Posts

Showing posts from July, 2013

Ordinan Darurat Untuk Selamatkan Cinabeng & Paria Di Malaysia...

Image
Ordinan darurat, kenapa orang takut sangat dengan ordinan tu, pada aku senang je, kalau korang tak buat salah buat apa takut...
Ok terus terang aku kata, ordinan tu sebenarnya di wujudkan oleh penjajah bukan untuk melindungi orang melayu, tapi ordinan itu di cipta untuk menyelamatkan kaum pendatang seperti keling paria dan cinabeng...
Kerana apa? kerana dua jenis kaum pendatang ini adalah manoriti dalam malaysia dan biasanya yang banyak buat crime nie adalah kaum pendatang, sama lah halnya dengan indon, bangla, nepal, dan negro, bila banyak buat crime jadi banyak lah musuh, bila banyak musuh maka pembunuhan pasti akan berlaku, jadi kalau tampa ordinan ini maka kelak akan terpupuslah dua jenis ini bangsa pendantang yang berada di malaysia ini...
Cerita lanjut pasal ordinan darurat klik sini

Cabaran Debat Buat Puak Syiah Laknatullah Alaih...

Image
Syiah kerap kali mengatakan merekalah pencinta ahlul bait (keluarga Rasulullah) tapi dalam masa yang sama, syiah juga mencaci dan menkafirkan isteri Rasulullah iaitu saidatina aisyah isteri kesayangan Rasulullah dan para sahabat nabi seperti abu bakar, umar dan uthman, yang telah dijanjikan Allah mereka ini confirm syurga...
Malah kepala besar syiah, ayatollah khomeini seperti yang pernah di ceritakan oleh yusuf qaradawi yang mana khomeini pernah berdoa laknat terhadap para sahabat nabi di hadapan kabah...
Jadi untuk membuktikan adakah fahaman syiah ini berlandaskan Al-quran dan sunnah maka aku mencabar agar kepala-kepala syiah yang rasa diri mereka bagus sangat di malaysia untuk mengadakan satu debat terbuka tentang dua mazhab ini, syiah dan ahli sunnah, kita perlu ingat, di negara timur tengah, perdebatan antara ulama ahli sunnah dan syiah ini kerap di adakan, maka apa kata kalau kita buat pula di malaysia...
Jadi aku cadang bebarapa nama untuk mewakili pihak ahli sunnah, antara nam…

Tembak Sajeevan: Rafizi Sudah Beri Gambaran Polis & KDN Turut Terlibat...

Image
Pengerusi Badan Pemantau Jenayah,  MyWatch, R. Sri Sanjeevan memiliki senarai anggota polis yang sedang disiasat kerana terlibat dengan sindiket dadah, kata Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli. Rafizi membidas kenyataan Menteri Dalam Negeri, yang menafikan penglibatan polis dalam kes tembakan Sanjeevan pada 27 Julai lalu.
“Bagaimanapun, saya bersetuju dengan pandangan Sanjeevan berkaitan bilangan anggota yang terlibat serta berat kesalahan mereka, yang menunjukkan keseriusan dalam keterlibatan sesetengah anggota polis dalam sindiket seperti itu,” jelasnya.
Justeru itu, beliau menyifatkan Zahid terlalu awal untuk mengeluarkan kenyataan untuk menafikan keterlibatan polis.
Kata Rafizi “Zahid juga perlu melihat insiden ini jauh ke hadapan, sekiranya polis terlibat, beliau juga tidak boleh menolak kemungkinan mungkin ada sebahagian anggota dalam KDN yang juga terlibat,”

Pelacur Kat Chow Kit Pun Tak Tayang Nonok Merata Tempat...

Image
Susah sangat nak faham, biarlah tajuk tu agak terus terang. 
Dah sampai nak pertikai hukum kata mana ada ayat Quran halang tanding ratu cantik?
Siapa emak bapak mereka ni. Tak diajar ke halal haram sebagai orang Islam? Tak dilatih ke tentang aurat.
Bayangkan pelacur kat chow kit yang harga takat 30-40 hingget pun tau segan, kalau dia nak tayang nonok dia pun dia akan buat dalam bilik, jadi dalam kes ini siapa lebih bermaruah...
Baca lanjut klik sini

Filem New Village: Tak Perlu Berkali-Kali Beri Amaran, Cukup Dengan Satu Arahan...

Image
Pihak Lembaga Penapisan Filem(LPF) telah ambil keputusan untuk MENAHAN tayangan filem ini bagi mengelakkan kontroversi... Ianya akan diteliti semula terutamanya mesej2 tersembunyi termasuk perkara yang berkaitan dengan komunis... - Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi
Filem New Village menayangkan kaum Cina sebagai mangsa komunis dan British tapi juga mahu gambarkan Cina komunis sebagai pejuang kemerdekaan.
Ingat Melayu lupa ke AMCJA yang amnbilalih kerajaan seminggu dan bertndak kejam. Mereka memasuki istana-istana dengan hasrat mahu menangkap dan bunuh Sultan dan Raja-Raja Melayu. Keluarga di Raja dan kaum bangsawan masih lagi ingatkah peristiwa ini?
Tak faham macam mana pada 7 sept 2012 LPF boleh luluskan? Tahukah Lembaga LPF menilai filem itu?

Pelampau CINA Dong Jiao Zong Ingkar Arahan Kerajaan...

Image
Dong Zong dan Jiao Zong (Dong Jiao Zong), dalam sidang akhbarnya di ibu negara, menolak keputusan Kementerian Pendidikan untuk menambah masa pengajaran dan pembelajaran (P&P) Bahasa Melayu (BM) dan Bahasa Inggeris (BI) di SJKC.  
Peraturan baru yang melibatkan pelajar Tahun Empat, Lima dan Enam itu, dikatakan tidak sesuai untuk dilaksanakan di SJKC. Persoalan saya, siapakah mereka? Adakah mereka ini kerajaan? 
Isu ini telah dibawa berbincang sekian lama, kerajaan telah membuat keputusan, tetapi tidak pernah ada penyelesaian kerana terus menerus ditentang oleh kumpulan ultra kiasu ini. Apa jua usaha kerajaan untuk penambahbaikan dan memartabatkan BM di SJKC dilihat menggugat bahasa Cina (BC). Akhirnya, kita pun mengalah. 
Maka tidak hairan, kumpulan pendidik Cina mahukan Kementerian Pendidikan mengkaji semula peraturan baru mengenai waktu P&P BM dan BI di SJKC, yang akan bermula tahun depan. 
Saya boleh bersetuju jika SJKC berada di negara China. Malangnya, SJKC berada di Mala…

DYMM Sultan Johor Melawat Bazar Ramadan Di Bandar Segamat...

Image
Semalam 26 julai 2013 DYMM Sultan Johor melawat bazar ramadan di sekitar bandar segamat, baginda sampai di stesen keretapi segamat kira-kira jam 12.20 tengah hari dengan memandu sendiri keretapi itu dari johor baharu, setibanya di stesen segamat, baginda di sambut oleh pegawai daerah segamat dan beberapa pegawai kerajaan negeri.
Di sebelah petang baginda memulakan lawatan ke pasaraya one segamat, baginda meluangkan masa di situ selama satu jam bertemu rakyat yang sedang membeli belah di pasaraya itu, kemudian baginda meneruskan lawatan baginda di bazar ramadan berdekatan dengan pasaraya kimart, walau pun hujan renyai, baginda tetap melawat bazar ramadan sambil beramah mesra dengan rakyat yang sedang membeli juadah berbuka.





Keputusan Tak Rasmi PRK Kuala Besut

Image
BN berjaya memenangi PRK kuala besut dgn majoriti 2600 undi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bekas Calon Pill Kuda Akan Saman Presiden PAS...

Image
Tuduhan Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang yang mendakwa penjual pil kuda dikalangan calon PKR ketika berkempen pada Pilihanraya Umum ke 13 (PRU13) lalu disifatkan sebagai fitnah seterusnya mengundang penderitaan.
Bekas calon PKR Dun N25 Bukit Besi Terengganu pada PRU13 lalu Shamsul Mat Amin berkata fitnah tersebut juga mengundang pelbagai reaksi negatif terhadap dirinya.
"Saya menderita akibat fitnah ini. Ucapan-ucapan itu telah disiar di semua media utama termasuk internet malah ucapan video juga dimuatnaik di laman YouTube.
Daripada ucapan tersebut saya sentiasa diaibkan, di ejek dikalangan masyarakat. Jejaskan perniagaan saya, kepercayaan masyarakat, hubungan persaudaraan antara sahabat malah keluarga juga ada yang percaya," katanya. cerita lanjutklik sini.

Pas Cuba Rendahkan Pemikiran Orang Melayu...

Image
Spin paling bangang yang pas buat di saat-saat akhir, mereka sengaja libatkan ngo-ngo pro melayu...

Fikir secara logik, adakah ngo-ngo itu bersetuju dengan formula pas yang langsung tak bagi apa-apa keuntungan kepada orang melayu...

Pas sengaja nak merendahkan taraf pemikiran orang melayu dengan mengedarkan propaganda bahalul...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bertahun Mereka Menyokong PAS, Tapi PAS Tak Pernah Perdulikan Nasib Mereka...

Image
Wanita umno hari ini tampil membantu bekas-bekas ahli pas yang langsung tidak di perdulikan nasib mereka selama ini oleh pemimpin pas kawasan besut dan pemimpin pas negeri...
Peruntukan dan bantuan yang mereka minta ketika pas mentadbir negeri terengganu tidak pernah di perdulikan oleh pemimpin pas, malah ada beberapa pemimpin pas secara berseloroh meminta mereka bersyukur sekurang-kurangnya mereka yang meminta bantuan itu mampu makan sehari sekali, walhal semua orang tahu, pemimpin pas terengganu hidup mewah ketika itu...
Mungkin sudah serik dengan janji bulan bintang pemimpin pas, di hari baik bulan baik ini, mereka ingin mengubah cara hidup mereka, meninggalkan perjuangan yang sia-sia...
Mereka tahu, hanya barisan nasional yang mampu untuk membantu dan mengubah nasib mereka, benar kata-kata seorang pakcik di bazar ramadan yang aku jumpa petang tadi, rezeki datangnya dari Allah tapi kerajaan bn yang melorongkan rezeki itu untuk di agih sama-rata kepada rakyat terengganu...


"Mereka Berani Hina Islam Kerana ISA Sudah Tiada", Tun Mahathir

Image
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, segelintir masyarakat semakin berani menghina Nabi Muhammad dan mengeluarkan kenyataan yang menghina orang Islam berpuasa kerana mereka kini tidak lagi menyokong BN.
Dalam wawancara yang disiarkan oleh akhbar Mingguan Malaysia hari ini, Mahathir berkata, sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang lalu, perkara seperti itu tidak berlaku kerana semua kaum di Malaysia menyokong BN.
Menurutnya, sebelum PRU13, BN menang dengan mendapat dua pertiga. Bagaimanapun kini, katanya, kaum Cina langsung tidak menyokong BN dan Melayu pula berpecah kepada tiga kumpulan.
"Kesan daripada PRU-13 berkait rapat dengan rasisme yang semakin menebal dan ia perlu diambil kira oleh semua pihak memandangkan masa depan negara tidak berapa baik kerana perkara ini. Kalau diperhatikan pemisahan antara kaum telah membuatkan kita semakin jauh sehingga sudah sampai ke tahap ada yang berani mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan kemarahan.
"Kita …

Kunci Surau Atas Faktor Keselamatan...

Image
Sejak kempen prk kuala besut bermula,petugas dalam kalangan ahli pas yang datang dari luar terengganu sudah mula menggunakan sebuah surau yang telah lama terbiar di kampung lampu dengan menunaikan solat tarawih, solat lima waktu dan sebagainya. 
Surau tersebut dibina atas tanah milik persendirian dan sebelum ini ianya ditinggalkan kerana kerajaan bn telah membina sebuah masjid tidak jauh dari surau itu...
Oleh kerana surau itu telah dibiarkan terlalu lama dan tidak terjaga, maka beberapa penduduk di situ telah mengarahkan beberapa ahli pas yang tidur di dalam surau itu supaya keluar kerana bimbang keselamatan mereka berikutan kayu bumbung surau itu telah banyak yang reput di makan oleh anai-anai...
Tetapi kerana sikap degil beberapa petugas pas yang masih tidak mau keluar dari surau usang itu, maka penduduk kampung yang bimbang atas keselamatan mereka terpaksa mengunci surau itu, atas faktor keselamatan...

Hentikan Cerita Karut Dan Fitnah Di Bulan Ramadan Yang Mulia Ini,

Image
Ketua wanita umno malaysia, datuk sharizat jalil meluahkan rasa kecewa dengan cara berkempen parti pembangkang yang tetap menyerang peribadi calon dan menyebarkan fakta tidak benar tanpa mempedulikan kesucian bulan Ramadan.
Menurut beliau, perkara seperti ini berlaku berkemungkinan kerana pihak pembangkang tidak mempunyai isu yang konkrit untuk menyerang calon barisan nasional, tengku zaihan che ku abd rahman untuk digunakan sebagai modal berkempen.
“Justeru itu, kita jentera wanita tidak akan terikut-ikut dengan cara pihak pembangkang yang menggunakan isu karut marut dan fitnah dalam berkempen, ujarnya kepada selepas program bacaan yassin dan program agihan gulai kawah di surau kampung nagka dan di dewan seri kemunting petang tadi.


Jemaah Islam Ikrar Sokong BN, Kenapa Tak Sokong PAS...??

200 orang anggota NGO yang menggelarkan diri mereka sebagai Jemaah Al-Ehsan hari ini menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional yang mana sebelum ini mereka menyokong Pas.

Hasrat untuk menyokong BN telah disampaikan kepada Dato' Ahmad Maslan sejak seminggu yang lalu. Tuan Haji Zakaria Saleh yang mengetuai NGO berkenaan berkata, mereka merasakan perjuangan dalam Pas tidak memperjuangkan hak Islam.

Beliau juga mendakwa perlantikan Husam sebagai pengarah PRK bukanlah percaturan politik tapi percaturan peribadi. Haji Hadi takut kepada Husam.

Oleh kerana mereka sudah hilang kepercayaan kepada perjuangan Pas mereka nekad untuk menyatakan sokongan kepada BN dalam PRK kali ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hanya Namewee Masih Terselamat Kerana Hina Islam...

Image
Terlebih dahulu aku nak ucap tahniah dan terima kasih kepada pihak hakim, pendakwaraya, skmm, pdrm, kementerian penerangan dan kementerian dalam negeri kerana bertindak pantas terhadap dua cina gampang yang menghina umat Islam...
Hasil dari itu, dua cina gampang ini telah di hantar ke penjara, alvin di penjara sungai buloh dan vivian di penjara wanita kajang, apa lah nasib mereka malam pertama di penjara yee....
Kalau nak di ikutkan, perkara ini sudah lama boleh di cegah, mari kita ingat balik seorang anak cina gampang yang bernama namewee, satu masa dulu dia pernah menghina laungan Azan dalam lagu negara kuku...
Malah bukan sahaja dia menghina azan, tapi dia juga mengajak para penyokongnya supaya turut bersama-sama menghina agama Islam dalam facebook...
Tapi nasib namewee baik, ketika itu menteri dalam negeri CKMM hanya berani beri amaran sahaja, tindakan untuk menangkap dan mendakwa tidak berani dia buat, sudahlah dia tidak di tangkap atau di dakwa, menteri yang jaga parlimen ketik…

Agama Islam Bukan Bahan Jenaka...

Terima kasih aku kepada hakim kerana tidak membenarkan ikat jamin pasangan cina gampang yang menghina agama Islam, aku tak dapat bayangkan apa perasaan mereka pada ketika itu, tapi bak kata pepatah melayu "kerana pulut santan binasa, kerana bodoh kau tidur penjara la"...
Dibawah adalah komen menteri dalam negeri, zahid hamidi yang mengulas mengenai penahanan dua cina gampang itu, nyata akta hasutan tidak perlu di hapuskan, malah perlu di perkasakan lagi, hanya yang bersalah dan yang buat salah sahaja takut dengan akta itu....



Hanipa Maidin Suruh Umat Islam Maafkan Alvin & Vivian...

Image
Mohamed Hanipa Maidin meminta umat Islam memberikan peluang kepada pasangan lucah Alvin Tan dan Vivian Lee untuk menebus kesalahan mereka kerana melakukan provokasi terhadap penganut agama terbesar di negara ini.

Ahli Parlimen Sepang dari PAS itu juga mahu umat Islam bertindak waras dalam memberikan respon terhadap provokasi seumpama ini dan belajar untuk memberikan kemaafan.

"Islam, saya yakin, juga agama rahmah. Di dalam al-Quran juga Allah menyatakan bahawa Allah menulis untuk diriNya rahmah (belas ikhsan)," katanya yang juga Ahli Jawatankuasa PAS kepada The Malaysian Insider.

"Maka saya berpendapat tidak salah bagi umat Islam untuk menerima kemaafan pasangan itu dan memberi mereka peluang untuk tidak lagi mengulangi perbuatan biadap mereka itu," katanya.

Beliau percaya mereka sudah cukup terseksa dengan luahan kemarahan umat Islam di negara ini. Itu sudah cukup, baginya menjadi hukuman perit ke atas mereka. 

"Saya rasa ugutan bunuh ke atas mereka, jika b…

Anak Cina Ini Menghina Islam, Masihkah Kita Mahu Menyokong Perniagaan CINA...???

Image
Ingat nak cina ini telah menghina Islam dan melayu dalam facebook nya tempoh hari, jadi ada beberapa orang anak melayu yang sudah tidak tahan dengan perangai binatang budak nie telah memberikan sedikit pengajaran berguna kepada nya...
Tapi bagai mana dengan cina-cina yang lain, cina yang menggunakan tulisan jawi untuk mengaburi mata mata orang melayu, seolah-olah produk yang mereka jual itu adalah produk milik orang melayu, mereka cuba menipu orang melayu...
Bak kata orang tua-tua 'cina kalau tak menipu, bukan cinalah namanya' jadi ayuh kita boikot perniagaan cina, jangan risau, kita tak akan mati kebulur kerana tak membeli produk itu, tapi cina yang akan mati perniagaan mereka kerana orang melayu ada kuasa membeli...







Tak Guna PPZ-MAIWP Kutip Duit Berjuta Kalau Masih Ada Orang Islam Tinggal Di Bawah Jambatan...

Image
Ini yang aku betul tak paham, jumlah kutipan zakat di wilayah pada tahun 2011 di rekod kan sebanyak RM. 341.33 juta, itu aku ambik jumlah kutipan pada tahun 2011, tahun lepas punya jumlah aku tak tau berapa, mungkin lebih dari tahun 2011...
Bagai mana dengan kutipan zakat setinggi itu masih ada lagi kes seperti yang di laporkan dalam harian metro hari ini...
Korang baca petikan harian metro di bawah...:
Anak saya bukan untuk dijual! Biar kami hidup susah dan merempat, asalkan kami bertiga dapat bersama,” kata Maya, 23, yang selamat melahirkan bayi lelaki Isnin lalu.
Maya sebelum ini sarat mengandung dan suaminya ditemui wartawan Metro Ahad ketika menjadikan jejambat Jalan Kinabalu bersebelahan Sungai Klang sebagai tempat berteduh bertekad tidak mahu ‘menjual’ anak mereka yang baru dilahirkan Isnin lalu di Hospital Kuala Lumpur (HKL).
Aku yakin, pasangan ini memang betul-betul miskin, tak berharta dan tak mampu untuk menyewa rumah, kalau tidak masakan dia nak tinggal di bawah jambatan d…

AWAS Pendakwah Kristian Kini Di Shah Alam...

Image
Mat salleh nie seorang mubaligh kristian, dia di dakwa sedang giat menyebarkan risalah agama kristian di kawasan shah alam, dia juga dikatakan menunggang sebuah motosikal nouvo, sekiranya korang terjumpa dengannya, maka berikanlah dia satu pengajaran yang cukup berharga supaya dia akan kenang sehingga ke akhir hayat...
Cerita lanjut klik sini.


Akta Hasutan Akan Di Pinda, Jangan Salahkan Zahid Aje, Cuba Teka Sape Punya Kerja...???

Image
Mungkin akan ada orang yang naik angin dengan zahid menteri dalam negeri, mungkin ada yang kata apa hal pulak zahid nak memandai-mandai mansuhkan akta hasutan dan di tukarkan ke akta keharmonian nasional (nama akta pun tak garang)...
Perlu di ingat ketika cadangan untuk meminda akta ini, zahid ketika itu menjawat jawatan menteri pertahanan, menteri pertahanan dan kementerian pertahanan tak ada kait mengait dan masuk campur dalam bab meminda akta hasutan...
Jadi siapakah yang gatal menasihatkan najib untuk meminda akta hasutan itu...??? 
Banyak yang tak tahu atau mungkin sudah lupa, bahawa cerita untuk memansuhkan akta hasutan telah di bawa ke mesyuarat kabinet pada tanggal kalau tak silap 11 julai 2012 dan najib pun tampa berfikir panjang terus umum pada hari yang sama di majlis makan malam jabatan peguam negara yang akta hasutan akan di mansuhkan dan di ganti dengan akta harmoni...
Tetapi mujur akta yang baru itu masih belum di gubal...
Selepas zahid menjawat jawatan menteri dalam ne…

Anak Cina Makan Pengat, Sendiri Mau Ingat...

Image
Hai inilah nasib kerana menghina agama Islam dan tak pandai jaga sentiviti agama lain. Kejadian ini perlu di ambil iktibar oleh semua orang yang maner perlu menghormati di antara satu sama lain.
Kikikikikikikikikikikikikikiki aduh pecah perut aku kikikikikikikikikikikiki
Petikan dari blog Taiping Mali

Isu Kalimah Allah: Najib Kena Tibai Dengan Dua Tokoh Wartawan...

Image
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan kerajaan pimpinannya  akan terus meninggikan syiar Islam, menjaga dan mempertanhkan kesucian  Islam termasuk kalimah Allah ( Utusan Malaysia 15 Julai).
Dengan lebih dahulu mengangkat tabik hormat, saya ingin berterus terang kepada Datuk Seri Najib bahawa bukan jaminan ini yang ditunggu oleh seluruh umat Islam yang di dalam keadaan marah  kerana provokasi  Duta Vatican City.Najib seperti tidak sensitif terhadap perasaan mereka.
Yang ditunggu ialah langkah  kerajaan yang setimpal bagi  membalas provokasi  Vatican City yang menyentuh  sensitiviti umat Islam dalam sebuah  negara yang Islam adalah agama rasminya.
Zainuddin Maidin
MARI kita cakap bahasa mudah. Kalau nak marah, marahlah.
Apa kita nak hairan kalau Duta Vatican, Joseph Marino “campur tangan” dalam hal yang sensitif kepada orang Islam Malaysia?
Menurut laporan media, dalam pertemuan sulungnya dengan media massa tempatan, Marino memuji hujah yang dikemukakan oleh Persekutuan K…

Sudahkah Sabery Cik Siasat Apa Yang Berlaku Di RTM Mandrain News Section...???

Image
Umum mengetahui RTM dalah stesen penyiaran milik kerajaan, tugas rtm ialah untuk memberi maklumat tentang dasar dan misi kerajaan, tak keterlaluan rtm juga bertindak untuk menyebarkan propaganda kerajaan ketika tiba pilihanraya umum, pilihanraya kecil dan pilihanraya negeri....
Setakat ini aku tak ada masaalah dengan cara propaganda yang di mainkan oleh rtm, siaran rtm boleh di terima di seluruh negara, terutama di kampung-kampung dan pendalaman, di sana mereka lebih berminat mendengar berita dari rtm berbanding berita tv3 dan astro awani, tapi merujuk pada maklumat yang di tulis di sebuah laman blog, mandarin news section gagal dalam meyakinkan pengundi cina dalam pru lepas, kenapa...???
Mandarin news section gagal mempromosi barisan nasional dengan baik sepanjang tempoh 15 hari berkempen, tidak banyak berita dan cerita mengenai calon bn, bahagian mandarin news section lebih banyak menyiarkan berita luar negara seperti kekecohan yang berlaku di mesir, syiria, jordan dan lain-lain neg…

Jawapan Hasan Malik Yang Betul-Betul Mencabar Minda...

Image
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaaan Datuk Hasan Malek hari ini mengajak orang ramai 'menukar' selera daripada memakan ayam kepada menu lain seperti ikan dan daging sebagai usaha mengekang kenaikan harga ternakan itu.
Beliau berkata langkah itu dianggap perlu memandangkan terdapat pihak tidak bertanggungjawab yang cuba mengambil kesempatan menjelang musim perayaan Hari Raya Aidilfitri dengan menaikkan harga ayam sewenang-wenangnya.
Inilah jawapan yang cukup bernas dari seorang menteri yang di lantik oleh najib, kalau harga ayam naik kita tukar selera makan ikan atau daging, kalau harga daging naik, kita tukar selera makan ikan, kalau harga ikan pula naik kita tukar pula makan ubi kayu...
Menteri bagi jawapan betul-betul nak lepas tengkok dia, jawapan yang dia bagi tu tak menampakan jalan penyelesaian...

Babi Sebagai Juadah Berbuka, Cukup Ke Dengan Permohonan Maaf...???

Asal buat salah je, mintak maaf, asal buat salah je minta maaf, lepas tu buat balik, kemudian mintak maaf lagi, bila nak settle...
Aku dah polak dengan perangai cina gampang macam nie, asal buat salah je minta maaf, apa mereka ingat maruah umat Islam di malaysia nie cukup dengan permohonan maaf je ke...???
Lepas nie aku yakin, akan ada lagi cina gampang buat hal, kemudian minta maaf...
Korang tengok sendiri video di bawah tu, dengar apa kata-kata anak cina kimak tu, dia kata 
"meskipun sedar khinzir itu haram disisi Islam"
Kimak kau kalau dah tahu khinzir tu haram dalam Islam yang kau buat juga kenapa, sial....
Dia tambah kata lagi... 
"kami langsung tak ada niat nak mempersenda dan memperlekehkan Islam" 
Kalau tak de niat kau buat poster tu buat apa bodoh....???
Aku yakin sesudah je dia off kamera tu, dia ekor anak haram tu akan gelak dekah-dekah, sambil kata "ok sudah settle".....

Kerajaan Akan Pinda Akta Hasutan...

Akta hasutan akan di pinda oleh kerajaan, tapi empat unsur utama dalam perlembagaan persekutuan akan di kekalkan....

CINA GAMPANG Sudah Mula Naikan Harga Ayam...

Image
BELUM sampai pun lagi seminggu umat Islam berpuasa dalam bulan Ramadhan ini namun ada perkhabaran yang membingungkan kepada seluruh umat Islam di Malaysia. Ayam. Harga ayam yang tiba-tiba melambung tinggi umpama harga emas apabila masuknya hari pertama umat Islam berpuasa.
Jika sebelum ini harga ayam dipasaran hanya sekitar RM6.80 - RM7.00 sekilogram, namun sejak semalam 1 Ramadhan harga ayam di pasar-pasar basah seluruh negara naik kepada antara RM8.50 - RM9.00 sekilogram. Gila memang gila. Asal ada sambutan perayaan bagi umat Islam dan Melayu pasti harga ayam melambung tinggi bagaikan harga bagi ayam sudah tidak dapat dikawal lagi.
Apa yang perlu kita buat...??? klik sini

Cina Pukimak Nie Sengaja Cari Penyakit...

Image
Aku mintak tolong kepada sahabat-sahabat dan sekelian pembaca blog ini agar berikan sedikit pengajaran tentang adat dan tatasusila dalam kehidupan bermasyarakat berbilang kaum dan agama...
Pukimak cina babi dua ekor nie produk sekolah vernakular, jadi dia tak paham akan rasa sensitif umat Islam, maklumlah dari darjah 1 sampailah ke form 5, kat sekolah asyik makan babi je,  aku tak pernah jumpe cina babi nie, so tak dapatlah aku nak belanja dia minum teh, aku mintak tolong pada sahabat-sahabat sekelian, kalau terjumpa dengan cina dua ekor nie, tolong lah bagi dia sedikit pengajaran...
Jangan sampai atas kebodohan anak cina produk sekolah vernakular, sekali lagi kita berdepan dengan peristiwa 13 mei...

Tiket Penerbangan Airasia Lebih Murah Dari Kondom...

Image
Timbalan menteri pengankutan mendedahkan bahawa, kos pembinaan klia2 meningkat dengan mendadak kerana pihak mahb terpaksa melayan semua kehendak syarikat penerbangan low class itu... klik sini
Apa yang aku pelik kat sini ialah, selama tempoh air asia beroperasi, tak pernah sekali pun air asia membayar airport tax kepada mahb, walau pun charge airport tax itu di kenakan kepada setiap penumpang mereka... tapi kenapa mahb masih mahu melayan kerenah dan permintaan airasia...???
Cuba korang tengok iklan di bawah tu....

Airasia masih lagi mengenakan airport tax, tapi tidak sesen pun airport tax itu di bayar kepada pengurusan lapangan terbang, samalah macam kita menyewa rumah orang tapi tak mau bayar sewa, aku tak faham kenapa kerajaan masih berdiam diri dengan perangai airasia nie, atau ada perjanjian sulit antara kerajaan dengan airasia sehingga airasia di lihat kebal dari undang-undang...
Apa pun aku dah lama boikot airasia...

Masih Tak Cukup ISLAM Lagi Ke Kerajaan Malaysia Nie...???

Image
Sebanyak 50,000 naskah Al-Quran akan diserahkan ke institusi pendidikan dan masjid-masjid di dua daerah di Palestin iaitu Baitulmaqdis dan Gaza untuk kegunaan penduduk di sana.
Sumbangan oleh Wakaf Al-Qur’an, Yayasan Restu akan diserahkan kepada kedua-dua daerah itu selepas hari raya Aidilfitri, kata Pengerusi Yayasan Restu, Datuk Abdul Latiff Mirasa.
Katanya, Al-Quran tersebut kini dalam proses percetakan dan dijangka akan siap dalam bulan Ramadan ini di mana 5,000 telah siap dicetak.
“Sekurang-kurangnya RM4 juta diperlukan untuk menyiapkan 50,000 naskah Al-Quran… dan sehingga kini kita telah mendapat RM250,000 sumbangan dari orang ramai,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Wakaf Al-Quran sempena Ramadan oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.
Komen aku: Masih tak cukup Islam lagi ke kerajaan malaysia nie, pas dok kata kerajaan bn nie kerajaan kafir, takan kerajaan kafir sanggup sedekah Al-quran kat orang...

Siapa Penduduk Asal Tanah Malayu???

Image
Kadang-kadang aku terfikir jugak, mana letaknya otak puak-puak cinabeng nie, bila mempertikaikan hak orang melayu di tanah milik orang melayu...
Samalah macam kita pi bertandang rumah orang, tetiba kita nak halau pulak tuan rumah tu, masuk dek akal ke tidak...??? bergitulah yang berlaku di malaysia sekarang nie...
Korang baca petikan twitter pelakon porn cina malaysia yang menjadi penyokong pakatan nie, kat mana logiknya untuk dia nak halau orang melayu ke sumatera...
Dia menulis seolah-olah tanah melayu nie dulu cinalah bangsa atau mahkluk pertama yang tinggal, padahal dia tak sedar yang nenek moyang dia tu dulu pendatang haram yang di bawa oleh british untuk menjadi kuli di lombong bijih, tukang angkat najis, pekerja ladang dan pelacur...
Tak boleh ke sapa-sapa antara kita yang berbangsa melayu nie tolong ajar sikit cina gampang tu...??? tolonglah aku dah muak dengan penghinaan macam nie...

Anak Benggali Terkedu Bila Zahid Kata "See You In Court"

No wonder kenapa benggali puchong tu beria-ia provok zahid dalam parlimen pasal kes yang sepatutnya telah selesai 6 tahun dulu, rupenye si benggali tu ambil upah jadi lawyer untuk mangkok yang culik anak pompuan dan cucu zahid...
Bertapa besarnya jiwa zahid apa bila dia langsung tak buat laporan polis terhadap mangkok tu, mungkin pada zahid, cukup sekadar sebiji penumbuk untuk menyedarkan mangkok itu yang perbuatannya itu salah, cuba bayangkan kalau zahid yang ketika itu berjawatan timbalan menteri membuat laporan polis? aku rasa sampai sekarang ini mangkok itu masih meringkok dalam penjara...
Kejadian yang telah settle 6 tahun dulu 'no hard feelings' tetiba di ungkit kembali, untuk apa? jawapnya cukup mudah, pertama, mamgkok tu nak pau zahid kerana kini zahid sudah menjadi menteri dalam negeri, kedua, benggali tu sengaja cari balik mangkok tu untuk memalukan zahid dalam parlimen dan jadi bahan ceramah pembangkang.

Apa Lagi Cina Mau...???

Image
Apa lagi cina mau...???
Nak jadi kaya...??? cina banyak yang dah kaya...
Nak sekolah cina...??? dah berlambak sekolah cina di malaysia...
Nak public holiday chinese new year...??? memang kerajaan dah wartakan 2 hari...
Nak makan babi...??? go ahead, kerajaan tak halang...
Nak main judi...??? pergi main kat genting...
Nak main pelacur...??? pergilah, sape pun tak kacau...
Nak jadi perdana menteri...??? kasi tumbang BN dulu la, tak mau kira sapa menang undi popular tapi sapa menang undi first pas the post...
Nak jadi sultan...??? lu ingat ini tanah melayu bapak lu punya...

Benarkah Fail Kes BAFIA Rafizi Hilang...???

Image
Kronologi kes BAFIA rafizi ramli, ahli parlimen pandan...
1. Pada 10 September 2012, rafizi menerusi peguamnya, sivarasa membuat rayuan agar pertuduhan tersebut diketepikan kerana beranggapan, pertuduhan tersebut melanggar peraturan negara...
2. 23 November 2012, permohonan sivarasa untuk ketepikan pertuduhan terhadap anak guamnya rafizi, ditolak oleh Mahkamah Tinggi...
3. Sekali lagi sivarasa, peguam rafizi memfailkan rayuan supaya kes anak guamnya di ketepikan...
4. Pada 23 Mei 2013, rayuan rafizi yang difailkan oleh sivarasa di mahkamah rayuan telah ditolak kerana rayuannya tidak mempunyai merit...
Soalan aku pada ghani patail...???
Bila mahkamah nak dengar kes rafizi tu...???
Atau adakah benar seperti yang di komen dalam blog dan facebook, fail kes rafizi telah hilang...??? kalau tak hilang bila nak proceed...???

Last Call Punya Maki "Rafizi Kau Memang Babi"

Image
Rafizi ramli, pengarah strategi pkr, muka nampak macam cina tapi mengaku melayu, hati dia lebih jahat dari komunis...
Lepas cinabeng tak tahan dengan asakan bloggers pro umno dengan kempen boikot perniagaan cina, maka cinabeng menggunakan rafizi untuk melancarkan kempen boikot media utama sampai bankrap...
Mehh sini aku nak cerita, sejak dari anwar di pecat tahun 1998 dulu sehinggalah si rafizi masuk parlimen tahun 2013 sudah 15 tahun media utama seperti utusan, berita harian, tv3 dan rtm di boikot, alhamdulilah sampai la nie utusan, berita harian, tv3 dan rtm masih lagi bertahan dan tak bankrap...
Apa? hebat sangat ke wave boikot yang di bawa oleh rafizi berbanding dengan wave yang dibuat oleh beberapa orang pemimpin pembangkang dulu...??? 
Sudah la... tak payah nak tunjuk hero, takpayah la jadi barua cinabeng... cerita selanjutnya klik sini

Kalau Tak Buat Salah Kenapa Takut Dengan Akta Hasutan...???

Image
Ingat tak dulu macam mana menggilanya pembangkang desak kerajaan untuk hapuskan akta keselamatan dalam negeri (isa)... hari-hari depa berdemo desak kerajaan hapuskan akta yang banyak berjasa kepada negara, last-last bila menteri KDN ketika itu, ckmm tak tahan, dia bawak ke kabinet dan kabinet pun bersetuju untuk hapuskan demi menjaga nama baik ckmm...
Kini pembangkang menyalak lagi, depa mintak akta hasutan pulak di hapuskan, kenapa mereka minta akta hasutan di hapuskan? jawapannya senang je, kalau akta itu di hapuskan maka senang lah untuk mereka menghasut rakyat buat apa-apa benda yang boleh menggugat keselamatan negara dan lagi satu, kalau akta ini di hapuskan, maka berpesta ria lah cina-cinabeng memaki hamun sultan dan raja-raja melayu, itulah niat pembangkang sebenarnya...
Pada aku senang je, kalau korang tak buat salah buat apa nak takut dengan akta tu...

Bahan Nak Buat Kuih, Mana Satu Pilihan Anda...???

Image
Marilah kita membantu peniaga melayu/Islam, tak ada paedahnye kita mengkayakan cina/kafir, apa sumbangan cina/kafir kepada Islam? kalau bantu peniaga melayu, sekurang-kurangnya kita boleh juga memperkasakan ekonomi orang Islam di malaysia nie...

Budak Bawah Umur Mangsa Syiah Di Malaysia...

Image
Mat sabu kalah di pendang bukan kerana bn terlalu kuat di sana, tapi adalah hasil sabotaj ahli dan penyokong pas sendiri yang bersepakat menolak mat sabu...
Mereka tak mahu seorang imam syiah menjadi ahli parlimen mereka, justeru mat sabu di kuburkan sendiri oleh ahli dan penyokong pas di pendang...
Fahaman syiah kini sudah mula merebak di malaysia, kalau dulu hanya mereka yang kaki betina dan kaki lubang kunyit sahaja yang akan masuk syiah pasal dalam kitab imam 12 syiah menghalalkan pelakuan zina secara halal (nikah mutaah) dan pelakuan meliwat isteri, tapi kini kanak-kanak juga turut di heret sekali...

Bazar Ramadhan Di Haramkan, Bermula Di Kajang...

Image
Kerajaan negeri selangor melalui pihak berkuasa tempatan mengharamkan sebarang aktiviti perniagaan di bulan ramadhan yang bakal tiba 2-3 hari lagi...
Senang cerita, bazar ramadhan telah di haramkan ia bermula di kajang dan akan turut di haramkan juga di tempat-tempat lain di seluruh selangor...
Penutupan dan pengharaman sebarang aktiviti perniagaan sepanjang bulan ramadhan ini berikutan saranan ahli parlimen dap, tony pua yang mendesak seluruh kerajaan negeri yang di perintah pakatan mengharamkan sebarang aktiviti perniagaan di bulan ramadhan kerana tidak puas hati dengan tindakan kerajaan negeri melaka yang ingin membuka semula jalan di jonker street yang menyebabkan kesesakan lalu lintas ke bandaraya melaka setiap hujung minggu...
Ini sebagai bukti kepada orang melayu, bertapa rasis dan haramjadahnya parti dap yang menjadi sekutu rapat pas dan pkr...