri Syed Hamid Albar, sebaliknya berkata faktor BN tewas mengejut pada PRU-14 adalah disebabkan aspirasi rakyat mahu melakukan perubahan, memandang rendah pengaruh Tun Dr Mahathir Mohamad, sindrom penafian dan gagal menangkis serangan persepsi.
Bekas Ketua UMNO Bahagian Kota Tinggi selama 20 tahun itu berkata, BN juga dilihat 'senang hati' ketika berkempen dan seperti cuba menafikan gelombang perubahan yang dikehendaki rakyat serta peningkatan pengaruh PH di bawah pimpinan Dr Mahathir.
"Apa yang saya maksudkan ialah BN tidak boleh salahkan sesiapa. Ini masa untuk muhasabah sebab apa kalah. Ini bukan faktor ekonomi atau fitnah yang menyebabkan keputusan ini.
"Mereka (rakyat) hendak tukar. Saya pernah menulis mengenai gelombang perubahan ini dan ia dirasai tetapi saya ti…

SELAMA BERTAHUN NAJIB KENA KENCING...

Image
Ketua pemuda umno, khairy jamaluddin menyesal kerana tidak bercakap benar kepada najib razak tentang akar umbi menolak Umno selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal disingkir kerana bercakap tentang 1MDB.
Dengan bahasa lain, khairy kencing najib dengan mengatakan "all okey sir" "no problem sir"...
Tak tahulah kenapa kj tak mahu bercakap benar kepada presiden dia, mungkin dia tak mahu mengguris hati dan perasaan najib atau dia memang nak najib tumbang...
Bergitu juga dengan pihak JASA, bersepah pegawai jasa di peringkat negeri, parlimen dan dun, adakah mereka tidak boleh membaca mood rakyat? kegesilahan rakyat terhadap pentadbiran najib selalu di luahkan di laman sosial, takan itu pun pagawai jasa tidak nampak? adakah mereka (pegawai jasa) tidak bergaul dan bertanyakan pandangan rakyat di bawah sana? 
Bagai mana pula denga para pemikir jasa? 
Sebenarnya mereka ni buat kerja syok sendiri, mereka gagal memahami "denyut nadi rakyat" merek…

KENAPA TUN MAHATHIR MARAH DENGAN PROJEK ECRL..?

Image
Lihat peta di atas...

Kemudian baca laporan dari sinar harian di bawah...

KUALA LUMPUR - Pihak pemaju yang terlibat dengan projek pembinaan Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) diwajibkan membina terowong bawah tanah di laluan yang merentasi hutan simpan bagi menyelamatkan biodiversiti di kawasan terlibat.

Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar (NRE) dalam jawapan bertulis pada persidangan Dewan Rakyat hari ini berkata dalam usaha itu, lapan terowong sepanjang 39.3 kilometer keseluruhannya akan dibina bagi mengelakkan gangguan terhadap hutan simpan.

NRE berkata cadangan pembangunan projek ECRL itu akan melibatkan kira-kira 357 hektar kawasan Hutan Simpanan Kekal (HSK) di Terengganu, Pahang dan Selangor.Sinar Harian 21 Nov 2017

Adakah tuan-tuan semua boleh faham..?




HAPPY BIRTHDAY UMNO KE 72.. Gambar Memori Ulang Tahun Umno.

Image
Happy Birthday Umno ke 72, semoga di panjangkan umur dan di murahkan rezeki...

Antara gambar-gambar sabutan Ulang Tahun Umno yang dirakam melalui lensa kamera aku...

Ulang Tahun Umno ke 66.










Ulang Tahun Umno Ke 71










KITA JUMPA BN DI PRU KE 18 NANTI...

Image
Aku pernah tulis dalam entry aku bertajuk BN MENANG PRU, PAKATAN TUBUH KERAJAAN beberapa bulan lepas, nah nyata apa yang aku tulis tu, benar-benar berlaku cumanya part BN menang cukup-cukup makan tak jadi kenyataan...
Kenapa tajuk aku "KITA JUMPA BN DI PRU KE 18"?
Rakyat dah bersuara lama dah, sejak dari pru ke13 lagi rakyat dah bersuara mahukan perubahan, rakyat bersuara mahukan perubahan dalam kepimpinan BN dan kerajaan, TETAPI MALANGNYA suara rakyat tu tidak di endahkan oleh BN dan kerajaan. pemimpin BN tetap buat pekak badak, buat deek je kata mat rempit...
Akhirnya semalam tarikh keramat 09052018 rakyat marhein menghukum BARISAN NASIONAL, UMNO, MIC, MCA dan GERAKAN di semenanjung. nak cakap apa lagi? pasrah je ler...
Kenapa bergitu teruk rakyat menghukum BN seolah-olah BN langsung tiada jasa kepada negara? pada aku la, rakyat melihat BN sebagai satu beban kepada mereka, tak payah cerita pasal GST, 1MDB, 2.6B Altantuya dan lain-lain, tetapi itu lah pandangan rakyat terh…

FAKE NEWS DAN PEMBANGKANG BERPISAH TIADA...

Image
Dalam masa pru nie, SPR lah yang kerap menjadi mangsa "fake news" pembangkang...

Kalau dulu mereka kata ada 3 juta bangla di bawak masuk untuk mengundi, sampsi sekarang pembangkang tak dapat buktikan 3 juta bangla tu...

Mereka kata ada orang boleh mengundi 2 kali, tapi sampai ke hari ini pembangkang GAGAL bawa tuduhan ke mahkamah... hahahah

itu adalah beberapa contoh "fake news" yang disebarkan oleh pembangkang pada pru lepas.

untuk pru kali ini pula, sila baca kenyataan spr di bawah...


Suhakam Jangan Menyibuk, Biarkan Spr Jalankan Tugasnya...

Image
Seperti biasa organ pembangkang yakni suhakam akan membantai spr kononnya spr tidak telus dalam menjalankan pilihanraya, rengekan suhakam ni dah dekat 15 tahun aku dengar. 
Terbaru, suhakam mempersoalkan kenapa spr tidak mahu mereka (suhakam) dilantik sebagai pemantau pilihanraya ke 14...
Baiklah disini aku nak korang clear sikit, ahli-ahli spr dilantik oleh SPB YD Agong manakala ahli-ahli suhakam juga dilantik oleh SPB YD Agong, seperti yang ditulis dalam akta suruhanjaya hak asasi manusia bahagian 5.
Tapi fungsi suhakam dengan spr jauh beza, suhakam menjaga hak asasi manusia dan spr pula menjaga proses pilihanraya.
Rasanya tiada pelangaran hak asasi dalam proses pilihanraya di malaysia ni, kalau ada pun hanyalah tuduhan-tuduhan bodoh yang sengaja di lemparkan oleh pembangkang kepada spr yang mana tidak satu pun perkara yang pembangkang tuduh itu mereka bawa ke mahkamah.
Pelangaran hak asasi manusia yang sepatutnya suhakam pantau dan ambil berat ialah krisis air di selangor, itu mel…