Selangor Bakal Tukar Kerajaan

Khalid Ibrahim terang-terang gagal mentadbir negeri selangor, tu la yang gatal-gatal pi letak orang yang tak pernah joint politik jadi menteri besar buat ape.. bukan semua CEO syarikat besar boleh tadbir negeri, khalid samad atau nama glamournya khalid gereja pula mengeluh, katanya dia redha kalau next election pengundi shah alam tak memilihnya lagi sebagai ahli parlimen. macam tu juga dengan Rodziah atau dikenali sebagai Rodziah 375ribu, dia serik untuk menjadi wakil rakyat lagi, katanya bukan senang nak jadi wakil rakyat ni. katanya lagi, kerja ni hanya orang yang berpengalaman sahaja boleh buat, macam adun-adun BN mereka semua dah ada pengalaman. itu lah kata-kata Rodziah sewaktu sidang akhbar di rumah MB selepas perjumpaan dengan penduduk di dewan MBSA Shah Alam.

Lepas kejadian huru-hara di dewan mbsa shah alam yang mana keputusan untuk membina kuil tu gagal di buat, khalid telah menerima berita yang kurang seronok dari bosnya, Anwar Ibrahim, bosnya itu telah meminta Khalid Ibrahim pergi menghadap tuanku sultan selangor meminta perkenan tuanku untuk membubarkan dun selangor supaya satu pilihanraya negeri boleh di buat. Anwar cukup panic dengan tiga kejadian pada hari itu, kejadian pertama ialah Khalid ibrahim gagal buat keputusan mengenai status pembinaan kuil di seksyen 23 dan kejadian kedua ialah Hassan Ali menghadap Tuanku Sultan Selangor dan kejadian ketiga ialah, sudah ada ura-ura berberapa adun PKR untuk lompat parti.

Kenapa Anwar panic bila dengar Hassan Ali menghadap sultan selangor? kerana ada cerita-cerita mengatakan yang Tuanku Sultan memanggil hassan ali kerana tuanku ingin bertanya pada dia adakah dia bersedia untuk menjadi menteri besar selangor sekiranya UMNO dan PAS di selangor bergabung. cerita bergabungnya pas dan umno di selangor bukan menjadi rahsia lagi, cerita ni pernah kita dengar sewaktu malam keputusan pru hari tu, umno sanggup menyerahkan kerusi mb kepada pas dengan syarat pas meninggalkan pakatan haram jadah dan bergabung dengan umno dan pas boleh memilih sapa-sapa sahaja yang pas fikirkan sesuai di kalangan adun pas untuk menjadi menteri besar. sekiranya malam itu pas sanggup meninggalkan pakatan haram maka akan turut sertalah berberapa orang adun adun melayu dari PKR.

Mungkin ada logiknya juga Tuanku memanggil Hasan Ali untuk bertanyakan soalan macam tu, mungkin MUNGKIN Tuanku kesian melihat dia kerap sangat di perbodoh dan dibudak-budakan oleh kawan-kawan dia dalam PKR dan DAP dan mungkin MUNGKIN Tuanku melihat kerajaan pimpinan khalid ibrahim terlalu lemah dan tak mampu untuk menyelesaikan masaalah rakyat. jadi buat apa ada kerajaan yang tak mampu selesaikan masaalah rakyat. percayalah sekiranya khalid mengikut seperti apa yang di suruh oleh bosnya anwar ibrahim menghadap Tuanku untuk membubarkan dun, berkemungkinan besar Tuanku pasti akan memperkenankannya.

Pakatan Haram Jadah sampai sekarang ni masih tak jumpa lagi formula untuk selesaikan masaalah kuil di seksyen 23 shah alam, formula yang sedia ada adalah formula kerajaan dulu iaitu kerajaan BN/UMNO, Pakatan Haram Jadah dilihat malu-malu kambing untuk menggunakan formula tu, itu pasal la anwar ibrahim supaya khalid ibrahim segera memohon perkenan tuanku untuk bubarkan dun selangor, maknanya kalau bubar dun, selangor akan ada pilihanraya negeri, kalau BN menang maka kes kuil seksyen 23 tu di letakkan la di atas kepala BN pula dan Pakatan Haram Jadah Selangor terlepas dari segala azab seksa tu dan mereka pula lah yang akan mengkritik segala keputusan yang di buat oleh kerajaan BN kelak. itulah sebenarnya point anwar untuk membubarkan dun selangor, senang cerita anwar dan pakatan haram jadah ni nak lari dari masaalah.

Mungkin ada yang kata kes kuil dan kes kampung buah pala tak banyak beza pun, betul, kes kampung buah pala dan kes kuil seksyen 23 ni tak banyak beza, tapi yang berbezanya ialah pelakon utamanya, pelakon utama kes kampung buah pala ialah Lim Guan Eng dan Kuil seksyen 23 pelakon utamanaya ialah Khalid Ibrahim, kita tengok bertapa coolnya Guan Eng menipu penduduk kampung buah pala tu, guan eng lepas tangan setelah janji nak sehidup semati dengan penduduk Kampong Buah Pala dan dia masih boleh main wayang dengan penduduk kononnya dia akan cuba sedaya upaya untuk settlekan masaalah tu walaupun penduduk tahu yang guan eng dah menipu mereka, style guan eng ni amat di sukai oleh anwar, kerana guan eng ni seorang PMS (Penipu Muka Selamba) tapi malangnya sifat-sifat PMS yang ada dalam diri guan eng ni tiada dalam diri Khalid Ibrahim tu yang anwar rasa nak terajang je si khalid tu.

Sekarang ini rakyat negeri Selangor Darul Ehsan hanya menunggu hari sahaja untuk mengundi sekali lagi, det pinjam kata-kata rbf "Jangan terkejut jika anda bangun bersahur , Kerajaan Negeri Selangor telah bertukar tangan atau DUN telah dibubarkan".

Comments

Anonymous said…
KEHKEHKEH CAYA LAA BRO..KHALID LEMBU & THE GENG X BISA MENGELAK AMARAH RAKYAT LAGI!..SEKALI MELETUP BERGEGAR SELURUH SELANGOR!..BILA TUANKU DH MURKA PANDAI2 LA JAGE DIRI KHALID OIII KEHKEHKEH
Anonymous said…
Mudah2an cakap2 ini benar-benar berlaku dan bukan andaian2 sahaja semata2.

Jiwa insaf
Jikalau bubar DUN bagus juga.Seronok pilihanraya semula di Selangor ini. Minta-mintalah calon-calon BN yang tdk berkaliber itu di gantikan juga.Janganlah muka lama juga, walaupun tidak cukup satu penggal, kalau perlu ganti-ganti. Sebab asyik muka itu juga rakyat meluat.
harapan said…
Biar betul brother,
AMNOBODO said…
tak bubar-bubar lagipon DUN Selangor...eleh..tipoooo jer nih
AMNOBODO said…
kalau Negeri Selangor tukar kerajaan...alamat...muka khir toyo yang dah nak balik ke normal sebelum jadik MB dulu..akan tegang balik ler kan bro?....hari-hari buat facial muka la jawabnya....abih la duit kerajaan negeri...
CUPING MERAH said…
kah..kah..kah..

rupanya orang umno ini bermimpi di siang hari...

kamu citer ler apa ..woii..tak laku

umno makin parah ada la..

waaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
Anonymous said…
ko ni mmg bongok tahap babun ke ape.. kalau BN amek balek Selangor.. dah tentu MB baru yang akan dilantik .. bukannya Toyo.
AMNOBODO said…
uik..bro....hurmm....Gani Patail kate nak dakwa geng2 kepala lembu hari tuh?..amacam?..apa suda jadi nih?
AMNOBODO said…
ler..biar ler Khir Toyo jadi MB lagik..dier dah banyak kaut..jadik..kalau die jadik MB semula kalau BN printah selangor...dier dah macam muak nak kaut reta negeri selangor..kalau lantik muker baru..alamatnyer....start ler episod khir toyo jadi dulu...orang baru pon musti nak buat facial kat office macam ex mb khir toyo..hahaha....bodo ler kau nih Media Cyber.....
Anonymous said…
1Malaysia...Rakyat Dilembukan Malaysia DiKerabu-kerabukan....
King-Fx said…
Bagi puak2 PR yg masih lagi cuba menafikan kononnya BN bermimpi di siang hari, masih ingatkah lagi PERAK? Dulu semua org kata tak mungkin PERAK akan jatuh. Sekarang apa sudah jadi? Masalah dgn pendokong2 PR ni, selalunya takut dgn bayang2 sendiri. Hendak mendengar perkara2 yg lunak2 aje. DENIAL SYNDROME.

Soalan saya, adakah mustahil Selangor akan jatuh ke tangan BN? Tiada yg mustahil dlm politik..
Anonymous said…
MATI LA LU KHALID GAGAP...
LEMBUMNO said…
Alamak..Toyol nak jadi MB balik..sial penyapu dia tak habis lagi ni..bleh buat banglo besar sebijik lagi le.Pencacai umngok kat bawah dok terlopong tak dapat apa..kah kah kah
Anonymous said…
Hello

Terengganu pun goyang jugak.
You tak tahu ke?

Ini dia berita Malaysian Insider:

Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said dilaporkan menolak tawaran untuk menjadi Menteri Pusat bagi membolehkan beliau meletakkan jawatannya di Terengganu.

Tawaran ini adalah sebagai salahsatu usaha yang dibuat Umno untuk menyelesaikan krisis di Terengganu sekarang.

Ia dibuat oleh kepimpinan Umno untuk membolehkan Ahmad Said digantikan oleh pemimpin Umno yang lain di Terengganu untuk menyelesaikan krisis.

Mengikut pelan itu, Ahmad akan dilantik menjadi senator dan seterusnya dilantik sebagai menteri penuh.

Dengan penolakan ini, bermakna Umno Terengganu akan terus bergolak

GOYANG-GOYANG DI SANA SINI
Anonymous said…
orang bangang je percaya kat Malaysian Insider tu...
Hashim said…
allo bro imiganasi tahap upin dan ipin ..kah kah kah

kesian ko menaruh harapan dan memberi harapan kat lembu lembu umno bn..... sampai mereka dah berangan2 nak dapat project....
blog ni kalu khir toyol baca mau dia tidor depan istana ...

kenapa kalu dulu kutuk hassan ali bagai nak rak... tapi skarang melutut lagi nak cium kaki hassan ali ??
good man said…
Pukimak punya melayu anjing berotak babi.
Kalau betul2 semua Cina India balik ke negara masing2 lagi senang bagi mereka bomb malaysia terutamanya semenanjung.
Selepas semua kaum Cina India balik, Cina India kerajaan boleh hantar berjuta2 askar Cina askar India & atomic bomb bagi hapuskan semua melayu anjing tanpa seekor pun hidup.
Lepas tu 'kaum melayu' tidak akan wujud lagi di muka bumi dan buku sejarah. Baguslah!
Anonymous said…
1 Malaysia, Satu dunia sudah tahu,Najib Altantuya punya cerita,kenapa tak saman media antarabangsa tu, perempuan puaka pun sama gak. akan ku arak banner ni kat mana saja ada pilihanraya. Berkesan betul. memang bengong org yg sokong Najib jadi PM. Otak dia bemasalah.
kalu berani adakan pilihanraya kat semenanjung sekarang.tengok sape nak yg rakyat nak pilih.Jumpa di Bagan Pinang, Negeri Sembilan.
kerapunaga07 said…
salam bro...
aku rasa pengikut2 pkr x lena tidur,silap2 x bangun sahur..selangor baru ,dh jadi selangor lama .selangor jadi mcm perak lah.leh..bodohnya pengikut pr.
8 hari nak sampai (16 september)kena tipu lg penyokong pkr dgn anwar.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID