Posts

Showing posts from September, 2009

KERENGGA: Mahkamah Akan Gugurkan Kes Liwat Anwar.

Image
Mungkinkah kes liwat anwar akan di gugurkan? kalau dilihat apa yang berlaku sekarang ni, det rasa-rasa la kes tu akan di gugurkan. melihat lemahnya AG dan institusi kehakiman sekarang ini tidak boleh tidak kes itu tetap akan digugurkan. Gani Patail sekarang ni cukup takut dengan Anwar, Anwar telah berjaya burukankan image dia sebagai peguam negara yang korup, dan rakyat mempercayainya, sepatutnya di waktu sukar seperti ini peguam negara yang bermasaalah seperti gani patail telah pun di tamatkan perkhidmatannya, pasal apa dia masih lagi jadi AG?

Ada desas-desus mengatakan, berlaku campurtangan pak-pak menteri didalam kes liwat anwar, pak-pak menteri ini tak perlulah det namakan satu-satu, mungkin pembaca sudah boleh mengagak siapa dia pak menteri yang masih sayangkan anwar dan tak mahu melihat anwar merengkok dalam penjara.

Memang sial punya perangai pak-pak menteri yang masih lagi bersimpati dengan mat gay tu, Datuk Najib seharusnya tahu siapa agen-agen anwar di dalam barisan kabinetnya…

Projek DAP Menghalau Melayu dari Pulau Pinang.

Image
DAP popular di mata orang cina, dasar-dasar DAP yang memberi banyak kelebihan kepada orang cina dan dilihat DAP lebih membela cina dari MCA dan Gerakan. Orang cina di Malaysia sebenarnya sudah lama mengimpikan untuk memerintah Malaysia, sesudah orang cina berjaya menguasai ekonomi negara, mereka pula mengimpikan untuk menguasai politik, banyak dasar-dasar kerajaan BN yang tidak disenangi oleh orang cina, dasar-dasar yang di buat oleh kerajaan BN dilihat melebihkan orang Melayu, orang cina sebenarnya Tamak dan Dengki kepada orang melayu, orang cina menganggap orang melayu hanya sebagai bangsa pengacau, segala apa sahaja yang ingin mereka buat terhadap negara ini tidak menjadi gara-gara orang melayu masih lagi memegang kuasa politik malaysia.

Pulau Pinang menjadi test ground mereka untuk menekan bangsa melayu, orang cina Pulau Pinang memberi undi kepada DAP kerana mereka melihat DAP sahajalah parti yang amat membenci orang melayu, maka DAP pun menang di Pulau Pinang. kini setelah hampir …

Rumah Terbuka MB Selangor, Duit Rakyat Dia Pakai Buat Open House

Image

Anwar Ibrahim di mata Mat Sabu.

Image
Semua orang kenal Mat Sabu, dia seorang fighter dalam pemilihan Muktamar PAS baru-baru ini, Mat Sabu bertanding kerusi timbalan presiden tetapi dia tewas. dia mendapat tempat ketiga dibelakang Husam Musa dan Nasharuddin Mat Isa. Mat Sabu bukan dari team Erdogan dan juga bukan dari team presiden. Mat Sabu adalah Mat Sabu dia tak perlu ada team. Orang yang kenal Mat Sabu tahulah siapa Mat Sabu dan bagaimana Mat Sabu. Anwar dan Mat Sabu mempunyai sejarah politik yang tersendiri. Mat Sabu dan Anwar tidak boleh menjadi geng politik yang baik walaupun mereka berada dalam satu kolong. Anwar cukup menyampah dan meluat dengan Mat Sabu dan Mat Sabu pula tidak pernah ambil pusiang sama ada Anwar cukup menyampah dan meluat dengan dirinya, hanya yang Mat Sabu tahu, Anwar adalah seorang kaki penipu, pernah sewaktu Mat Sabu di interview oleh Portal web Malaysiakini mengenai projek Anwar 16 Sept, Mat Sabu gelak besar tentang projek Anwar itu.Pada Mat Sabu kalau tak betul dia belasah. Betul dia akan s…

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Image
DETNAK UCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG DET (DARUL EHSAN TODAY)

Pakatan Haram Jadah Selangor Terdesak

Image
Takut, Risau, Gelabah dan Kelamkabut, mungkin itulah yang dirasakan oleh pemimpin Pakat Haram Jadah (PHJ) Selangor, terutama PKR, Kerajaan Selangor yang di kepalai oleh PKR hanya menghitung hari sahaja untuk di tumbangkan...

Sesama adun PHJ sudah tidak sehaluan lagi, rasa sangsi dan syak wasangka sudah tidak dapat di sembunyikan lagi, peningnya kepala anwar bila ada berberapa adun PKR sudah mula tunjuk
belang, surat perjanjian dan akujanji yang sepatutnya di tandatangani oleh adun PKR dan PAS masih ada yang belum dipulangkan dan juga masih degil tidak mahu tandatangan...

Adun-adun PKR dan yang lain semakin kerap sekarang ini tidak mahu mengangkat telefon mereka apa bila di telefon oleh anwar, perjumpaan sesama adun sekarang ini dilihat kerap berlaku, malam semalam selepas solat sunat trawikh, kelihatan berberapa orang adun berjumpa di satu tempat yang bukan di tempat yang biasa mereka berjumpa (terima kasih det kepada pemberi maklumat itu).

Anwar terpaksa menggunakan taktik kotor untuk…

Kisah Nenek Kamisah dan Pasukan F1 1Malaysia

Image
Malaysia bakal ada pasukan F1 sendiri? gempak tu, berapa juta pula kerajaan mesti perabis duit untuk satu sukan yang langsung tak de paedah untuk rakyat ni? 10Juta? 100Juta? berapa? memang la dikatakan pasukan tu di sponsor oleh berberapa syarikat koperat negara, tapi bukan ke itu membazir, apa yang rakyat dapat dari hasil keuntungan pasukan F1 tu? boleh ke setiap kali F1 beraksi di malaysia rakyat dapat tiket free? tiket free mungkin melampau la, tapi boleh ke rakyat malaysia yang nak pi tengok F1 tu nanti boleh beli tiket dengan harga RM 10 macam harga tiket bola sepak?

Bukan ke lebih baik kalau duit nak buat team F1 tu di belanjakan untuk kesejahteraan dan kebajikan rakyat, Moto Satu Malaysia pun ada kata Rakyat Di Dahulukan, apa-apa pun kerajaan mesti dahulukan rakyat, kalau kerajaan buat team F1 siapa yang akan didahulukan? Rakyat atau syarikat koperat? come on la, F1 bukan sukan untuk orang malaysia, pemandu malaysia masih belum ready lagi untuk main sukan tu, jangan ingat bila o…

PEMBANGKANG PUSING CERITA...

Image
Tidak kiralah apa sahaja yang dilakukan oleh BN/UMNO, sama ada untuk keselesaan, kesejahteraan dan kebajikan rakyat maka akan dimanipulasi oleh pihak pembangkang atas tujuan untuk kepentingan politik mereka sendiri. Begitu juga halnya dengan hal pembebasan lima tahanan Akta ISA semalam yang telah dipergunakan sebagai bahan politik oleh pakatan pembangkang dalam usaha mereka memburuk-burukkan kerajaan Pusat. Apa yang pasti, tindakan Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin Husein yang mengumumkan pembebasan lima tahanan ISA yang ditahan dimanipulasi kononnya ia ada kaitan dengan pilihan raya kecil Bagan Pinang pada Oktober nanti.Tindakan bodoh pakatan pembangkang terhadap apa yang dilakukan oleh kerajaan sememangnya bukanlah sesuatu yang baru malahan seringkali apa yang dilaksanakan oleh kerajaan akan dimanipulasi atas kepentingan dan keuntungan mereka sendiri. Bukan sahaja memutar belitkan fakta yang sedia ada malah,ayat-ayat propaganda yang bombastik digunakan bagi menyedapkan cerita agar r…

Khalid Ibrahim Janji akan ada 3 lagi Rumah Berhala Hindu di Shah Alam

Image
Sewaktu masyuarat bulanan Majlis Kerja Tertinggi PKR di HQ mereka di Merchant Square Tropicana bulan lepas, Saifuddin Nasution Ismail yang juga Pengarah Strategi PKR mengumumkan dari kajian yang biro dia buat lebih 30 peratus orang melayu telah mengambil keputusan untuk tidak akan menyokong PKR lagi, mungkin akan ada yang kata aleh... baru 30 peratus, baca lebih kurang 30 peratus, maknanya 40 peratus pun lebih dari 30 peratus, 50 peratus pun lebih dari 30 peratus juga. itu yang mebimbangkan anwar dan kuncu-kuncunya sekarang ni, ditambah lagi dengan isu hot rumah berhala hindu dan kepala lembu, orang melayu dilihat makin lagi menjauhkan diri dari PKR.

Mungkin ada betulnya apa yang saifuddin tu cakap, itu sebabnya MB Selangor Khalid Ibrahim memasang satu strategi baru, strategi khalid ialah mengambil hati semua orang india yang sekarang ini dilihat semakin bentan dengan MIC. semalam 13 hb, adalah hari dan time terbaik khalid untuk mengemis sokongan kaum india. dalam satu majlis PKR semal…

Khalid Samad yang tak paham isu.

Image
Bila dengar Khalid Samad bercakap soal keadilan untuk penganut agama Hindu di negara ini det nak tergelak pun ada juga. apakah selama ini mereka tidak di layan dengan adil? apakah tersergam indah rumah berhala Batu Caves dan dihadapan pintu masuk Mid Valley itu bukan bukti toleransi dan keadilan umat Islam negara ini? Apakah kewujudan bagai mahligai rumah berhala Hindu di Sungai Way, Kinrara, Puchong, Klang, Shah Alam dan boleh dikatakan disetiap bawah jambatan, bukan bukti keadilan pemerintahan Islam di Selangor? Apakah pemberian cuti Thaipusam dan Deepavali di Selangor bukan bukti keadilan?

Kita ingin bertanya keadilan untuk siapa apabila Khalid Samad, Yaakop Sapari dan Rodziah Ismail meluluskan pembinaan rumah berhala di Seksyen 23 berhampiran penempatan majoriti penganut agama Islam tanpa mendapat pandangan mereka dahulu?

Keadilan ialah meletakkan sesuatu di tempatnya, bukannya bagi apa sahaja permintaan penyokong atau pengundi sehingga menindas hak orang lain.

Adil ke apabila mereka…

AG dan Menteri KDN Bodoh Macam Lembu..

Image
Melayu makin tersepit, lepas ni kalau ada bantahan yang dibuat orang melayu dan yang dibantah tu kena pada kaum pendatang, percayalah pasti orang melayu yang bersalah dan atas semangat satu malaysia, maka orang melayu akan didakwa di mahkamah. pelik memang pelik, det tengok berbundle-bundle laporan polis di buat oleh beratus NGO Melayu sewaktu Karpal Singh menghina sultan Perak langsung tidak di ambil tindakan, kenapa tiada tindakan terhadap Karpal Singh? bergitu juga dengan kes Nizar, terang-terang dia menghina Sultan Perak dan Raja-Raja Melayu dan berbundle-bundle jugalah laporan polis di buat oleh NGO Melayu, tapi sampai la ni Nizar belum lagi di dakwa, KENAPA??

Kepala lembu bukan isunya, isunya sekarang ni adalah pembinaan rumah berhala di kawasan melayu, soalnya kenapa mesti dibina rumah berhala itu di kawasan melayu? sedangkan ada berberapa buah tempat yang telah disediakan tapi kenapa mesti rumah berhala itu hendak sangat dibuat di kawasan penduduk melayu. lembu atau kepala lemb…

Khalid Samad Guna Ayat Quran Pertahankan Kuil Hindu

Image
"AYAT MU AYAT SEKERAT
AYAT MU TAK CUKUP SIFAT
AYAT MU BOLEH BUAT ORANG SESAT "
rangkap lagu kumpulan spaider, tajuknya Lauk ku cukup masin.

Mungkin itulah rangkap lagu yang paling cocok untuk menjelaskan maksud surat yang di edarkan oleh Ahli Parlimen Shah Alam YB Khalid Samad@ Khalid Gereja. mungkin dia tertekan dengan kemarahan penduduk Islam Seksyen 23, Khalid Gereja mengeluarkan satu surat terbuka yang diedarkan kepada seluruh penduduk melayu di kawasan seksyen 23 Shah Alam. Beliau antara lain cuba mempertahankan tindakan beliau mencadangkan tapak kuil di Seksyen 23 yang berhampiran dengan kawasan majoriti penduduk Islam.

Dalam surat tu dia memetik ayat 8 surah al-Maidah yang berbunyi "bertindak adil! Ianya lebih rapat kepada ketaqwaan. Dan jangan oleh kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil..."

Pelik, kenapa Khalid Gereja hanya memetik sebahagian kecil ayat 8 surah al-Maidah. Mari kita baca keseluruhan ayat 8 dan juga 9 serta …

Selangor Bakal Tukar Kerajaan

Image
Khalid Ibrahim terang-terang gagal mentadbir negeri selangor, tu la yang gatal-gatal pi letak orang yang tak pernah joint politik jadi menteri besar buat ape.. bukan semua CEO syarikat besar boleh tadbir negeri, khalid samad atau nama glamournya khalid gereja pula mengeluh, katanya dia redha kalau next election pengundi shah alam tak memilihnya lagi sebagai ahli parlimen. macam tu juga dengan Rodziah atau dikenali sebagai Rodziah 375ribu, dia serik untuk menjadi wakil rakyat lagi, katanya bukan senang nak jadi wakil rakyat ni. katanya lagi, kerja ni hanya orang yang berpengalaman sahaja boleh buat, macam adun-adun BN mereka semua dah ada pengalaman. itu lah kata-kata Rodziah sewaktu sidang akhbar di rumah MB selepas perjumpaan dengan penduduk di dewan MBSA Shah Alam.

Lepas kejadian huru-hara di dewan mbsa shah alam yang mana keputusan untuk membina kuil tu gagal di buat, khalid telah menerima berita yang kurang seronok dari bosnya, Anwar Ibrahim, bosnya itu telah meminta Khalid Ibrahi…

Apa Bila Anak Hindu Menghina Laungan Azan

Image
Cuba korang tengok awal-awal permulaan klip ini, dengarkan betul-betul apa yang anak hindu tu katakan.....
kata anak hindu tu"kami boleh terima azan lima kali sehari" maksud anak hindu tu, apa salahnya kuil dia didirikan di kawasan melayu kenapa orang melayu tak boleh terima, sedangkan mereka (hindu) boleh menerima laungan azan lima kali sehari kau tengok la macam mana anak hindu ni konar cerita, orang cerita pasal kuil dia cerita pasal azan, aku nak bagi tau kau anak hindu sial pukimak haramjadah... kalau kau tak suka dengar azan kau blah pi duduk kat dalam hutan, atau kau pi berambus balik india... kau orang hindu memang pukimak, kau orang hindu sudah lebih, kalau kau taknak dengar azan kau pi duduk dalam estet jangan duduk di kawasan melayu, ceritanya, pasal kuil tu kenapa mesti kau nak buat kuil di kawasan melayu sedangkan orang melayu tak buat masjid pun di kawasan hindu.. bukan ke kerajaan dulu dah bagi tempat untuk kau orang sembah patung kau di seksyen 22, tapi kau te…

AWAS PKR!!! Dia ini Berisiko Tinggi Untuk Melompat

Image
Suhaimi Shafie Adun Pakatan Haram Jadah Kawasan Seri Muda:
Izinkan saya membuat sedikit penjelasan berhubung dakwaan yang tersiar di media hari ini berhubung kemungkinan saya antara yang berisiko tinggi akan melompat parti. Banyak kali berita ini disiarkan dan tidak berhenti sejak beberapa bulan dulu. Ingin saya tegaskan yang saya tidak mahu termasuk dalam perangkap yang dipasang oleh BN melalui media yang dikuasainya dan sekarang ini semakin galak dimainkan pula oleh media yang neutral.Pertamanya biar saya betulkan dulu tentang hubungan saya dengan Ezam Mohd Noor, bekas Ketua Bahagian Shah Alam dan Ketua AMK Keadilan Pusat. Saya tidak menafikan yang hubungan kami rapat semenjak tahun 1999 lagi takkala beliau bertanding di parlimen Shah Alam dan saya adalah Ketua PACA bagi Dun Kota Raja pada waktu itu. Keakrapan itu berterusan semasa Ezam berada di Kamunting dan juga selepas dibebaskan. Semasa Ezam menjadi Pengarah Pilihanraya Keadilan Selangor pada tahun 2007, saya adalah Timbalan Pen…

Pengkhianat Bangsa yang bernama ANWAR IBRAHIM

Image
Plan anwar untuk menghuru-harakan negara tidak mendapat sambutan oleh penyokong dia di negara ini dan projek 16 septnya yang kununnya akan ada berbondong-bondong wakil rakyat BN akan menyertai Pakatan Haram Jadah kini sudah menjadi bahan lawak mat-mat rempit dan pondan-pondan di sekitar lorong haji taib dan akibat terlalu sakit hati dan malu maka Anwar telah membuat satu plan bersama sekutu kuat dia di Indonesia, sekutu yang dimaksudkan itu ialah Jusuf Kalla, melalui Jusuf Kalla, Anwar menggunakan berberapa orang budak suruhan untuk membuat huru-hara di Jakarta dan membakar Bendera Malaysia, dan semalam sekali lagi anwar meminta budak-budak suruhannya untuk membaling telur busuk ke bangunan Kedutaan Malaysia di Jakarta hanya semata-mata kerana tarian, bukan ke itu satu alasan yang cukup bangang, siapa yang suka mengunakan alasan bangang ni ? tentulah Anwar Ibrahim, kenapa Anwar buat macam tu? kerana Mahkamah Persekutuan menanguhkan perbicaraan kes liwat dia ke bulan 3 November, jadi u…

Kali ke 3 Rodziah di Panggil ke SPRM

Image
"Boss aku kena panjat SPRM lagi, suka la kau" dengan nada marah, itu lah ayat yang terkeluar dari mulut salah seorang pegawai khas YB Rodziah Ismail atau nama mengada-mengadanya kak ogy dan penduduk di kawasannya memangil dia YB 375RIBU. maka det pun bertanya lah pada pegawai khas Rodziah yang hanya dikenali sebagai Ajiz mengenai Rodziah.. jawab si ajiz ni SPRM call boss dia dalam jam 2.45 petang tadi dan SPRM meminta dia ke pejabat SPRM untuk di ambil sekali lagi buat kali ke3 keterangan mengenai dana DUN Sementa yang berjumlah 357 Ribu.

Ketika det jumpa si ajiz ni, det tengok ada berberapa bungkusan makan di tangan dia dan det pun tanya la adakah bungkusan tu untuk boss dia, dan si ajiz ni pun mengangguk, maka det tahu la yang SPRM tak settle lagi megambil keterangan Rodziah dan nampaknya si Rodziah ni berbuka puasa dengan SPRM la gamaknya. sehingga artikel ini di tulis det tak pasti adakah rodziah sudah selesai berurusan dengan SPRM atau pun belum, det cuba juga call si aj…

NIZAR PASBERG:Satu Taktik Jahat Xavier, Rodziah, Khalid Samad dan Khalid Ibrahim

Image
Kenapa Polis tak panggil Khalid Samad dan Rodziah untuk di soal siasat? kalau kita perhati balik, semua kelam-kabut ni berpunca dari dua ekor mangkok hayun ni la... mangkok dua ekor ni lah punca penduduk melayu di seksyen 23 marah, korang tengok dalam minit mesyuarat tu, yang buat keputusan meluluskan pembinaan kuil hanya dua ekor tu je yang buat keputusan tampa memanggil jawatankuasa penduduk kat situ sekali untuk berbincang.... adil ke macam tu?

Hari ni Adun 375ribu Rodziah kata kerajaan double standard, kononnya mereka-mereka yang berdemo tu sepatutnya dikenakan ISA, kerana mereka ini boleh menimbulkan ketegangan kaum, ni aku nak bagi tau rodziah oii...Cilaka kau, kau tu polis tak panggil kau utuk soal siasat pun patut kau dah syukur, sepatutnya kau dan khalid samad patut di kenakan ISA, pasal ape? pasal kau dua ekor la yang punca semua perkara ini berlaku, cuba dari dulu kau bawa berbincang dengan penduduk melayu kat situ dah tentu segala bala nitakan berlaku, ni tidak, kau buat ke…

NIZAR PASBERG: Demo Kuil: PAS Senyap Takut DiMaki DAP

Image
Demi undi, PAS sanggup mendiamkan diri dari megulas isu demo bantahan kuil seksyen 23... PAS cukup takut membuat ulasan mengenai kes tu, ye la takut-takut mengguris perasaan geng-geng dia dalam Pakatan Haram Jadah tu, PAS melalui Setiausaha Perhubungan Negeri Selangor Mohd Khairuddin telah memberitahu kepada semua Ketua-ketua Pas Kawasan supaya jangan mengulas atau pun memberi apa-apa komen mengenai isu kuil seksyen 23. menurut sumber yang det dapat dari orang dalam PAS Shah Alam, memang ada arahan supaya jangan komen apa-apa pasal isu kuil tu dan sekiranya ahli-ahli PAS ingin turut serta berdemo mereka diminta supaya tidak membawa kad keahlian PAS, takut-takut sekiranya mereka ini ditahan maka terkantoi la yang ahli PAS juga turut menyokong tindakan penduduk seksyen 23, sedangkan projek kuil tu diusahakan oleh kerajaan mereka sendiri.

Kecutnya PAS pada DAP dan PKR sehinggakan mereka tak mahu mengaku yang ada ahlinya menyertai demo tu, sebenarnya dalam demo itu ramai juga ahli PAS join…